Hirdetés

GeForce 8800 GTS 320 MB memóriával

Hirdetés

Tesztek – II.

Ezek után az Obliviont teszteltük Blommal és HDR-rel egyaránt. Az eredmények a két GTS esetében nagyon hasonlóak, de az X1950-eseknél sem túl nagy a különbség. Mindenesetre a 320 MB-os GTS így is 22–28%-kal gyorsabb az 512 MB-os X1950 XTX-nél, hála a sok-sok stream processzornak.

Az Unreal 3-as motorra íródott Roboblitzet azért vettük elő, mert a textúragenerálás egy modern módszerét, a procedurális generálást használja. Ilyenkor a textúrák nem sima bitmapekben tárolódnak, hanem a CPU számítja ki őket matematikai képletek alapján, majd ezek betöltődnek a VGA memóriájába, így a játék jóval kevesebb helyet foglal a merevlemezen. Az eredmény azt mutatja, hogy ezúttal is csak az X1950-es kártyák között van „nagyobb” különbség.

A Need for Speed Carbont leteszteltük be- és kikapcsolt motion blurrel is, a grafikonban a bekapcsolt effekt mellett mért értékek láthatók, a kikapcsolt érték minden kártyával a grafikonban láthatónál 10 fps-sel magasabb. Ez az egyetlen játék, ahol az X1950-esek nagyjából ugyanolyan gyorsak voltak, mint a 8800 GTS. A memória méretének megfelezése itt sem jelent túl komoly hátrányt.

Végül a Company of Heroest teszteltük le, amely komoly meglepetést okozott. A legérdekesebb talán az, hogy a Radeonok csúfosan elverték a GeForce-okat. Ezen túl csodálkozásra adhat okot, hogy míg a Radeonok között 30%, addig a GeForce-ok között 42% a különbség a több memóriával felszerelt verzió javára. Valószínűleg itt igen komolyan kibukott a Ring Bus memóriavezérlő felépítésbeli előnye.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés