Yahoo! - versenyben a Google-lal

Kommunikáció és hírellátás

Levelezés és üzenetküldés

A Yahoo! Mail levelező – csakúgy, mint a többi szolgáltatás – használatához egy Yahoo! ID-t (azonosítót) kell szereznünk, amelyet egy néhány adatot kérő űrlap kitöltése után kapunk meg. A jól áttekinthető, tetszetős és igény szerint testre szabható felületű levelezőoldal (mail.yahoo.com) a szokásos postafiókok mellett címjegyzéket, határidőnaplót és jegyzetfüzetet kínál. Összesen 1 GB-nyi tárterület áll rendelkezésünkre (ez kevesebb mint fele a Google Mail 2,5 GB-jának), a levélmellékletek mérete pedig legfeljebb 10 MB lehet.

A szolgáltatást ellátták spamszűrővel, amely nem csupán a kéretlen reklámlevélnek minősített üzenetek megjelölését teszi lehetővé, hanem a képek kiszűrését és a megadott címek blokkolását is. Hogy ne váljunk akaratlanul is vírusterjesztővé, a Yahoo! Mail automatikusan átvizsgálja a levélmellékleteket a Norton AntiVirus 2005-tel.


Fényképek e-mailben: a PhotoMail csak a nézőképeket küldi el,
ezekre kattintva tölthetők le a nagyobb felbontású képek

Újdonság a kísérleti stádiumban lévő PhotoMail funkció (egy kis program letöltését és telepítését igényli), amelynek használatakor a levélhez adott fényképnek csak a nézőképe lesz elküldve. Ha a címzett kattint ezen, megkapja a kép nagyobb felbontású változatát. A PhotoMailben megadhatjuk a letölthető kép minőségét, a képeket bekeretezhetjük és elforgathatjuk, továbbá meghatározhatjuk a nézőképek elrendezését.

Aki többre vágyik, évi 20 dollárért előfizethet a Yahoo! Mail Plusra, amely 2 GB-nyi tárterületet, 20 MB-os maximális levélmelléklet-méretet, hatékonyabb spamszűrést és egyebeket kínál.

Pár hónapja újult meg a Yahoo azonnali üzenetküldője, a Messenger with Voice (messenger.yahoo.com), amelyet – amint arra a neve is utal – internetes telefonálási képességekkel is elláttak. Miután telepítettük a használatához szükséges programot, az üzenetküldés és a PC-ről PC-re történő telefonálás mellett olyan szolgáltatásokhoz jutunk, mint a képek és más állományok vidd és dobd módszerű beillesztése az üzenetküldő ablakba a beszélgetőpartnerekkel való megosztás érdekében; a közvetlen keresési lehetőség a beépített keresőmező segítségével és az online rádión való zenehallgatás.

Információk minden mennyiségben

Hogy a lehető legjobban eligazodjunk a szolgáltatások tengerében, a minket érdeklő hírforrásokból (sporteredményekből, időjárásadatokból, RSS hírfolyamokból stb.) és a leginkább használt szolgáltatásokból saját honlapot fabrikálhatunk, amelynek nem csupán a tartalmát, hanem a küllemét is mi határozhatjuk meg. Bár a My Yahoo! névre keresztelt weboldal összeállításához minden segítséget megkapunk, az optimális elrendezés kialakításához némi időre van szükség.


Testre szabott Yahoo!: egyszerűen összeállíthatjuk saját kezdőlapunkat

Míg a My Yahoo!-t saját céljainkra hozzuk létre, addig az egyelőre csupán próbaüzemben igénybe vehető Yahoo 360° szolgáltatással (360.yahoo.com) a barátainkkal, ismerőseinkkel megosztani kívánt információkat tartalmazó weboldalt állíthatunk össze. Az oldalon többek között fényképünket, fotóalbumunkat, listáinkat, kedvenc zenéinket és blogunkat helyezhetjük el. Lehetőségünk van különféle témák, kérdések „feldobására”, amelyre a látogatók levélben vagy azonnali üzenetben reagálhatnak.

Egyszerűen indíthatunk internetes fórumokat a minket érdeklő témákban, illetve csatlakozhatunk a már meglévő csoportokhoz a Yahoo! Groups oldalon (groups.yahoo.com). A kívánt csoportok felkutatásához használhatjuk az innen sem hiányzó keresőt; csoportonként 20 MB-nyi tárterületet kapunk; lehetőségünk van fényképek megosztására; a határidőnapló segítségével eseményeket egyeztethetünk a csoport tagjaival; és bármely témával kapcsolatban szavazást kezdeményezhetünk.


Korrekt térképek – de csak Észak-Amerikáról

Kizárólag az Egyesült Államokra és Kanadára korlátozódik a Yahoo! Local Maps térképszolgáltatás (maps.yahoo.com), amely a riválisoktól – a Google Earthtől és az MSN Virtual Earthtől – eltérően nem jelenít meg műholdas felvételeket. Amit viszont kínál, azt jó színvonalon teszi: egyszerűen felkutathatók vele az éttermek, szállodák, Wi-Fi hotspotok, jelzi az útépítéseket és baleseteket, továbbá segít megtalálni az optimális útvonalakat.

Ha kíváncsiak vagyunk arra, hogy milyen témák és személyek voltak a legnépszerűbbek a Yahoo!-n végzett keresések során, keressük fel a naprakész népszerűségi listákat kínáló Yahoo! Buzz Indexet (buzz.yahoo.com). Itt még azt is megtudhatjuk, hogy az adott napon ki, illetve mi növelte népszerűségét a legnagyobb mértékben.

Mészáros Csaba

Azóta történt

  • Újra dúl a domainháború

    Ismét milliókat érnek a jól csengő domainnevek, és valóságos iparág épült ezek kihasználására...

  • Webtévék: interaktív adás

    A webtévé adása akkor kezdődik és akkor fejeződik be, amikor mi akarjuk, és a műsort is mi magunk állítjuk össze.

  • Gmail-biblia

    Bemutatjuk, hogyan helyezhetjük át teljes levelezésünket a Google webes rendszere alá.

Előzmények

  • Észre kell vegyenek!

    A webes reklámok történeti áttekintése, fejlődésük napjainkig.

  • AJAX: webes kilátásaink

    Egy összetett fejlesztési technika a közeljövőben gyorsabb, látványosabb weboldalak térhódítását segítheti elő.

Hirdetés