A Google közleménye szerint májusban a magyarok a legtöbb információt a különböző szálláslehetőségekről, utazási módokról és célállomásokról keresték, s ezek közül:
Hirdetés
A legnépszerűbb kulcsszavak:
- Balaton
- útvonaltervező
- Horvátország
- strand
- Etyek
- nyaralás
- balatoni szállás
- utasbiztosítás
- last minute
- Kréta
- Horvátország térkép
- Zakynthos (Zakünthosz)
- Zamárdi
- Hajdúszoboszló
- fürdőruhák
- valutaváltás
- Trogir
- Málta
- lakókocsi
- Tiszafüred
A legdinamikusabban növekvő kulcsszavak:
- útvonaltervező
- üdülési csekk
- Horvátország
- utazási irodák
- nyaralás
- valutaárfolyam
- Dubai
- Görögország
- wellness
- Hajdúszoboszló
- Ferihegy
- Tunézia
- Zalakaros
- last minute
- fapados
- Egerszalók
- Párizs
- Bora bora
- Bibione
- Korfu
A 20-as toplista élén a Balaton található. Ez nem meglepő, hiszen a Magyar Turizmus Zrt. megbízásából készített felmérés szerint a belföldre tartó utazók csaknem fele (42,7%) ide szeretne ellátogatni a nyáron. Ehhez kapcsolódóan a listán kiemelkedő helyen található még a balatoni szállás (7.), illetve Zamárdi (13.) is.
Akik testi-lelki felfrissülésre vágynak, a hazai wellness-szállodákat és élményfürdőket is szívesen felkeresnék. A wellness (a legdinamikusabban növekvő kulcsszavak között a 9.) még mindig felkapott pihenési forma. Sokan regenerálódnának olyan gyógyvizükről híres településeken, mint Hajdúszoboszló (14., ill. 10.), Tiszafüred (20.), vagy az egyre népszerűbb Egerszalók (16.).
Nemcsak a Magyar Turizmus Zrt. statisztikái szerint, hanem a Google keresési toplistáiban is a legnépszerűbb külföldi nyaralási célpont Horvátország (3.). A ranglistából jól látható, hogy Horvátország térképe (11.) és a gyönyörű történelmi város, Trogir (17.) is nagyon érdekli az internetezőket. A horvát tengerparton kívül Görögországot (la egdinamikusabban növekvő kulcsszavak között a 8.) és annak gyönyörű szigeteit (Kréta 10., Zakhynthos 12., illetve a feltörekvő Korfu a 20.) találják egyre többen csábító úti célnak.
A lista alapján megállapítható, hogy a magyarokat nem csak maga a nyaralóhely érdekli, hanem annak megközelítése, az útvonaltervezés is (2., ill. 1.). De sokan gondolnak a biztonságra is: az utasbiztosítás (8.). A valutaváltásról (16.) és valuta árfolyamokról (6.) is még itthon tájékozódnak az emberek. Feltehetően a takarékosság miatt keresnek rá annyian a last minute (9.) ajánlatokra, az üdülési csekkre (2.) és a fapados (15.) repülési lehetőségekre.