Az összes ujj szerepet kaphat a Valve Knuckles vezérlőjével

A vállalat alaposan felturbózná a HTC Vive amúgy nem túl jól kidolgozott kontrollereit.

Hirdetés

A Valve bejelentette, hogy elkezdték szállítani a fejlesztőpartnerek felé a Knuckles kódnéven készülő vezérlőket, amelyeken már egy ideje dolgoznak, hiszen a HTC Vive csomag egyik hátránya pont a kontrollerekben rejlik. Ebből a szempontból az Oculus Touch jobb megoldást kínál, de az elején tart még ez az iparág, tehát bőven be lehet hozni a lemaradást.

A Knuckles vezérlők tulajdonképpen direkten reagálnak a VR-ben felmerülő kihívásokra, illetve a HTC Vive aktuális kontrollereinek gondjaira. Az új fejlesztés jobban kézre áll majd és könnyebb is, és ez az a két terület, ahol a Touch előnyt élvez. A Valve célja azonban a nyilvánvaló tervezési problémák javítása mellett az ujjak virtuális lekövetése volt. Az Oculus Touch is képes erre, de csak nagyon minimális szinten, hiszen egy kézen csak két ujj mozgása követhető le a virtuális térben, viszont a Knuckles az összes ujjat bevonná a vezérlésbe. Nyilván az ujjak tökéletes virtuális elérhetőségétől még ez is messze lesz, de az eddigi lehetőségekhez képest egyértelmű előrelépés.

A tényleges megjelenésre az év vége felé, valamikor az ünnepi szezon előtt kerül sor, amikor is a Valve hozza az egyik VR-ra tervezett játékát, de nyilván a fejlesztői csomagok elérhetőségével bárki támogathatja az új fejlesztésű vezérlőt. A startig még további különböző fejlesztéseket is el lehet végezni, mivel problémát jelent, hogy a kontroller aktuális verziójának üzemideje csupán három óra, amit nem ártana feljebb tornászni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés