- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
Hirdetés
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz tirszin #32061 üzenetére
"Canon R6-on gondolkodtam, de nem vagyok elájulva tőle az 1 millás áron. Annyit azért nem tud."
Azért de. Az egyik legjobb FF IBIS van az R6-ban, EVF és LCD minőség kiváló, gyors mechanikus zár, CR3 RAW-val negyed akkora méretben kapod meg ugyanazt, mint a Sony-val, HEIF formátum stb.
[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
válasz tirszin #32077 üzenetére
Ami a Canon üvegek adapterezését illeti, én a sigma Mc-11-et próbáltam, ez van nekem a metabones-szal nincs tapasztalat.
400/5.,6 amit próbáltam, az nem jó,csak fókusz hunt. 70-200/4 IS az jó viszont nem gyors, tehát erre neked nem lesz jó, és 300/2.8II-t A9-en, ami gyors, de erre sem merném 100%-ba állítani hogy sportra jó lenne. -
nozs23
addikt
válasz tirszin #32241 üzenetére
Ha majd 2x akkora RAW file-okat generál, mint a konkurens Mpixel társai. (Nekem pl. 30MB alatt van az 5D3 RAW.)
50MB a tömörítetlen RAW, valóban nem kicsi
Ha kézbe veszem napos időben, én is látni fogom, hogy beég-e fehérbe vagy nem, ha felveszem az LCD fényerejét.
Szerintem erre egyik kijelző sem alkalmas, normálisan kell exponálni és mondjuk használni a zebrákat.
Vagy ha nem fér be az ujjam az objektív és a markolat közé, olyan közel tették annak érdekében, hogy (számomra) feleslegesen pici legyen.
Én ilyenbe még nem futottam bele.
De bármelyik gépet említhetnéd, mindegyiken van fikázni való bőven, mert egyik sem tökéletes. Kösd meg azt a kompromisszumot, ami a legkevésbé fáj.
-
Neck
veterán
válasz tirszin #32241 üzenetére
Az ujjad befér-e dolog az első kézbevételnél kb kiderül. Ha valakinek ez túl kicsi, akkor ne vegyen ilyen vázat. Megjegyzem, az APSC vázaknál még közelebb van a grip. Nekem pl kicsi kezem van, én pl a böhöm nagy fatörzs gripeket nem szeretem, ezt kiválóan meg tudom fogni, sőt, az APSC is bőven jó volt nekem.
Látod, ez pl marhára nem objektív dologA nyers fotó mérete mondjuk igen, de ott is választhatsz compressed RAW-ot, ami jóval kisebb, minimális minőségromlással, ami az esetek 99%-ában elhanyagolható.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
konyi79
addikt
válasz tirszin #32251 üzenetére
Olvasgatom itt a sok agymenést, de ez a motorozós expo gombtól már nem bírom ki én sem...
Ha olyan kemény expo gombot akarsz, azt véletlenül ne bírd lenyomni a motoron zötyögve, 500 expo után inkább vállalnál kihugyozni egy borsónyi vesekövet, mint inkább lőj még egy képet. Nem feltétlen piaci igény az ennyire kemény expógomb. Meg ha megfogdosol jó sok gépet, rájössz, hogy minél inkább felfelé van pozicionálva egy váz, annál puhább az a gomb sok gyártónál. Ha kemény, kattanós, sokkal könnyebben bemozdítod vele a vázat. Egy 1D-nél pont emiatt vajpuha, sima halandónak értelmezhetetlenül átmenet nélküli. Minél többet fotózik valaki, annál erősebb a kontroll a gomb felett, nagyjából ez az oka.Én ezt az egész A73 mizériát másképp látom, de nem is igazán tudok egyik fél mellé sem állni.
Nem titkoltan a Sony belépő FF váznak pozícionálja az A7-et, durván fogalmazva a konzumer kategória csúcsára, a tehetős amatőröknek, elszánt hobbifotósoknak.
