R2D2 billentyűzet, vízálló póttöltő, laptopverő tablet

Heti okosság: párhuzamosítás, SATAe, 8K, sync

Tudástárunk a héten négy darab friss anyaggal bővült, és egy korábbi téma frissült!

A párhuzamosítás formái (SMT, SIMD, SIMT)

A programok párhuzamosítása manapság az egyik legfontosabb kutatási terület a szoftverfejlesztők és a hardvergyártók körében is. A párhuzamosítás hardverszintű kivitelezése jelenti a lényeges problémát, hiszen e rendszereknek ez a kulcsa. Ahogy sok más területen, itt is van számos választási lehetőség, és egyik sem egyértelműen rosszabb vagy jobb a másiknál, csupán más modellnek tekinthetők. Ma leginkább három nagy csoportba sorolható be a párhuzamosítás kivitelezése: SMT, SIMD és SIMT.

Az A párhuzamosítás formái (SMT, SIMD, SIMT) bejegyzés folytatása ide kattintva olvasható!

SATA Express (SATAe)

A SATA Express a bő 10 éves SATA leváltására született. Míg a SATA felületet a merevlemezek igényeinek megfelelően alakították ki, úgy a SATA Express már a modern, flash-alapú SSD-meghajtók tulajdonságainak alapján került megalkotásra. A SATA 3.2 szabványban helyet kapott SATA Express szabványos PCI Express sávokkal egészíti a korábbi csatlakozókat, így az elérhető maximális adatátviteli tempó mellett a kompatibilitás is megmarad.

A SATA Express (SATAe) bejegyzés folytatása ide kattintva olvasható!

G-Sync és Adaptive-Sync (FreeSync)

A vertikális szinkron, azaz a V-Sync jelentését és a vele kapcsolatos problémákat az erről szóló bejegyzésben már felvázoltuk, de ez nem jelenti azt, hogy az ott kifejtett gondokra ne lenne megoldás. Erre elsőként az NVIDIA dolgozott ki egy technológiát, ami a G-Sync névre hallgat, és gyakorlatilag egy saját fejlesztésű vezérlőchipet takar, amelyet a monitorgyártó partnereknek kell beépíteni termékeikbe. A vezérlő a VBLANK-et (vertical blanking interval) manipulálja, ami egy olyan paraméter, amely megadja, hogy mennyi idő telik el az előző képkocka utolsó és az új képkocka első pixelsorának monitorra való kirajzolása között.

G-Sync modul
G-Sync modul

A G-Sync és Adaptive-Sync (FreeSync) bejegyzés folytatása ide kattintva olvasható!

További friss tudástár bejegyzések:

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés