Apadt a Nokia előnye a mobilpiacon

Hirdetés

A világ második számú mobiltelefon-gyártója, az egyesült államokbeli Motorola Inc. valamivel közelebb került a piaci részesedés tekintetében a Nokia Corp.-hoz. A Motorola a negyedév során 33,9 millió készüléket adott el, a legnépszerűbb az ultravékony RAZR modell volt. A cég ezzel az egy évvel korábbihoz képest 3,3, az első negyedévihez viszonyítva pedig 1,8 százalékponttal, 18,1 százalékra növelte részesedését a globális mobilpiacon. A finn Nokia ugyancsak növelte piaci részesedését, de valamivel kisebb mértékben: az egy évvel korábbihoz képest 2,6, az első negyedévihez képest pedig 1 százalékponttal, így ez jelenleg 33 százalékos. A cég a várakozásoktól elmaradó negyedéves adatokat közölt, így részvényárfolyama több mint 10 százalékot esett. Az árbevétel éves összehasonlításban közel 25 százalékkal, 8,06 milliárd euróra, a nettó nyereség 15 százalékkal, 799 millió euróra emelkedett; a Bloomberg által megkérdezett elemzők azonban lényegesen nagyobb, 869 millió eurós profitra számítottak.

A vártnál rosszabb eredmény oka, hogy a Nokia telefonok átlagára az egyre erősebb árverseny közepette az előző negyedévi 110 euróról 105 euróra csökkent. A múlt héten a Samsung és az LG számolt be ugyanezen okból hasonlóan gyenge negyedévről. A Motorola viszont a második negyedévben az egy évvel korábbi 203 millió dolláros veszteség után 933 millió dolláros nyereséget könyvelt el, és a várakozásokat meghaladó mértékben, 7,54 milliárd dollárról 8,83 milliárd dollárra növelte az árbevételét. A világ első számú hálózatieszköz-gyártója, a svéd Ericsson AB, amely ugyancsak tegnap tette közzé negyedéves gyorsjelentését, 16 százalékkal, 5,8 milliárd koronára (610 millió euró) növelte nettó nyereségét. Az árbevétel 18 százalékkal, 38,4 milliárd koronára emelkedett.

Azóta történt

Előzmények