Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pufancska

    tag

    válasz #74459392 #9 üzenetére

    Szerintem jó. Amit én változtatnék azért még rajta az írásokon abból az erős glow-ból visszavennék. Illetve ami mindig zavar. hogy ha a termékek lógnak, repülnek a levegőbe. Egy icurka picurka árnyékot. Gondolom a színes hátteret meg javítod, nem hagyod így vízjelezve.

  • jhos910

    aktív tag

    válasz #74459392 #9 üzenetére

    Szerintem ez még nem értékelhető...a jótól meg még messzebb van. :DDD

    Egy munkánál mindig az a fő kérdés, hogy hova lesz kitéve, hol lesz felhasználva az adott grafika/illusztráció/stb. ?

    Kérdéssorozat következik:
    - Vida's toy candy az micsoda? Mert ha tulajdonnév akkor illene mindet nagy betűvel kezdeni! (nyelvtan óra régen volt de azért nem feledjük az ilyesmit)
    Fini Fizzy Jumbo Tornado ismét nagy kezdőbetűvel, ahogy a csomagoláson is van!

    - Miért ilyen kis mütyűrök a feliratok és a grafikák? Nem tudom, hogy hova lesznek ezek de tessék nagyban használni mindet, mert távolról is jól olvashatónak kell lennie. Tagolni kell a grafikát, meg kell vezetni a szemet az információk között.

    - Legyen átfedés a képek, szövegek, grafikai elemek között. Csalogatni kell a szemet!

    - Vékony talpas betű...ez távolról jól olvasható és dekoratív?(nem, leginkább folyószöveget szedünk vele :U ) Valami dísz- vagy reklámbetűt keress helyette.

    - Szerintem a szivárvány színű háttér nem szerencsés az ugyan ilyen színű termék esetén.

    - Attól függően, hogy ez hol lesz használva úgy kell a csomagméretet feltüntetni. Ha nem fontos akkor piciben kell csak feltüntetni, nem érdekli a gyereket, hogy mekkora kartonokban érkezik meg a tömege :D

    - Vízjel....nah ez meg minek? Nem gondolom, hogy ezt bárki is le akarná nyúlni tőled.... alul tüntesd fel a weboldalt ha gondolod, de akkor kiegészítő információt is érdemes rátenni, stb.

    Tessék egy példa a jó csomagolástervre.
    Itt egy letisztult, szép csomagolásterv.

    Most nem tudok többet írni, próbáld meg ezeket javítani és még segítek.

    Javaslom ha szeretnél még foglalkozni a szakmával és fejlődni akkor kezdésnek szerezd be ezt a könyvet.

    [ Szerkesztve ]

  • BonFire

    veterán

    válasz #74459392 #9 üzenetére

    Nagyon nem jó!

    • Túl sok a szín. Mint az óvodások szivárvány rajzán. A háttér legyen homogén, egyszínű (javaslom a fehéret), már csak azért is, mert a termékkép amúgy is tiritarka, jobban kiemelkedik belőle, amellett a szivárvány gusztustalanul giccses.

    • Nem kell mindenáron középre törekedni, meg a szimmetriára. Ezen a képen minden középre igyekszik gyűlni. A termékkép megpróbál a lap fizikai közepén elhelyezkedni függőlegesen és vízszintesen is, amivel felrúgja az egész elrendezést.

    • A két ív egymás ellenpontjai akarnak lenni, de mivel tök egyformák (azzal a különbséggel, hogy egymás tükörképei), nincs bennük méretbeli vagy stílusbeli különbség, ismét csak a szimmetriát hangsúlyozzák, pedig gondolom éppen ellenkező szándékkal hoztad létre őket. Megoldás: ha lehet, csak egy ív legyen a képen, mondjuk alul az összefoglalóban. Így a termék nevét is lehet normálisabban elrendezni.

    • Jó lenne találni legalább egy fix pontot, amihez igazodnak az elemek. A fini, fizzy szövegek miért kezdődnek beljebb, mint az alatta lévő boxok? Tessék csak szépen egy függőlegeshez igazítani őket balra!

    • Glow, bevel & emboss tilos! Ha ki akarod emelni a betűt a háttérből stroke-ot, vagy éles árnyékot tegyél rá. Amúgy meg minek, amikor sötétkék a háttér? Azon a világossárga betű eléggé kontrasztos. A többi csicsa csak sallang.

