FidelityFX-et és DLSS-t kapott az F1 2019

A Codemasters nem válogatott, beépítették az AMD és az NVIDIA aktuális üdvöskéjét is.

Az F1 2019-cel a Codemasters ténylegesen belépett a DirectX 12-es érába, de a vállalat most kiadta az 1.07-es frissítést, amely tovább emeli a tétet, mivel beépítették az AMD FidelityFX, illetve az NVIDIA DLSS eljárását.

A Codemasters élsimítási eljárásként vetette be ezeket, kiegészítve a korábbi legjobbnak számító temporális élsimítást (TAA). Az NVIDIA megoldása DLSS Performance néven fut, utóbbi jelölés utal arra, hogy ez elsődlegesen a teljesítményre van kihegyezve. Természetesen ez csak a GeForce RTX sorozatú VGA-kon működik, és számítani kell arra, hogy még a TAA-nál is lényegesen rosszabb lesz az eredmény, viszont a számítás gyorsabb.

A stúdió a FidelityFX-et érdekesen alkalmazta, mivel a TAA és a FidelityFX Upscaling párosítása a teljesítményre, míg a TAA és a FidelityFX Sharpening a minőségre kihegyezett mód. Előbbi esetben az történik, hogy a beállítottnál kisebb felbontáson lesz végrehajtva a számítás, az eredményt pedig felskálázza a rendszer, így ez a megoldás gyorsabb a TAA-nál, de nem is olyan jó minőségű. Utóbbi esetben pedig minden számítás a natív felbontáson lesz végrehajtva, és a FidelityFX Sharpening kezeli a TAA gyengeségeit.

Az OC3D készített egy tesztet, illetve pár képet az eljárások közötti különbségekről. Az alábbi három képen látszik, hogy a DLSS sebességelőnyének jelentős ára van a minőségre nézve, még a TAA-hoz viszonyítva is, míg a TAA és a FidelityFX Sharpening társítása nagyon jól működik, elvégre alig jelent extra terhelést, a képminőség pedig láthatóan jobb.

TAA, DLSS Performance, TAA és FidelityFX Sharpening TAA, DLSS Performance, TAA és FidelityFX Sharpening TAA, DLSS Performance, TAA és FidelityFX Sharpening
TAA, DLSS Performance, TAA és FidelityFX Sharpening (forrás: OC3D) [+]

Az eljárások erőssége és gyengesége egyébként kifejezetten jól látszik a kerítéseken, amelyekkel az átlátszó textúra miatt jellemzően nehezen bánnal el az élsimítási eljárások. Itt jól látható, hogy a DLSS Performance, illetve a TAA és a FidelityFX Upscaling a natívnál kisebb felbontással számol, nem is igazán szeretik a kerítést a hagyományos TAA-hoz viszonyítva. A FidelityFX viszont még így is egyértelműen előnyösebb eredményt kínál a DLSS Performance-nél, miközben az erőforrásigénye eléggé hasonló.

TAA, DLSS Performance, TAA és FidelityFX Upscaling TAA, DLSS Performance, TAA és FidelityFX Upscaling TAA, DLSS Performance, TAA és FidelityFX Upscaling
TAA, DLSS Performance, TAA és FidelityFX Upscaling (forrás: OC3D) [+]

A TAA-höz viszonyítva a TAA és FidelityFX Sharpening már kifejezetten jól kezeli az extrém helyzeteket, így egyértelműen a legjobb minőséget biztosítja a kerítésnél is.

TAA, TAA és FidelityFX Sharpening TAA, TAA és FidelityFX Sharpening
TAA, TAA és FidelityFX Sharpening (forrás: OC3D) [+]

Az F1 2019 alapján elmondható, hogy a FidelityFX lényegében azt tudja, amit az AMD ígért. Az NVIDIA DLSS-ről pedig ugyanazt lehet leírni, amit a tesztünkben is említettünk. Az elmélet jó, és elvileg működőképes, de annyira sok gyakorlati tényezőtől függ, hogy az implementáció során rengeteg problémába lehet futni, amelyeket jól kell kezelni, hogy a végeredmény is jó legyen. Ellenkező esetben nem lesz jó a képminőség, és erre az F1 2019 egy újabb példa.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés