Megkapta a Vulkan API-t az utolsó számozott Unity verzió

A videojáték-motor támogatása egyelőre béta állapotú, de legalább négy operációs rendszerre terjed ki.

A relatíve olcsón és egyszerűen licencelhető videojáték-motorok között a Unity számít az élmenőnek, hiszen rendkívül sok stúdió erre épít, és emiatt az is nagyon fontos, hogy a Unity új verziói milyen fejlesztésekkel rukkolnak elő.

Hirdetés

A Unity 5.6-os, béta állapotú frissítés egyik nagy újítása a Vulkan API támogatásának beépítése, amire a piac már régóta várt, de a Unity fejlesztői nem kapkodták el a váltást. Erre jó okuk volt, ugyanis már első körben is használható implementációval szerettek volna előállni, ami a partnereik számára rendkívüli módon leegyszerűsíti a váltást. Egy ilyen munkához azonban idő kell, de a cég szerint végeredményben ez a kedvezőbb stratégia, mivel a félkész implementációkat ki lehet adni igen korán, de ezek nehezen értékelhetők a partnerek számára.


[+]

A Unity fejlesztői szerint az 5.6-os publikus bétában a Vulkan API igen kiforrott implementációval rendelkezik, ami a partnerek számára azért előnyös, mert egyszerűen csak be kell kapcsolniuk és helyből működik. A cég emberei az elmúlt hónapokat azzal töltötték, hogy az egész Vulkan API-ra való átállás a licencelőknek csak egy motorfrissítést és egy programújrafordítást jelentsen, és ilyen egyszerű módon lehessen nyerni nagyjából 30-60%-nyi extra teljesítményt, de ez persze rendkívül programfüggő. A támogatás jelenleg Windows, Android, Linux és Tizen platformokra van biztosítva.

A Unity ezzel a frissítéssel egyébként el is búcsúzik a számozott motorverzióktól, mivel a következő esztendőtől kezdve már az évszámmal jelölik az új kiadásokat.

Előzmények