A Renderscript egy Google által kifejlesztett felület, mely gyártófüggetlen szabványnak tekinthető, és az Androidhoz készült újabb lapkák támogatják. A koncepció célja az adatpárhuzamos végrehajtásra tervezett, illetve a heterogén módon programozható processzorok képességeinek minél jobb kiaknázása az Android operációs rendszeren. Ezzel gyorsítható a feldolgozás, valamint a rendelkezésre álló erőforrások energiahatékony felhasználása is lehetséges.
A Honeycomb kódnevű Androidban bemutatkozó Renderscript sok szempontból hasonlít az OpenCL-re. A fejlesztők viszonylag alacsony hozzáférésű API-t kapnak a hardverhez, így rendkívül gyors lehet a Renderscript kód, de ugyanakkor hosszabb és bonyolultabb is, viszont ha szükség van a sebességre és a jobb energiahatékonyságra, akkor megérheti kamatoztatni a felület tudását.
Az API egyébként 3D-s grafikához is felhasználható, illetve létezik egy Filterscript kiegészítése is, aminek hála a képszerkesztő szoftverek egyszerűen használhatják ki az integrált grafikus processzorok számítási kapacitását.
A GPGPU sajnos az Androidon nem olyan fejlett, mint a PC-n, ami azzal is magyarázható, hogy az ultramobil lapkák fejlesztésénél nem ez az elsődleges szempont. Ettől függetlenül már számos integrálható grafikus vezérlő támogatja a Renderscriptet, melyeket az alábbi felsorolásban gyűjtöttük össze:
- ARM Mali-T600 sorozat (Midgard)
- Imagination Technologies PowerVR G6000 sorozat (Rogue), illetve SGX 500 sorozat
- Qualcomm Adreno 200/205/220/225, illetve 300 sorozat
- Vivante GC800/GC1000/GC2000/GC4000/GC5000/GC6000 sorozat
- Intel (Creative) ZiiLabs sorozat