Hirdetés
Nos, ettől a pletykától egyelőre még a Prohardver Hiszékenyek Egyesülete is elhatárolódik, több -- később részletezett -- okból. Először viszont lássuk, hogy miről is van szó. Mint tudjuk, az ATi két teljesen független fejlesztőgárdával rendelkezik, melyek szimultán dolgozva, felváltva kreálnak termékeket (videochipeket). A sor most az R300 fejlesztőcsapatán van (R200 = Radeon 8500).
- Radeon 10000 (R300)
- 8 pixel pipeline, 4 texel / pipeline (GeForce4: 4 pixel, 2 texel / pipeline)
- 2 pixel és 2 vertex shader pipeline (GeForce4: 1 pixel és 2 vertex shader pipeline)
- 350 és 400 MHz-es grafikus mag
- 256 MB, 800 MHz-es DDR SDRAM
- Pixel shader 2.0 támogatás
- HyperZ III
A Pixel shader 2.0 támogatásban semmi meglepő sincs, hiszen az új ATi chip köztudottan DirectX 9.0 kompatibilis (compliant) lesz. A HyperZ III hihetően hangzik, valamit biztos finomítottak a kérdésen. A 256 MB 800 MHz-es RAM már gyanús. Túl sok, túl drága. Egy 400 MHz-en ketyegő, NYOLC pixel és NÉGY texel / pipeline-nal felszerelt grafikus mag viszont egyszerűen kizárt. A chip a legjobb esetben is 0.13 mikronos gyártástechnológiával készülhet, a fenti specifikációk pedig bőven egy 100+ millió tranzisztoros chipet sejtetnek, amely nem fog ilyen sebességen működni, de ha igen, akkor is megfizethetetlen lenne. Ezt támasztja alá az is, hogy a mintadarabokat bő egy hónap múlva tervezik szétküldeni, azaz a 0.13 mikron feltétlenül az ideális eset.
Nincs kétségünk felőle, hogy hatalmasat fog szólni az ATi új chipje, de a fenti tulajdonságok "túl jók"...