Hirdetés

Marvel's Spider-Man 2 PC technikai teszt

Harmadjára lengedezik be a new yorki hálószövő PC-re, de vajon ezúttal is hozza a formáját?

Hirdetés

Optimalizáció, bugok

Az előző összevetésnél maradva ez raszteres renderelés és kiegyensúlyozott DLSS profil mellett 250-300 fps-t jelentett 3840x1600-as felbontásban a Miles Morales esetében, míg a második résznél ez az érték 150-180-ra esett. Nyilvánvalóan ezek még így is hatalmas számok, de például sugárkövetés és natív felbontás használata mellett már 110 és 60 fps volt az eredmény, ugyanebben a felállásban – hozzátéve, hogy utóbbinál (Spider-Man 2) a kártya képes volt kifogyni a 16GB VRAM-ból a kamera gyors mozgatásakor, diavetítésbe váltva. Az optimalizáció tehát elég kérdéses a videómemóriahasználat és az fps-értékek függvényében, de az említett gyors kameramozgás más problémákat is feltár előttünk. Nevesen: se egy ultragyors SSD (7000Mb/s), se egy CPU (14700KF) nem tud lépést tartani a fürge irányváltásokkal és néhol képes lefelezni az fps-t egészen addig, míg meg nem pihenünk pár másodpercre.


[+]

Nyilván nem egyszerű egy ilyen részletekben gazdag és NPC-kkel tarkított New Yorkot szimulálni, és fel lehet róni mentségnek, hogy az Insomniac grafikus motorja kifejezetten a PS5 képességeinek és limitációinak kihasználására épült, míg ehhez mérten a PC-n használt DX12 API még mindig kissé kiforratlannak érződik. Azonban ennek némileg ellentmond, hogy a korábbi részekben a data streamingből eredő problémák jóval kevésbé voltak jelen. Árnyékolótárral kapcsolatos akadások viszont szerencsére nem fordulnak elő, mert az árnyékolók előtöltés helyett játék közben kerülnek feldolgozásra a mellékes CPU szálakon keresztül. Emellett a skálázhatóság is rendben van, ugyanis a program Steam Decken is képes eldöcögni, miközben a legmagasabb (nem RT-s) előbeállításról a legalacsonyabbra váltva átlagosan 80%-kal növelhetjük meg a mért fps értéket, felskálázási opciók igénybevétele nélkül.


[+]

Az árnyékolók normális kezelése dacára viszont a frametime tüskék sajnos jelen vannak a CPU irtózatos leterheltsége miatt (ezen pedig az se változtat sokat, ha 9800X3D duruzsol a gépünkben), és sajnos a program nem mentes a különféle stabilitási problémáktól és bugoktól se. Az érzékeny VRAM korlát átütése, illetve az Anti-Lag 2 AMD oldalról például összeomlást okozhat, az árnyékok képesek diszkógömb módjára villódzni, a textúrák és az ellenfelek szellem módjára eltűnni, míg a DLSS és a sugárkövetési opciók zavaró képi zajokat eredményezhetnek. Továbbá bár van némi ugrás a PS5-ön és PS5 Prón látottakhoz képest (többnyire a sugárkövetési távolságot és felbontást érintően), jelentős különbségekre azért nem érdemes számítani.


[+]

Összegzés

A technikai problémák és bugok egyértelműen rávilágítanak, hogy a Marvel’s Spider-Man 2 PC-s változatára ráfért volna még 2-3 hónap fejlesztési idő, a Nixxess eddigi munkásságának fényében pedig nem ezt vártuk volna. Ha valaki már nagyon éhes egy új Pókember kalandra, egy erősebb PC-vel neki lehet éppen állni, de alsó- vagy középkategóriás gép esetén célszerűbb várni az esetleges javításokra, vagy pedig (ideiglenesen) beruházni egy PS5-re.

A Marvel's Spider-Man 2 január 30-án jelent meg PC-re, PlayStation 5-re pedig 2023. október 20-a óta elérhető. A játék PC-s változata a legújabb (második) frissítéssel lett tesztelve.

Koncz Dávid / DaemonX

Hirdetés

Előzmények