- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
-
PROHARDVER!
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
KüLÖNc
tag
válasz Intruder2k5 #68928 üzenetére
Ugyan nem nekem címezted, de az én problémámra ez volt a megoldás
Köszi!
-
_t0Mi_
aktív tag
válasz Intruder2k5 #68917 üzenetére
Szia! Itt a log, remélem erre gondoltál:
11-05-2018 08:03:03 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=38:43:7d:21:0d:c8;CMTS-MAC=00:01:5c:7a:08:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2018 07:55:54 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=38:43:7d:21:0d:c8;CMTS-MAC=00:01:5c:7a:08:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2018 07:45:44 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=38:43:7d:21:0d:c8;CMTS-MAC=00:01:5c:7a:08:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2018 07:44:36 information Authorized;CM-MAC=38:43:7d:21:0d:c8;CMTS-MAC=00:01:5c:7a:08:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2018 07:44:22 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=38:43:7d:21:0d:c8;CMTS-MAC=00:01:5c:7a:08:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2018 07:44:19 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:21:0d:c8;CMTS-MAC=00:01:5c:7a:08:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:40 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:21:0d:c8;CMTS-MAC=00:01:5c:7a:08:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2018 06:12:33 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=38:43:7d:21:0d:c8;CMTS-MAC=00:01:5c:7a:08:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2018 04:09:55 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=38:43:7d:21:0d:c8;CMTS-MAC=00:01:5c:7a:08:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2018 04:08:31 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=38:43:7d:21:0d:c8;CMTS-MAC=00:01:5c:7a:08:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;Illetve itt a kép az elosztóról, gondolom a második kép lehet a csillapító:
[ Módosította: Intruder2k5 ]
---
-
Yodamest
veterán
válasz kabelmania27 #68955 üzenetére
Egy ilyen csillapító lehet nekem is segítene a kép kockásodást eltüntetni? Vagy az mitől függ hogy kell-e ilyet használni vagy sem? Szerintem azért hal be a TV amikor megy a net, mert hosszúak a koax kábelek és valszeg nem túl jó az árnyékolásuk sem. Ezen segítene a csillapító, feltudná valahogy tornázni a jelszintet kicsit?
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Yodamest #68956 üzenetére
Nálunk egy kettes osztó után az egyik alacsony frekin akad az adás, de a többi jó, ilyenkor a problémás adásnál csökken az erősség és a minőség is, pedig nem régi a bekötés és jófajták a kábelek és pont olyan osztó és F csatlakozó van mint _t0Mi_-nál.
A csillapító éppen, hogy csökkenti a jelerősséget, nem erős a jel, így ezen nem segítene.
Ha rossz lenne a kábel árnyékolása akkor az alsófrekis muxoknál lenne probléma és a magasabbak nem akadnának és az internettel is probléma lenne.
Meg kellene nézni milyen osztóval van elosztva a koax és hogy vannak bekötve, lehet osztócserével javítható a helyzet, ha van üres kimenet akkor az osztót kisebbre kell cserélni vagy osztó helyére F toldót kell tenni.
Ha ezeket megnézed ki tudjuk számolni a modemértékek alapján kb milyen erős a bejövő jelerősség.
Régen az egyik ismerősnél albérletben szemcsés lett az analóg adás internetezés közben.
Összes tévén akadnak az adások netezés közben?[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
veterán
válasz kabelmania27 #68957 üzenetére
Az alsó szinten lévő újabb típusú sony tv-n nem akadnak az adások, de a nálunk emeleten lévő sonyn már igen. Ha a tv infóban megnézem, azt mutatja, hogy a jelminőség 100%-os, viszont a jelszint ugrál 75 és 80 között, de van hogy full 0-ra is leugrik 1-1 pillanatra. Én úgy gondolom, hogy egy kábeles kapcsolat esetén simán 100%-nak kellene lennie a jelszintnek.
Az osztókon nincs üres slot, elvileg a padlástérben van egy 2-es és nálunk is van egy 2-es és minden sloton van kábel kötve. A nettel szerencsére semmi baj nincs, de ez sem jó így, mert most akkor a tv netezés közben ezentúl mindig szét fog esni?
A bejövő jelerősség jó, eddig - 6-os volt a UPC szerint, de a napokban telepítettek a póznára valami erősítőt és így + 6-ra felugrott a jelerősség.
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Yodamest #68958 üzenetére
Nálunk is ugrál egy kicsit az nem probléma (műholdas vételnél is ugrál de attól még lehet jó a vétel), 75 és 80%-os erősség nem erős, mivel a tévé ugyan abban az osztóban van kilehet számolni mennyit kap a tévé, hat amodemnél a vételi erősség ami tökéletes kb 66dB-t kap a tévé ami teljesen jó.
Helyre fog jönni, nálunk az egyik héten mindhárom alsófrekis adás 112,120,128 akadt netezés közben, sokáig nem volt jó a helyi csatorna aztán megjavult.
Hogy néznek ki a kettes osztók?
Amennyiben a tévében van automatikus jelszint szabályozás érdemes lenne megnézni, hogy ki vagy bekapcsolva jobb-e a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
veterán
válasz kabelmania27 #68959 üzenetére
max majd lefényképezni tudom ha otthon leszek, de annyira emlékszem hogy valami -3,5-ös érték van megjelölve a 2 kábelkimeneténél, gondolom ez a csillapítás mértéke lehet.
Próbáltam a tv-n is keresgélni valami erre vonatkozó beállítást, de ilyen jelszint szabályozást konkrétan nem találtam, esetleg majd egy újrahangolást megpróbálok még.
-
ztsoft
őstag
Én erre csak egyetlen egy okot tudok, az, az ára, ami havi 2000 Ft.
Mondjuk a csomagokat sem értem, mivel a legolcsóbb csomaghoz nincs "korlátlan adat opció", pedig az 500 MB mellé kellene (tudom, így ösztönzik az előfizetőket a nagyobb csomagokhoz). De, a középső csomagnál van 3 GB adat, ami mellé nem biztos, hogy mindenki bekapcsolja az extra opciót.
Jó dolog fontosnak lenni, de fontosabb, hogy jók legyünk.
-
ztsoft
őstag
Talán még a Connect Box jó is lehetett volna, ha nincs a Puma 6, meg a UPC saját szoftvere. Érdekes módon "a jövő megérkezett" kimaradt a cikkből, pedig szívesen olvastam volna róla.
A szakértelemről meg annyit, hogy azt már rég átszervezték egy külsős cégnek (Ericsson, tudom, itt is vannak kivételek), az Ő sorsukról szintén nem szólt a cikk.
Most örülök annak, hogy a szoftver fejlesztő részleg (ami feltehetően Hollandiában van, több jel is erre mutat, Horizon Go, upc.hu honlap és a visszanéző IP cím alapján) nem kerül a Vodafone-hoz.Remélem a Vodafone gatyába rázza majd a dolgokat és lesz egy jól működő hálózata.
Jó dolog fontosnak lenni, de fontosabb, hogy jók legyünk.
-
Yodamest
veterán
válasz kabelmania27 #68959 üzenetére
Most olvasgattam kicsit tv antenna jelerősítős témakörben és szerintem nekem arra lenne szükségem.
Van ez a tescoban elvileg kapható Hirschmann jelerősítő , volt akinek megoldotta a szintén alacsony jelszint problémáját. Egy próbát mindenképp megér, más ötletem amúgy sincs.Köszönöm a segítségeket!
-
-
ztsoft
őstag
Most olvasgatom a UPC Facebook-os oldalát, hogy megdicsérjem Őket az új reklám miatt. Ami egyből feltűnt, hogy nincsenek felhasználói üzenetek (amit jobb oldalt egy linken keresztül lehetett előhozni).
De azért így is vannak szellemes hozzászólások, idézek is egyet (nagyon megtetszett).Horizon boxon a következő problémát a cipőm talpával és egy kis benzinnel fogom megoldani elég hamar
Már úgyis csörög mint a rumba tökÉrdemes volt vissza menni több, mint egy hónapot, meg is találtam a gyöngyszemet, íme.
Melegszik a mobilod, vagy indokolatlanul lelassul?
Ez bizony nem jelent jót, hátterében egy vírus is állhat. Az okostelefonok processzora nem olyan erős, mint a számítógépeké, ezért sokkal könnyebb megfertőzni őket. Légy résen, és telepíts biztonsági alkalmazást készülékedre!
Mi köze a processzor sebességének a vírusokhoz? A gyenge gépeket könnyebb megfertőzni, mint az erősebbeket? Ekkora baromságot már régen olvastam.
Nem sikerült megtalálni a hírt (két hónapot mentem vissza, igaz azt sem tudom, hogy mikor jöttek az új csomagok), így egy másik hírhez írtam.
[ Szerkesztve ]
Jó dolog fontosnak lenni, de fontosabb, hogy jók legyünk.
-
Yodamest
veterán
válasz kabelmania27 #68968 üzenetére
hát abból indulok ki, hogy amikor nincs netforgalom akkor 90-ig ugrik fel a jelerősség és olyankor nincs is semmi probléma! Viszont ahogy leesik 75-80 körülire ott már jelentkezik a széteső kép! Tehát ha már egy +10-es értéket tudnék rajta erősíteni akkor eltűnne a bekockásodás, most így gondolom ezek alapján.
-
MODERÁTOR
válasz _t0Mi_ #68953 üzenetére
Bár nem vagyok nagy szakértő kábeltv téren, de az a "No Ranging Response received - T3 time-out" sor szerintem nem jelent jót, gondolom a besorolása sem véletlenül kritikus.
T3 Timeout ( Ranging Request Retries Exhausted )
Explanation: The cable modem has sent 16 Ranging Request (RNG-REQ) messages without receiving a Ranging Response (RNG-RSP) message in reply from the CMTS. The cable modem is therefore resetting its cable interface and restarting the registration process. This typically is caused by noise on the upstream that causes the loss of MAC-layer messages. Noise could also raise the signal-to-noise ratio (SNR) on the upstream to a point where the cable modem’s power level is insufficient to transmit any messages. If the cable modem cannot raise its upstream transmit power level to a level that allows successful communication within the maximum timeout period, it resets its cable interface and restarts the registration process. This error message is DOCSIS event message is R03.0, Ranging Request.
Ha jól értem, akkor 16 ilyen hiba után újraindítja a regisztrációs folyamatot, ami reboot-al, vagy újracsatlakozással is jár.
[ Szerkesztve ]
-
_t0Mi_
aktív tag
válasz Intruder2k5 #68970 üzenetére
Kérdés, hogy ezt mi okozhatja.
Sajnos laikus ként én sem sokat tudok hozzátenni a dologhoz, csak kizárni tudok ezt-azt, ami a lakáson belül lehetséges.
Még hátravan a csillapító száma, meg a 2es árnyékolású vezeték 3-asra cserélése. Hétvégén majd játszok vele!---
-
MODERÁTOR
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Yodamest #68969 üzenetére
Igen, csak a +10%-tól lehet már alapból szétesne a kép.
Ha erősítővel próbálkozol a kettes osztó tévés kimenetére feltétlen tegyél hpf szűrőt, mert ha az alacsonyfrekis zaj miatt a környéken lévő előfizetőknél megáll a net a szolgáltató felmondhatja az előfizető szerződést. -
o.gaby
tag
válasz Intruder2k5 #68972 üzenetére
Több mint egy éve van Connect boxunk azóta minden nap van egy két ilyen üzenetem.
-
Yodamest
veterán
válasz kabelmania27 #68973 üzenetére
most, hogy így rákerestem láttam, hogy nálam pont ilyen van a TV be menő ágon a 2-es osztó után közvetlen, pont ez szerintem. Akkor max ezt letekerem, a 2-es osztót kiveszem, helyére bemegy az erősítős osztó, majd ha ez megvan a végén a TV felé menő ágra visszatekerem ezt a szűrőt.Valahogy így okés?
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Yodamest #68975 üzenetére
Így nem lesz jó. Majd nézd meg alaposan, lehet nem hpf szűrő van ott hanem egy csillapító (Fam/Attenuator felirat) amit ha kiveszed javulni fognak a tévéadások.
A kettes osztót ne vedd ki, hanem a tévés kimenetre tegyél erősítő, utána mehet a tévé.
A modem elé ne tegyél erősítőt, mert teljesen jók az értékek felesleges erősíteni a jelet, csak rontanál a helyzeten.
Ha mindenképpen szeretnél erősítővel próbálkozni ilyen vagy hasonlót vegyél, bekötöd a tévé elé úgy állítod be ahogy neked jó, egy ilyet beteszel a hpf szűrő és az erősítő közé vagy csinálsz egy 10cm-es kábeldarabot 3x árnyékoású koaxból kell hozzá két csavaros F csatlakozó.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ma alig van feltöltési sebességem, amikor mértem akkor is max 4 Mbps volt de volt 1 Mbps alatt is. Távgyógyítás (HGW reset) nem segített, vasárnap délután jön a technikus.
Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Net L with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Gubek-Einste #68977 üzenetére
112,120,128Mhz-s adásoknál nincs vételi probléma?
-
Topikgazda
válasz kabelmania27 #68978 üzenetére
Nincsen
Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Net L with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P
-
Micha3l
tag
válasz Intruder2k5 #68972 üzenetére
Oktober ota vagyok elofizeto, (itt meg a regi FW van) Az elejen voltak problemak, de megoldodtak.
Tele vagyok ilyen hibauzenettel
500/22, sem a TV vel sem az internettel nincs problema.Az utobbi 3 ilyen uzenet. 24 napja nem volt ujrainditva.
12-05-2018 06:50:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:c0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2018 03:17:16 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:c0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2018 00:16:04 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:c0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; -
Csöves
őstag
válasz Gubek-Einste #68977 üzenetére
Itt is harmadára esett a feltöltés.
Kínomban drivert is cseréltem, de nem lett jobb.Aquila non captat muscas.
-
edem321
csendes tag
Sziasztok !
Horizon Hd mediaboxom van, újabb típusú samsung tv-vel, egyik napról a másikra eltűnt a hang. Volt már frissítés, visszaállítás, volt kint a szerelő is, de ő se tudott vele mit kezdeni. HDMI-vel van összekötve, más eszközzel van hangja. Valaki járt már így esetleg ?
Üdv.
-
Topikgazda
-
_t0Mi_
aktív tag
válasz kabelmania27 #68955 üzenetére
Jó kábel van az In-be csavarva, a csatlakozók rendben.
A csillapítóra ennyi van írva: 3 dB---
-
MODERÁTOR
-
_t0Mi_
aktív tag
válasz kabelmania27 #68986 üzenetére
Bár annyira nem értek hozzá, mivel egy nagyobb társasházban lakom, gondolom földkábel.
Kipróbálom ezt is, viszont előtte: hogyan tudom a CB-t modem módba kapcsolni? Sajnos nincs olyan beállításom, mint amiről képet a neten találtam, egyedül a Wifi-t tudom kapcsolgatni.
Köszönöm!
---
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz _t0Mi_ #68987 üzenetére
Belépsz a modem oldalára és bal oldalt a modem üzemmódnál kiválasztod a modem üzemmódot, ha nincs ilyen lehetőség akkor 1221-en csak internethiba menüpontba kérd vissza az ipv4-et vagy my upc beállításoknál is kikapcsolhatod az ivp6-ot. ITT elmondottak alapján tudod átállítani a modemet modem üzemmódba.
[ Szerkesztve ]
-
Csöves
őstag
-
Just486
senior tag
Üdv!
Az miért lehet, hogy az "állami" csatornák (m1-m5, duna) nem jönnek be mostanában HD-ben? Mit kéne utánállítani, hogy jó legyen? (mu6100 + dekóder kártya, más HD csatornák mennek)That unconquered country we call the future.
-
Just486
senior tag
válasz kabelmania27 #68991 üzenetére
Csillapítás nincs sehol, osztás a következőképp:
A fő bejövőt a felső splitter (Technetix ES-02) osztja a modem és a tv-k felé. A tv-k irányába egy másik kettes osztó van (Noname, power pass úttal). Én a "fel" feliratún vagyok, kb 10-15 méter kábel van raja (egy helyen toldva van, hogy lehessen további splittert berakni). Más osztás nincs, ennyi jelenleg az összes végpont. Minden más csatorna (amit nézek) jellemzően szépen, adathiba mentesen megy.
Kép[ Szerkesztve ]
That unconquered country we call the future.
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Just486 #68992 üzenetére
Köszi a képet.
A jól működő csatornáknál milyen a jelerősség és a minőség?
Első próbálkozásként a második kettes osztónál megcserélheted a kimeneteket aztán a második kettes osztó nélkül nézd meg, hogy működnek-e a problémás csatornák+ a modem jelszint értékeket is meg kellene nézni, hogy ki tudjuk számolni kb milyen a bejövő jelerősség.
Csavaros F csatlakozóknál nézd meg rendesen meg van-e szorulva a koax, mert ha nem jól illeszkedik akkor az árnyékolás nem érintkezik rendesen.[ Szerkesztve ]
-
Just486
senior tag
válasz kabelmania27 #68993 üzenetére
Utánajárok a jelerősség dolgoknak. Azért nem gyanakszom ilyesmire (és nem kezdtem neki magamtól legózni), mert itt fent gyanúsan minden jól működik az említett csatornákon kívül, emiatt más jellegű problémákra gondoltam (hibás dekóder beállítás, stb)
That unconquered country we call the future.
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Just486 #68994 üzenetére
Azért írtam, hogy nézd meg a második osztó nélkül mert power pass feliratú osztó okozott már vételi problémát, igaz a tévé nem ebben a kimenetben van, ettől független érdemes kizárni.
Lehet a nyári idő miatt ezeken a frekiken gyengébb a jel és ezért tapasztalsz problémát és a második osztó többet csillapít mint az első. Ha nem háromszoros árnyékolású a koax lehet az alsóbb frekiken vételi probléma.
Azt is nézd meg, hogy mely frekin lévő adások nem mennek. -
Just486
senior tag
válasz kabelmania27 #68995 üzenetére
Igazad lett, hogy valami jelerősség probléma lesz, mert felhoztam a másik tv-t és az se veszi itt az adást. Kivettem a második splittert teljes egészében, így se javult meg. A problémás csatornák egyébként 610 MHz-en vannak a táblázat alapján. A frekvenciában ehhez legközelebb eső csatornák (602 alulról, 618 felülről) gond nélkül bejönnek.
Kábelekből sajna elég gagyi van mindenhol (lehet hogy mindettől függetlenül cserélni fogom), de hangsúlyos, hogy volt ez már jó, szóval az UPC piszkálhatott valamit. A működő csatornák jelerősségét hogy tudom a tv-n megnézni?
A modem elég közel van a fő bejövőhöz, az első osztó kimenetén van, kb 5 méter kábellel, toldás nélkül, így alakulnak az értékei:
Downstream: -4; -5 dBmV 38dB SNR
Upstream: 38; 41 dBmV[ Szerkesztve ]
That unconquered country we call the future.
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Just486 #68997 üzenetére
Gyártótól függően vagy az infó gomb vagy a menü/diagnosztika menüpontban tudod megnézni a jel erősséget és a minőséget. Modem értékek elfogadhatók.
Lehet a jobb idő miatt gyengébb a bejövő jelerősség ezen a frekvencián. A második kettes osztó cseréjével és a 10méteres szakasz 3x árnyékolásúra cserélésével lehet javulni fog a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
Just486
senior tag
válasz kabelmania27 #68999 üzenetére
Meglett a menüpont, de sajna nincs ötletem mi lehet a probléma. A 10 méteres végén a mu6100 mindenre 100%-ot ír amit fog, a jóval rövidebb kábel végén egy h6200 inkább ilyen 30-50% között mondja az összes csatornát amire ránéztem.
Na mindegy, köszönöm a segítséget, magamtól nem tudom mikor jutottam volna el oda, hogy jelerősség probléma lesz.
That unconquered country we call the future.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest