- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
- Az AI felé fordul az IKEA is
- OLED TV topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG Ally
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
Hirdetés
-
Már a Patriot is jegyezhet MPOWER szériás DDR5 RAM-okat
ph Az MSI visszatérő termékcsaládjába illeszkedő készletek kétféle kapacitással érkeznek, három sebességszintre.
-
Oracle szervereket akar Musk AI-cége
it A jelentések szerint egy 10 milliárd dolláros üzlet keretében bérelnék az Oracle szervereit.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
teko99
tag
hmm a franc,akkor februárig nem teszem fel az újat..
BAZINGA!
-
teko99
tag
Főfékhengert karmanytúztatok már?
Találtam most rendes duplafalú szimeringet bele,nem akarom elcseszni összeszereléskor..
valaki tipp?BAZINGA!
-
Francia91
veterán
Épp csinálok egyet, de amit a boltban kapsz kisipari karmantyút, azt el kell felejteni. Vagy csináltatni kell, vagy más motor karmantyúja kell. Jelenleg folyamatban van a projekt nálam, de lassan haladok, mert rohadt kevés időm van rá
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
teko99
tag
volt már szerencsém karmantyúban,összeraktam és szivárgott..
de most ilyet teszek bele,hátha ez rendesebb lesz valamivel.
duplafalú német szimering,remélem bírja majd[ Szerkesztve ]
BAZINGA!
-
fer
őstag
Én is ilyet használtam és nem volt folyás soha sem! A szimering OK! Karmantyú KUKA!
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
fer
őstag
Valszeg még elfekvő készlet lehet, meg aztán mindenki még nem tudja, hogy szart sem ér!
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
teko99
tag
Na kicseréltem a karmantyúkat.
a belső kicsi állítólag német minőség,a külső meg rendes német szimering nem gumikarmantyú.
Egyelőre bírja,kíváncsi leszek hogy meddígBAZINGA!
-
Francia91
veterán
Pár hétig szokta bírni, aztán kezdi el folyatni a fékolajat. Nem lekeseríteni akarlak, csak tapasztalatot írok
Reméljük a legjobbakat, és hogy jó karmantyút fogtál ki. Ha egy hónap múlva is jó lesz, akkor kérem a rendelési helyet!Más:
Megírtam az idei Erdély-túrás cikket, jelenleg korrektúrázás fázisban van, 2 héten belül kb meg is fog jelenni"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
fer
őstag
válasz Francia91 #3861 üzenetére
Nem karmantyúról van szó, hanem szimeringről, az tuti nem fogja ereszteni az olajat, ha csak nem rakta össze rosszul!
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
teko99
tag
Hát bírja a sziemeringe nem könnyezik egy cseppet sem,a teszt meg volt.
Szóval ezt a kifejezetten főfékhengerbe való szimeringet tudom ajánlaniKözben nagyon agyalok hogy tavasszal kategóriát váltok,eladom a kis tz-t.
BAZINGA!
-
Francia91
veterán
Aktív vagyok mindenhol
Én ha veszek is nagyobb motort valamikor, akkor ez biztosan maradni fog. Már most nyáron költözés, ház meg autó lesz az elsődleges szempont. De ez az MZ marad![ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
sarkany01
tag
Szerintetek ha berakom 1-esbe a ts 150-et, és a saját súlyától előre blokkol a kerék, hátrafele meg 30 cm-re felemelkedik az első kerék, majd átfordul de csak 1-et, akkor még van benne kompresszió nem ?
-
Francia91
veterán
Szeptember óta örülök, ha aludni és fürödni hazajutok. Per pillanat alig van időm bármire is, munka mellett CNC suliba járok, reggel elmegyek, este 9-re jó esetben otthon vagyok....
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
sarkany01
tag
Szerintetek ha vettem egy tűszelepet, amibe 15-ös fúvoka van, de ott nem vettem észre, a ts-be meg 30-as kell, akkor mit csináljak? Vagy nagy gond az ha 150-es ts-be 15ös tűszelep van?
-
fer
őstag
Most, hogy már nem vagyok MZ-s nosztalgiából elkezdtem átolvasni a topikot, most értem a végére, hát jó volt! Eddig nem bántam meg a cserét, de ha látok egy eMZést, mindig intek neki! Amúgy maradt egy csomó alkatrészem, ha valakinek kell valami írjon, hátha van!
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
SupernovaHUN
csendes tag
Sziasztok! Valaki le tudná fényképezni, hogy hogy is van pontosan beszerelve az aksi a motorjába? Sajnos fingom sincs, sem a polaritásról, sem egyes alkatrészek konkrét felhasználásáról. Köszi!
-
Francia91
veterán
válasz SupernovaHUN #3875 üzenetére
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
SupernovaHUN
csendes tag
válasz Francia91 #3876 üzenetére
Köszönöm szépen, időzköben a rögzítésre úgy vélem, hogy rájöttem, de még egy kérdésem van: egyrészt egy barna meg egy piros kábel van. Jól gondolom, hogy a barna a negatív, és a piros a pozitív? Legalábbis a Yamahámban így van.
Még egy kérdésecske: mi lehet ez a képen látható csatlakozó? Sajnos nem vagyok valami jártas a szoci motorokban, még nem igazán láttam ilyet. Köszi!
-
Francia91
veterán
válasz SupernovaHUN #3877 üzenetére
A piros a világ minden táján a pozitív
A barna amúgy a testEz nem gyári cucc, ez valami utólagos szivargyújtó aljzat lehet, legalábbis én annak látom, valamint ilyen biztos nincs az én 251-esemen
[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
SupernovaHUN
csendes tag
válasz SupernovaHUN #3877 üzenetére
-
Francia91
veterán
válasz SupernovaHUN #3879 üzenetére
Ez még mindig egy pluszba bekötött szivargyújtó csatlakozó, sicher
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
perge666
veterán
Üdv.
Hajdú-Bihar esetleg Szabolcs környékén keresnék MZ-t, ETZ-t.
Nem kell papíros, ha gondozást igényel az sem hátrány,olcsó legyen.Világ életemben Simsonos voltam, most szeretnék megismerkedni a nagytesókkal is!
-
Foolti
csendes tag
Sziasztok!
ETZ 125 (bar gondolom ugyan ilyen a tobbinel is) tirisztoros gyujtas beallitast csinalt mar valaki? Gyanitom, hogy nincs rendben az enyemen. 2 hete vettem a masinat es fel szeretnem ujitani.
Elore is koszi!
[ Szerkesztve ]
Foolti
-
-
hevizms
addikt
Szia.
Tirisztoros gyújtás nincs Mz-n gyárilag csak tranzisztoros(de értjük mit szeretnél,csak ezt nem árt tudni)
Beállitása ugyanúgy van mint a megszakitósnak.
FHP előtt 2,5-3 mm-re kell hogy adjon szikrát a gyertya.
Ezt a legpontosabban mérőórável lehet belőni,ha nincs akkor csak saccperkábé lesz,de az is megfelel jobbhíján.Szóval mire vagy kiváncsi?Szájbarágósan szeretnéd ?
Első feladat:Gyertyát vedd ki,tedd a pipába,rakd testre,majd a gyújtást add rá és forgasd körbe a motort az órajárásával megegyező irányban minimum 1 teljes fordulattal.
Így ad szikrát a gyertyánál???[ Szerkesztve ]
-
Foolti
csendes tag
teko99, hevizms, koszi a valaszokat!
Valamiert tirisztoros volt a fejemben, de igen, a kis fekete dobozos, nem kalapacsosra gondolok
A fo ok amiert a gyujtasra gyanakszok az az, hogy gyorsulas utan amikor visszaengedem a gazt tovabb durrog a motor. 12 eve volt egy nagyon popec allapotu 150 -esem, az csak neha-neha durrantott 1-1 et amikor motorfekeztem, ez viszont folyamatosan csinalja. Valahol olvastam, hogy van akinek ez kifejezetten tetszik, es szandekosan elallitjak az elogyujtast, hogy ezt csinalja a masina. Engem viszont kifejezetten idegesit.
Vegul talaltam egy jo leirast, es megcsinaltam magamnak: gyertya ki, holtpont megkeres (csavarhuzoval a gyertya helyen), visszaenged 3mm -t (azt irtak, hogy 2.5-3.5mm kozott javasolt, gondoltam bekozolom), szikra megkeres, alaplap rogzit. Ugy tunt jo is lett, mintha konnyebben is indult volna (vagy lehet csak ezt szerettem volna hinni )
A frissen beallitott gyujtasommal nagy orommel el is indultam egy proba korre. Az elso kanyar utan kicsit jobban odahuztam a gazt, motor felporog, gyorsulas 0. Eloszor azt hittem ureset talaltam, aztan szomoruan konstataltam, hogy csuszik a kuplungom
Persze nyilvan nem a gyujtas beallitas miatt Elotte valo nap csereltem le a valtoban a szinte megfeketedett, atom suru olajat, zsir uj resz szintetikus Castrol 10w40 -re. Az akkori probakoron fura mod minden rendben volt, bar teny, hogy sokat nem mentem vele. A masnapi gyujtas beallitas utan viszont elkezdett csuszni de nagyon.
Elmentem motoros boltba, gondoltam veszek valami surubb valto olajat. Az elado srac mondta, hogy neki is ETZ -je van, es 10w40 -el tokeletesen megy, tokeletesen mennie kell. Akkor lehet baj, ha kopottak a lamellak, vagy elotte nagyon suru olaj volt benne. Mondta, hogy szet kellene szedni megnezni, mert ha kopottak a lamellak akkor cserelni kell, ha pedig suru olaj utan higat ontottem bele es azert csuszik, akkor meg meg kell takaritani.
En sajna meg nem vagyok igazan kepben, 1,5 hete van nalam a motor es meg nem melyedtem el a szereles rejtelmeiben (Tervezem, hiszen eppen projekt motornak, felujitani vettem.) Az elozo, altalam surunek gondolt olajjal viszont ugy viselkedett, hogy hidegen ugrott egyet a motor mikor sebessegbe raktam. Jo nagyot, az elso feket is be kellett huznom, es jo nagy gazt adni, hogy ne fulladjon le. Ha bemelegedett mar tokeletes volt. Ennek okan azt gondolnam, hogy a kuplung nem kopott ( ) inkabb az olajjal lehet problema.
Szerintetek?
Koszi!
Foolti
-
teko99
tag
Sűrű 80w90 olajjal nekem is ugrott a motor,de ha melegíted pár percig akkor indul vele szépen.
De nálam is 10w40-re cseréltem le pont ez végett hogy ne kelljen melegítgetni,vagy inkább nem is melegítés ha nem azt várni míg a kuplung felzutyulja kicsit a sűrű olajat.
10w40-el nekem tökéletes volt a motor,nem csúszott a kuplungja.
Nézz rá a gyujtás felőli deknire is,a kuplungpálca rendesen a helyére megy-e.
Nem nagy móka leszedni a kuplungkosár felőli deknit,én kitakarítanám a helyedben ha annyira rossz volt már az olaj lehet az a baja ami maradt benne rátöltötted a friss 10w40et és lett a kettőből egy szép masszaféle.BAZINGA!
-
fer
őstag
Jó a 10W40 de csak a motorokba való, az a gyanúm, hogy te autókba való olajat öntöttél bele, és azért csúszott a kuplung! A minősítés a fontos JASO MA ,a 4T ne zavarjon meg nyugodtan beleöntheted!
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
Foolti
csendes tag
Koszi a valaszokat! Kozben kiderult, hogy nagyobb volt a riadalom mint a problema
Motorral, csuszo kuplunggal jottem be dolgozni. Az egyik piros lampanal megfigyeltem, mintha nagyon kinn lenne a fogaspontja a kuplungnak. A kovetkezo piros lampanal lehuztam a kuplung karon levo vedot, es lattam, hogy tokig ki van tekerve Beljebb tekertem, kopptol vissza egy ~4mm -t, es tokeletesen kiemel, es nem is csuszik
Azt gondolom, hogy az elozo, trutyis olajhoz allitotta be ugy az elozo gazda, de a friss, jo fajta olajjal mar rendben van, nem kell annyira kitekerni
Ettol fuggetlenul leveszem majd a deknit es kitakaritom.
Foolti
-
Foolti
csendes tag
Na az mar nem az otthon a garazsban butyolgetos kategoria
Foolti
-
Foolti
csendes tag
Huuu latom meg sok kerdesem lesz
Kovetkezo temam: Kicsit ugy erzem, mintha nem lenne valami rendben a futomuvel. Bizonytalannak erzem a gepet, plane kanyarban, az az erzesem mintha ki akarna csuszni alolam. Arra gondoltam, hogy mengezem, hogy jol be van -e allitva a hatso futomu, mert mintha egy kicsit jobbra nezne. Hogy tudom ezt jol leellenorizni? Sajna a hosszu lecet melle teszek megoldas nem jatszik, mert nincs olyanom
Az elso gumim nagyon ramaty, azt holnap cserelem, de szerintem nem az okozza.
Szerintetek?
Foolti
-
teko99
tag
nézd át az első és hátsó lengővillát hogy nem lóg-e,a szilentek nincsenek e kiöregedve de nem kellene.
A hátsó kereket saccra bírod belőni egyenesre,ha nem röpög a lánc előre és hátra tolva mikor rajta ülsz akkor egyenes a kerék.
De ez is lehet hogy csak szokatlan neked,az első hoszabb utamon nekem is olyan érzésem volt mintha a hátsó kerék minden kanyarnál ellentétes irányba húzna,de csak szokatlan volt.A gumikat cseréld le mindenképp ha kopott,vagy bekeményedett,repedezett,a leg lényegesebb.
BAZINGA!
-
Foolti
csendes tag
A hatso gumi egeszen rendben van. Az elsot most csereltem le 300 -as K65 -os Heidenaura, egesz mas lett az utfekvese A hatso futomu szerintem kicsit jobbra nez, bar ezt csak ranezesre mondom.
Viszont szerintem az elso telok elegge gatyan vannak. Ha behuzom az elso feket es lokok egy nagyobbat a kormanyon, lekoppannak. Jol gondolom, hogy nem kellene? Ugy emlekszem, hogy a regi gepemen nem koppant le ennyitol, bar akkor meg csak 55kg voltam, mostmar komoly 65
Lesz meg melom a tankkal is... kicsit visszabb olvastam itt a forumban es volt, aki a citromsavas megoldast javasolta a rozsda kezelesere. Szerintetek ez jo leiras ehhez? [link]
Valamint mit javasoltok kipufogo ugyileg? A gyarit tegyem rendbe, egessem ki, kromoztassam ujra, vagy vegyek utangyartottat? Ez utobbi esetben milyen minosegueket lehet kapni?
Foolti
-
Francia91
veterán
A citromsavas tankpucolás nagyon fasza, én is azzal csináltam pár tank tisztítását
Arra kell vigyázni, hogy pucolás után öblítsd ki, és szárítsd ki a tankot
100 g citromsav elég egy tank vízhez, valamint én 2 adaggal mostam ki, mindkét adag kb 24 óráig volt benneUtángyártott kipufogó nem nagyon ajánlott, közel sincs a gyári minőséghez
[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
Foolti
csendes tag
Hu ez tenyleg brutal tiszta. Mielott citromsavaztad razogattad kaviccsal / csavarokkal a belsejeben, vagy egybol kapta a citromsavat?
Foolti
-
Foolti
csendes tag
Koszi a tippet, azik is a tanksapka elso proba gyanant
Foolti
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
- Windows 10
- Az AI felé fordul az IKEA is
- Okos Otthon / Smart Home
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- OLED TV topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- Midea MF100W70 keskeny elöltöltős mosógép 7kg 1200fordulat 2év garancia Új!
- BMW új felni kupak, felni közép készlet 68 mm-es
- BMW új 82, 78 vagy 74 mm-es embléma, logó motorháztetőre, csomagtartóra
- Szentendre Pismány városrészében eladó egy 2005-ben épült könnyúszerkezetes családi ház, medencével
- Sonoff Basic R2
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen