- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kasyka
csendes tag
Hellosztok! Új tag vagyok,csak nemrég van netem és a napokban találtam rá erre a "skoda topikra". Beleolvasgattam,tök jó. Nekem tetszik,hogy tapasztalatokat lehet cserélni egymással Skodákkal kapcsolatban. Nekem egy" talán" a legritkábban előforduló, Utolsó évjáratú(1995/03) Favoritom van.Skoda Favorit 1.3GLXi kat. Solitaire 54Le. Apámtól örököltem meg,(2002-ben vett egy Fabia-t)úgyhogy idén 10 éve,hogy én nyúzom.Ő újólag vette és Osztrákba ment volna ki,de megvette.Egyébként magyar rendszámmal ugyanilyet még nem láttam,de itt a szomszédba a sógoroknál(Austria),régebben pár éve még elvétve volt néhány,de ott már kikoptak ezek a járgányok.Érdekes vagy inkább "hülye" egy szine van. Mályva metál (amolyan világos bordó rózsaszín beütéssel),a belseje pedig ehhez mérten jó csicsás tarka-barka. VAN VALAKINEK KÖZÜLETEK ILYEN KIVITELÜ??? Jó lenne,ha végre akadna egy ugyanilyen tulaj. (képet sajnos most még nem tudok küldeni,nincs hozzá alkalmas készülékem). Mindjárt kérdeznék is egyet. Mivel nagyon sokat volt és van használva,a vezetőülés ki lett ülve. Hogy tudom átcserélni az anyósülésre? Előre vagy hátra csúszik ki a sínről az ülés? Elöl 6-os imbusz csavar rögzíti.
-
kasyka
csendes tag
Ja az övcsat külön van rögzítve a kasznihoz.Az ülést meg amúgy nem szoktam álogatni,egyszer be van lőve azt kész. Most már csak én használom az autót. ja igen mert így az eddigi belső helyzetből,most kivülre esnek a dőlésszög tekerői. néztem már egy rakás bontóban kb. 100km-es körzetben még Ausztriában is,de ilyen mintázatut még nem is láttak. másmilyent meg nem akarok bele. ezért gondoltam az átcserélésre. szoval sinnel együtt mehet
-
kasyka
csendes tag
Á dehogy ilyen elvetemült azért nem vagyok,hogy üléshuzattal rontsam el az összhatást.Kiszakadva nincs ám,csak akkoriban apám alulról verte a 140 kilót, és kb felére lapította az ülésbe a szivacsot. szétszedni meg nemigen akarom,hogy esetleg kitömjem új szivaccsal,mert az már biztos nem lenne olyan jó mint a gyári tömés
-
kasyka
csendes tag
Átgondoltam a dolgot és arra jutottam,hogy csak simán átcserélem a két első ülést oszt kész. Nem tömögetek meg nem üléshuzatozgatok, azt én már úgysem ülöm ki míg még meglesz ez az autó.Hétvégén sort kerítek rá. De köszönöm a javaslatokat.
-
kasyka
csendes tag
válasz Marczi80 #4577 üzenetére
Korábban én is kerestem bontókban,de sajnos nem jártam sikerrel,mivel az én Favoritom az utolsó darabok egyike(1995-ös) ráadásul limitált szériás,elég ritka változat. Az ülése is egyedi plüss,oldaltámaszos és elég sokszínű csicsás verzió. Sok helyen még nem is láttak ilyen Solitaire változatot.(ha kaptam volna még több eurót is kifizettem volna érte)
-
kasyka
csendes tag
Korábbi beírásokat böngészve ráakadtam néhány érdekes és számomra érthetetlen dologra. Főleg a váltóval kapcsolatban vannak kételyeim. 40ezer km-el hogy lehet baja egy váltónak???? Korábban valaki írta, hogy motorolajat használ a váltóban is. Nos én is motorolajjat használok a váltóban. Apám mindíg azt tett bele így én is. Pegig főleg az Ő jóvoltából meglehetősen sok km-er (322.548km) van egész pontosan a számlálóban!! És a váltó még nem hibásodott meg! Igaz a motor sem volt még szétszedve mióta megvan! (érdekességképpen említeném meg,hogy a tízéves Fabiában is már kétszáz nemtudomhányezer km van,de még azzal sem volt gond. úgy tudom,de tudnék róla ha lett volna) szóval azért nagyon jó autók ezek a Skodák!!! ÉN ÖRÜLÖK HOGY ILYEN NAGYSZERŰ MÁRKA TULAJDONOSA VAGYOK!!!
-
kasyka
csendes tag
ÉS amíg nem lesz vele gond nem is szándékozom lecserélni,ezt a nagyszerű autót. A kézimosónál mindíg valaki megtalál,hogy had nézze meg egy kicsit,mert ilyet még nem is látott Skodában. Volt aki azt hitte én maszekoltam rá a fényszorómosókat az elejére. mondtam neki az gyári alig hitte.
-
kasyka
csendes tag
Végülis jó elképzelés amit mondasz. Én még talán egyedül is megvenném,de félek hogy az asszonykám kivágna vele együtt. Nemigen nézi jó szemmel,ha többet foglalkozom a kocsival mint vele. most is épp hív,hogy mért vagyok még mindíg a gép elött s nem az ágyban mikor holnap korán kelek. hát ez van
-
kasyka
csendes tag
Hali mindekinek. Ma délután sikerült átcserélnem az üléseket(és az asszony sem harapta le érte a fejemet ). Úgy szégyellem,hogy előtte megkérdeztem hogy kell átcserélni,mert pofon egyszerű volt. Takarítással(porszívó) együtt bő 2óra alatt végeztem vele. Igaz ugyan,hogy az ülésállító az ajtó mellé került,de azért odafér még az én kezem is ha esetleg állítani akarok a dőlésszögén. Természetesen kipróbáltam és sokkal jobb így vezetni mint a kiült besüppedt ülésen.Az meg jó lesz a kedvesemnek, úgyis szeret elfeküdni a kocsiban(tudjátok lábak a kesztyütartóra)
-
kasyka
csendes tag
válasz Retro DJ #4639 üzenetére
Pár évvel ezelőtt egy bontóban nekem is ajánlottak egy ugyanilyen Felicia kormányt csak légzsák nélkülit. Bele is próbáltuk. A baj pedig a következő volt vele: túlságosan közel került hozzám a kormány(kb.3cm) és ezáltal a kormányt fogva egyszerűen nem értem el az indexkart csak úgy ha lenyúltam érte. Így pedig nem akartam használni(balestveszélyesnek itéltem meg így a bajuszkapcsolók használatát) úgyhogy elálltam a vételtől.
-
kasyka
csendes tag
válasz Atuska75 #4648 üzenetére
Kigondoltad már hogyan lehetne kivitelezni hogy ne legyenek olyan messze a karok? Kiváncsi lennék hogy mi a megoldás,mert itt a szomszédban az osztrákoknál rengeteg Felicia van a bontókban jó állapotban és kevés euró belőle minden ami kell. (Ausztriába szinte csak fullosakat látni.)
-
kasyka
csendes tag
Kereste is az asszony,hogy hol van, mikor mondtam neki hova tettem ,már nem kellett neki többet.azóta ott van és szépen felfogja a külömböző szálló,repülő cuccokat,mint pl.légy,darázs, falevél,nyírfamag,széna-szalma stb. így ezek már aligha jutnak el a légszűrőházba
-
kasyka
csendes tag
Fiúk tud valaki valami okosat vedlésre,hámlásra? Mert ugye sajnos az én Favoritom metál színű és hát pereg róla a lakkréteg de rendesen. Ráadásúl a nap is megszívta egy kicsit,főleg a teteje és a motorháztető csúnya. Tíz éve mióta nálam van nem állt garázsban,de főleg az elmúlt 2-3 évben lett ilyen. Szinte szemmel láthatóan napról-napra egyre rosszabb a helyzet. Próbáltam pasztázni és polírozni nem sok eredménnyel. Az újrafényezés szóba sem jöhet agyagi és egyéb okokból. minden ötletet szívesen veszek.
-
kasyka
csendes tag
A legnagyobb probléma,hogy a legtöbbet hársfák alatt áll,amikről állandóan csöpög valami gezemice ami aztán a napon ráég(természetesen ez májustól-szeptemberig értendő),állandóan meg nem mosogathatom mert akkor meg szétrohadna. és azaz érdekes hogy a belsején nem látszik a nap hatása, igaz ennek már hővédö zöld üvege van.talán azért. sajnos sem a munkahelyemen sem a lakásomnál nemigen van árnyékos hely.(ami van az meg álltalában" stipi-stop foglalt az enyém". Tudod az audinak meg a mercinek az jár.
-
kasyka
csendes tag
válasz Tomasso72 #4765 üzenetére
Lehet,hogy az lesz,de akkor azt én fogom elkövetni. A haverom azt mondta most a matt a menő. Le is fújta saját maga jó kis Tesco-s festékkel az egész kocsiját. És meg kell hagyni jól is néz ki a kis Puntoja matt feketében! A karbonozás túl drága és a matricázás is, úgyhogy lehet én is veszek 10flakon aeroszolos majestrot matt bordó színben azt agy neki. azzal könnyű dolgozni gyorsan szárad és nem folyik meg.
-
kasyka
csendes tag
Hát akkor én mit szóljak, én meg itt lakom Szentgotthárdon az osztrák határnál.Tőlem minden eddig említett lehetséges helyszín messzinek mondható.
-
kasyka
csendes tag
Sajnos,hogy ebben az országban,mert ha csak 1-2km-rel odébb látom meg a napvilágot , akkor Osztrák lennék. S nem szaros 90.000,-forintért dolgoznák, hanem legalább 5x ennyiért.És akkor talán nem csak egy Favoritom lenne és nem lennének filléres napi gondjaink. (ti akkik máshol laktok nehogy azt higgyétek,hogy itt az osztrák határszélen élőknek minden arany,itt is vannak azért gondok sajnos)
-
kasyka
csendes tag
válasz Retro DJ #4800 üzenetére
A gumiméret is stimmel és a felni is simán rá fog menni, Felicia-Favorit konstans uaz. Egyébiránt nekem is Felicia felnieim vannak csak nekem 1centivel szűkebb gumiaim vannak rajta.(155/80R13-as Matador Nordica MP 52 téli), de a nyári már Favorit felniken az meg 165/65R13-as Barum Brillantis 2. (DE AZÉRT A GUMIBAN MÁR NE NAGYON BÍZZ, 6 ÉVES!)
-
kasyka
csendes tag
Az enyém meg valószínű a kései évjárata miatt kompatibilis a Feliciával, pl:láttam 96-os Felicia motorteret és egy az egyben ugyanazt láttam mint az enyémben. egyébként jó kis motor csak borzasztó gyenge. 54ló? lehetne több is! ugyanez a motor van 68 lóval is úgy hallottam.
-
kasyka
csendes tag
Hát tudod 28éves létemre nemigazán szeretek se állatkodi se gyorsan menni, majdhogynem ilyen öregurasan vezetek. Szépen lassan nyugottan,hazavár a család. Meg a másik,ha kíméletesen vezetek sokkal kevesebb üzemanyagból kijövök. Meg sajnálom is jobban kihuzatni mert borzasztó hangos tud lenni 4-5000 ezres fordulatnál.
-
kasyka
csendes tag
mit ne mondjak az én autómból ahonnan olaj tud szivárogni ott szivárog is. tiszta egy olajsár az egész alja a kocsinak. mondjuk a motorját még sosem mostuk,de míg meglessz nem is fogom asszem, szerintem nálam sokmindent a szutyok tart össze ezen az autón. mindíg utántöltögetek ha valami folyadék a szint alá megy. kicsit eszi is az olajat meg kicsit füstöl is.(hiába több mint200000km van benne),a legutóbbi műszakikor is több etanolt kellett beletankolnom,hogy ne legyen gond a co-val.
-
kasyka
csendes tag
Énnékem gyakorlatilag folyamatos olajcserém van,zabálja az olajat a kicsike.1000km/1liter olaj kb. (pedig 20W-50-t kap),de azt is simán befalja. 50-50% benzin-etanol-al (E85) járok már kb. 5éve. De csak azért mert az sokkal olcsóbb. Még itt Magyarországon is ha Agip kuton tankolok,akkor is kb. 100Forint a különbözet. 10 liternél már egy 1000-rest spóroltam. Ha meg Heiligenkreuzba tankolok magánkuton akkor forintba átszámítva a repcebio petrol még 300forint sincs,igaz a 95-ös meg kicsit drágább mint itthon, persze nekünk. az osztrák nem gatyázik,az tele vágatja a tankját mégha 80literes is. ez a nagy külömbség.
-
kasyka
csendes tag
50-nél már ötödikben vagyok ahol csak lehet,ha meg már morog akkor vissza 4-be,hogy asztán ismét 5-be. Mióta én használom ilyen,hogy szelepállítás még nem volt, kivéve mikor állítva lett a gyújtás is az etanolos üzemre. Akkor kapta az LPG-s gyertyákat is. E85-öz az a legjobb. Meg fémházas benzinszűrőt és néhány gumicső ki lett cserélve valami spéci légteknikai? vagy vákumteknikai? csőre.
-
kasyka
csendes tag
-
kasyka
csendes tag
Asszem amire tudtam reagáltam.
-
kasyka
csendes tag
Nálam higegindítás után 1 másodpercel már van azután meg végig. Mindíg igyekszem a max jelölésnél tartani a szintet. Egy teli 1literes flakon olaj mindíg van az akksi mellett,mert úgyis kell, eddig mindíg kellet. Meg van még mellette 1 literes fagyállós hűtőfolyadék is, a kettő pont elfér egymás mellett.
-
kasyka
csendes tag
válasz Marczi80 #4925 üzenetére
Na hát én ugyanígy vagyok! A szűrőcsere miatt kell leengednem néha a teljes olajmennyiséget. De azt már akármilyen tiszta is nem rakom vissza, mert kell a kapálógépbe a fűnyíróba meg jó láncot kenni a láncfűrészbe. meg a váltóba szoktam még önteni,mert nálam az is mindíg csöpög és így fogy is.
-
kasyka
csendes tag
válasz Tomasso72 #4926 üzenetére
Amire határozottan emlékszem az hogy nálam 70-es tempónál pont 1500-at mutat a ford. mérő. Nálam ritka mikor eléri a 2500-at 5.-ben. mert olyan gyorsan nem szoktam menni,mégha egyedül is vagyok. nálam max 3.-ik fokozatig lehet "gyorsulásról" beszélni,(jó ha van még benne 50 lóerő)
-
kasyka
csendes tag
válasz Tomasso72 #4929 üzenetére
Apám is mindíg azt tett bele, így én is. (a régi corollájába gyárilag azt irták elő) amilyen szar a motorom olyan jó a váltóm, pedig jócskán túlvan a 200000km-en. tök simán vesz minden fokozatot hidegben is. szerintem még egyszer le tudom vizsgáztatni,de addíg is van még egy év. úgy tervezem 20éves koráig hajtom ha bírja addíg,és lecserélném egy króm hűtőrácsos Feliciára ,csak valamivel erősebb motorosra, mert ez nagyon gyatra.
-
kasyka
csendes tag
Elnézést helyesbítenem kell magamat. midvégíg azt írtam,hogy túlvan a 200000km-en,pedig valójában a 300000km-en is túl van a kocsi. csak mindíg becsapódom, mert akkoriban mikor 299999-ről át kellet volna fordulnia 300000-re a hármas valamiért nem fordult át, csak a többi szám. talán letört egy darab a fogaskerékről? de szétszedni meg nem merem mert nem értek hozzá és csak elcseszném még jobban.
-
kasyka
csendes tag
Ne is mond volt már benne 10-40-es és rosszabb volt a helyzet,mint most. Most legalább nem fogy annyi olaj. De nem hiszem az olajtól baja lenne 3 vagy lehet már 4éve 20-50-est kap. és ennyi idő alatt már pár littyó lefolyt a torkán. Egyébiránt jó a meglátásod,de pont azért nem huzatgatom és tolom neki ész nélkül, mert akkor tényleg füstöl. kis sebességnél viszont alig láthatóan,máskülönben már rég visszazavarnának az osztrák rendőrök,mikor megyünk ki Austriába. Szívesen csinálnék videót meg képet is,de most sajnos nincs nekem se és a páromnak sem erre alkalmas készülékünk.Két kislány mellett egyszerűen nem telik rá! (Ovi,isi,torna,tánc,német stb, mind sokba van) Sajnos a dukkozás is függőben marad egy ideig még,vagy talán soha nem is kerül sorra! ki tudja