Hirdetés

109 millió ügyfelet érint az AT&T hackbotránya

Illegálisan töltötték le az ügyfélfiókok adatait, ez hívásnaplókra és üzenetekre is kiterjed.

Az AT&T még pénteken közölte, hogy hatalmas hackertámadás áldozatai lettek, aminek a következtében áprilisban illegálisan töltötték le nagyjából 109 millió ügyfélfiók adatait, beleértve 2022-es hívásnaplókat és üzeneteket.

Hirdetés

Az FBI nyomoz, legalább egy embert letartóztattak, ez pedig a legutóbbi a nagy hackertámadások sorában, ami amerikai feleket érintett (legutóbb a Change Healthcare és a UnitedHealth Group kapcsán volt egy óriási botrány, ami az ország harmadát érintette az adatok tekintetében).

Bár az ügy a telekomcég közel összes ügyfelét érinti, azt állítják, hogy a hívások és üzenetek tartalmát, valamint egyéb személyes információkat nem tartalmaznak az ellopott adatok. Az április 19-én felfedezett támadásról azért csak most beszélnek, mert az igazságügyi minisztérium így kérte tőlük. Utóbbi az FBI segítségével együtt dolgozik a cég embereivel is a nyomozáson, de az FCC is folytat vizsgálatot. A hozzáférési pontokat lezárták, a cég szerint az adatok nyilvánosan nem elérhetőek.

Márciusban egyébként már volt egy másik botrányuk, akkor 7,6 millió jelenlegi és 65,4 millió korábbi ügyfél adatai kerültek ki a sötét webre.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények