Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GyureX

    tag

    válasz belovary #19300 üzenetére

    Köszi a válaszokat, mindegyikőtök mást írt. :D

    A felállás amúgy a következő lenne egy kedves barátosnőmmel: A7II + sony 85 1.8, parkerdős, ösvényes környezet (lehet, a fák takarása miatt lesz annyira árnyékos a hely, hogy nem is kell hss), a vaku állványról lenne az árnyékos oldal felől x1t-vel vezérelve.
    Nekem csak a kisebbik godox van, ha ez nem lenne elég, akkor kénytelen leszek kölcsönkérni cimbimtől az x1t-n kívül a nagy tesóját is. Csak ha nem muszáj, akkor azt nem szerettem volna. :)

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    titán

    válasz belovary #19300 üzenetére

    Ennyi :) Biztos, hogy a Sony előrehozta a többi gyártó terveit a ténykedésével.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz belovary #19300 üzenetére

    A színkezelés gyökeresen eltérő RAW esetén is.
    Stúdióban jónak találtam a színeket (érdekes módon a jpg Standard szimplán tök jó, a raw-ok állítgatás után is csak közelít, de nem ugyanaz a bőr tónusoknál) és teljes napfénynél sikerült egy profilt gyártanom amivel nagyjából az 5D Mark 1-re emlékeztető színeket produkál, ezt szoktam használni a legtöbbet (egyébként eléggé más fehéregyensúly értéken működik bizonyos dolgokat visszahúzva, ugyanazon nem lehet kihozni).

    Csak emiatt vettem azt a kamerát, tényleg fura használni egy mirrorless váz mellett, de a képek színek szempontjából sokkal esztétikusabbak mindenféle állítgatás nélkül.
    De más fényviszonyok mellett (mivel a Sony a mérete miatt mindenhol használható) hiába próbáltam reprodukálni a Canon színeit meg az alap kontrasztosságát (ami nem "harsány", mint amit a kontraszt felhúzása csinál), nem sikerült.
    Szóval én továbbra sem találom a Sony-t jónak ebben, bár más nem szemléli a képeket ilyen szempontból, vagy persze lehet olyan filmes presetet / utómunkát használni (Sony-hoz ugye sok egyáltalán nem jó) ami karakterben annyira erős, hogy ezt 'elmossa', én legalábbis ezt látom a legtöbb fotós képein, aki ezt a stílust kedveli meg ebben nagyon jó, annak nem hiszem, hogy sokat számít hogy milyen márkájú a kamera. De egy olyan kamerával aminek "jó" a színkezelése ugyanúgy el lehet érni ezt is meg azt is, nem muszáj hozzá erőlködni...

    (És ezért is nem találom egyaránt mérvadónak az előbb említett tesztet, akkor már a JPEG shootout is jobb amit a CameraStoreTV csinált korábban, bár ugye megint annyi változó van a dologban...)

    Jah és a profilt kipróbáltam a dpreview A7R3 tesztképeivel is, és nagyon hasonlóan működik, tehát bár sokan mondják hogy mennyit javultak a Sony színek, szerintem raw esetében nagyon kicsit változtak(A7S és A7II amit használok), a belső profilok viszont jobban lettek, de kétségkívül Sony-s, ezt kell szeretni.

    Most vettem egy színkalibrálós kártyát (Nem a drága XRite-ot, hanem egy másikat), kíváncsi leszek hogy változtat-e valamit, különösen a köztes fényviszonyoknál, de ahogy olvasgattam nem használ elég színt ahhoz, hogy "rendesen" működjön a kalibrálás. és a kézi állítgatás azért nehéz, mert ahogy írtam az elején alapvetően máshogy működik.

Új hozzászólás Aktív témák