GeForce 8800 GTS 320 MB memóriával

Tesztkonfiguráció

 

Videokártya / driver Asus GeForce 8800 GTS 320 MB (500/1200/800 MHz) / Forceware 97.92
MSI GeForce 8800 GTS 640 MB (@500/1200/800 MHz) / Forceware 97.92
Sapphire Radeon X1950 XTX 512 MB (650/1000 MHz) / Catalyst 7.1
Sapphire Radeon X1950 XT 256 MB (625/900 MHz) / Catalyst 7.1
Processzor Core 2 Duo E6700 2,66 GHz (4 MB L2 Cache)
Alaplap Intel BadAxe2 DB975XBX2 i975X chipset (Intel chipset driver 8.1.1.1010)
Memória Corsair TwinX1024-8000UL – 2 x 512 MB (5-4-4-9)
Merevlemez Maxtor DiamondMax 10 250 GB (PATA; 7200 rpm; 16 MB cache)
DVD-meghajtó NEC ND-3550
Tápegység Cooler Master RS-550-ACLY
Op. rendszer Windows XP Professional SP2 + DirectX 9.0c

Játékok:

  • Human Head Studios / 2K Games – Prey (1.1)
  • Valve – Half Life 2 Episode One
  • Infinity War / Activision – Call of Duty 2 (1.3)
  • Digital Illusions / EA Games – Battlefield 2 (1.4)
  • UBIsoft / UBISoft – Rainbow Six Vegas
  • Bethesda Softworks / 2K Games – The Elder Scrolls: Oblivion (1.1 final)
  • Naked Sky Entertainment / Valve – Roboblitz
  • Electronic Arts / EA Games – Need for Speed Carbon
  • Relic / THQ – Company of Heroes

Tesztünk szereplőit tehát már ismerjük, lássuk a szoftveres hátteret. Elhagytunk néhány régebbi játékot, melyek már képtelenek rendesen kihajtani ezeket a videokártyákat (Far Cry, NFS:MW) vagy egyszerűen „lejártak” (Tomb Raider Legend, Age of Empires 3). Helyükbe újakat vezettünk be, ilyen a Rainbow Six Vegas és a Roboblitz is. Teszteltük volna még a Splinter Cell Double Agentet is, de mint kiderült, a GeForce 8-asokon a játék nem indult el.

A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA kártyák esetében „legjobb minőség”-re, az AMD kártyák esetében pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés végig be volt kapcsolva (az AMD kártyák esetében a szögfüggetlenség is), így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk. A játékok többségében maximális grafikai beállításokat használtunk, ahol nem, ott ezt külön megemlítjük. A Prey, HL2EP1, COD2, BF2 játékokban saját magunk által felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. További játékokban (Rainbow Six Vegas, Oblivion, Roboblitz, NFSC) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A Company of Heroesban a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le.

Elsőként megvizsgáltuk a fogyasztást. A grafikonon minden esetben a teljes rendszer terhelése látható, ráadásul ebben bennefoglaltatik a táp fogyasztása is (hiszen a készülék a konnektorból felvett teljesítményt jelzi ki), tehát a valós teljesítményigényhez a grafikonon látható adatokat kb. 0,8-del érdemes beszorozni. Üresjáratban az új GTS 10 wattal kevesebbet szippantott fel, mint a 640 MB-os, ne feledjük, hogy a két kártya csak a memória mennyiségében tér el egymástól. Terhelve a különbség 7 watt volt, ami tekintve a felvett áram ingadozását akár mérési hiba is lehet. Érdekesség, hogy az X1950 XTX fogyasztja a legtöbbet terhelve. Lássuk, hogy ezért cserébe mit nyújt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés