Nocsak, minden idők legjobb világháborús játéka - szerintem..mert az - követve a mai trendet szintén modern köntösbe bújik? Sablonszöveg igen, de hogyan másként lehetne felvezetni mindazt, amit az Infinity Ward indított el, és amely ösvényt az EA is követni szándékozik.
Szimplán csak Medal of Honor, mindenféle sallangos alcím nélkül, ami egyfajta reboot-ként is felfogható lenne az utóbbi évek siralmas próbálkozásait tekintve, pedig azért az Operation Anaconda sem hangzott rosszul.
Node ami a lényeg, hogy itt van nekünk a multi béta, amit én magam is jó pár nap próbálkozás után tudtam levadászni a netről, és amelytől sokan óva intetettek:
Hirdetés
"Letöltöd a gémet felrakod játszol örülsz csalódsz mert egy kalap szar letörlöd. Ennyi."
Multi, tehát értelme nem sok, hiszen a sokat ígérő single részből, ami valljuk meg elég jónak tűnik, sok mindent nem tudunk meg, de legalább ez is valami. Az már persze más tészta, hogy az egy és többjátékos mód eltérő lesz, de erről majd később.
Először is a grafika, elképesztő. De tényleg. Első Frosbite motoros játék a kezeim között, és hát gyönyörű; erre jobb szót nem találni. Nem csak a szépsége, hanem a mapok részletessége az, ami sokat dob a hangulaton. Tényleg, a bétában lévő 2 pálya kidolgozása igen aprólékos, szinte minden elem perfektül illeszkedik környezetébe. E téren szó nem érheti a ház elejét; főleg hogy a részletességet Medium-ra állítva is igazán eyecandy a cucc. Szóval itt bizony rendesen odaver a Modern Warfare-nek.
Az audió rész szintén pipa. Ez még a CoD-nál is sokkal autentikusabb. Hallani a távol és közel lévő társaink kiabálásait, halálhörgéseit, egyszóval mindent. Oda neki az 5.1-et!
És ami a legjobb, a gépigény is baráti. Bár nagyobb robbanásoknál hajlamos beröccenni a stuff, de a mapokat meglepően gyorsan tölti be, másrészt ez még csak a béta verzsön.
A technikai dolgokat magunk mögött hagyva érdemes a játékmenet mélyére ásni egy kicsit. Itt már azért 1-2 helyen erősen megremeg a léc, de ne szaladjunk ennyire előre.
Először is itt van nekünk 2 játékmód. A Team Assault csapatküzdelmet takar, felváltva pakolgat minket a gép az iraki és amcsi oldalra, csakúgy mint a Combat Mission módban. Ez utóbbi lényege kontrollpontok elfoglalása avagy védelmezése. Na itt jön át az igazi csata feeling. Taktikázni, fedezékről fedezékre vonulni, bekeríteni. Három kaszt közül válogathatunk, több nem is kell; perk-ek nincsenek, viszont megfelelő kill után olyan extrákat kaphatunk, mint a radar avagy tüzérség. Emellett minden egyes level up extra kiegészítőket és fegyvereket hoz magával.
Aztán a fekete leves. Nem tudom lesz-e HC szeró - remélem igen - mivel a fegyverek sebzését nagyon benézték a készítők. A gránát egyszerűen semmit nem ér, a gránátvető szintén, a 30-as tárból vagy 15-20 skuló kell még az AK47-ből is az ellenbe, és akkor a mesterlövész puskáról nem is szóltam, ami testre 3-4 lövéssel öl. Pont ezért utálok az irakiakkal lenni. Oké hogy az M16 sokkal modernebb mint a "Kala", de utóbbi 7.62-es lőszert használ, mégis rém gyengus.
A CoD-ok után nagyon hiányzik a Kill Cam, vagy valami hasonló, mivel legtöbbször akkora a káosz, hogy te magad sem tudod honnan vadásznak le, így esélyed sincs tanulni az "esetből".
Persze ez egy más világ. Az már elsőre lejött, hogy míg az MW egy darálós gamma, itt a taktikus játékmenetet érdemes előnyben részesíteni játékmódtól függetlenül, sz'al Counter Strike-os arcok előnyben. Sarkokban megbújva, lopakodva, a fegyverek satnya sebzése miatt az 1-1 elleni párharcokat így aztán el is lehet felejteni.
Az csak egy dolog, hogy a sebzés kritikán aluli, de valahogy az egész nem áll össze játékélmény szempontjából. Van itt olyan egyáltalán - most már én is azt kérdem. Egyrészt ez tipikusan az a program, ahol a kis mapokon full játékos létszámmal megmozdulni nem tudsz. Ehhez képest a Modern Warfare Killhouse-ja sétagalopp.
Vannak még olyan sarkalatos pontok, mint a hasalás hiánya - de ha jól tudom ez a BC2-ből is kimaradt ezzel csökkentve a kemperkedést. Pedig a nagyobb pályákon lehet ám nyomatni rendesen. Elég egy sniper és máris te vagy a nyerő. De visszakanyarodva az előzőekhez, nemhogy feküdni nem tudsz, de sarkok mögül kihajolni sem. Nagy hiányosság. Aztán persze futás közben oldalazni sem lehet, ami valamennyire reális, mégis inkább hátráltat.
Persze vannak bugok, hogyis ne lennének egy bétában. Ám roppant idegesítő, hogy hiába lövöm be az egér érzékenységét közepesre, a progi minden indulásánál elfelejti. De a többi beállítást nagyjából azért megjegyzi.
Az pedig már személyes véleményem, hogy a menü is elég puritán GRAW-szerű. Ennél azért nagyobb kreativitást!
Szóval nagyjából ennyi, amit a bétáról el lehet mondani. Gyönyörű, autentikus, a mapok részletesen és nagyon jól megkoreografáltak, igazi csataélmény és nem csak esztelen hent, remek ötletek, nincs túlbonyolítva, de a játékélmény egyenlőre igencsak vérszegény. A HC szerók mentsvárat jelenthetnek, de én a kihajolást és hasalást is követelem vissza.
És akkor még egy kis érdekesség. Nagyon kíváncsi leszek hogy az EA fejlesztő gárdája és a DICE mennyire dolgoznak össze, mennyire fognak a multis mapok, helyszínek visszaköszönni a single részből. Érdekes egyveleget kapunk, annyi biztos, mindenesetre van még min dolgozni, és nagyon remélem hogy az EA community részlege jól szuperál, mert én kb. 10 percig bírom egyhuzamban, aztán tolok neki egy Alt F4-et. Anno a World at War bétája sokkal szórakoztatóbb volt.