Hirdetés
A Microsoft frissen debütált keresőjének sikerült alaposan átlépnie a Google ingerküszöbét, legalábbis erre enged következtetni a New York Post tegnapi cikke, melyben egy névtelenséget kérő belső forrásra hivatkozva azt írják, a Bing megjelenésére válaszul Mountain View-ban szabályos kutatócsoport formálódott a rivális alkalmazás működésének feltárására. Sergey Brin, a Google társalapítója állítólag saját maga állt a keresőspecialisták csapatának élére, melynek feladata egyrészt kideríteni azt, miben különbözik az alkalmazás kulcsfontosságú keresőalgoritmusa saját szoftverük kódjától, másrészt továbbfejleszteni és kiegészíteni szolgáltatásukat.
„Keresőmotorok jöttek-mentek az elmúlt tíz évben, viszont a Binget Sergey különös érdeklődéssel szemléli” – nyilatkozta az újságnak az anonim forrás, hozzátéve, hogy mostanában ritkaságszámba megy a cég alapítóinak ilyen fokú beavatkozása a vállalat mindennapi működésébe. A Google nem volt hajlandó kommentálni a lap értesüléseit, csupán a szokásos marketingmondatokkal reagáltak a sajtó érdeklődésére: „Mindig is volt olyan csoportunk, amely a keresések javításáért felelt”, illetve „több időt és energiát fordítunk a keresésekre a cégnél, mint bármi másra, az algoritmusunk folyamatosan fejlődik” – nyilatkozták.
A Microsoft masszív offenzívát indított a Google ellen: a keresőalkalmazások piacán meglehetősen gyéren szereplő Live Search utódjának szánt, korábban Kumo kódnéven fejlesztett Bing bemutatkozását egyes források szerint egy 80-100 millió dolláros (kurrens árfolyamon nagyjából 16-20 milliárd forintos) reklámkampánnyal támogatták meg. A szaklapok előzetes bemutatóiban a szerzők általában lelkesen fogadták a Binget, s úgy vélték, ez a technológia már valóban versenyképes a Google keresőjével, s ha nem is érhetik utol a nagy riválist, a verseny e téren is a felhasználók érdekeit szolgálja.