Van benne egy jó af, egy piszok jó szenzor, meg megörökölte a nagytesók házát.
Erre boldog-boldogtalan nekiáll munkára venni, amikor senki nem mondta hogy arra lett csinálva. Ez nagyjából olyan nekem, mint mikor valaki Parkside gépekkel megy munkát vállalni. Persze, azzal is lehet keresni, de nem kell csodálkozni, ha nem bírja úgy...
Jó az af, de igenis tud hibázni. Ha a tartalom megköveteli, hogy 100-ból 100-szor betaláljon, akkor kell biza az A9. Az A73 lassan olvassa a szenzort ahhoz, gyors témát nem tud lekövetni jól, szépen nekiáll hibázni.
De ugyanez az EVF is. Ott vágták, ahol talán kevéssé fáj: Ki választotta volna közületek, az R4-ben lévő EVF-ért cserébe az A72 szenzorát bele, ha ez opcionális?
Márpedig az EVF tényleg nem az erőssége. Nem feltétlen a felbontása, vagy a mérete a baj, de messze nem képes visszaadni a valós tartalmat színhelyesen, rendes dinamikával. Olcsó, ez van. De azt sem értem, miért kell azt mondani, hogy ez tök jó meg felesleges jobb, mikor napos időben tényleg baromi szűk a dinamikája. Egy R3/ R4-be belenézve nagyon másképp fest a világ!De semmi gond! Házon belül ott az A9, jó EVF-fel, az af ott meg már tényleg magic. Nem kell venni A7-et, aztán siránkozni, hogy nem való munkára!
Ellenfényben tényleg csíkozódik. Sikerült is már 2x is előhoznom 2,5 év alatt. Én értem, hogy a topik nagyobb része ezt még soha nem látta, de simán meg lehet érteni azt is, ha valaki ebben látja a művészi kinyilatkoztatásának korlátozását, hogy nem tudja a modelljének a homlokára komponálni a napot F1,8-on. Én megértem, ne vegye!
A méret miatt ekézni megint egy hülye dolog. Nyiltan megmondta a Sony, nem akar nagy vázat. Ha valaki azt akar, vegyen mást! Számára a kompakt méret, a legkisebb testben elérhető legjobb minőség egy filozófiai döntés, erre épül a NEX sorozat megjelenése óta a rendszer. Erre megveszik az ötdé után, aztán hisztiznek, hogy lelóg a kisujjuk...
Meg ha jól emlékszem eddig a pd allványáról van videó csak, hogy leharapta a tesztelő ujját, nem a Sony tesztelőknek tépte le az ujjhegyét mert az obi meg a markolat közé szorult. Kicsi a hej? Az! Mert kicsire akarták a vázat csinálni!
Persze lehet úgy nézni, hogy a Sony utolsó az ergonimában, mert az, valóban. Mert a legkompaktabb. Nem mindegy, ugyanazt merről nézzük. Én konkrétan nem akarok nagy kalapácsot. Tudom, láttam, próbáltam, egy Panasonic FF vázban ott az elpusztíthatatlanság érzése, a kényelmesen, szellősen elhelyezett gombok kényelme, de a lapát kezemmel lesz@rom. Nem mellesleg nem is csíkozódik ellenfényben a Pana. Ja, hogy a cdaf huntol, meg nem tud lekövetni semmit? Hát igen kérem, ez az ára a PDAF csíkjainak.Ja, mégegy: Ha az aki panaszkodott, hogy lassan reagál a tárcsára, vette volna a fáradságot, hogy megnézze mit csinál a váz, rájött volna, hogy nem a tárcsára reagál lassan, hanem az animáció lassú a kijelzőn. Ki kell kapcsolni, és nem lesz lassú!
Szóval én beállok a két tábor közé. Több, mint 2,5 év használat után is nagyon szeretem az a73-at, Mai napig egy nagyon jó kiegyensúlyozott gépnek tartom, a mai akciós árakon meg marha jó vétel szerintem. De nem szabad letagadni attól, hogy igenis béna az EVF, az af gyors témánál késik, a hátsó szerencsekerék bosszatóan bénán működik sokszor, az érintőkezelés egy nagy ....
-
Ed Parker
nagyúr
válasz tirszin #32292 üzenetére
Az R6 1M az R5 2M ha veszel kártyákat és gyorsat.
A9-ből ha nem fázol a használttól, már 2500€ környéken ki lehet fogni eBay-en amikor van.
Az A9II meg valaki linkelte, asszem Kovsol a foto plus ajánlatát, 1,5M?ebből még lejön a cashback.
Ha 1D-ben gondolkozol, akkor nyilván az A9 a hozzá legközelebb álló Sony megfelelője. De az R6 is jó választás, mert arra meg lenne Canon üveged.
Mérlegelj, ahogy jobban kijön a matek -
Bullitz
aktív tag
válasz tirszin #32297 üzenetére
Sorozat volt, de max kettes hármas.. Nem volt lenyomva x másodpercig. Amúgy egy kivétellel minden kép talált pedig felem futott :D es csak a tamron volt nem egy Gmaster :) teljesen olyan vagyok mint egy gyerek mióta meg van a gép. Mondjuk szeitnem mindig az is maradok de az mellékes.
[ Szerkesztve ]
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
Neck
veterán
válasz tirszin #32337 üzenetére
"A sorozattal akciót fotózni pedig azért nem releváns, mert úgy bárki, bármivel meg tudja csinálni (még egy telefonnal is), hisz tök mindegy, mennyit a shutter lag, vagy milyen lassú a kijelződ, úgyis meglesz az összes fázis. Csak persze egy 6-8 órás fotózás után majd győzd leválogatni a 4-5000 képet."
Pontosan ez a cél. Ez egy nagyon jó példa, ahol teljesen különválik a profi és a hobbi fotózás. Én pl hobbifotósként a célkapunál csak egyetlen embert (ismerős, rokon) fogok lefotózni (na jó, meg 1-2 jó csajt ) és oda nyugodtan mehet bele 60-70 expo is 10 FPS-el, hogy biztos legyen közte jó. A többi meg nem érdekel.An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Bullitz
aktív tag
válasz tirszin #32352 üzenetére
Mint említettem nem ultem ra a kioldora es toltottem meg a buffert háromszor, kettes-harmas sorozatokat lőttem és nagy resze fokuszban volt úgy hogy a kutyank jobban gyorsul mint egy f1es kocsi raadasul felém jött. Szóval itt a kamerát dicsértem, legalábbis próbáltam. Nem, nem vagyok profi, igen az leszek. Nem szeretnék, hanem leszek, eldontottem es ezzel szeretnék foglalkozni es nem fogom magam azért szarul érezni mert régen minden más meg minden nehezebb volt. Nem túl életszerű hogy a mai sportfotosok mind 10-15 éves géppel dolgoznak.. Váltanak mert jobbak a feltetelek es senki nem szereti megneheziteni a saját dolgát. Engedélyt kérek meghunyaszkodni es kihasznalni az 'entry level full frame' gépem adottsagait három nap használat utan :) nem hiszem hogy ez fog megakadalyozni abban hogy profi szintre fejlesszem magam, sőt inkább az ellenkezője.
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
kovsol
titán
válasz tirszin #32353 üzenetére
Gondolom ez kb olyasmi, hogy van valami verseny, mit tudom én spár futás, aztán a célban mindenkiről készül egy kép, meg menet közben pár fotós kattogtat az út szelén aztán a végén aki akarja a sorszám alapján megtalálja magát a képeken.
De ha te az Olimpián a világcsúcsót megdönteni próbáló magasugrót akarod lefotózni, akkor nem úgy állsz hozzá, hogy na majd kattintok egyet hátha jó lesz, hanem 10+FPS -el valami szipi-szuper AF -el rendelkező géppel fogod nyomni neki, és az elkészült 20 képből kiválasztod a legjobbat, és az kerül majd ki a híroldalakra, hogy új világcsúcs. Ha megnézed a csúcs sportfotós gépeket az FPS szám folyamatosan növekszik, szóval igenis van erre igény a profik körében.
Amúgy volt már itt szó korábban erről a milyen finom a expo gomb, lehet-e félig lenyomva tartani motoron ülve stb. Back button autofocus esetében szerintem ez kiküszöbölhető, mert az expo gombhoz tényleg csak akkor nyúl az ember ha képet akar készíteni.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Mirman
őstag
válasz tirszin #32353 üzenetére
Az a probléma hogy van egy elképesztően specifikus rettentően behatárolt felhasználási területed és ezt próbálod alfának és omegának bellítani és ráhúzni a teljes fotós iparra.
Egy nagyon elismert természetfotós nyilatkozta hogy az elmúlt évtizedben volt nagyjából 5-10 jó képe. Valószínűleg több százezer expót lőtt el. Neked 1800-ból sikerült 50 selejtet gyártani. Én ezt nevezném a Guinessbe mint a legeredményesebb fotós.
más: Esküszöm fotós fórumokon vannak a legjobb aranyköpések. Egy időben jött a tükrös / milc esete az ugró szarvassal. Most kiderült hogy aki "komoly" fotós az nem használ sorozatot. Remélem a következő lépés az lesz hogy az igazán komoly művész csak és kizárólag emlékezetből lefesti amit látott , mert egy fényképezőn egy gobmot bárki meg tud nyomni.
[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
válasz tirszin #32351 üzenetére
Komolyan mondom nem tudom eldönteni hogy kajakra szivatsz itt mindenkit, mert nem beszélsz komolyan
Ha viszont igen, akkor még súlyosabb a helyzet.
Jól értelek hogy azt próbálod sugallni hogy 20fps-es sorozattal nem nagy kunszt jó képet lőni, de single shot módban csak a megfelelő pillanatban kell lenyomni és ott a kép a Time magazinra?Én úgy látom és rajtam kívül Sztem mindenki aki akciót fotóz, azért veszünk olyan vázat ami rakéta, hogy olyan pillanatokat kapjunk el, amit “sima” géppel nem lehet.
Elképzelni nem tudom 1800képből, hogy a fa..ba tudsz 50-et hibázni? Azt se nagyon hogy milyen esemény az amiről ennyi kép kell.
De hát én nem vagyok pro. -
m3ss
veterán
válasz tirszin #32367 üzenetére
"Ha igazán jó a gép, akkor sorozat nélkül is el lehet kapni azokat a mozgásokat, amiket pl én fotózok."
ehhez inkabb tapasztalat/fotos kell akkor, nem? minek akkor a jo gep ehhez a melohoz? ha celvonal korul nem kell autofokusz se mert lockolod valahol a fokuszt. akkor gondolom nagyon fenyeros/draga obi sem kell, mert ezt kis doffal nem fotozod meg konzisztensen. fps sem kell, jo szenzor se nagyon kell mert utomunkazasra ugy sincs ido, meg vakuval amugy is deritesz.
nem fotoztam meg ilyet, de ehhez leginkabb akkor jo jpeg motor kell. persze gondolom van olyan resze ennek a melonak is, ahol mozognak ott meg autofokuszalsz..https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
konyi79
addikt
válasz tirszin #32367 üzenetére
Az a helyzet, a saját korlátaidat nem veszed figyelembe az érvelésed alatt.
Tuti, nem akkor nyomod le a gombot, amikor pislant épp?
Egy jó sorozatképes vázzal pont magadról veszed le a terhet, és később van lehetőséged választani, a rosszat kikerülni. Más sem a nagy számok törvényére bízza a jó képet, hanem nagyobb esélyt ad a jó képnek.
A jó af meg megint csak neked segít, hogy csak azzal foglalkozz, hogy hova komponálsz mert úgyis a szem lesz éles. Több figyelmed marad arra, mit teszel bele a háttérből, kiszúrod-e azt a szurkolót a háttérben, aki hozzáad a képhez.
Én értem, hogy ezt csinálod régóta, meg megvan benne a rutinod, de akkor jön majd a baj, ha nem tudsz hova fejlődni, tovább tanulni, újat mutatni, hanem csak a régit ismételni végtelenségig. Majd jön akkor más helyetted... -
Ixion77
őstag
válasz tirszin #32573 üzenetére
Kiváló zoom, nagy volt az üdvrivalgás mikor megjelent. Éles már F4-en is a teljes tartományban. A bokeh is rendben van, de persze ne várj fix 105-tel versenyképes produkciót. A 24-105 nagyon jó zoom obi, de attól még zoom. "Ha csak egyetlen obid lehetne" esetekre talán a legjobb választás Sonyra.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
őstag
válasz tirszin #32595 üzenetére
Én meg még családi fotóhoz is sorozatot lövök sokszor. Az én családomban pislantásidőzítő nagymesterek vannak...
Nem praktikus a helyszínen nagyítgatni hogy jó-e a kép vagy sem. Lövök egy kettes-hármas sort, aztán majd este kiválasztom melyik marad. Néma módban a shutter úgysem kopik, kártyahely van bőven, a válogatás meg nálam rég nem úgy megy hogy a rosszakat kitörlöm, hanem végigszaladva a jókat szedem ki.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Neck
veterán
válasz tirszin #32595 üzenetére
Kovsol fotója jó lesz?
Idézem a következő hozzászólását: "Egyébként ment a madárka aztán láttam elkezd ágaskodni azonnal pörgött a sorozatfelvétel, de végig követtem a mozgását. Van több képem is ahol különböző szárnytartással van rajta, és ebből kb 4 kép lett ahol a teste is szép éles."A következő hozzászólásodra pedig, amelyben azt írod, a helyszínen kitörlöd két vagy több fotóból a rosszabbat:
1: Ha nekiállsz két exponálás között törölgetni, akkor kizökkensz a kreatív munkából, az szemed nem az eseményeken van, könnyen lemaradsz valamiről
2: Akár EVF-en, akár hátsó kijezőn törölsz, nehéz észrevenni apróságokat, amik alapján el lehet dönteni, melyik kép a jobb
3: A legjobb váz legjobb menürendszerében is baromi idegesítő egyesével törölgetni
4: (Ez utóbbi tényleg apróság, de: ) Az SD kártyát is egyesével használod, így "kopik a kártya", míg a számítógépen ha a kiválasztott fájlokat egyszerre törlöd, akkor az 1 írásnak minősül.Egyszerűen fogadd el, hogy amennyiben gyorsan történnek az események, sokan sorozatot lőnek, akkor is, ha te nem. És hasznos, ha nem lenne az, nem lenne a vázakban lehetőség rá. Az, hogy Te nem használod, a te dolgod, de szerintem vannak szituációk, amikor a legjobb frame ki fog maradni. Én pl úgy vagyok vele, hogy inkább válogatok, megéri, mint sem hogy lemaradjon egy jó fotó. Tudom, régebben ez nem így volt, filmes vázakon úgy kellett, ahogy te fotóztál. De (számomra) ezek az idők elmúltak, azért vettem digitális vázat, hogy annyi expot lőjek, amennyit csak akarok.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
konyi79
addikt
válasz tirszin #32595 üzenetére
Értem én, hogy jól kiszámítható mozgást fotózol, meg embert, ami nem is túl gyors.
De azt nem értem, a saját igényeiden miért nem tudsz továbbgondolni csak egy kicsit és elfogadni, hogy fotósok tömege szereti a sorozatot.
Nem, nem nagy szám, de feladat a következő évre sorozat nélkül MILC-cel meglőni egy ilyet. Nem nagy szám, csak annyi, szemből van fordulóban, és pont a kamerába néz. Ez az első szint.
LVL2.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest