Már működik DirectX 12-n a Nitrous motor

A Nitrous nevű videojáték-motor az elmúlt hónapokban igen nagy érdeklődésre tett szert, mivel rengeteg olyan újítást vezet be, amire eddig még senki sem vállalkozott, annak érdekében, hogy újra felvirágoztassák a stratégiai játékok műfaját. A fejlesztők a StarSwarm technikai demót is kiadták már, mely lényegében arra hivatott, hogy előre jelezze a felhasználóknak, a Nitrous motorra épülő játékokhoz milyen gépre van szükség.

Az Oxide Games persze nem állt le a fejlesztésekkel, és az idei GDC fő témájának számító DirectX 12-re is vetettek egy pillantást. Ez olyannyira jól sikerült, hogy már portolták is a motort a Microsoft új API-jára, de egyelőre csak prototípus kódról van szó, mivel maga a felület sincs kész, így az egész csupán kísérleti jellegű az előzetes tesztelés céljával. Éppen ezért a Nitrous motor fejlesztői ki is emelték, hogy jelenleg még szó sincs a DirectX 12 hivatalos támogatásának bejelentéséről. Utóbbi persze valamilyen szinte borítékolható, ha már kísérleteznek vele, de előbb megvárják az API specifikációinak lezárását, ami érthető döntés.

Az Oxide Games szerint a DirectX 12-re való portolás nagyon egyszerű. Főleg akkor, ha a motornak már van Mantle kódja, mivel ilyenkor – az alkalmazott leképző komplexitásától függően – 1-3 hét alatt megoldható az egész procedúra. Ez annak köszönhető, hogy a két, alacsony szintű elérést biztosító API nagyon hasonlít egymásra, így könnyű közöttük az átjárhatóság, a kód nagy része szimplán újrahasznosítható, illetve az egyikhez felépített optimalizálások egyszerűen működnek a másikon is. Emellett az is kiderült, hogy az AMD régebben odaadta a Microsoftnak a Mantle specifikációját, aminek értelmében ez a hasonlóság nem is annyira meglepő. A DirectX 11-ről DirectX 12-re való portolás sem olyan problémás. Megfelelően felépített motor esetén két-három hónap alatt megoldható.

A DirectX 12 sebességéről egyelőre nem közölt adatokat az Oxide Games. Nyilván egyrészt az API még nincs véglegesítve, másrészt valószínűleg a Microsoft nem engedélyezi a konkrét teljesítményadatok megosztását. Annyit azért lehet tudni, hogy a Nitrous motor, amúgy igen acélos DirectX 11-es leképzőjénél még ilyen kezdetleges állapotban is gyorsabb.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés