2017. november 22., szerda

Renderscript

  • (p)
Írta: Abu85 | Utoljára frissítve: 2013-05-24 17:58

A Renderscript egy Google által kifejlesztett felület, mely gyártófüggetlen szabványnak tekinthető, és az Androidhoz készült újabb lapkák támogatják. A koncepció célja az adatpárhuzamos végrehajtásra tervezett, illetve a heterogén módon programozható processzorok képességeinek minél jobb kiaknázása az Android operációs rendszeren. Ezzel gyorsítható a feldolgozás, valamint a rendelkezésre álló erőforrások energiahatékony felhasználása is lehetséges.

A Honeycomb kódnevű Androidban bemutatkozó Renderscript sok szempontból hasonlít az OpenCL-re. A fejlesztők viszonylag alacsony hozzáférésű API-t kapnak a hardverhez, így rendkívül gyors lehet a Renderscript kód, de ugyanakkor hosszabb és bonyolultabb is, viszont ha szükség van a sebességre és a jobb energiahatékonyságra, akkor megérheti kamatoztatni a felület tudását.

Az API egyébként 3D-s grafikához is felhasználható, illetve létezik egy Filterscript kiegészítése is, aminek hála a képszerkesztő szoftverek egyszerűen használhatják ki az integrált grafikus processzorok számítási kapacitását.

A GPGPU sajnos az Androidon nem olyan fejlett, mint a PC-n, ami azzal is magyarázható, hogy az ultramobil lapkák fejlesztésénél nem ez az elsődleges szempont. Ettől függetlenül már számos integrálható grafikus vezérlő támogatja a Renderscriptet, melyeket az alábbi felsorolásban gyűjtöttük össze:

  • ARM Mali-T600 sorozat (Midgard)
  • Imagination Technologies PowerVR G6000 sorozat (Rogue), illetve SGX 500 sorozat
  • Qualcomm Adreno 200/205/220/225, illetve 300 sorozat
  • Vivante GC800/GC1000/GC2000/GC4000/GC5000/GC6000 sorozat
  • Intel (Creative) ZiiLabs sorozat

Ha pontatlanságot találsz a cikkben, kérjük, írd meg a szerzőnek!
A bejegyzés utolsó frissítésének időpontja: 2013-05-24 17:58

Hird​etés

Hi​r​de​t​és

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.