Látogatóban a Dell budapesti márkaboltjában

A Dell Magyarországon

Egy hónapja, az Allee bevásárlóközpontban nyílt meg a Dell második, hazai viszonylatban legnagyobb márkaboltja. A hazai notebook-értékesítés egyik meghatározó szereplőjével, a Notebook.hu-val közös, 109 négyzetméteres bemutatóteremben kiemelt szerepet töltenek be a Dell laptopjai – a rendelkezésre álló terület egyharmadát. Az Inspironoktól a Vostrókon és Latitude-okon át egészen az elit XPS-ekig megtalálható itt a márka minden notebook termékvonala, még a játékosokat célzó, brutális Alienware masinák is helyet kaptak egy külön vitrinben. A napokban leültünk egy kis beszélgetésre Borsi Zoltánnal, a Dell otthoni és kisvállalati piacért felelős menedzserével.

Megtudtuk, hogy a Dell hazai helyzete az elmúlt években tapasztalt, válság okozta vásárlói visszaesés ellenére is nagyon jó. Jelenleg a megtáltosodott Samsung után az Asusszal és a Lenovóval vívnak vérre menő harcot a második helyért a lakossági eladások darabszámának terén (IDC adat). Negyedéves szinten nyolcezer darab körüli eladást produkálnak, miközben a második és negyedik helyezett között rendszerint csak pár tíz-száz értékesített termék a különbség. Minden bizonnyal sokan meglepődnek rajta, hogy még a többszázezer forintos csúcsgépekre is van igény. A játékosokat célzó Alienware laptopokból is elkel hetente egy a hazai piacon, az XPS-ek pedig az eladások nagyjából 3%-át teszik ki. Sajnos ez a mennyiség kevés ahhoz, hogy magyar lokalizációt (billentyűzetkiosztást) kapjanak ezek a remekbe szabott modellek.

Idehaza inkább a termékpaletta alsó része keresett, ahol a Dell rendre brutális akciókkal küzd a vásárlók kegyeiért. Jelenleg a 15,6 hüvelykes Inspiron 15 (3521) kapható nagyon kellemes összeállításban, Ivy Bridge alapú Pentium 2117U processzorral, 4 GB memóriával, 500 GB-os merevlemezzel, CPU-ba integrált grafikus maggal és Windows 8 operációs rendszerrel mindössze 119 900 forintért, és még egy ajándék táskát is adnak hozzá. Gyakran nem is a nyereség a cél, hanem sokkal inkább a márka megismertetése minél szélesebb vásárlói réteggel. Számunkra a Dell legérdekesebb szolgáltatása a három év garancia, amit nem csak a prémium szegmensben vállal a gyártó, hanem már a legegyszerűbb Inspironoknál is, mint például a fent említett akciós modell.

Sok más márkával ellentétben a Dell továbbra is hazai szervizpartnerekkel dolgozik, az ő támogatásuk révén tudja elérni, hogy a vállalati gépeknél kínált helyszíni garancia megoldható legyen. Ennek keretein belül előbb telefonos ügyféltámogatással behatárolják a hibát, majd másnap a Dell szakembere az egyeztetett helyszínen megjelenik, hogy ingyen és bérmentve elhárítsa a problémát. Egy munkára, pénzkeresésre használt számítógépnél adott esetben rengeteg pénzt meg lehet spórolni a helyszíni garanciával, hiszen így eszközünket csak rövid időre kell nélkülöznünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Dell

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés