Az F1 2019-cel a Codemasters ténylegesen belépett a DirectX 12-es érába, de a vállalat most kiadta az 1.07-es frissítést, amely tovább emeli a tétet, mivel beépítették az AMD FidelityFX, illetve az NVIDIA DLSS eljárását.
A Codemasters élsimítási eljárásként vetette be ezeket, kiegészítve a korábbi legjobbnak számító temporális élsimítást (TAA). Az NVIDIA megoldása DLSS Performance néven fut, utóbbi jelölés utal arra, hogy ez elsődlegesen a teljesítményre van kihegyezve. Természetesen ez csak a GeForce RTX sorozatú VGA-kon működik, és számítani kell arra, hogy még a TAA-nál is lényegesen rosszabb lesz az eredmény, viszont a számítás gyorsabb.
A stúdió a FidelityFX-et érdekesen alkalmazta, mivel a TAA és a FidelityFX Upscaling párosítása a teljesítményre, míg a TAA és a FidelityFX Sharpening a minőségre kihegyezett mód. Előbbi esetben az történik, hogy a beállítottnál kisebb felbontáson lesz végrehajtva a számítás, az eredményt pedig felskálázza a rendszer, így ez a megoldás gyorsabb a TAA-nál, de nem is olyan jó minőségű. Utóbbi esetben pedig minden számítás a natív felbontáson lesz végrehajtva, és a FidelityFX Sharpening kezeli a TAA gyengeségeit.
Az OC3D készített egy tesztet, illetve pár képet az eljárások közötti különbségekről. Az alábbi három képen látszik, hogy a DLSS sebességelőnyének jelentős ára van a minőségre nézve, még a TAA-hoz viszonyítva is, míg a TAA és a FidelityFX Sharpening társítása nagyon jól működik, elvégre alig jelent extra terhelést, a képminőség pedig láthatóan jobb.
TAA, DLSS Performance, TAA és FidelityFX Sharpening (forrás: OC3D) [+]
Az eljárások erőssége és gyengesége egyébként kifejezetten jól látszik a kerítéseken, amelyekkel az átlátszó textúra miatt jellemzően nehezen bánnal el az élsimítási eljárások. Itt jól látható, hogy a DLSS Performance, illetve a TAA és a FidelityFX Upscaling a natívnál kisebb felbontással számol, nem is igazán szeretik a kerítést a hagyományos TAA-hoz viszonyítva. A FidelityFX viszont még így is egyértelműen előnyösebb eredményt kínál a DLSS Performance-nél, miközben az erőforrásigénye eléggé hasonló.
TAA, DLSS Performance, TAA és FidelityFX Upscaling (forrás: OC3D) [+]
A TAA-höz viszonyítva a TAA és FidelityFX Sharpening már kifejezetten jól kezeli az extrém helyzeteket, így egyértelműen a legjobb minőséget biztosítja a kerítésnél is.
TAA, TAA és FidelityFX Sharpening (forrás: OC3D) [+]
Az F1 2019 alapján elmondható, hogy a FidelityFX lényegében azt tudja, amit az AMD ígért. Az NVIDIA DLSS-ről pedig ugyanazt lehet leírni, amit a tesztünkben is említettünk. Az elmélet jó, és elvileg működőképes, de annyira sok gyakorlati tényezőtől függ, hogy az implementáció során rengeteg problémába lehet futni, amelyeket jól kell kezelni, hogy a végeredmény is jó legyen. Ellenkező esetben nem lesz jó a képminőség, és erre az F1 2019 egy újabb példa.