Tesztkonfiguráció
Videokártya / driver | Asus GeForce 8800 GTS 320 MB (500/1200/800 MHz) / Forceware 97.92 MSI GeForce 8800 GTS 640 MB (@500/1200/800 MHz) / Forceware 97.92 Sapphire Radeon X1950 XTX 512 MB (650/1000 MHz) / Catalyst 7.1 Sapphire Radeon X1950 XT 256 MB (625/900 MHz) / Catalyst 7.1 |
Processzor | Core 2 Duo E6700 2,66 GHz (4 MB L2 Cache) |
Alaplap | Intel BadAxe2 DB975XBX2 i975X chipset (Intel chipset driver 8.1.1.1010) |
Memória | Corsair TwinX1024-8000UL – 2 x 512 MB (5-4-4-9) |
Merevlemez | Maxtor DiamondMax 10 250 GB (PATA; 7200 rpm; 16 MB cache) |
DVD-meghajtó | NEC ND-3550 |
Tápegység | Cooler Master RS-550-ACLY |
Op. rendszer | Windows XP Professional SP2 + DirectX 9.0c |
Játékok:
- Human Head Studios / 2K Games – Prey (1.1)
- Valve – Half Life 2 Episode One
- Infinity War / Activision – Call of Duty 2 (1.3)
- Digital Illusions / EA Games – Battlefield 2 (1.4)
- UBIsoft / UBISoft – Rainbow Six Vegas
- Bethesda Softworks / 2K Games – The Elder Scrolls: Oblivion (1.1 final)
- Naked Sky Entertainment / Valve – Roboblitz
- Electronic Arts / EA Games – Need for Speed Carbon
- Relic / THQ – Company of Heroes
Tesztünk szereplőit tehát már ismerjük, lássuk a szoftveres hátteret. Elhagytunk néhány régebbi játékot, melyek már képtelenek rendesen kihajtani ezeket a videokártyákat (Far Cry, NFS:MW) vagy egyszerűen „lejártak” (Tomb Raider Legend, Age of Empires 3). Helyükbe újakat vezettünk be, ilyen a Rainbow Six Vegas és a Roboblitz is. Teszteltük volna még a Splinter Cell Double Agentet is, de mint kiderült, a GeForce 8-asokon a játék nem indult el.
A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA kártyák esetében „legjobb minőség”-re, az AMD kártyák esetében pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés végig be volt kapcsolva (az AMD kártyák esetében a szögfüggetlenség is), így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk. A játékok többségében maximális grafikai beállításokat használtunk, ahol nem, ott ezt külön megemlítjük. A Prey, HL2EP1, COD2, BF2 játékokban saját magunk által felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. További játékokban (Rainbow Six Vegas, Oblivion, Roboblitz, NFSC) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A Company of Heroesban a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le.
Elsőként megvizsgáltuk a fogyasztást. A grafikonon minden esetben a teljes rendszer terhelése látható, ráadásul ebben bennefoglaltatik a táp fogyasztása is (hiszen a készülék a konnektorból felvett teljesítményt jelzi ki), tehát a valós teljesítményigényhez a grafikonon látható adatokat kb. 0,8-del érdemes beszorozni. Üresjáratban az új GTS 10 wattal kevesebbet szippantott fel, mint a 640 MB-os, ne feledjük, hogy a két kártya csak a memória mennyiségében tér el egymástól. Terhelve a különbség 7 watt volt, ami tekintve a felvett áram ingadozását akár mérési hiba is lehet. Érdekesség, hogy az X1950 XTX fogyasztja a legtöbbet terhelve. Lássuk, hogy ezért cserébe mit nyújt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!