- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Projektor topic
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Minisforum dokkoló OCuLinkkel
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Vezetékes FEJhallgatók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung LCD és LED TV-k
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
BYD Atto 3 menetpróba
ma Ez kéne legyen a kínai slágertermék az európai piacon, mert tágas, olcsó és elég modern is. De adódnak kompromisszumok.
-
Formabontó vezetékmentes klaviatúrák jöttek a Keychron műhelyéből
ph Egy 60+ százalékos ortolineáris, valamint egy 65 százalékos "tört" modellel gyarapodott a cég portfóliója, amiket QMK-val szabhatunk végletekig testre.
-
PROHARDVER!
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shylock
csendes tag
Sziasztok,
/*mielőtt bárki is azt javasolná, hogy vessem fel a problémámat a VPN-es szekcióban, megtörtént*/
a segítségeteket szeretném kérni egy VPN-es problémával kapcsolatban, nagy valószínűséggel UPC oldali problémáról lesz szó, de lehet valaki már találkozott hasonlóval. Előre szólok, kicsit hosszú lesz.
Évek óta használok UPC interneten keresztül VPN-t, viszont most először használok Cisco AnyConnect-et. Az elmúlt másfél év során ezzel sem volt probléma, azonban 2016.09.07-ről 08-ra viradóra valami megváltozott. A letöltés nem is annyira szörnyű, de a feltöltés szinte értelmezhetetlen: [link]
Első lépésként kiiktattam minden lehetséges hiba forrást, vagyis a routert. De közvetlenül a modemhez kapcsolódva is hasonló értékeket mérek. Kipróbáltam Mobilinternettel (Vodafone) valamint Digi-s vezetékes Internettel is, azok esetén nem tapaztaltam semmilyen problémát a VPN-en. Az egyik barátomnál is kipróbáltam, aki másik kerületben lakik (és új típusú fehér UPC modemje van), és szintén UPC-s, nála is ugyan úgy előjött a probléma. Sőt az összes UPC-s nettel rendelkező kollégám is hasonló problémáktól szenved.
Ami eddig történt és nem segített, időrendi sorrendben:
1. IP6 visszaállítás IP4-re
2. Modem csere Cisco EPC3212-ről Ubee EVW3226-re
3. SMTP levélküldés / DNS kiszolgáló futtatása engedélyezése (MyUPC felületen)
4. IP cím csere
5. Az Ubee-n firmware csere, visszatöltésre került egy régi verzió
6. Bridge módba lett kapcsolva a modem
7. Port Forwarding (ez úgy tűnik működik)Felvetődött még egy olyan ötlet is, hogy esetleg a cégemnél van valamilyen prioritás beállítva a különböző IP cím tartományokra és azt a tarományt esetleg hátra sorolják, ahonnan a UPC osztja a címeket. Felkerestem a VPN-t üzemeltetőket és azt mondták nincs ilyen korlátozás. Sőt több tesztet is elvégeztünk, amiből az jött ki, hogy a logokból sem látszik semmi, hogy probléma lenne.
UPC már a héten küldené a harmadik technikust hozzám, hogy Ők majd megoldják. Az első ember hozta az új modemet, a második kijött, de megegyeztünk, hogy nem hardveroldali probléma lesz. A harmadik most nem tudom mit csinálna, mert bár többször rákérdeztem a Helpdesk oldalon, de nem tudnak semmilyen választ adni, hogy mit is kellene csinálni, vagy hogy a kiszálló kolléga mit is fog nálam csinálni. Mert összességében minden rendben van, jók a jelek, jól funkcionál a modem.
Ha jól gondolom a problémát a AnyConnect DTLS Tunnelje okozza, amely a 443-as porton keresztül kommunikál, a DTLS-ről még a Cisco-nál is találtam leírást, hogy vannak olyan szolgáltatók akik ezt a kapcsolatot korlátozzák vagy teljesen tiltják. Erre is rákérdeztem a UPC-nél, azt mondják,nem korlátoznak semmit.
Kipróbáltam a TunnelBear nevű szolgáltatást, ami OPENVPN-t használ, ott az ég világon semmilyen lassulást nem tapasztaltam. VPN-hez képest normális értékeket mértem.
Ekkor jött az ötlet, hogy megpróbálom a port forwardingot. Ez igazából, mondjuk azt, működik. 443-at 8443-ra irányítottam át. Ezek után, ilyen sebességet tudok mérni: [link]
Ebben a megoldásban az zavar, hogy napon belüli többszöri újracsatlakozás után, még ezzel a módszerrel is van, hogy visszatér a "korlátozás". Valamint az is zavar, hogyha ez így működik, az azt jelenti, hogy korlátozzák a hálózatot, amihez nem lenne joguk.
Sajnos kezdek belefáradni, hogy hiába hívom a UPC-t, vagy ötletük sincsen, hogy mi lehet a gond, vagy ugyan azokat a megoldásokat próbáljuk, újra és újra. Hiába mondom el minden ügyfélszolgálatosnak ugyan azt, mintha nem is hallanák. Az elmúlt egy hónapban olyan 2,5 órát beszéltem velük.
Már gondolom Ők sem szeretnek engem, de már én sem Őket.
Valaki tapasztalt már hasonlókat?
Bármilyen apró ötletnek örülnék.
Mindenkinek köszönöm aki végigolvasta!
-
Shylock
csendes tag
válasz
Gubek-Einste #54268 üzenetére
Nem ragaszkodom hozzá,a cégemnél ez van és igazából korábban ezzel sem volt gond. 2016.09.08. előtt ez is tökéletesen működött. Akkor valami történt, azóta használhatatlan. Ezt is minden egyes alkalommal elmondom az helpdeskesnek aki éppen próbál segíteni, de sokat még nem segített.
-
Shylock
csendes tag
válasz
ztsoft #54270 üzenetére
Ha megnézed a speedtest-es eredményeket, ott is az látszik, hogy nem a befelé jövő forgalommal van a gond, hanem a kifelé menővel, vagyis az nagyon nincs is, mert a 0.14 Mbit/sec értelmezhetetlen. A célom is az volt, hogy a kifelé menő forgalmat terelem másik portra.
Azért gondolom, hogy nem nálam van a gond, mert az volt a nulladik lépés, hogy minden hálózati elemet kiiktattam a laptopom és a modem között és közvetlenül, kábelen keresztül kapcsolódtam a modemhez, ugyan azzal az eredménnyel.
Mobilinterneten keresztül (Vodafone) ugyan ezek a problémák nem jelentkeznek, sőt Digi-s vezetékes internetről sem tapasztaltam soha semmilyen problémát. Ha megnézed a Digi-n mért eredményeket, ott még a ping is nagyságrendekkel jobb VPN-en keresztül is. 9-es pingem UPC-n csak VPN nélkül van.
Viszont a VPN-es problémám nem egyedi, a UPC-s vezetékes internettel rendelkező kollégáim (7-en), szintén ugyan úgy szenvednek a lassú VPN-től mint én.
Az első dolgok egyike volt, hogy elmentem az egyik barátomhoz, aki szintén UPC-s és nála is kipróbáltam, hogy hogyan működik a VPN-em, az eredmény ugyan az volt. Pedig másik kerületben lakik, neki már a legújabb fehér UPC-s modemje van. (Ezt csak azért emelem ki, mert a UPC már másodszor akar modemet cserélni 2 hónapon belül)
Az SMTP levélküldés / DNS kiszolgáló futtatása engedélyezése (MyUPC felületen) Ezt először az egyik UPC-s helpdeskes javasolta, hogy legyen bekapcsolva. Aztán mutatta meg, hogy hogyan tudom magam is ki bekapcsolni a myUPC felületen.
Igazad van, ennek tényleg semmi köze hozzá, de mivel Ők javasolták, így inkább megcsináltam, nem akartam én lenni az oka, hogy nem működik.
A legnagyobb problémám az, hogy a UPC nem tud vagy nem akar kilépni a megszokott probléma megoldási keretek közül.
Minden egyes alkalommal mikor felhívom Őket már egy 20 perces monológot mondok,hogy mi az ami eddig ki lett probálva és mit ne csináljunk már. Aztán mindig visszatérünk ugyan oda, hogy cseréljük le megint a modemet. Mert, hogy az új Ubee-s modemnek nem elegendő a teljesítménye (szerintük) a VPN forgalom kezelésére és ha kifizetek egy egyszeri 5000 Ft-ot,akkor holnap már hozzák is az új modemet. Aztán mindig elmondom, hogy nem akarok fizetni, főleg nem úgy, hogy a Cisco modemmel is tökéletesen működött korábban minden és garanciát meg ők sem vállalnak, hogy ez akkor biztosan megold minden problémát.
Tapogatózom a sötétben. Ahogyan írtam is, az OpenVPN-el az ég világon semmi gond nincsen,sajnos nem tudok válogatni, adottság, hogy a cégemnél ez a típusú VPN van.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
- MSI GF63 THIN 10SCXR - 15.6"IPS 144Hz - i5-10300H -8GB - 256GB SSD - 1TB HDD - GTX 1650 - Win11 -HUN
- - MAKULÁTLAN - Lenovo Legion GO - 3 ÉV GARI
- iPhone 13 Mini Midnight 128 GB eladó (eredeti akku 84%)
- iPhone 13 128GB midnight kártyafüggetlen 7 hónapos, Akku 98%! 2024 novemberig Apple garancia!
- GAMER PC i5-10500 2x8 GB DDR4 RTX 2060 Super 8GB 512GB Nvme