Dawn of War II Retribution Beta teszt

Bemutatás, konklúzió

Birodalmi Gárda

Nem hasonlíthatunk össze egy egyszerű bokorugrót egy űrgárdistával. A sereg ereje abban rejlik, hogy nagy mennyiségben küldi az embereket a frontra (vagy húsdarálóba). A gárda jól felszerelt, rendelkeznek könnyű és nehézfegyverekkel egyaránt, a közelharc viszont nem az erősségük. A katonák morálját politikai tisztek tartják optimális szinten. Ha bármilyen gyávaság vagy eretnekség nyomára bukkannak, akkor nem restek kiikatni a renitens egyéneket.

Hősök

Inkvizítor (Inquistor)

Az inkvizció szerepe a birodalomban az eretnekek puszítása, illetve a pszi képességű emberek begyűjtése. A szervezet az esetek többségében nem nyíltan tevékenykedik, azonban ha szükség van rájuk, az inkvizítorok élnek a hatalmukkal és átveszik az irányítást a seregek felett.
Hősként az inkvizítorok az offenzív játékosoknak kedveznek.

Hirdetés

Komisszár (Commisar Lord)

A gárda fegyelméért és hűségéért felelősek. Legismertebb komisszár a Warhammer univerzumban Gaunt, a Tanith Egyes ezredese. A komisszárok politikai tisztként tevékenykednek.
A játékban tipikus támogató hősként szerepelnek. Közelharcban nem kell félteni ezeket a tiszteket. Legkellemesebb képessége hősünknek abban rejlik, hogy a visszavonuló csapatainkat képesek visszairányítani a frontra. Igen meggyőzően látják el a feladatukat egy egyszerű módszerrel: a visszavonuló raj egy tagját szimplán kivégzik.

Hadvezér (Lord General)
A klasszikus hadverzér, képességei főleg a védelmi feladatokat erősítik. Ezek közé tartozik a masszív védelmi üteg telepítés és a tüzérségi támogatás kérése is.

Gyalogság

A hadsereg gerincét a standard gyalogos szakasz (imperial guard) adja. Kezdetben a rendszeresített birodalmi lézerpuska a fegyverük, amit lángszóróval egészíthetünk ki, később plazmafegyvert kaphatnak. A csapatokhoz rendelhetünk még egy őrmestert, tier2-t elérve egy komisszárt. A csapat képes fedezéket építeni, illetve lőtornyot telepíteni.

Catchan Devils: Ők volnának a közelharcos katonák. Sörétespuskával felszerelhető csapat, gránátvetővel is rendelkeznek, így ha ügyesen használjuk őket jó tömegoszlató válhat belőlük. Géppuska állások felszámolására igen hatékonyan használható csapat.

Nehézfegyverzetű gyalogság (Heavy weapons squad)
A raj feladata a nagyobb ellenséges támadások megakasztása. Nehézfegyverzetüknek köszönhetően képesek lebénítani (supress) azokat a gyalogosokat akiket megszórnak. Fegyverküket mozgás közben nem képesek használni, előbb le kell telepíteniük azt. Fegyverzetük továbbfejleszthető lézárgyúval, illetve automata ágyúval. A lézerrel megbolondított gyalogság már egész szép lyukakat képes lőni a járművek páncélján is.

Storm Trooper Squad: Ők volnának a gárda elit gyalogosai. Vásárolhatunk nekik hatékonyabb fegyvereket. A srácok jó minőségű tankelhárító gránátokkal vannak felszerelve. Felderítőként is kiválóan hasznosíthatóak.

Ogryn squad: Erősek, nagydarabok, közelharcban jeleskedő hústornyok. A gárda előszeretettel toborozza ezt az emberi alfajt. Erejük és mentális képességeik fordítottan arányosak. Taktikájuk igen kifinomult. Megrohamozni az ellent, szétszórni, majd addig püfölni a célszemélyt amíg mozog. Néha egy kicsit tovább is…

Nehézfegyverzet

Sentinel: Ez a két lábon járó gépezet könnyű pácéllal van ellátva, ezért nem bírja túl jól a strapát, cserébe viszont gyors. Gyártásához nem kell energia, ezért a játék korai szakaszában jól használható. Különösen, mivel egy lábdobbantással képes lebénítani és szétszórni az ellenséges gyalogságot. Később felszereletjük tankelhárító rakétával is.

Chimera: A jól ismert birodalmi csapatszállító, lézerfegyverrel ellátva. Ha belerakunk néhány gyalogost, akkor azok ki tudnak lövöldözni belőle. Kellemes tuladjonsága még, hogy fel tudjuk mellette tölteni gyalogosaink veszteségét.

Manticore: A tüzérséget képviselik. Alapból nem tudnak semmire se lőni, csak ha aktiváljuk a képességüket. Igazán rakhattak volna azért rá minimum egy géppuskát vagy valamit, mert így ha közelébe kerül egy rohamskac, akkor garantáltan lemészárolja.

Banewolf: A jármű a vegyi hadviselésben jeleskedik. Élőerő ellen igen komoly hatásfokkal bíró jármű, a chimera csapatszállító átalakított változata, embereket viszont nem tud szállítani, illetve a veszteségek mobil pótlására sem alkalmas.

Leman russ battle tank: Egy többfeladatú páncélost kapunk a kezünkbe, akit több irányba is fejleszthetünk. Hatékonyan veszi fel a harcot az ellenfél gyalogságával, illetve járművei ellen is.

Baneblade: A Birodalmi Gárda legerősebb, és legöregebb fegyvere. A technológia sötét korából származó terveket a Marson őrzik, és ott is gyártják a járműveket. Igazán kivételezett az az ezred aki két három példánnyal rendelkezik a birodalomban. Ha ilyen járművel vonulnak ellenünk harcba, akkor valamit nagyon rosszul csináltunk. Nagy tűzerővel rendelkezik, strapabíró és irgalmatlanul drága.

Természetesen a régi frakciók sem maradtak új egységek nélkül, habár nem vagyunk velük túlzottan elkényeztetve. Fajonként egy új egység minden, csak nem sok. Az űrgárdisták kaptak egy igen brutális szállító járművet: lángszóróval, ágyúkkal felszerelve akár még terminátor páncéllal rendelkező gyalogosokat is tudunk vele szállítani. (Land Raider Redeemer)

A káosz erők nois marines egységei szonikus fegyverekkel küzdenek le mindenkit akik nem hajlandóak „megtérni”. Lángszóróval, plazma puskával bővíthető a fegyverarzenáljuk. Hasznos egységek, jól jöttek a káosz harcosainak.

Az ork skacok egy igazi bulibuszt kaptak. Képes elsodroni a gyalogosokat, területre ható ágyújával elég csak nagyjából célozni – az orkok amúgy sem a pontosságukról híresek. Ha beültetünk néhány skacot a járműbe, akkor még hatékonyabb gyalogság ellen.(Battlewagon)

Autarch: A hegyesfülűek egy másodlagos parancsnokot kaptak, aki gyors mint a villám. Passzív aurájával erősit a közelben harcoló elda csapatokat.

Tyranid swarmlord szintén egy másodlagos parancsnoki egység. Közelharcban nem sok minden állítja meg. A közelében tartózkodó csapatok mozgási sebességét aurájával növeli. A legkellemesebb tulajdonsága mégis az, hogy a közelében tartózkodó egységeink veszteségeit tudjuk pótolni.

A kiegészítő természetesen a kampányokkal lesz teljes és értékelhető. A játék stand alone kiegészítő lesz, tehát nem kell megvásárolni az alapjátékot a futtatásához, ezért aki csak most kíván csatlakozni a Warhammer univerzumában folyó öldökléshez, annak elég ezt a részt megvásárolnia. A Retribution túl sok újdonságot nem hoz a régi rajongóknak, megmaradt ugyanaz a pörgős, gyors lefolyású taktikai játék. A Birodalmi Gárda behozatala logikus döntés volt a készítők részéről. Személy szerint jobban szeretem a warhammer univerzumában a gárdáról szóló történeteket mint az űrgáristák hős eposzait, az erőegyensúly megtartása miatt azonban kompromisszumokat kellett kötni a készítőknek. Egy űrgárdista rajjal nem egy, nem kettő, hanem egy tucat birodalmi bokorugró szakasz sem tudja felvenni a harcot. A rendszeresített birodalmi lézerpuska át sem üti a gárdisták erőpáncéljait. Nem véletlen, hogy ha a hadszintéren káosz űrgárdisták jelennek meg, inkább kivonja a hadvezetés a hagyományos erőket, és segítségül hívják a legközelebbi rendház csapatait. Mivel azonban ez csak egy játék, és itt a legfontosabb dolog az erőegyensúly, ezért az ilyen aprócska probléma fölött szemet hunyhatunk.

Azóta történt

  • Warhammer 40K Dawn of War Retribution

    A Games Wokrshop gótikus sci-fi fantasy univerzuma kimeríthetetlen forrása a játékkészítő cégeknek. Legyen az hagyományos táblás vagy számítógépes játék.

  • WH40K: Space Marine - képek

    Lassan csöpögnek a látnivalók a THQ akciójátékából, de azért akad egy galériára valónyi friss kép.