Hirdetés

E3-as kívánságlista

Egy összeállítás arról, hogy minek örülnénk ha az E3-on esetlegesen bejelentenék, vannak közöttük olyanok amiknek a bejelentése talán már meg is történt, és olyanok is amikre kicsi az esély.

jimessor666

Vagrant Story

Életem legmeghatározóbb játéka. Pontosan megmondani már nem tudnám hányszor játszottam végig, ráadásul japánul, akkoriban még a kanji-kat sem ismerve, ettől függetlenül töretlen lelkesedéssel és játék kedvel, szorgosan lapozgatva az akkori gamer magazinokat, hátha valami plusz információt kapok a produktumról, hisz a történetet csak a látottak (videók, átvezetők, néha angol szöveg) alapján tudtam összerakni. Később természetesen sikerült egy angol változatot is szereznem, itt már a történet is kikerekedett és ismételten egy feledhetetlen élmény részese lehettem.

Az akkoriban még csak Squaresoft néven ismert, ma már Square Enix-ként futó fejlesztő és kiadó a legelső Playstation-re készítette el a játékot, ami 2000 nyarán jelent meg nálunk Európában, igaz én már tavasszal játszottam vele, lévén nekem az első verzióm Japán kiadású volt.

A főszereplőnk Ashley Riot, egy a Valendia Béke Lovagjaiból, feladata elkapni Sydney Losstarot, egy okkultista vezetőt. A történet természetesen nem ilyen egyszerű, a Prológusból (ami trükkös módon el is nyomható) kiderül, hogy Sydney amellett hogy gyakorlatilag hallhatatlan, nem lesz egy könnyű préda, szinte azonnal egy megtépázott sárkány zuhan a nyakunkba, megadva a kellő hangulatot a játék kezdéséhez. A későbbiekben nem egy sárkánnyal, minotaurusszal, elementállal és Fantasy lénnyel találkozhattunk, mind-mind megkövetelve a megfelelő taktikázást és fegyverhasználatot, az RPG-k mélységeit is kihasználva.

A szokatlan harcrendszer és a kovácsolási lehetőségek hihetetlen összetettsége, a megannyi szörny és varázslat, az akkoriban kiemelkedőnek számító látványvilág egyszerűen beszippantott, a hosszú játékidő, a fejtörők, amik még mai fejjel is elgondolkodtatóak lehetnek, a többszöri végigjátszást elősegítő extra helyszínek és mentési lehetőségek hatalmas pluszt jelentettek. Naphosszakat lehetne mesélni a játék varázslatos világról, azonban ez sokaknak mégse volt elég. A játékot, habár az hatalmas kultusszal rendelkezik, a Square nem folytatta. Hogy miért? Nos, erről sokat nem tudni. Voltak már pletykák nem egyszer egy esetleges második részről, aminek én mindennél jobban örülnék, persze itt is a pénz beszél, játékos remél.

Hirdetés

A Final Fantasy minden esetre nagyobb rajongói tábort mozgat meg, ez meg is látszik a kiadó stratégiáján, ha valaha is folytatnák a Vagrant Story-t, aminek szinte semmi esélye, nem egy ember szívét aranyoznák be vele, köztük természetesen az enyémet is. A játék egyébként megvásárolható a PSN-ről, akár PSP-re, akár PS3-ra, mindenkinek melegen ajánlom!

 

 

 

Parasite Eve (2)

A másik játék, amelyet szintén a Square készített, szintén egy Playstation „egyes” alkotás, s minő véletlen, szintén 2000 nyarán jelent meg Európában, s ismételten Japán verzió volt az első, amivel dolgom volt.

Nos, ez nem más, mint egy túlélő akció-horror stílusú alkotás, amiből eddig két rész jelent meg (az első rész csak Észak Amerikában és Japánban jelent meg hivatalosan ’98-ban), s számomra a második felvonás volt az emlékezetesebb, a sokat végigjátszott és kiemelkedőbb. A főszereplő Aya Brea, egy különleges FBI ügynök, egy, amolyan természetfeletti különleges alakulat tagja.

A játék leginkább a Resident Evil-ökre emlékeztet, fix hátteres megoldásokkal és 3D-os szereplőkkel. A hangsúly a természetfeletti dolgokon van, volt itt minden, ami egy ilyen „horror” játékhoz akkoriban kellett; fegyverek, akció, varázslatok, mutánsok hada, zombi / láthatatlan predátor kommandósok, fejtörők és a történet, ami szintén emlékezetes maradt a számomra.

A játék CG videóit újra és újra öröm volt végignézni, volt, hogy már csak emiatt is végigvittem a játékot, mert látni szerettem volna, ahogy Aya zuhanyozik a motelszobába.

Jó, természetesen volt itt végigjátszásokat megsokszorozó jutalmazási rendszer, az egyik legjobb fegyver, a Buster Sword koppintása volt a Final Fantasy 7-ből, tudjátok, Cloud szép nagy kardja, lehetett is vele irtani rendesen (nem véletlen a fenti művészeti alkotás sem).

 

Természetes még rengeteg extrát felpakolhattunk szeretett szöszke ügynökünkre, hogy megvédjük a mutánsok hadseregétől, a pisztolyoktól egészen a gránátvetőkig, ami a csövön kifért, s akkor még a különféle paranormális képességekről nem is beszéltünk, amik szintén jól jöttek egy-egy szorult helyzetben.

Máig magával ragadó (legalább is számomra), s ha a Square nem PSP-re akarná erőltetni a következő, állítólag nem számozott, de teljes értékű részt, akkor még örülnék is.

Igaz, ebből még jó is kisülhet, de egy HD konzolos, igazi harmadik résznek örülnénk igazán a rajongókkal együtt. Hogy mi a sorozat jövője? Nos, talán a PSP rész majd eldönti, hatalmas sikerre szinte biztos, hogy Japánon kívül nem számíthat és ez szomorú, főleg annak tekintetében, hogy így a nagygépes változatokat is jegelik, akár örökre. Ne így legyen!

Jim

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt