A Microsoft minden fejlesztőnek elérhetővé tette a DirectX 12-t

A Microsoft végre megtette az első lépést arra vonatkozóan, hogy a DirectX 12-t minden érdeklődő elérje. Bár az elismert fejlesztőknek ez eddig sem volt akadály, így például az Oxide Games épített is rá prototípus kódot, a fejlesztés korai szakaszában nem célszerű túl sok stúdiónak hozzáférést biztosítani. Mára azonban az API elérte az alfa állapotot, így a vállalat elég használhatónak ítéli arra, hogy bárki igényelhesse. Ehhez be kell lépni a Windows Insider programban, majd az alábbi oldalon keresztül elkérhetők a szükséges állományok, amelyek telepíthetők a Windows 10 operációs rendszer előzetes verziójára.

Hirdetés

A csomag minden szükséges állományt tartalmaz, beleértve a gyártók (AMD, Intel, NVIDIA, Qualcomm) megfelelő eszközillesztőit. A Microsoft természetesen nem korlátozza a DirectX 12 felhasználását, így bármelyik videojáték-motorba beépíthető. Ugyanakkor a vállalat és az Epic szövetkezett, így a Unreal Engine 4.4 DirectX 12 API-ra vonatkozó optimalizálásában közösség is részt vehet, méghozzá a GitHubon keresztül, ahol az összes gyártó is segíti a munkát. Ez a Microsoft szerint egy jó tapasztalatszerzési lehetőség a független fejlesztők számára. Erre a DirectX 12 igénylésekor lehet jelentkezni az Unreal Engine 4 licenc birtokában a GitHub felhasználónév megadásával.

Az Unreal Engine 4.4 egyébként már tartalmazza a DirectX 12-t, illetve jelenleg még csak prototípus kódról van szó, amely az Intel Haswell processzorának IGP-jén üzemképes. Ezt a Landscape Mountains demonstráció már bizonyítja, amely az Unreal Engine 4.4 DirectX 12-es példaprogramja. Sajnos a Microsoft az alkalmazásról nem tett fel túl nagy felbontású képet, így az apró részletek nem figyelhetők meg rajta.

Azóta történt

Előzmények