Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PROTRON

    addikt

    válasz csubuka #11359 üzenetére

    Picit helyretennék 1-2 apróságot.
    Egyetértek hogy sima társasház esetén csak azt kell vizsgálni hogy van-e villany töltés, mert az átlag autók nagyjából átlagos tűz kockázatot jelentenek, a villanytöltés külön kockázati kategória. Pláne garázs esetén.

    A MEKH rendelet arról szól, hogy mindenféle elektromos energiakereskedelmet magyarországon csak hatósági engedéllyel rendelkező szolgáltató végezhet. Hivatalosan egy társasházban egyik lakó nem adhat energiát a szomszédjának hosszabbítón, még akkor sem ha csak a vételi árat akarja kiszámlázni. Persze általában csak azt vizsgálják van-e profit, nem jelentenek fel mindenkit, de fő szabályként ez a helyzet.

    Ezért a komolyabb társasházak úgy szokták intézni, hogy a töltő telepítéssel együtt azzal a céggel energiaszerződést kötnek, így az a cég a rendszeresített bankkártyás fizetési felületén keresztül rendesen kifizetteti a töltéseket, a társasház pedig csak a nullszaldós áramot számlázza ki a töltőt üzemeltető cégnek.
    Egyébként megtehetné a társasház hogy saját maga proxis engedélyezést köt az adott töltőhöz és a felhőben automatán kiszámlázza a közösköltséghez a töltési díjat, de nem mernek ezzel foglalkozni a KK-k, mert megint csak a MEKH-el kéne egyeztetni, meg leigazolni hogy csak a töltés+ rendszerüzemeltetés van kiszámlázva és nincs rajta profit...szal bonyolult. De a közös költséget is azért a legtöbben befizetik, szal annak keretében lehet ezt is kezelni, hogy a proxy alapon a töltő automatán hozzárendeli adott lakáshoz.

    Esetleg eleve előre töltős rendszert üzemeltetni, tehát hogy a proxy lekorlátozza hogy csak az előre feltöltött mennyiséget engedi eltöltögetni az autóba.

    Vidéki önkormányzatoknak is probléma, hogy a pályázatok miatt kötelező autótöltőt telepíteni mert benne van a pályázati feltételekben, de utána hogyan tudják üzemeltetni, hiszen nonprofitnak kell lennie, de a töltő is drága berendezés és az energia is drága, a karbantartásnak is van költsége.

    Aztán kövi pontod:
    Hivatalosan minden fázisonként 32A-t átlépő mérőhely bővítés esetén az áramszolgáltatónak kötelessége bekérni kiviteli tervezést tervjóváhagyásra, amiben köteles a tervező kiszámolni hogy a betápláló hálózat mekkora terhelést bír el, mind feszültség esésre, mind pedig melegedésre.

    Tehát nem léphet fel az a szitu, hogy olyan kapacitást használnak fel elektromos autótöltő telepítéshez, ami utána villódzó lámpákat okoz az emeleteken.

    Szóval ez a mondatod hogy "pl, ha nagyobb fűtési arányt akarnánk extra központi hőszivattyúkkal lefedni" nem okoz gondot, mert vagy egyéni hűtő-fűtő klímás megoldás---->egyéni igény, amit szerinted nem szabad lefedni, vagy ha tényleg központi akkor meg megintcsak tervezés fogja eldönteni.

    Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.

Új hozzászólás Aktív témák