Hirdetés
A világ második számú mobiltelefon-gyártója, az egyesült államokbeli Motorola Inc. valamivel közelebb került a piaci részesedés tekintetében a Nokia Corp.-hoz. A Motorola a negyedév során 33,9 millió készüléket adott el, a legnépszerűbb az ultravékony RAZR modell volt. A cég ezzel az egy évvel korábbihoz képest 3,3, az első negyedévihez viszonyítva pedig 1,8 százalékponttal, 18,1 százalékra növelte részesedését a globális mobilpiacon. A finn Nokia ugyancsak növelte piaci részesedését, de valamivel kisebb mértékben: az egy évvel korábbihoz képest 2,6, az első negyedévihez képest pedig 1 százalékponttal, így ez jelenleg 33 százalékos. A cég a várakozásoktól elmaradó negyedéves adatokat közölt, így részvényárfolyama több mint 10 százalékot esett. Az árbevétel éves összehasonlításban közel 25 százalékkal, 8,06 milliárd euróra, a nettó nyereség 15 százalékkal, 799 millió euróra emelkedett; a Bloomberg által megkérdezett elemzők azonban lényegesen nagyobb, 869 millió eurós profitra számítottak.
A vártnál rosszabb eredmény oka, hogy a Nokia telefonok átlagára az egyre erősebb árverseny közepette az előző negyedévi 110 euróról 105 euróra csökkent. A múlt héten a Samsung és az LG számolt be ugyanezen okból hasonlóan gyenge negyedévről. A Motorola viszont a második negyedévben az egy évvel korábbi 203 millió dolláros veszteség után 933 millió dolláros nyereséget könyvelt el, és a várakozásokat meghaladó mértékben, 7,54 milliárd dollárról 8,83 milliárd dollárra növelte az árbevételét. A világ első számú hálózatieszköz-gyártója, a svéd Ericsson AB, amely ugyancsak tegnap tette közzé negyedéves gyorsjelentését, 16 százalékkal, 5,8 milliárd koronára (610 millió euró) növelte nettó nyereségét. Az árbevétel 18 százalékkal, 38,4 milliárd koronára emelkedett.