Furcsa döntésre szánta el magát az NVIDIA, ugyanis a DLSS 2.5.1-es verziójából kiműtötték az élesítésért felelős utófeldolgozásos eljárást. Innentől kezdve, ha egy fejlesztő implementálja a DLSS-t, ennek is minimum a 2.5.1-es változatát, akkor nem kap vele képélesítő modult.
Hirdetés
Utóbbi amúgy sem volt szerves része a rendszernek, legikább csak azért kellett, mert a temporális szűrő eredményez némi homályos hatást, amit maga az élesítő eljárás próbált ellensúlyozni. Az utóbbi időben a fejlesztők ezt egyszerűen egy csuszkával kínálták fel a játékosoknak, így a DLSS aktiválása után mindenki eldönthette, hogy kér-e élesítést, és ha igen, akkor milyen mértékűt.
A jövőben az NVIDIA inkább a NIS, vagyis az NVIDIA Image Scaling implementálását javasolja a DLSS mellé, ezáltal maga a DLSS többet nem kínál integrált élesítőt, azt a NIS élesítője tudja majd helyettesíteni. Ez viszonylag könnyen megoldható, mert a szóban forgó spatiális skálázónak nem kell működnie az élesítés aktiválásához.
Technikailag egyébként akármelyik alternatíva megfelel a célnak, hiszen azzal, hogy a DLSS-ből eltűnt a gyári megoldás, az elkészült képet egyszerűen rá lehet küldeni bármilyen élesítést biztosító utófeldolgozásra. A temporális felskálázás mellé integrált élesítők rendszerint azért kellenek, mert a hagyományos eljárások nehezen birkóznak meg a temporális technikák keltette képi zavarokkal, így specifikus algoritmusok vannak ezekre. Ugyanakkor az NVIDIA saját technikája ebből a szempontból nem igazán remekelt, tehát olyan nagy érvágást ennek elveszítése azért nem jelent.
Azt azért észben kell tartani, hogy ha valaki utólag cserélgeti a DLSS állományokat a már kiadott játékokban, akkor a 2.5.1-es változattól kezdve számoljon azzal, hogy az élesítő csúszka nem fog működni, amennyiben az adott cím a gyárilag integrált eljárást próbálja használni, ami ugye már nem található meg a frissített kiadásban.