Hirdetés
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Frissítve! Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A műsor kora este kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
>>>W!nman*
tag
Sziasztok!
Ebben tudnátok segíteni, hogy Skoda-e?
http://daciafanclub.comyr.com/images/cikkek/elektromos_gyujtasok/hall04.jpgAhogy néztem neten, kb teljesen azonos méretre/furatra a gyújtáselosztó, mint a Dacia 1300/1310-eseké. (Én egy 1310 TX kombi tulaja vagyok.)
Itt van még némi kép, milyen szépen passzol:
http://daciafanclub.comyr.com/index.php?link=elektromos_gyujtasokA helyzet az, hogy ~5éve kerestem ezt a Hall-os szettet Daciához, mire múlt hétvégei veterán börzén -véletlenül- találtam egy dobozban pár ilyen alaplapot. Rotort sikerült azóta szereznem, de vezérlőharangot nem. Annak legyártását szeretném elkerülni, így ha Skoda szett lenne, remélhetőleg harang ügy megoldódhatna... (Ha akad valahol eladó.)
Ha viszont nem: esetleg tudnátok helyet, ahol elvállalják precízen a legyártását a harangnak? A 60°-onkénti 30°-os kivágás talán nem is annyira vészes, mint a harang tetején található 3 rögzítőcsavar lyukainak pozíciója.
Üdv.
-
>>>W!nman*
tag
válasz >>>W!nman* #11153 üzenetére
Sziasztok!
Ehhez senki nem tud semmit?
-
>>>W!nman*
tag
válasz rob210 #11164 üzenetére
Már bent van és működik, de amit ki szeretnék deríteni az az, hogy ez Valóban -valamilyen- Skodához gyártotta valaki, vagy sem!?
Ha igen, esetleg kapható-e valahol? Esetleg gyári?
És a legvégső, ahova ki akarok lyukadni: szerezni vezérlő harangot! Mondjuk ha minden kötél szakad, esztergályos, de jobb lenne "gyári", préselt...
-
>>>W!nman*
tag
válasz >>>W!nman* #11169 üzenetére
Sziasztok!
A kérdésemre tényleg senki nem tud semmit?
A Skodákban van Hall-os gyújtás? És ilyen az alaplapjuk, mint amit linkeltem?Nagyon szükségem lenne a segítségetekre!
Üdv.
-
>>>W!nman*
tag
válasz bringasisti #11197 üzenetére
Szia!
A link ebben van:
[link]A kérdésem az lenne, h milyen gyújtás van gyárilag a régi Skodákban? Az újabbakra gondolok főleg, mert a 100-110-120... vonal tudtommal mind megszakítós volt.
A linken szereplő gyújtásalaplap gyári-e, Skodához való-e?
Tehát EZ.[ Szerkesztve ]
-
>>>W!nman*
tag
válasz bringasisti #11204 üzenetére
Hello!
Köszi a képeket!
És akkor EZ az alaplap se gyárilag, se kisipari termékként se került sose Skodrikba?Ami nekem kellene, az EZEN a képen látható. A rotor és a vékony bakelit alatti lemezharang.
Esztergályossal a héten legyártattam egyet, a kivágásokat pedig egy CNC géppel készítettük, de sajna nem lett jó elsőre...Esetleg esztergályos/CNC gépes vagy?
Illetve meg tudnád mérni az elosztótok belső átmérőjét? Ha azonos -aminek elég kicsi a valószínűsége-, akkor lehet hogy az alaplap eredetileg Skodához készült (csak jó Daciahoz is.
[ Szerkesztve ]
-
>>>W!nman*
tag
válasz >>>W!nman* #11206 üzenetére
Bocs, lejárt a szerkesztési idő...
A harang ITT látható "tisztán". -
>>>W!nman*
tag
válasz bringasisti #11208 üzenetére
Igen -közben olvasgattam szakirodalmat, köszi azért!
Szikrakeletkezés és rotorfül helyzete:
A szakirodalom nagyon idealizáltan ábrázolja a rotort és a harangot. Konkrétan pont teli->rés átmeneti élre pozicionálja a rotorfül közepét. Ez csak akkor lenne ideális, ha nem lenne centrifugális és vákuumos szabályzás... Kicsit gondolkodtam, h a miénknél miért van a rotor fülének közepe a rés->teli átmeneti él után 20-25°-kal... És rájöttem, hogy mivel max ~40°-ot szabályoznak a rugók, illetve 13°-ot a vákuumdob... És mivel 2000-3000 RPM körül ez kb pont 25°körül van... Így tehát ez a rotorfül/harang pozíció a legpraktikusabb. Ahol legtöbbet van használva a motor -2-3e között- ott van legközelebb a fül az elosztófedél 4 pólusához, illetve alacsony és magas fordulaton szintén így van a legjobb kompromisszummal pozicionálva...Most hirtelen csak egy elosztófedél van kézben... Az 58,20...! Uh lehet alapja az elméletnek, miszerint Skodához készült, de jó Daciába is... De hogy itt senkinek nem volt ismerős?
Mivel készítenéd el amúgy ezt a harangot?
Ami amúgy még nem tiszta... rés->teli élnél, illetve teli->rés átmenetnél mi történik? Oké, h trafó elkezd tölteni, illetve szikra a gyertyákra... De melyik mikor?
[ Szerkesztve ]
-
>>>W!nman*
tag
válasz bringasisti #11216 üzenetére
A fokokat Dacia könyvekből vakeráltam!
Az első esztergált példány marását egy 12 milliós CNC gépen szúrtuk el! Cikkcakkos lett a rezgésektől a vágás széle, illetve rézsűsen szétnyílt. A 3 furat viszont nagyon pontos lett.
Most egy -másik- esztergályos legyárt nekem 5db-ot... 6K-ért. Aztán újra CNC-zés a tapasztalatokkal a zsebünkben.
-
>>>W!nman*
tag
válasz bringasisti #11217 üzenetére
Daciához van átlátszó gy.elosztó fedél! (Pár éve "kint" olcsóbb volt, mint a sima bakelit! Sajnos már nem árulnak. )
-
>>>W!nman*
tag
válasz bringasisti #11222 üzenetére
Okés, írni fogok!
Köszi az eddigi helpet is!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen