2017. január 18., szerda

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

Megjöttek a mobil GeForce GTX 1050-es MXM modulok

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

A hivatalos bejelentés persze csak formalitás, hiszen a notebookgyártók már előre lelőtték az összes poént.

Elég régóta pletykálják, hogy az NVIDIA az idei év elején leplezi le a mobil GeForce GTX 1050 és 1050 Ti jelzésű MXM modulokat, és ezt a pletykát a notebookgyártók lényegében megerősítették azzal, hogy jó előre elárulták ezeket a típusjelzéseket az új mobil gépek specifikációiban.

Nagy titok persze amúgy sincs mivel mindkét újdonság a GP107-es kódnevű GPU-ra épül, ami a Samsung 14 nm-es LPP node-ján készül, vagyis ezek konkrétan az asztali modellek mobil verziói.

A A specifikációkról az alábbi táblázat ad bővebb tájékoztatást:

NVIDIA mobil GeForce sorozat (Pascal architektúrával)
Típus GeForce GTX 1050
GeForce GTX 1050 Ti
GPU kódneve GP107 GP107
Architektúra
Pascal Pascal
Mag- és GPU boost órajel
1354/1493 MHz
1493/1620 MHz
Shader részelemek száma 640 768
Textúrázó csatornák száma 40 48
Blending egységek száma 16 32
Z/Stencil egységek száma 128 128
Memória típusa GDDR5 GDDR5
Effektív memória-órajel 7 GHz
7 GHz
Memóriabusz 128 bit 128 bit
VRAM kapacitása 2 vagy 4 GB 2 vagy 4 GB

A fogyasztás tekintetében a GeForce GTX 1050 60, míg a GTX 1050 Ti 70 wattos TDP osztályú megoldás. A GeForce GTX 1050 Ti egyébként eléggé hasonlít az asztali verzióra, bár azt ki kell emelni, hogy a mobil változatok órajelei magasabbak, különösen széles a GPU Boost tartomány. Utóbbi leginkább azért van, hogy legyen a hardvernek mozgástere, hiszen szűkös helyre van beépítve és a felmelegedésre mindenképpen az órajel visszavételével kell reagálnia. A GeForce GTX 1050 esetében ki kell emelni, hogy a mobil verzió feleannyi ROP blokkot tartalmaz.

Az NVIDIA kiemelte, hogy a több éve bemutatott BatteryBoost technikát is továbbfejlesztették, és ennek az új verzióját támogatják a friss jövevények. Ezt a rendszert a GeForce Experience programból lehet vezérelni, és lényegében arról van szó, hogy mesterségesen korlátozni lehet a másodpercenként elkészülő képkockák számát. Amennyiben a hardver nagyobb sebességre lenne képes, mint az igényelt tempó, de a korlát miatt csak annyit számol amennyit kér a felhasználó, akkor lényegében növekszik az elérhető üzemidő. Az eredeti BatteryBoost problémája viszont az volt, hogy mindez jól hangzott a elméletben, de a gyakorlat már nem volt ilyen rózsás. A beállított sebességet leginkább körbelőtte a rendszer, tehát hiába várt 30 fps-t a felhasználó, bőven előfordulhatott, hogy 25-öt vagy 35-öt kapott, és ebben a tág tartományban volt szinte minden. Az új BatteryBoost technika ezt próbálja orvosolni, és lényegesen pontosabban tartja az igényelt teljesítményszintet.

Az új mobil GeForce-okra épülő notebookok a CES-en mutatkoznak majd be.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.