Hirdetés

Yahoo! - versenyben a Google-lal

Katalógustól a tévéig

Minden igényt kielégítő szolgáltatáshalmazzá fejlődött az utóbbi években a webes katalógusként indult Yahoo! Összeállításunkban a népszerű portál legjavát mutatjuk be.

Évekkel ezelőtt, az internet hőskorában a Yahoo! egyike volt az első webkatalógusoknak, amely a már akkor is követhetetlen ütemben gyarapodó tartalmakat rendszerezte tematikusan kialakított menük és almenük százaiba, megkönnyítve ezzel az eligazodást a hatalmas információtengerben. A szörfölők díjazták az alapítók igyekezetét, a webhely látogatottsága rohamosan nőtt, és milliónyi szolgáltatással kiegészülve mára az egyik legnépszerűbb internetes portállá nőtte ki magát. Itt nyoma sincs a Google-nál tapasztalt puritán kialakításnak, a Yahoo! honlapja és minden szolgáltatása olyan felhasználói felülettel büszkélkedhet, amelyeknél már első látásra szembetűnik, hogy igen gazdag tartalom rejtőzik mögöttük. A valamikor fő szolgáltatásnak számító katalógus megmaradt, de már nem kap kiemelt helyet a honlapon.


Tartalomban bővelkedő: a Yahoo! honlapja ízelítőt ad
a rendkívül gazdag szolgáltatásválasztékból

Versenyképes kereső

Természetesen egy magára valamit is adó portál nem lehet meg keresőszolgáltatás nélkül. Nos, nincs ez másképpen a Yahoo!-nál sem, amely egészen tavalyig a nagy rivális Google keresőjét használta. A szétválást követően azokat a technológiákat alkalmazta a sajátjában, amelyekhez cégvásárlásokkal jutott hozzá. Nemrégiben ki is robbant egy vita arról, hogy melyik kereső indexelt adatbázisában szerepel több weboldal, és amikor a Yahoo! – nem kis meglepetésre – nagyobb számot hozott nyilvánosságra, mint a Google, utóbbi azzal zárta le – kissé komolytalanul – a polémiát, hogy az ő motorja viszont háromszor annyi oldalon keres, mint a riválisoké. Mindenesetre a közvélekedés szerint a Google keresője a leghatékonyabb, amit mi sem igazol jobban, mint hogy a legtöbben ezt használják.

A Yahoo!-ban végezhetünk keresést a teljes weben, illetve leszűkíthetjük a kutatást a katalógusra, a hírekre, a helyi és vásárlási információkra, a képekre vagy a videókra. A keresőmezőben megadhatunk kulcsszavakat vagy angol nyelven megfogalmazott egyszerű kérdést (például „Who is Bill Gates?”), de a találatok szűkítése érdekében segítségül hívhatjuk a logikai operátorokat és egyéb szűrőket alkalmazó összetett keresési funkciókat is.

Online szórakoztatás

Rabul ejtően gazdag tartalmat kínál a zenekedvelőknek készült, afféle interaktív zenetévéként, zenerádióként funkcionáló Yahoo! Music (music.yahoo.com). Bőséges információt olvashatunk itt a nemzetközi könnyűzenei ipar minden szereplőjéről, és teljes egészében megtekinthetjük videoklipjeiket. Számtalan, zenei stílus alapján összeállított műsorú „rádióadás” közül választhatunk, illetve az ízlésünknek megfelelő, saját rádióműsort szerkeszthetünk magunknak.

A videolejátszás minőségét internetkapcsolatunk sebességéhez igazíthatjuk, bármikor megállíthatjuk és újraindíthatjuk a lejátszást, ha pedig nem tetszik a műsor, továbbléphetünk a következő számra. Az előadók között böngészhetünk név és dalcím alapján, bekukkanthatunk a 100-as toplistába vagy válogathatunk az aktuális ajánlatok közül. A Yahoo! Music megjegyzi, hogy mely klipeket néztük meg és azoknak milyen osztályzatot adtunk, és ez alapján kívánságra az ízlésünknek megfelelő műsort állít össze. A dalok online megvásárolhatók 99 centes áron – egyelőre azonban csak az Egyesült Államokban lakók élhetnek ezzel a lehetőséggel.


Interaktív zenetévé: a Yahoo! Music műsorát mi állíthatjuk össze

A filmrajongók kedvence lehet a Yahoo! Movies (movies.yahoo.com), amely híreket, kritikákat, pletykákat és színfalak mögötti információkat közöl a legfrissebb hollywoodi mozikról, valamint az elkövetkező hetekben debütáló alkotásokról. Megtekinthetjük itt a filmek előzetesét és néhány jelenetét, átböngészhetjük a népszerűségi listákat, minősíthetjük a megtekintett mozikat, és utánanézhetünk, hogy mások miképpen értékeltek egy adott alkotást.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Újra dúl a domainháború

    Ismét milliókat érnek a jól csengő domainnevek, és valóságos iparág épült ezek kihasználására...

  • Webtévék: interaktív adás

    A webtévé adása akkor kezdődik és akkor fejeződik be, amikor mi akarjuk, és a műsort is mi magunk állítjuk össze.

  • Gmail-biblia

    Bemutatjuk, hogyan helyezhetjük át teljes levelezésünket a Google webes rendszere alá.

Előzmények

  • Észre kell vegyenek!

    A webes reklámok történeti áttekintése, fejlődésük napjainkig.

  • AJAX: webes kilátásaink

    Egy összetett fejlesztési technika a közeljövőben gyorsabb, látványosabb weboldalak térhódítását segítheti elő.

Hirdetés