Csendben kapott egy frissítést a DLSS

A 2.2-es verzió nincs nagy dobra verve, de lényeges fejlesztésnek számít.

Az NVIDIA csendben elkészítette a DLSS 2.2-es verzióját, amelyet a Rainbow Six Siege című játék frissítése már támogat is. Bár a fejlesztés nem kapott akkora figyelmet, mint a VR-t támogató DLSS 2.1, de fontos változások vannak a motorháztető alatt.

A DLSS 2.2 elsődleges előnye, hogy az egyes játékokban korábban különféle grafikai problémák keletkezhettek a DLSS 2 aktiválásának hatására. Bizonyos effektek konkrétan nem működtek rendeltetésszerűen. A probléma főleg abból keletkezik, hogy nem minden leképezőt írnak meg a DLSS igényeinek megfelelően. Az NVIDIA felskálázási megoldása ugyanis temporális adatokkal dolgozik, ez pedig bizonyos eljárásokkal nem kompatibilis, vagy nem működik annyira jól mozgás közben. Eredetileg ezért is ajánlja az NVIDIA a második generációs DLSS implementálását csak abban az esetben, ha a játék eleve támogat valamilyen temporális élsimítást. Ilyenkor reálisan feltételezhető, hogy a fejlesztők temporális eljárásokkal kompatibilis effekteket használnak, vagyis elméletben a DLSS-nek is csak annyi grafikai hibát szabadna generálnia, amennyit az implementált TAA megoldás vét.

A gyakorlat viszont ennél bonyolultabb, és az egyes problémák a DLSS hatására felerősödhetnek, ilyenkor pedig nem szokták módosítani a fejlesztők az alkalmazott leképezőt csak egy felskálázási eljárás beépítése miatt, az egyszerűen túl nagy erőforrást kötne le. Az egyes grafikai hibákat ugyanakkor a gyárilag beépített TAA megoldás szintjére lehet minimalizálni a felskálázó algoritmus finomhangolásával, és a DLSS 2.2 lényegében ebben újít. A problémák persze ilyen módon nem tüntethetők el teljesen, mert a temporális elven működő utófeldolgozás hozza őket elő, legyen az TAA vagy DLSS, viszont a mértékük, célirányos optimalizálással valóban visszafogható, akár jelentősen is. A legtöbbet egyébként az használna, ha a fejlesztők gondolnának a leképező írása közben arra, hogy később temporális utófeldolgozást fognak beépíteni, és eleve nem alkalmaznának olyan effekteket, amelyeknek ezzel gondjuk lehet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés