- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Házimozi belépő szinten
- Projektor topic
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
30z.Samu
félisten
Bocsi, csak lejárt a szerkesztés idő.
Ha már saját szóba jött, Ti milyet ajánlanátok, ha úgy alakul, hogy veszek egyet?Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
B kategóriás jogsim van. Igazából nem tudom, hogy robogókban a 2 vagy a 4 ütemű-e a jobb. Én ezzel az Apriliával is el lennék, persze jóval szebb állapotúval.
Sic Parvis Magna
-
Skizz
addikt
Ajjaj. Most egy örökölt cross sisakkal járok, de annyira nem bízom benne. Na mindegy, akkor még várok, köszi. Esetleg Vác környékén nem tudtok egy jó bontót? Kéne ékszíj, 1-2 idom, első teló, gyertya. Egyébként az probléma, ha a fékkarok lötyögnek (nem vészesen)? És nem tudtok arról valamit, hogy hátsó fékre nem gyullad a féklámpa? Hol keressem az okát? (AF27).
-
DigitXT
félisten
Nekem van egy ősrégi Bieffe sisakom... Sokáig hordtam, mert gyönyörű
a festése, és mégiscsak az volt az ELSŐ motoros vásárlásom. Na, az volt
anno valami 40K, több mint 10 éve! Akkor az diákként az iszonyat érvágás
volt. Motorom sem volt, de úgy voltam vele, hogy inkább megveszem, mint
széttörjön a fejemen egy "rohambili". Hűen szolgált sokáig (már a burkolat
elöregedése miatt is ajánlották, hogy cseréljem), míg egy szép reggelen a
kezembe maradt a plexije. Kettétört konkrétan... Utólag szar belegondolni,
hogy egy esetleges balesetnél vajon mennyit védett volna, ennyi idő után?!
Azért egy pár napig még használtam, aztán végül megvettem az N103-at...
Szerk: talán 58K volt akciósan, most hirtelen nem tudom. De "jó vétel" volt.
Viccen kívül. Nagyon jó az anyagminősége, a kezelhetősége, kényelme.
Haveromnak egy olcsóbb sisak 1 év után "esett szétfele", de mondta, hogy
nem baj, mert akkor vesz egy újat, hiszen olcsó. Nade ha évente lecseréli?hátsó fékre nem gyullad a féklámpa? Hol keressem az okát?
Első körben szerintem a féklámpakapcsolót nézd meg a fékkarnál...probléma, ha a fékkarok lötyögnek
Ha csak minimálisan, akkor nem (kell a holtjáték), ha nagyon, akkor igen.30z.Samu: erősen függ a köbcentitől. 50-esből a 4T annyira "harmatos",
hogy azt szerintem senki nem ajánlaná innen, aki valaha is ült olyanon...
B125 mellett már lehet gondolkodni 4T-ben, mert mégiscsak "emberibb",
kellemesebb, még ha lomhább is (pláne egy kihegyezett 2T-hez képest).
De ez ilyen szinten már lehet hit és meggyőződés kérdése is, sz'al nem
akarom felbőszíteni a 2T hívőket: van ám feelingje, de otthonra nem kéne.Nekem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #42209 üzenetére
Pontosan. A 2T sokkal harapósabb, ha szabad ilyet mondani egy 50-esről.
125-ös mocit vezethessenek B-s jogsival?
Ezt nem vezették be, viszont egy rövid/olcsó tanfolyamon "B125" jogosítványt
szerezhetsz, ami tkp. megfelel egy A1-nek, csak gyorsabb, és olcsóbb volt...Szerk: és egy 125-ös 2T összehasonlíthatatlanul erősebb az 50-es társánál,
de abban a köbcentiben már a 4T is vállalható... (Egy gyári 50-es 2T-t simán
ver, miközben kevesebbet eszik, stb.) Egy a baj, hogy ha az embert elkapja
a gépszíj, és menne 250-re, ahhoz már A2 jogosítványt kell csinálni. Persze
ha valakinek a kora megvan, akkor mehet rögtön korlátlanra, és egy életre le
van tudva a gond: olyan motort vesz, amilyet akar. (Ésszel választ és ésszel
vezet, akkor nem döglik meg.) Runner 125 amúgy úgy tudom 250 ccm alatt
még a 2T-re esküszik, mert ott még jelentős a különbség. Feljebb meg már
nem akkora, és/vagy nem minden esetben éri meg az extra macera, vagy pl.
a motor karakterisztikája lehet már kellemetlen (túl erős). Van is egy cikk itt.
Igaz, nem robogókról szól, meg nem "kis motorokról", de annyira nem OFF.[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz DigitXT #42210 üzenetére
"egy rövid/olcsó tanfolyamon "B125" jogosítványt szerezhetsz, ami tkp. megfelel egy A1-nek, csak gyorsabb, és olcsóbb volt..."
Értem! Akkor majd ha esetleg kinövöm az 50-est, akkor leteszek egy B125-öt. De egyenlőre el vagyok kisebbel is. Egyébként meg is lepődtem, amikor a kis mocit elkezdtem "kergetni", kapkodta a csülkeit rendesen. Mondjuk azt nem tudom mit mentem vele, mert sebességmérő nyista... Azt is ki kéne cserélni, mert így elég necces, hogy nem tudom mennyivel megyek. Nekem nem baj, csak esetleg a járőrnek szúr szemet, ha gyorsabban megyek a kelleténél.
Sic Parvis Magna
-
huszi.gyb
senior tag
Én bontok AF18-at, és AF27-et is.
Első körben nézd meg az izzót. (Tapasztalat). Két szál van benne, egyik a fék, másik a helyzetjelző (vagy hogy nevezik, ami a tompítottal együtt világít). Nem ritka, hogy elszakad az izzószál, és ez okozza a problémát. (Nekem Tacton ezért nem volt refim, AF18-on helyzetjelzőm).www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #42212 üzenetére
Anyámnak vettünk (Győr-Győrújbarát közt használja, ill. Gyb-on.) egy 50ccm 4T Kimco Agility-t (valakinek van még, aki írogatni szokott, most lusta vagyok keresni). Alattam 55 a vége, konstans "gyorsul" 0-50re kb. De nekem nagyon nem kéne, inkább beletankolok 2x annyit. 125 4T már jobb, Symmel elvoltam, de... Azért a túrázás kicsit szenvedős volt neki.
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
125 4T teljesen vállalható. Azért rendesen 100+ vagyok, és egész jól el lehetett vele járni a városban, ami 50 2T-ről már neccesen mondható el
-
hori-zoli
tag
Üdv. Lenne egy kérdésem. Yamaha Aerox-on hol található a motorszám??
-
nagynandi
csendes tag
Sziasztok, valakinek nincs itt eladó Yamaha Aerox robogója?
-
huszi.gyb
senior tag
válasz molnarpeter #42229 üzenetére
Lehet, bár szerintem azért ott sem szólnak, ha megemlíted, hogy keresel/eladsz, és hozzáfűzöl egy kérdést... Pl hol érdemes keresni/hirdetni...
www.dongosofor.hu
-
-
DigitXT
félisten
válasz hori-zoli #42238 üzenetére
Faja, grat hozzá. Széles utat, gumi fákat.
MÁS. Madison sebességmérő modding: észrevételek.
1) nem lila! Kék, csak a gyenge izzó fényében lilul be.
Megoldás: hideg fehér LED (T10) gyönyörű kék szín...2) nem égett ki semmi: hanem konstrukciós hiba van.
Megoldás: hideg fehér LED szalag, amivel, überfasza,
homogén a háttérvilágítás! A gond ugye az volt vele,
hogy csak 40-nél és 140-nél volt megvilágítva, így fent
középen tök sötét volt, leolvashatatlan gyakorlatilag...3) a mutató nincs megvilágítva - így sem látszik jól.
Megoldás: mutató csere plexire + külön megvilágítani.
Ez azért felvet pár kérdést, amit nem teszek fel, mert
csőstül jönnének a linkek, hogy hol keressek ilyet.Képek nincsenek - nem vittem le a telót. De elhihetitek,
hogy "ég és föld". Már csak a T10-es LED is a gyári f*s
sárgás fényű T10-es izzóhoz képest, hát még a szalag!
(Majd csinálok azért képeket, a miheztartás végett...) -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #42242 üzenetére
9 LED-es. Rohadt jó fénye van, huszi.gyb tanúsíthatja:
a Maja rendszámvilágításában is ilyen van. Hideg fehér.
A nővéremnek viszont "nem jött be" a fénye az Ignisbe
utastér világításnak. Jogos amúgy, mert felső lámpába
tényleg túl hideg, túl modern/kellemetlen volt a fénye...
(De a kalaptartó alá azért befigyelt a LED szalag, mert
az okos "japók" nem raktak oda semmi gyári fényt, az
utastér világítás meg nem világít át a kalaptartón: LOL.)Szerk: T10-ből csak ez a kettő van benne (km órában).
A többi műszer kisebb. Ott T5-ösök vannak. Ránéztem,
mennyivel jobban lehetne látni az index visszajelzőt, ha
LED világítaná meg, szóval rendelek abból is párat: ráér.
Viszont a refi visszajelző meg van görbülve. Röhej, de
konstrukciós hiba. Látszik, hogy a tompított visszajelző,
mivel az gyakorlatilag mindig ég, melegítette a műanyag
csövet, amitől az picit elszíneződött. A mellette lévő refi
meg meghajlott. LED lett volna benne, semmi gáz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #42243 üzenetére
Most nézem, hogy zöld. Mármint nem csak a foglalata. Direkt?
Amúgy a km óra 86 mm-es, a benzinszintmérő/hőmérő meg 56 mm.
Azért írom be, hogy ha elfelejteném s később eszembe kéne jusson,
ITT megtalálom. A KOSO mérőim 48-asok. A kicsik díszburkolatába
kiválóan passzolnak. A díszburkolatot (álcsavarokkal!) már egész
rutinszerűen szedem le/teszem vissza... Egyedül az bosszant, hogy
a belső plexi ragasztva van - így a végső összeszereléskor nekem is
ragasztanom kell. (Meg a szétszedés sem volt triviális: lehet, hogy a
lámpáknál bevált módszert kellett volna alkalmazni, melegíteni picit?)Szerk: a most kapható 9 LED-es T10-es izzók picit másképp néznek
ki, mert nagyobb chipek vannak rajta: 5050-es, chipenként 3 LED-del.
Azt műszerfala válogatja, hogy elfér-e egy hosszabb izzó - vagy sem.
Amiket már jó 3 éve vettem, ki tudja, milyen LED-del szereltek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #42247 üzenetére
Ha most hagyományos izzód van, akkor egy ilyen rövid izzó tuti elfér.
Remélhetőleg a lyuk sincs annyira kicentizve a műszered hátuljában,
hogy ne férjen át rajta a szélessége miatt: picit szélesebb az izzónál.Vágom, hogy azért zöld a foglalat, hogy jelezze, hogy ez bizony zöld
LED, csak arra vonatkozott a kérdés, hogy szándékosan ZÖLD háttér
világítást akarsz-e rakni a kocsiba. Ha igen, akkor nincs kérdésem.
(Amúgy a Dacia 1310-ben is az volt, ha jól emlékszem... Izzó volt, de
egy zöld plexin keresztül világította meg a műszerfalat: de rég is volt.) -
-
30z.Samu
félisten
válasz hori-zoli #42238 üzenetére
Ez szép moci! Egyébként egy érdekes jelenség voltam tanúja pár alkalommal, hogy a motorosok ismeretlenül is dudálnak és köszönnek a másiknak (Most ebben az esetben nekem ). Meglepődtem az elsőnél-másodiknál...ugyanakkor szimpatikusnak is találtam, azóta én is felvettem ezt a szokást.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
Új hozzászólás Aktív témák
- Android szakmai topik
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Macska topik
- Autós topik
- Háztartási gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest