Az NVIDIA pár nappal korábban beszélt először a sugárkövetésre kigyúrt Turing architektúráról, illetve az erre épülő Quadro modellekről, amelyről az alábbi hírben be is számoltunk. Mára maradtak a játékosoknak szánt GeForce-ok, ahol szintén csak a sugárkövetésről volt szó, aminek az alapját a Microsoft DirectX Raytracing fogja adni.
Hirdetés
Mivel az architektúrát a linkelt hírben taglaltuk, így ezúttal a konkrét hardvereket elemezzük ki, aminek a legjobb módja egy táblázat:
Típus | 2080 Ti Founders Edition |
2080 Ti |
2080 Founders Edition | 2080 | 2070 Founders Edition | 2070 |
---|---|---|---|---|---|---|
GPU kódneve | TU102 |
TU102 | TU104 | TU104 | TU106 | TU106 |
Architektúra | Turing | |||||
Magórajel | 1350 MHz |
1350 MHz | 1515 MHz |
1515 MHz | 1410 MHz |
1410 MHz |
GPU Boost órajel |
1635 MHz |
1545 MHz | 1800 MHz | 1710 MHz | 1710 MHz | 1620 MHz |
CUDA magok száma | 4352 | 4352 | 2944 | 2944 | 2304 | 2304 |
Textúrázók száma | 272 | 272 | 184 | 184 | 144 | 144 |
Blending egységek száma | 88 | 88 | 64 | 64 | 64 | 64 |
Integer CUDA magok száma | 4352 | 4352 | 2944 | 2944 | 2304 | 2304 |
Tensor magok száma (ALU) | 544 (34816) |
544 (34816) |
368 (23552) |
368 (23552) |
288 (18432) |
288 (18432) |
Raszter órajelenkénti teljesítménye | 96 pixel | 96 pixel | 96 pixel | 96 pixel | 48 pixel | 48 pixel |
RT mag teljesítménye |
10 Grays/s |
10 Grays/s | 8 Grays/s | 8 Grays/s | 6 Grays/s | 6 Grays/s |
Maximális Pixel kitöltési sebesség | 143, GPixel/s |
135,9 GPixel/s |
115, GPixel/s |
109,4 GPixel/s |
109,4 GPixel/s |
103,7 GPixel/s |
Maximális Texel kitöltési sebesség | 444,7 GTexel/s | 420,2 GTexel/s | 331,2 GTexel/s | 314,6 GTexel/s | 246,2 GTexel/s | 233,3 GTexel/s |
Elméleti számítási teljesítmény (FP16) | 28,4 TFLOPS |
26,8 TFLOPS |
21,2 TFLOPS |
20,2 TFLOPS |
15,8 TFLOPS |
15 TFLOPS |
Elméleti számítási teljesítmény (FP32) | 14,2 TFLOPS |
13,4 TFLOPS |
10,6 TFLOPS |
10,1 TFLOPS |
7,9 TFLOPS |
7,5 TFLOPS |
Effektív memória-órajel | 14 GHz |
14 GHz | 14 GHz | 14 GHz | 14 GHz | 14 GHz |
Memória típusa | GDDR6 |
GDDR6 | GDDR6 | GDDR6 | GDDR6 | GDDR6 |
Memóriabusz | 352 bit |
352 bit |
256 bit |
256 bit |
256 bit |
256 bit |
Memória-sávszélesség | 616 GB/s |
616 GB/s | 448 GB/s |
448 GB/s | 448 GB/s | 448 GB/s |
VRAM kapacitása |
11 GB |
11 GB | 8 GB |
8 GB | 8 GB |
8 GB |
NVLINK (SLI) támogatás | van (2 kártya) |
van (2 kártya) |
van (2 kártya) |
van (2 kártya) |
nincs | nincs |
TDP keret | 260 W |
250 W |
225 W |
215 W |
185 W |
175 W |
PCI Express tápcsatlakozók | 8+8 tűs | 8+8 tűs | 8+6 tűs | 8+6 tűs | 8 tűs | 8 tűs |
PCI Express csatoló |
x16-os PCI Express 3.0 |
A táblázatban szereplő VGA-kon három DisplayPort 1.4 és egy HDMI 2.0b kimenet biztosan van, a VirtualLinket képviselő USB Type-C aljzat azonban a 2080 normál verziójáról lemaradt. Ettől függetlenül a gyártói verziókon még ott lehet. A TDP keret szempontjából most fontos kiemelni, hogy a VirtualLink által biztosítható 60 watt ebből kerül leemelésre, vagyis ha ezt a felhasználó igénybe veszi, akkor a GPU-nak annyival kevesebb energia juttatható. Emiatt a gyártói modellek TDP kerete akár sokkal több is lehet, hogy a VirtualLink használata mellett se lassuljon igazán a grafikus vezérlő.
A bemutatón az NVIDIA az általános teljesítményről nem beszélt, az egész a DirectX Raytracingre, illetve az vállalat, RTX nevű implementációjára volt felépítve. Erre ki is alakítottak egy új teljesítményjelölést, ami az RTX-OPS. Ezt elég bonyolult mérni, mivel számít a hardveren belüli feladatátlapolás is, illetve csak a feldolgozás egy limitált idejében igaz, vagyis érdemes a hagyományos mérőszámoknál maradni. Ettől függetlenül közöljük, hogy az 2080 Ti, a 2080 és a 2070 rendre 78T, 60T és 45T RTX-OPS-ot tud.
A játékok szempontjából az NVIDIA több céggel is dolgozik, többek között támogatni fogja pár effekt erejéig a Battlefield V, a Shadow Of The Tomb Raider és a Metro Exodus. Az első a visszaverődésekre koncentrál, a második az árnyékokra, míg a harmadik a globális illuminációra. Az NVIDIA szering még további játékok fogják támogatni a DirectX Raytracinget, név szerint az Assetto Corsa Competizione, az Atomic Heart, a Control, az Enlisted, a Justice, a JX3, a Mechwarrior V: Mercenaries és a ProjectDH. Ez egyben azt is jelenti, hogy az előbbi címek mind DirectX 12-es leképezőt kapnak, hiszen a DirectX Raytracing csak ezen működik.
Újítás lesz még a DLSS, ami a Deep Learning Super-Samplingot rejti, vagyis egy tensor magokon végrehajtott mintavételezési technikát, ami az élsimításhoz hasonló. Ezt az alábbi játékok fogják támogatni: Ark: Survival Evolved, Atomic Heart, Dauntless, Final Fantasy XV, Fractured Lands, Hitman 2, Islands of Nyne, Justice, JX3, Mechwarrior 5: Mercenaries, PlayerUnknown’s Battlegrounds, Remnant: From the Ashes, Serious Sam 4: Planet Badass, Shadow of the Tomb Raider, The Forge Arena és We Happy Few.
Az árak tekintetében a referencia GeForce RTX 2070, 2080 és 2080 Ti rendre 499, 699 és 999 dollár lesz, míg ezek némileg gyorsabb, Founders Edition verziói rendre 599, 799 és 1199 dollárba kerülnek. A gyártói modellek ára eltérhet, de nem lesznek olcsóbban a referenciánál.