Hirdetés

Befékezi a notebookpiacot az oltás

Az ember azt hinné, hogy egy vírusból nem lehet hasznot húzni, pedig a Chromebookoknak ez pont sikerült.

Az új koronavírus-járvány sok szempontból hatással volt az IT-piacra, jellemzően negatív értelemben, de a járvány következtében meghozott intézkedések a notebookokra való keresletet egyértelműen megemeltek 2020-ban. A mobil gépeknek tagadhatatlanul jót tett, hogy számos ország digitális oktatást rendelt el a nehezen kezelhető pandémia miatt, és ennek köszönhetően látványosan nőttek az említett eszközök eladásai.

Hirdetés

A TrendForce által publikált eredményekből világosan látszik, hogy 2020-ban 28,7%-kal nőtt a notebookok piaca, hiszen az előző éves 160 milliós eladáshoz viszonyítva 206 milliós eredményt sikerült elérni. Pusztán a növekedés várhatóan 2021-ben is kitart, ugyanis az említett piackutató cég 240 milliós eladást vár idénre, 16,4%-os bővülést jelentene, ugyanakkor 2022-re már 7,3%-os éves szintű visszaesést prognosztizálnak.

A TrendForce egyértelműen az oltásokra mutogat, ugyanis a fő felvevőpiacokon, vagyis Észak-Amerikában, Európában és Japánban folyamatosan nő az oltási hajlandóság, amely a következő esztendőre igen magas szintet érhet el, vagyis visszaesik annak a valószínűsége, hogy digitális oktatást kelljen elrendelni.

A vakcinák legnagyobb vesztesei egyébként a Chromebookok, amelyek ironikus módon a járvány nyertesei voltak. A TrendForce szerint a oltási hajlandóság növekedésével párhuzamosan 50%-kal esett vissza az említett kategóriába tartozó eszközök iránti igény.

Hirdetés

Előzmények