Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • XoZ

    aktív tag

    Prohardver PhysX cikk: [link].
    A lényeg az, hogy a PhysX egy API, aminek a segítségével fizikai effekteket lehet számítani, ilyen API pl. a Havok is. A számítás történhet CPU vagy egyéb hardver (PPU/GPU) segítségével. Nagyon sok játék használ CPU-n futó PhysX-et, ezeknél nyilván úgy vannak megírva az effektek, hogy gond nélkül elfussanak a processzoron is: [link]. A PhysX System Software telepítése ezekhez a játékokhoz is szükséges (a videokártya típusától függetlenül), ezt általában a játék telepítője meg is teszi. A PhysX játékok egy másik csoportja az, ahol a jóval bonyolultabb számítást igénylő effektek miatt már nem elég a játszhatósághoz a CPU ereje, hanem dedikált gyorsító hardver szükséges (a már hivatalosan nem támogatott Ageia kártya, vagy PhysX képes NVidia GPU): [link] (+ Metro 2033 és Mafia II).

    tomyka74: Ha egy játék felteszi a PhysX System Software-t, akkor a fentiek alapján nem véletlenül, hanem azért, mert szükség van rá. Ha egy ilyen játék beállítások menüjében nincs külön PhysX opció, akkor nagy eséllyel CPU-n futó fizikát használ, és menni fog simán ATI kártyával is. Ha van külön bekapcsolható PhysX, akkor általában az jelenti az igazán megterhelő effekteket, amikhez már kevés a CPU.

Új hozzászólás Aktív témák