    • A kép alá pedig valami cast shadow-t rajzolni kell, azt is nagyon finoman, hogy ne a levegőben „lebegjen”.

    • Gradient maximum egy legyen a képen, vagy alul, vagy felül, de ha lehet, akkor sehol sem.

    • Terméknévnek valami vastag, karakteres reklámbetűt, és ha egy mód van rá, ne torzítsd lárpúrlár. Egy jól megtervezett betűt nem kell burkológörbébe gyömöszölni. Főleg, ha megszünteted a felső ívet, akkor nem is lesz rá szükség.

    Margó! Margó! Margó! Nem győzöm ugatni! Ha nem kifutós egy grafikai elem, akkor legyen határozottan elhelyezve a szélektől befelé! Ez a se kint-se bent bizonytalanságot kelt. A kiegészítő szöveg lehet egészen apró betűvel is szedve. Felejtsétek el, hogy 12 pontos betű a minimális! Nyugodtan le lehet menni 10 alá is. A saját névjegyemen 9-es betűt használok.

    • Ha megvannak a színek, akkor dobj rá egy fekete-fehér Adjustment réteget, hogy színtelenítsd ideiglenesen, majd sírj! Akkor van jól megszerkesztve a dolog, ha egy színnel kinyomva is jól mutat.

    Ui.: Remélem, olvasni is fogják ezt a topicot az idelátogatók, és remélem, hogy nem fölöslegesen írok ide kisregényeket-novellákat. Sok dolgot sokadjára írok le, és nem látszik, hogy tanulnának belőle, mert mindig mindenki ugyanazokat a hibákat követi el újra és újra.

    [ Szerkesztve ]

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • jhos910

    aktív tag

    válasz #74459392 #15 üzenetére

    Szerintem próbáld meg elsőnek a leírtakat megemészteni és utána még válaszolgatunk :)

    De, hogy nyugadalom legyen:

    Cégnév: Mivel torzítottad a feliratot ezért nem látszik, hogy az valaha is nagy betű lett volna...
    Ha lehagyod a felső ívet (Bonfire tanácsára) akkor is maradhat ott a tartalom, csak az ív fog kiesni.

    Margó: Attól függ, hogy milyen kiadvány lesz, ragasztott kötésű (kicsit nagyobb belső margót kell hagyni a ragasztás miatt), éltűzött kiadvány (itt nem érdekes a megnövelt margó). Ha csak beszerkeszted a hát minek hívjuk :D ... reklámanyagot akkor legyen körbe egy egységes szegély ha A4-es lapot nézzük akkor min. 1 cm.

    De ezek nem kőbe vésett szabályok, de elsőre ha ezek mentén haladsz akkor lehet sikerélményed. Utána majd variálod kedved szerint, ha érzed az arányokat.

    HF.: Beszerezni a már említett könyvet és elolvasni!

    [ Szerkesztve ]

  • BonFire

    veterán

    válasz #74459392 #15 üzenetére

    Nem akarom elaprózni a sok hozzászólással, inkább igyekszem egy-egy nagyobbat írni, hogy más is tanulhasson belőle. De most itt kitérek a betűre.

    Webes (képernyős) kiadványnál a legkisebb betű nyilván az, ami 100%-os nagyításnál még olvasható. Ha már silabizálni kell, az nem jó. 1280-as felbontásnál a 10-es talpas betű még olvasható. Természetesen ez betűtípustól is függ. Amelyiknek nagyobb a betűszeme (x-magassága), az jobban olvasható. A talpatlan (sans-serif) kisebb méretben is jobban olvasható.

    Ha nyomtatásba megy, akkor még kisebb is lehet. A termékcsomagolásokon 4-5 pt nagyságú ömlesztett felirat van, mondjuk azt már inkább nagyítóval kell nézni, de tapasztalataim szerint egy 9 pt nagyságú betű még házi nyomtatón, fotópapírra kinyomtatva is kellemesen olvasható – mint mondtam – a saját névjegyeimen 9-es és 8-as betűméretet használok. Tehát az olvasható.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

Új hozzászólás Aktív témák