Nem véletlen, hogy a TikTok az egész világon felpörgetné az e-kereskedelmet, Ázsiában pedig főleg az élőstreames vásárlást. Utóbbi koncepció ugyanis Ázsiában és konkrétan Kínában is elképesztően népszerű.
Hirdetés
Nem csak cipőket, rúzsokat vagy babahomlikat adnak így el, hanem kamionszámra a szenet is. A jelentések szerint az utóbbi hetek gazdasági történései miatt a kínai kikötőkben hegyekben állnak a szénkészletek, így sok bányász kreatív módon szabadulna meg ezektől.
A Huaze Coal Industry fogott egy fiatal nőt, beöltöztette a munkához illő ruhába és környezetbe, majd szenet kezdett el reklámozni vele. Közölték a tonnánkénti árat, a részleteket, és azt is, hogy minimum 35 tonnát kell rendelni, amit vonattal szállítanak. Ebből sejthető, hogy ipari vásárlókat keresnek. A kiírt vételár jelentősen alacsonyabb, mint az elmúlt hetekben.
A hasonló húzás nem egyedi a kínai streamingpiacon, de egyre nagyobb mértéket ölt. A három legnagyobb „széncsatorna” csak a Douyin platformon 164 eseményt szervezett már ebben a negyedévben, egy adás 2 óránál is hosszabb lehet. Az rejtély, hogy mennyi bevételt hoz egy ilyen, az viszont biztos, hogy rengeteg nézőt.