- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Projektor topic
- Gaming notebook topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- HP notebook topic
Hirdetés
-
A Google segített az Apple AI-modelleket betanítani
it Az Apple a Google segítségét is felhasználta, amikor a saját AI-modelljeit tréningezte.
-
Friss játéktrióhoz készült az új GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 555.99-es eszközillesztő hibajavításokban is bővelkedik.
-
Volt olyan piac, ahol mindezidáig egyetlen IP69 minősítésű telefon sem volt
ma Ez a piac pedig India. Volt, amíg az Oppo be nem dobta az F27 Pro+-t.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
válasz anonymus89 #12706 üzenetére
Alapvetően fog, csak èrdekes hogy utánállítottam max 2-3 kattanás. Aztán 2-3 hèt múlva megint az egekig kell ráncigálni
-
Doze
aktív tag
Szlovákban már kinn vannak az új sx4-nek a reklámja.... nálunk látta már valaki?
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12718 üzenetére
ha valakinek van esze most vesz régi sx4-et
1.6 GLX+ 4WD AC CD/MP3 (metál ár): 3 650 000Ft
Ami nekem van Sima glx: 2.999.000Ft
Ja és igen: a hivatalos honlapon már nincs 1.5-ös motor, csak 1.6... se diesel.
Lassan lőttek a kis kicsi kocsimnak.
Most már megtartom, mert az értéke egyre föntebb fog menni, a gyűjtők csak úgy venni fogják
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12721 üzenetére
az új generációs sx4 (régi forma) az euro5 motorral jönnek már. 6,2 az átlag. Egyébkén ua. motor mint ami lesz az új sx4-ben is...
az enyém 3,7 volt, ki lett alkudva hozzá még: üléshuzat, 4 téli gumma, ködlámpa az ignist 1,7 milláért számolták be. (2008)
ehhez képest most ugyan ezért az árért veszel egy esp+4wd, mittomén hány légzsákos autót.(ami szerintem nem duster szint , mondjuk ez szubjektív)
-
Doze
aktív tag
válasz Mercutio_ #12727 üzenetére
Najo kicsit túlzás a 3-4 èv. . De èn speciel sajnálnèk új autót egèsz èvben ingázásra használni. Hidd el azautó èlettartama fele annyi nem lesz. Most az a kèrdès meddig akarod megtartani. Ha pl 3 èvig akkor szerintem mèg jó áron túl tudsz rajta adni.
Mikor èpítkezèsre jártam 90-es ford Transit volt a melós autó Ikarusz ülèsekkel, mert a gyári kirohadt. No az melós autó . No èn nem ilyen kategóriát javaslok . Mondjuk kinèzel 1.5 milláèrt valami használhatót, nem buksz rajra sokat.
-
Doze
aktív tag
Alig hogy kijön az új sx4, tervezik a következőt... egyel kisebb méret mit az új sx4... neve IV-4. 2015-re talán lesz belőle valami...
-
Doze
aktív tag
Mondjuk lehet én szenvedek fogalmi zavarban, vagy a Suzuki logikai bukfence. De mindég vita tárgya volt a régi sx4: most közép kategória alja, vagy kisautó mert a Swiftre simán ráillik a kisautó. Az sx4 viszont nagyobb de mégse nagyobb. (főleg a csomagtere miatt). 2006-ban mikor megjelent az újságírók sem tudták pontosan milyen kategóriába sorolható, akkor kezdett elterjedni a (mini suv "fogalom", aztán lett crossover). Egyébként az egész mini-suv, crossover kategóriát a suzuki teremtette... mégpedig az Ignis. (lehet vitatkozni vele)
Most ebből kiindulva az Új Sx4 már középkategóriás autó mint pl: a Nissan Qashqai. Az egyel kisebb pedig pl: Nissan juke, ennek az ellenfele lenne ez az IV-4 nevezetű crossover, (más szóval a régi sx4 kategória). De akkor miért lett a neve Sx4 S-cross? A másik meg miért lett IV-4?
Szerintem az lesz hogy az S-cross-t a kutya sem fogja venni(drága), megy süllyesztőbe (pl.:kizashi), aztán a népnek jó lesz az olcsó IV-4....
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Nagyon helyes, rá is matricázhatod...: krosszóver , egyébként a stílusjegyek amit crossover-t jelenti... emelt hasmagasság, 4x4, mindez ráültetve egy egyterűre, gyárilag ilyennek tervezve.
Ha belegondolunk az Ignác előtt nem igazán volt ilyen, wagon r leszármazottja.
Más:
Ma rekordot döntöttem: az átlagom egy teljes tank benzinre 5,4 l/100km, 50/50 város/országút, némi húzatás (előzés), 90-100 körüli tempó... direkt figyeltem, mégis mennyit tudok kihozni minimumra. Azért kellett hozzá önuralom.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz meroly #12819 üzenetére
Mondjuk lehet nem érdemes vele szórakozni régi swiftnél . A bontók rogyásig vannak szerintem üléssel.
- Annyit azért hozzáteszek hogy mikor az enyémbe csináltam az ülésfűtést a vezető ülésnek az ülőlapján már látszott a használat. (5 év). Persze ez kívülről nem látszik...
-
Doze
aktív tag
Imádom a Suzukit.
Ma fél percig szemeztem a rendőrökkel Miskolcon a Könyves Kálmán utcán (szembe jöttek), éééééssss nem voltak hajlandóak megállítani , pedig már szinte vártam hogy leint talán 2008-ban volt kontaktusom rendőrökkel.
A trafikat is átprogizhatnák, ha érzékeli a suzuki jelet ne mérjen
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12853 üzenetére
de itt volt padka... ha nem húzódik le frontál lesz. Ha izmozni akar az ember ne egy frontális karambol bejátszásával valósítsa ezt meg. Ha van más lehetőség kerülni kell a dolgot.
Ha fa van az megint más, de akár lehetne alagút is... akkor természetesen nincs más.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12866 üzenetére
no nekem nem kell megnézni ,
Ha ráadom gyújtás el kezd menni az ac pumpa, ha lepadlózom akk ugyan ez a hang el kezd erősödni. (folyamatos). Ha elengedem vissza áll arra a sima hangra...
Gázpedál állásnak van valós és relatív %-a is. Szal a valós és a relatív is álló helyzetben 0%, ha padlózod. akkor a valós felugrik 100%-ra. A relatív (vezérelt) 0% marad... ha jól emlékszek....alapjáraton azonban a valós 0% viszont a relatív már 14% körül mozog...
Kérdezted a múltkor alapjárati motorral kapcsolatban: suzukikban nincs ilyen mert a pillangószelep vezérli az alapjáratot is... 5-7% (valós fojtószelep helyzet)
(szerintem am kicsit hipochonder vagy, mármint "autó" értelemben )
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12868 üzenetére
jaja megfelelő a 12% és max 90% páros.. hogy pontosan mért ennyi azt nem tudom. (de megfelelő ), több helyen is olvasgattam az efféle értéket. (nekem is annyi)
Szerintem az egészet az új kuplung okozza. Szerintem megszoktad a rossz kuplungot. Ha jó kuplung akkor van egy határozott pont ahol zár és kész.. nincs egy centi megcsúszás sem... (verseny kuplungnál meg csúsztatni sem lehet ) no de visszatérve, én is ültem olyan autóban ahol szét volt menve a kuplung: hirtelen terhelésváltásoknál: főleg 1-2-be nem volt határozott rántás... (ergó 1 ből 2-be váltásnál lehetetlen megnyikkantatni a kereket mert megcsúszik, vagy ha egyesben padló után hirtelen elengedett gáz, nekem pl elég embereset ránt, de még kettesben is ), de ha elemzem tovább a zsír új kuplungnál szerintem az is előfordulhat hogy vannak a gyártásból adódó karcok/recék stb, míg össze nem kopik nincs rendes nyomáspontja.
Ha még ennek tetejébe rátesszük azt hogy kitisztították a fojtószelepet..... érzésre teljesen más lehet vezetni az autót.
ui: ha hibakód kijön akkor a műszerfalon bevillan a sárga tengeralattjáró.
a legolcsóbb teljes értékű diag 40 ezer.
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12871 üzenetére
logolni? lehet... csak még nem igazán használtam ezen funkcióját... de szerintem valami fájlba beteszi. Ha tudok majd csinálok neked... milyen szenzorokat logoljak?
Egyenlőre ott van cimborámnál az az adapter, holnap vagy holnapután rem visszaadja már (napi rutinja h astránál: kávé-cigi-hibakód törlés-irány meló )
-
Doze
aktív tag
válasz TommyGun #12862 üzenetére
megfelelő. lehet 0w20, 5w30, 5w40, 0w40... total motorololaj is jó lényeg a dobozra rá legyen írva: API SL, SM minőség. A viszkozitás meg mindenki vérmérsékletére van bízva 5w30 a közép, ha 0w20 (hidegen jól folyik, de ha megtaposod az autó már lehet kevés) nekem 0w40 van... elég nagy spektrumban lefed mindent.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Írok már valami érdekesről:
Csinálgatom a tuning légszűrőm ősmintáját , szeretnék az autó aljára egy légbeömlőt, így amolyan torlónyomásos (ram air) rendszer alakul ki. Sokat kutakodva azért választottam ezt a megoldást, mert a direkt-szűrő nem jó (meleg levegőt szív 10% levegő melegedés 2% teljesítmény vesztést okoz, max a hangja jó), van sport szűrő betét (alias placebó), köztes megoldásnak ezt választottam: gyári szűrő betét+torlónyomás. youtubon van egy mythbuster sorozat csak autókkal, ott egy 30kw csotrogánynál +3 kw hozott..
Annyit hozzáteszek, kicsiny országunkban elég érdekes a poliészter gyanta, egyéb ehhez köthető purhab tábla beszerzés. Stb
Poliészter gyanta rendelés telefonon:
-Szeretnék poliészter lamináló gyantát rendelni.
- rövid határidővel 50kg és 20t között tudunk szállítani.
- Benézted mert nekem 21t kellene holnapra[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12880 üzenetére
Ma azt mondta visszahozza.... (nekem kell megint utána menni, de utálom ezt)
Most megmondom az őszintét: szerintem az is jó érték, meg magyarázni mármint a fizikai törvényt nem tudom felhozni...
Közben megtaláltam a törvény: Bernoulli törvénye azt mondja ki, hogy egy közeg áramlásakor (a közeg lehet például víz, de levegő is) a sebesség növelése a nyomás csökkenésével jár. Például, ha valaki egy papírlapot tart vízszintesen tartott tenyere alá és ujjai közé fúj, a papírlap a tenyeréhez tapad. Ennek oka, hogy a levegő sebessége a papír és tenyere közötti résben felgyorsul, nyomása lecsökken, a lap alatti nyomás azt a tenyeréhez szorítja. A Bernoulli-törvény pontosabban azt mondja ki, hogy áramló közegben egy áramvonal mentén a különböző energia összetevők összege állandó.
Ha alapjáraton ketyeg az autó (kis folytószelep állásná) szívócsőbeli vákuum (ami valójában nem vákuum mert csak alacsonyabb nyomás van bent mint a légkörben) azon a kis nyiláson alacsony sebességű levegő mászik be így. bent nő a vákuum
Ahogy tövig nyomod a gázpedált, kicsapódik a szelep, és el kezd be ömleni a levegő, ergó csökken bent a vákuum.... Tehát gyorsabban bejut a levegő bent pedig nyomás esés... pontosabban a vákuum csökken közelítve a légkőri nyomáshoz.
Egyébként van több van érték is, szívócsőbeli abszolút nyomás, meg relatív nyomás.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12885 üzenetére
Ki kell csövezni mint a rally autókban. Vannak èlèg láthatatlan megoldások (pl japánban mikor driftelnek utca autókkal akkor becsavarozzák. Ha vègeztek akkor pedig ki) annyi hogy ilyenkor csökken a gyűrődès szal nagyobb g-t kap a test.... valami jófajta bizti öv is dukál hozzá.
De am annyian mondják: fèlnek a 300e switben, pedig 30 e már megcsinálják.
-
Doze
aktív tag
válasz AMD Power #12957 üzenetére
Osztrák főnöktől kèrdezem: mennyit eszik a passat:... válasz: fingja sincs heti 100 euróèrt tankol.... meg havi egyszer vaxoltatja 150 euròèrt. Melós futkosós autó szállodába hordja az árut vele. 2 èvesen vette 41.000 euroèrt. Navi meg minden kütyü benne van.... második melós autónak itthon meg egy szerencsètlen swiftet milyen nehèz fentartani... (egyèbkènt röhögök hogy nálunk mekkora presztizse van vw nek, kinn meg kb annyi mint nálunk a swiftnek)
Hogy mondjak valami pozitívat is: meglepően sok sx4 van kinn (diesel 4x4) a hegyekben.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz AMD Power #12963 üzenetére
Ez most tényleg nagyon off...
Magyarban sem lehetetlen 2-3 száz ezer huffot megkeresni, csak a baj ott kezdődik hogy bármit csinálsz itthon annak a fizunak a 2-2,5x kapod külföldön... én nyaranta voltam külföldön hol kirándulni, hol dolgozni. De az hogy a főnök pezsgőt vesz ha születésnapod van, kifizet rendesen, kulturált... hatalmas pozitív löketet ad a melónak. Bár tök mindegy 1000 vagy 5000 eurót keresel havonta, meg kell dolgozni a pénzért keményen.
Annyi hogy 1000-1300 euro kint élni/lakni kevés, tehát mindenképp érdemesebb itthon elkölteni. Ha van lehetőséged, menny ki de ne végleg, szívd fel magad kicsit pénzel (2-3 év) és gyere haza. Ha bejön az élet és kétezer eurot is megkeresel akkor lehet gondolkodni mindenestül kimenni.
Németország, Ausztria is bőven elég..
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Valaki nem tudja hogy suzukikban mikor kell vìzpumpát cserèlni?? Szervízkönyvben sincs taglalva... èrdekes
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12971 üzenetére
Am ahol voltam osztrák faluban, azt tartottam èrdekesnek hogy szinte minden családnak van valami kisebb vállalkzás.... szinte mindenhol tehèn, valaki maszekba autót takarít, van egy kisebb hoteljuk stb. A tejet is 70 centèrt veszik át stb. Valahogy mindennek van helye ès minden rendezett... ja ès hivatalos minden. A szállodába hus kell számlával a szomszèdból, nem mennek el fèl euróèrt az ország másik vègère.
Ha már autós topik akkor el kell mondanom egy 1200 fős faluban márkaszervízt megszègyenítő műhely van. Nem csak itt.de máshol is. 80 eurós rezsiórabèrrel... de èrdekes mert az alkatrèszek fele annyiba kerülnek. Pl: renault clio règi 1.2... napfènytető betört. Magyarban 127 e ft lett volna, kinn nèmet raktárbol rendelve 110 euro volt... na ez hogy a fakkba van??
-
Doze
aktív tag
Némi infót szeretnék megosztani, ha valaki használt Suzukit szeretne venni.
Mivel mostanában elég komoly tétje van az óratekergetésnek, nem csak mint vásárló megtévesztése, hanem a kereskedők büntetési tételei is jelentősen megnőttek. Ha bebizonyosodik, akkor joggal lehet fenyegetni a neppert.
Ez érvényes minden digit km számlálóval rendelkező Suzukira. (ignis, új swift, sx4, splash, wagon r+).
Ha valaki gány módon megtekeri az órát, "okosba" jellemzően nem millió+ értékű műszerekkel, akkor az ecu-ban tárolt km állás fix lesz, azonban az óracsoport egysége számol tovább (eddig semmi feltűnő), a baki ott kezdődik ha kiveszed az aksid, (ne adj isten csontra lemerül), az áramtalanítás következtében megint visszaáll a tekert óra állásra, ergo elfelejti a tekerés óta megtett kilométereket.Másik fórumon többen panaszkodtak hogy 50e km tűnt el egy aksi csere alkalmával... azóta meg volt műszakin most megint vinné, és problémája lett az eltűnt kilométerekből. Mostanság meg ugye fényképezgetni szokták...
-
Doze
aktív tag
válasz AMD Power #13019 üzenetére
mivel nem nagyon van benne elektronika, meg 99.999km-nél körbefordul marad a vizsgálgatós módszer.... bár személy szerint nem a kormányt vagy egyéb kezelő szerveket mustrálnám... hanem a motort, féltengelyt stb. amin azért meglátszódnak rendesen a kilométerek. (füstöl, csattognak a szelepek, hűtővíz mocskos, olajpára, zakatol/darál a féltengely stb), ja és még valami ez nem 150e futott autónál szokott már baj lenni... azt valahonnan 300+e tekerték vissza
Az a baj ha utólag ki is derül a turpisság, nincs konkrét bizonyíték, de a fentebb leírt digit órák már rendesen alátámasztják a csalást.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz AMD Power #13027 üzenetére
Gondolom de legalább elmondhatod van 4 jó gumid
visszatérve, tuti tipp nincs autóvásárlásnál.... mint mondtam lehet attól valami jó hogy fényes a kormány meg a pedál, de lehet jó a kormány ha a motor meg szét van. Itt Miskolcon mostanság a fekete bőrű nepperek társasága gyűlik, múltkor mikor nézegettük az asszonynak az autót, a pofám leesett, az autót a szilikon tartja össze, de műszerfalon a fénylő réteg alatt vastagon áll a retek. .... ráadásul szélvédőn keresztül láttam XD... Jön a tesvírem ( no nem a vér szerinti ) megkérdezi tud e segíteni.... egyébként nem akartam már nagyon tovább nézni az autót mert láttam pl a motorháztető hézagai olyanok hogy egyik oldalon befér a lábam, a másikon meg egy papírlap is alig... no ha így ide jött azért mondtam neki, pattintsuk már fel a háztetőt.... az is kiviszolvak mint a bika töke. Megnyomkodtam egy kicsit úgy billeget mint a keljfeljancsi, (1.3 8 szelep fapad, mindez alig 500 ropiért), mondom neki 200-ért elviszem, de a 300e is hozzáad annak nagyon örülnék, mondanom sem kell kicsit kiakadt... (de egy 250-be ide adta volna, de 250ért vannak ennél sokkalta normálisabb darabok is).... szerintem marha sokat kell nézelődni... ha 3 hónapig tart akkor addig, ha 40 autót néz meg az ember akkor annyit, lényeg a türelem.
-
Doze
aktív tag
No ma megvolt Miskolc-Győr... meglepődve tapasztaltam hogy elég haladós óra szerint 130-140 környékén haladva végig autópályán 7,1 lett a fogyasztás (azonban ebből tényleg csak kb 50km volt város/egyéb)
Szerintem a 0w40 olaj teszi, még idén lecserélem 0w30-ra meglesem hogy muzsikál...
-
Doze
aktív tag
válasz Mercutio_ #13066 üzenetére
A motormosó adalékok jól jöhetnek ilyen célra (de a fentebb említett gagyi olajos megoldás sem rossz ötlet), a kettő kombinálása a legjobb. De ha valaki rendszeresen cserél motorolajat akkor nincs számottevő hatása a bent maradt 1-2dl olajnak a friss töltetre... Főleg a jobb olajoknak már alapból van tisztító hatásuk (API SM), ezért szokott fekete lenni 1-2e km után.... ha világos akkor az olaj nem lebegteti a mocskot...
-
Doze
aktív tag
válasz AMD Power #13068 üzenetére
A 10w40 egy gagyi viszkozitású olaj..... 1990-től elmondható hogy jó volt mindenbe. De ha van jobb akkor miért ne? A rövid utakra különösen ajánlott a 0w(20-30-40) nem fog többet enni belőle, viszont hidegben mindenhol ott van az olaj, nincs idegesítő szelephang hosszú másodpercekig. Nem tom eszi e az olajat a géped, de ha nem és nem taposod neki akkor a 0w30 is jó, 40 meleg viszkozitás, utánfutózás, megpakolva, autópályán jön jól...
-
Doze
aktív tag
válasz g4besz #13070 üzenetére
Főleg ha mondjuk 10-15 éves autód van, amibe valami félszintetikus lötty a gyári olaja, (mivel visszafele kompatibilisek a szabványok, kivéve ha valami speckó) akkor mondjuk api SJ helyett beleborítasz SM eseteleg SN-t tettél rosszat a motornak? Nem...
Amúgy a totalcarnak sem kell hinni, autódoktor írta egyszer hogy az Sx4 (1.5 99 le) nem kell szelephézagot állítani.... mert után állítja, ja főleg hogy lapkás hézagolású, és 105e illendő után állítani, ami a szervizkönyvben is nagybetűkkel van szedve.
-
Doze
aktív tag
-
Doze
aktív tag
válasz g4besz #13079 üzenetére
Azért egy 5w-t megérdemelne, pl Ilyet, mert a 10w még ásványiak nagyrészt....és azért nem mind1 hogy csere periódus végére csak "keneget", vagy még ellátja feladatát.
Mondjuk a 10w vs 5w nem 10-20e km futásteljesítmény után érződik, hanem mondjuk 50-100e.. (ha télen nem indítasz sokat akkor meg még több mire kijön a különbség )
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz g4besz #13084 üzenetére
No ugye van a hideg oldal oldal lehet 0 vagy 5w a meleg oldali viszont függ már a motor illesztési hézagaitól. De egy 5w40-el nem lősz mellé, az olcsóbb olajok API SL minősítettek, a drágább olajok pedig SM. Meg a márkanevet veszed meg... (mostanában az ENEOS is kezd elkapatva lenni) de egy Q8, Total, Mannol Pl itt elég olcsók és semmivel sem igazán rosszabbak mint a többi (inkább érzelmi döntés szokott lenni), főleg egy régi stiftbe , ha meg sok pénzed van akkor meg 0w40...
-
Doze
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!