Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Francia91

    veterán

    válasz perge666 #2697 üzenetére

    A1/B (B125) JOGOSÍTVÁNY – NEMZETKÖZI KATEGÓRIA

    B125 jogosítvány birtokában maximum 125 cm3 hengerűrtartalmú és maximum 11 kW teljesítményű hajtómotorral ellátott motorkerékpárt, quadot vezethetünk. Ez a jogosítvány gyakorlatilag megegyezik az A1 jogosítvánnyal, csupán a tanfolyam különbözik.

    (érvényes “B” kategóriás vezetői engedéllyel)
    Ezt találtam róla

    Nekem az ETZ 251-esemre 4.600 Ft az éves biztosítás

    [ Szerkesztve ]

    "Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/

  • Francia91

    veterán

    válasz perge666 #2699 üzenetére

    Műszaki biztosan 2 évre érvényes, hiszen rendes, rendszámos motor, csak kicsi kategória.
    A többit nem tudom, én nem csináltam ilyet. 6 éve letettem a B-s jogsit, tavaly nyáron pedig az A2-est.

    Keresel egy olyan helyet, ahol van telefonszám, vagy e-mail cím, és megkérdezed, mert én csak ennyit tudtam mondani ;)

    "Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/

  • csabyka666

    addikt

    válasz perge666 #2697 üzenetére

    Üdv!

    Nem offolni akarok, csak leírom a véleményem. Röviden, tömören: szerintem ne foglalkozz ezzel a 125-ös jogsival! Nem tudom, mennyibe kerül, gondolom olcsóbb, mint az A korlátlan, de nem hinném, hogy megéri azt az árkülönbözetet. A korlátlan megvan kb 100.000-ből, egyszer kell kiszenvedni, és olyan motort veszel, amilyet akarsz.
    Nem akarom megsérteni a kisebb köbcentis motorok tulajait, nekem is csak 250ccm-es motorom van, de a 125ccm sajnos nem tud sokkal többet a forgalomban(!), mint egy kismotor. Simsonnal tudsz menni 65-öt, a 125-ös géppel meg 80-at 90-et, de ez már kínzás, nagyon kell forgatni hozzá, nem erre vannak tervezve, és bizony ilyen igénybevételnél megeszik annyit, mint egy 250-es, és ha előzni kell, vagy jön egy emelkedő, netán 2 személlyel mész, nincs erőtartalék.

    Nem ültem ilyen motoron, csak abból gondolom, hogy néha a 250ccm is kevés, főleg azért, mert trógerek az autósok, és semmibe nézik a motorost, hogy a kamionosokról ne is beszéljek. Persze tisztelet a kivételnek!

    Simsonoztam viszonylag sokat (főúton, nem csak a falun belül), és sajnos nem különösebben figyeltek rám az autósok. Megvettem a 251-es ETZ-t, na mondom, most biztos észrevesznek, de szinte semmi sem változott. A különbség csak annyi, hogy itt már van némi erő, és lehet bátran használni a váltót, kisebb emelkedőn is merek előzni, mert 4.-ben megy 110-et a motor, és a 2 személy sem akadály neki...

    Szvsz semmi gond a kisebb köbcentivel, de sokan annyira taplók (friss B-s jogsis hülyegyerekek a szar 1000ccm-es Suzukijukkal vitézkednek, és hasonlók...), hogy én inkább egy olyan motort javaslok, amiben alkalmasint van több erő. Ja, és árban sem sokkal több ám, max 30-40.000-rel drágább egy 250-es ETZ, mint egy 125-ös!

    Az átírás, az bizony nem olcsó, ha még műszakira is kell vinned a motort, akkor 50-60-at számolj rá. Biztosítás nekem első évben 5500 forint volt, de aztán lefeleződött.

    Ha már ETZ-s topicba írtál, én javaslom a 250-est vagy a 251-est, már csak a teljesítménye miatt is. :)
    Persze, ha felvet a pénz, akkor ne ilyen motort vegyél, de ezeket viszonylag olcsón fenn lehet tartani. :D

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

  • teko99

    tag

    válasz perge666 #2697 üzenetére

    Üdvözletem. Amit leírtak a többiek azok igaz adatok,de becsapós egy kicsit ez az A1 B jogsival. :DDD

    Ugyan így van meg az A1-em 1,5 éve vizsgáztam. Naszóval.

    -Beíratkozol

    -kreszvizsga

    -ha megvan a kresz akkor kiirányítanak a tanpályára ahol 2óra a minimum,de ennyi idő alatt nem szokod meg a mocit se a pálya feladatokat(kivéve ha külön segédmotorra már vizsgáztál és ismerős a pálya)! tehát még plusz órát veszel majd úgyis.

    -jöhet a forgalmi vizsga (jól csinálsz mindent és kész is a jogsi,lehet örülni!) :)

    Ja ha nincs szerkód akkor protektort meg kesztyűt és egyebeket bérelsz az oktatótól + kessért.

    szóval már mindjárt nemis 45K körül lesz a jogsi.

    hát a jogsin kívül én a kis 125ös etz-t 95Kért vettem,átírás meg eredeti vizsga és egyebekkel együtt 140be fájt. nem olvastam vissza hogy mit tervezel,de egy etz fényévekkel jobb mint a simson,legalábbis én nem bántam meg a jogsit. :))

    BAZINGA!

  • teko99

    tag

    válasz perge666 #2713 üzenetére

    hát azok is megvannak akkor piszkálva nem kicsit,és azok meg még jobban pörögnek mint egy simson,bár azok valamivel jobban bírják.

    Nekem volt egy 70ccm-es aprilia rx50em, az 75öt ment,pörgött is de evett is. én azt mondom ha tuningolsz,akkor naftával kell ellátnod a paripát meg alkatrésszel. :)

    25-30K-ból nemjön ki a jogsi,az csak beugratás.

    BAZINGA!

Új hozzászólás Aktív témák