- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyantusz
tag
-
#65675776
törölt tag
Szemből brutális igazán: [link]; [link]
Meg hátúlról: [link]
És úgy egyáltalában: [link]
Ez a hajtóműbak viszont félelmetes: [link]
Viszont itt van néhány kép a B-1B-ről csak neked: [link]; [link]http://i2.tinypic.com/t8owh3.jpg[/l]; [link]
Az ilyen képeket mindig is szerettem: [link]
Azért Ő sem lett volna piskóta: [link]; [link]; [link]
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
Soha. A torlósugárhajtóműveknek ugyanis van egy nagy hátrányuk: nyugalmi helyzetben nem indíthatóak. Szükség van egy minimális áramlási sebességre, ugyanis a kompressziót maga a szívócsatorna állítja elő, az viszont áramlás nélkül nem képes erre (a mozgó alkatrészek hiányának hátulütője). Az indítás alsó sebességhatára függ a szívócsatorna profiljától és az égéstér kialakításától. Sima torlósugárhajtóművek esetén (pulsjet és ramjet) ez az áramlási sebesség 80-100m/s (ezért kellett a V-1-et katapulttal, vagy repgépfedélzetről indítani), scramjet-ek esetén viszont már szuperszonikus sebesség szükséges az égéstérben.
Mindennek van némi következménye a konstrukcióra nézve:
Előszöris szükség van valamilyen gyorsítóhajtóműre. Az X-43 esetén ez egy Pegasus rakéta (az meg nem kicsi). Persze lehet használni sima gázturbinákat is. Viszont akkor két egymástól teljesen független hajtómű és üzemanyagrendszer kell. Mindez jelentős többlettömeget eredményez, ami viszont növeli a fogyasztást és így az üzemeltetési költségeket.
Aztán vegyük figyelembe, hogy ekkora sebesség mellett lehetetlen manőverezni. Emiatt két-három területen lehet csak használni:
1. stratégiai felderítés (az egyik legvalószínűbb felhasználás, az Aurora project-tel összefüggésbe hozott rajzokon a repgép kialakítása kísértetiesen hasonlít az X-43-ra)
2. nagytávolságú útvonalrepülés (pl utasszállítás, de ez felvet egy-két problémát, gyakorlatilag minden utast előzőleg reporvosi vizsgálatra kellene küldeni).
3. Űrrepülés első (légköri) fokozata (másik legvalószínűbb felhasználás).
Az egész jelentős zajterheléssel jár.
Nagyon szélsőséges viszonyokat kell elviselnie a sárkányszerkezetnek. Az orr és a gázkiömlők környékén akár 1500°C-ra is felmelegedhet, míg egyes részein a környezet hőmérsékletéhez hasonlóan meleg csak (az meg abban a magasságban bőven fagypont alatt van. Ehhez nagyszilárdságú anyagokra van szükség, ami a hősokkot is jól bírja. Nagy méretekben egyelőre szinte megvalósíthatatlan mindez. (Az SR-71 pl utazósebességen ~80mm-rel hosszabb volt, mint a földön, ahol a lemezek összehúzódása miatt ömlött belőle a kerozin. A MiG-25 esetén is komoly problémát okozott a tüzelőanyagtartályok tömítettsége, a hegesztéseiket fokozottan ellenőrízni kellett. És ezek a gépek ''csak'' némileg M3 felett voltak képesek repülni.)
Harcászati és utasrepültetési feladatokra egyelőre nincs jodd a gázturbináknál, és a közeljövőben nem is lesz. Ezek a hajtóművek rugalmasságban minden mást felűlmúlnak. Persze csak légöri viszonyok között, az űrben a folyékony hajtóanyagú rakéták verhetetlenek.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
A következő lépés a kombinált gázturbinás-torlósugárhajtómű lehet. Ilyet eddig nem sokat gyártottak, rendszerbeállítva egyedül az A-12 család gépein volt. Jó nagy és drága konstrukció.
Másik lehetőség a kombináltciklusú hajtómű (ez működhet gázturbinaként és rakétahajtóműként is. Nem keverendő a kombináltciklusú erőművekel!). Azonban légkörben minek vigye magával az ember az oxidálószert, ha egyszer a levegőben van?
Alacsonylégköri és közepes magasságú repülésre továbbra is a gázturbinák a legmegfelelőbbek. Itt is van innováció, pl az (Y)F120, ami a teljesen hagyományos F119-cel szemben maradt alúl az ATF programban, pedig sokkal jobbnak bizonyult (sokadjára fordult elő, hogy a USAF egy kevésbé előremutató eszközt rendszeresített, sok ott a konzervatív gondolkodású vezető). A jelek szerint viszont az F-35-höz mégiscsak kifejlesztik F136 néven. -
#65675776
törölt tag
Nem rosszak azok. A konzervativizmusnak megvannak az előnyei is: pl alacsony technológiai kockázat, és többnyire alacsonyabb fejlesztési költségek.
Mindenkivel előfordult már, hogy szart állított hadrendbe, még az oroszokkal is. A németekről, franciákról, britekről szintén lehetne mesélni. -
Gyantusz
tag
A GE bizony már nem mai csirke. Talán azért van több terméke, mert jobban tudott lobby-zni (amerikai kifejezés a XIX. sz-ból) saját érdekében és több pénzt kapott, ill. azt jobban használta fel (ha belegondolsz, mennyi országban van leányválallata... pl. Mo-on Veresegyházán is).
Mindenesetre mára már kénytelen kooperálni a nagy ellenféllel (PW), hogy együtt tudjanak kihasítani 1-1 újabb szeletet a hajtóműpiacból.
A lepukkant gépet ([link]) egy női pilóta vezette. A hajó megközelítésekor történt a gebasz, úgy rémlik, a hajtóművek egyike állt le. Sajnos belehalt a gépbe, de a RIO-ja kitudott ugrani.
A US Navy t'án első és egyetlen női pilótahalottja.
<szerk.: hangrobbanás alatt nem kellenes állni, de emlékezetes, az biztos (pl. Szu-24-ek Debrecen felett 1990 előtt )>
daa-raa: Láttad már, hogy ez ([link]) egy háromülléses Tomcat? Montázs csak, vagy volt ilyen? Ráadásul hadrendben levő darab, úgyhogy majdnem kizárt (106, a Bounty Hunters századé?).
[Szerkesztve]Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
#65675776
törölt tag
Ez a HAF gondolom Magyar Légierő lenne. Annak viszont HuAF a hivatalos mozaikszava, ez van festve a MiG-29-ek függőlegesére is.
Egy szempontból mindenképpen előnyös: ezáltal elsajátítunk egy magasabb szintű üzemeltetési kultúrát. Ezt a MiG-29 korszerűsítés nem hozta volna magával. Bár hozzáteszem, a világon szinte nálunk valósult meg egyedüliként a valódi állapotszerinti üzemeltetés, méghozzá a MiG-29-ek esetén. (A Gripen egy másik tészta, napjainkra ugyanis a repülőgépek is jópár egyéb fogyasztói cikkhez hasonlóvá váltak: maga a gép ''aránylag'' olcsó, a gyártó az üzemeltetési költségekből szerez igazán nagy bevételt.) Ez azonban csak egy része a dolognak, az összetett és magas fokon integrált avionikai rendszer pedig egy másik, talán még bonyolultabb terület. Egy ilyen szintű korszerűsítése a MiG-29-eknek nem érte volna meg, költségek szempontjából nem igazán lett volna jobb a sokkal rugalmasabb és többrétűbb F-16AM/BM-ek beszerzésénél. -
#65675776
törölt tag
A Maverick-nek csak a SALH verziójához kell külső célmegjelölő eszköz. Olyat mi viszont nem akarunk venni. Az elektrooptikai és az IR (remélhetőleg már IIR-t szerzünk be) irányításúak autónom módon bevethetőek.
A Litening III [link] konténerek az LGB-k miatt kellenek, illetve javítják az éjszakai bevetések hatékonyságát.
Egyébként az oroszoknak tulajdonképpen szüksége is van a MiG-31 (a MiG-et tanuljuk meg végre rendesen leírni!) jellegű gépekre, lévén nagy az ország kiterjedése. Régebben eleve két részre volt osztva a légierő, az egyik a Frontlégierő (ВВС, Военно-воздушные силы), a másik a Honi légvédelem (Войска ПВО, Войска Противовоздушная оборона). Eléggé eltérő gépeket használtak többnyire, sokszor visziont azonos aerodinamikai alapokon (pl MiG-21 vs Szu-9/11, MiG-29 vs Szu-27). Emellett elég érdekes típusok is kerültek a PVO-hoz, pl Tu-28/128, ami minden idők legnagyobb rendszeresített vadászgépe.
Vigneau: Tudtommal az oroszok nem hidegen, hanem szobahőmérsékleten fogyasztják a vodkát.
N1: A légibemutatók programja alapján egyáltalán nem lehet megítélni egy típus valódi manőverezőképességét több okból sem. Ettől függetlenül a MiG-29 tényleg jobb ezen a téren, de a délszláv térségben sem értek vele semmit, a NATO gépek közelébe sem tudtak jutni. -
#65675776
törölt tag
Nem lesz egyszerű, lévén ilyenkor egy egész rendszert adnak el és csak annak összköltségeit hozzák nyilvánosságra. Ez jelen esetben 1,798 milliárd €, ami végül 1,959 milliárd lett: [link]
Egyenként elméletileg 62,9millió € gépenként, de ez csak irányár. Mondjuk ennyiért már kaphattak volna F-15E-t is... 98-as árfolyamon $31,1 millióért kapta a USAF, mondjuk a Dél koreaiak már $90 millióért kapták a jobb F-15K-kat, de ez a teljes rendszer egy gépre vetített költsége. A szingapúrók meg $83,3 millióért a mégjobb F-15SG-t (AESA meg egyebek). Rengeteg múlik a körítésen. Érdemes megnézni mennyibe fájt az Emirátusoknak az F-16E/F, de azt sem árt hozzátenni, hogy majdhogynem több függesztményt, lőszert és egyebeket vettek hozzá, mint amennyit a britek leszórtak Németországra a II- vh során. -
#65675776
törölt tag
Igen, kell Európába még egy majdnem ugyan olyan képességű gép. Mi vagyunk a leggazdagabb kontinens, nem is csoda, hogy itt a legdrágább minden a világon.
Miért nem felel meg nekik a KAI FA-50? Majdnem ugyan ezt tudja, a KAI meg adja $30M-ért. A Novi Avion ennél biztosan többe fog kerülni.
-
Remus389
veterán
Ezek a dolgok változnak, régen a brit Airfix volt hihetetlenül gagyi, de mára összeszedték magukat, pl a lenti taifun Airfix gyártmány.
Revellem soha sem volt.
Régen a japán Tamiya volt a tuti, az sosem gyártott gagyit. Nekem pl megvan tőlük ez az 1:48 Lancaster, azt hiszem a hetvenes években tervezték a makettet és a mai napig megállja a helyét! A plexik szép tiszták, a matricák nem esnek le és a kis feliratok is olvashatók! Ma is gyártják!
Nagyon látványos modell! (nem saját a képen)
Az Academy is elég jó, de néha itt-ott hibázik, bár mára ők is rámentek a minőségre.
A revell is lehet jó.
A lényeg, hogy ma már ha eldöntöttük hogy mondjuk építünk egy MiG-15-öst, az interneten mindenről van teszt és vélemény, így eldöntheted magad.
A SU-27-esem gyártóját is ennek alapján választottam: [link]
Azért Zvezda, mert ők a Sukhoi gyár segítségével tervezték meg a makettet és nem fotók alapján, így igen pontos lett!
Tehát nem konkrétan a gyártót kell nézni, hanem a makettet! Vélemények alapján. Kivétel a Tamiya, az nem adott ki gagyit.
[ Szerkesztve ]
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
#65675776
törölt tag
A Mi-8 úgy készült, mint az igazi: fel lett építve a bordák és hossztartók váza, és arra lett ráfeszítve vékony PS lemez. Az apróbb dilgom vagy esztergálva, vagy faragva, esetleg öntve lettek.
A Revell elég vegyes minőséget képvisel. Sok ősrégi szerszámmal gyártott makettjük is van, a Missouri pl 1962-es. És soha nem lett felújítva a szerszám. A legjobb makettjeik azok, amelyeket az Italeritől vettek át. (A Leo 1 esetén mondjuk úgy reklámozták, hogy közös tervezés, de max dobozt terveztek hozzá.)
Egyébként Szuhoj, nem Sukhoi.