Pástra lépnek a HD 3800-as Radeonok

Tesztkonfiguráció és fogyasztás

Videokártya / driverRadeon HD 3870 512 MB (775/1125 MHz) / Catalyst 7.11
Radeon HD 3850 256 MB (670/830 MHz) / Catalyst 7.11

Sapphire Radeon 2900 GT 256 MB (600/800 MHz) / Catalyst 7.11
MSI GeForce 8800 GT OC 512 MB (@ 600/1500/900 MHz) / Forceware 169.12
MSI GeForce 8600 GTS 256 MB (675/1458/1008 MHz) / Forceware 169.12
Asus Radeon HD 2900 XT 512 MB (740/825 MHz) / Catalyst 7.11
Sapphire Radeon X1950 Pro 512 MB (575/690 MHz) / Catalyst 7.11
ProcesszorCore 2 Duo E6700 2,66 GHz (4 MB L2 cache)
AlaplapAsus P5W64-WS Professional – 975X chipset
MemóriaCorsair TwinX 2x1024-6400 C4 – 2 x 1024 MB
órajel: DDR2-800 (400 MHz); időzítések: 4-4-4-12
MerevlemezMaxtor DiamondMax 10 250 GB (PATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
DVD-meghajtóPioneer DVR-111
TápegységCooler Master 550 Watt
Op. rendszerWindows Vista Ultimate 32 bit

Játékok

  • Splash Damage/ID Software / Activision - Enemy Territory: Quake Wars
  • Irrational Games / 2K Games - Bioshock
  • Crytek / EA Games - Crysis
  • Epic Games / Midway - Unreal Tournament 3
  • Valve / EA Games - HL2: Episode 2
  • Massive Entertainment / Vivendi - World in Conflict
  • Epic Games / Microsoft - Gears of War
  • EA Games / EA Games - Need for Speed: Pro Street

A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA kártyák esetében „legjobb minőség”-re, az ATI kártyák esetében pedig a legszebbre kapcsoltuk, a (szögfüggetlen) anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk, ahol a játék lehetőséget adott a beállításra, ott játékból, ahol nem, ott a meghajtóprogramból. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk. A játékokat általában maximális részletesség mellett teszteltük, ahol nem, ott ezt külön jelezni fogjuk a grafikonon.

Az Enemy Territory: Quake Wars, HL2: Episode 2, Crysis játékokban felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. További játékokban (Bioshock, Gears of War, NFS: PS) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le, az UT3 esetében pedig a shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a mérések során.

A játéktesztek előtt szokás szerint a fogyasztást mértük le. Üresjáratban a HD 3850 kevesebbet fogyaszt, mint a 8600 GTS, és a HD 3870 is csak alig van lemaradva; tekintetbe véve a két VGA közötti architekturális különbségeket, ez nem is rossz. A 8800 GT fogyasztása sem annyira vészes, hátránya a HD 3870-hez képest 17%-os. Az RV670-alapú kártyák kis fogyasztása annak köszönhető, hogy a GPU üresjáratban mindössze 300 MHz-en jár, a memória viszont marad az eredeti órajelen, legalábbis a Catalyst Control Center szerint, tehát a PowerPlayen még van mit csiszolni. A Radeon HD 2900 GT 2D-ben 505/515 MHz-re veszi vissza órajeleit, de még így is közel annyit fogyaszt, mint a HD 2900 XT (elvégre ez utóbbi is 505/515 MHz-en jár üresjáratban).

Terhelés alatt picit változik a kép, a mindössze 32 shaderes 8600 GTS vezeti a mezőnyt, a HD 3850 pedig a második helyre csúszik vissza, ami viszont érdekes, hogy a HD 3870 többet fogyaszt, mint a GeForce 8800 GT, igaz, a különbség az egész tesztrendszerre vetítve mindössze 5%. Az RV670-alapú HD 3870-et összehasonlítva az R600-alapú HD 2900 XT-vel a különbség megdöbbentő, a 2900 XT szinte lelóg a grafikonról, tehát az AMD ezen a téren nagyszerű munkát végzett. Annyit még hozzátennénk az eredményekhez, hogy a grafikonon úgynevezett csúcsértékeket tüntettünk fel, tehát néhány pillanatig elért maximális fogyasztásról van szó, a HD 3850-nel szerelt rendszer általában 160–170, a HD 3870-es konfiguráció pedig átlagosan 200–210 watt körül fogyasztott, miközben játszottunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés