Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zjtuning
csendes tag
Sziasztok!
Zakov józsef vagyok,és örülök,hogy találtam egy ilyen fórumot ahol a régebbi skodatipusokkal foglalkoznak inkább. Autószereléssel és tuninggal foglalkozom,ha valakinek kérdése lenne,keressen bátran.
Csemegézzetek az oldalamon:http://www.zjtuning.eoldal.hu/zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
válasz frescho #1466 üzenetére
Azok voltak az 1150-es RS motorok, amik 73.2x68-as volt. Olyan volt a legelső RS mocim nagyon szerettem. Most van 2 1.3-as RS mocim darabokban igazi RS fan vagyok. Ha a közelembe laksz,átjöhetsz csemegézni.
Ez volt az 1150-es mocim.http://www.youtube.com/watch?v=ZNCKejCorNozjtuning
-
zjtuning
csendes tag
Azért ahhoz a 150 lóhoz igen kevés amit leírtál egy 1.3-as motorhoz.
Minimum Fábia motor 77-es vagy 78-as dugóval,320/300-as tengely,nagyszelepes hengerfej,11.5:1-hez sűrítési arány,duplakarbi szívócsonkkal vagy duplasoros befecskendező rendszer mondjuk Wems írható elektronikával,négyleömlő 2 vagy 3 csöves tompított kipufdobbal, lendkerék 1-1.5 kg minusz, komplett centírozás.+ egyébb okosságok.
Na ez kb 140-150 ló, és 160-170 Nm.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
válasz Varlaisaran #1947 üzenetére
Szép az autód,majd ütünk bele valami jó motort. Szólj ha kell valami cucc,segítek.
zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
-
zjtuning
csendes tag
Kisebb fokolású tengellyel nem lehet 100 Le fölé menni és ezekkel a nagy tengelyekkel nem igazán lehet szépen közlekedni mindennapi forgalomba,mert 3000 alatt gyenge mint a harmat. 15 éve építek motorokat versenyre és utcára,és azt mondhatom hogy aki utcára akar motort, 280-as tengelynél nagyobbat nem szabad belerakni.
http://www.zjtuning.eoldal.hu/cikkek/fooldal/autok_alkatreszek_motorok
Ez volt anno a versenyautóm,erős volt,de utcán nem igazán lehetett vele közlekedni,mert a nagytengely miatt állandóan 4000 fölött kellett tartani,hogy haladjon is,és ugye ez az élettartamra negatív hatással van.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
Nem volt hüvelyezve,sima 130-as blokk volt. De hát nem is a lóerő ami számít hanem a nyomaték. Csináltunk egy turbós favorit motort az is csak 105 Le volt de 158 Nm. Mivel az autózás 90%-át nyomatékból végezzük. A gyorsulás is nyomatékból nyerhető. Azért nem szabad agyonkönnyíteni a motort mert nyomatékot veszít és csak magas fordulaton adja le a nagy teljesítményt.
zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
A weber a leggazdaságtalanabb karbi,és inkább Dellortót használok. Nagyon jól hangolható,és a fogyasztás is 7-8 liter körűl van normál használatnál. Mivel a nagy torokátmérő miatt több levegőt tud beszívni,ezért tökéletesebb a keverékképzés,és alacsonyabb a fogyasztás mint 1 karbival.
zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
Sziasztok!
Boldog új évet mindenkinek!!zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
Ha szerencséje van,nem kente ki a fekvőcsapágyakat.
De arra nem lennék megesküdve,hogy a hengerfalat nem húzták-e meg a szárazon járó gyűrük. Akkor a gyűrüzés csak ideig-óráig megoldás.
Én lebontanám a kartert is és megnézném a középső fekvőcsapágyat, mert azt kezdi meg legelőször az olajnyomás hiánya.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
Nem a hónolás eltünése a gáz,mert az csak a hónoló kő durvasága húzza bele a hengerfalba a mintát,hanem ha a kompresszió gyűrüről lepattan a felületi keménykróm és hosszanti mély barázdát váj bele a hengerfalba. Az én hónolóm pl olyan finom,hogy nem is látszik benne a kő lenyomata,olyan mint egy polírozott felület csak mattabb.
De hát ugye ez csak bontás után látszik. Meg hát ugye egy fekvőcsapágyat csak lebontanék, mert ha a főtengely már nem kapott rendes olajzást akkor kikeni a csapágyat.
Annak meg mint tudjuk csak sokára lesz hangja (ellentétben a hajtókar csapággyal).
Ha meg sokat használja így,lehet hogy már 2 túlméretet kell köszörűlni a főtengelyen,mert annyira barázdás lesz.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
-
zjtuning
csendes tag
válasz Darkmind #2110 üzenetére
Ha egy motor huzamosabb ideig van tárolva, érdemes havonta legalább egyszer árfordítani a főtengelyt, hogy a gyűrük ne ugyanazon a helyen álljanak meg a hüvelyben mert annak meglátszik a helye. Ilyen esetben érdemes egy hónolást adni a hüvelynek és egy új gyűrügarnitúrát. Nem is szoktam ilyenkor használt gyűrükkel összerakni egy motort,mert arra nem vállalok garanciát. Ha azt mondja a tulaj,hogy nem áldoz rá,akkor csak az ő felelőségére rakom össze. Szerintem ennyit megér,hogy évekig ne legyen gond a motorral ezen már nem szabad sporolni.
Tehát egy szónak is 100 a vége: sérűlhet a hüvely az állásban,de ez az esetek 90%-ban egy hónolással orvosolható. A favorittól felfelé a hüvelyek anyaga már elég jól leedzett,így a fúrást is jól viselik, ellentétben a 120-as és attol lefelé amik pár ezer Km után már vállasak.zjtuning
-
-
zjtuning
csendes tag
Milyen hengersorosról beszélsz? Olyat nem ismerek. Esetleg kevered a sortrafóssal,de az pedig a feliciában és a fábiában van,ahol nincs elosztó. A favoritban és "visszafelé" a kábeleket úgy kell rakni az elosztón, mivel jobbraforgós a rotor,hogy az óramutató járásával megeggyező irányba 1-3-4-2 szerintem.
De javíts ki,ha tévedek.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
válasz Darkmind #2311 üzenetére
A féktisztítóval semmire sem mész,mert azonnal elpárolog. Ha tényleg annyira vastagon rozsdás,akkor inkább vedd le a kereket+féknyerget és csiszolópapírral csiszold meg.
Nyugottan csiszolhatod ne félj tőle,a kékhatásba nem lesz befolyása mert nem egyenletesen csiszolod.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
válasz robesz76 #2327 üzenetére
Vannak webáruházak,ahonnan lehet rendelni és az egész országba kiszállítják.
Beírtam a gugliba,hogy favorit ac,és ezt adta ki 3. lehetőségnek.http://skodabolt.unas.hu/spd/115945020/Skoda_Favorit_AC_pumpa_93ig
Ki kell használni az internet adta lehetőségeket!!!!
Bármilyen autóalkatrészt 10 perc alatt lehet taláni a neten.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
válasz Sanyo91 #2421 üzenetére
Szia!
Ahogy rob is írja minden csak pénztárca kérdése,de én utcai használatra mindenképp egy sima sprint motort ajánlok ami 75-80 ló körűl van,mert az erősebb verziókkal nem igazán gazdaságos a városba járkálni.
Mostani trend a fábia belsőség átültetése a favorit blokkba,ami elég sokat hoz nyomatékra(alapból 120Nm) és ezt még megfejelni duplakarbival+78-as dugókkal és 1.5 lesz. Az 1.3-as motor nagyon korlátozott,a furat-löket arány miatt(75.5x72) és csak magas fordulaton adják le a kellő teljesítményt,ezért növelni kell a köbcentit. Most 3 ilyen motort csinálok abbol az egyik Rallycrosra,1 gyorsulási versenyre,1 pedig utcai lesz.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
Maga egy széria befecskendező nem külnösebb változást eredményez,mert a gyári beállításnak megfelelő üzemanyagot adagolja. Ami számottevő növekedést hoz,vagy egy 1.6 GTI golf K-jetronic mechanikus befecsi,ami kézzel állítható a befecskendezési mennyiség,vagy egy írható elektonika(Wems,TDM,stb..) nagyobb befecsi fejekkel,de ez utobbi horibilis összeg(350-400 ezer Ft kábelezve programmal beállítva) amit kevesen fizetnek meg. De természetesen ezekhez az átalakításokhoz nélkülözhetetlen a módosított veztengely,hogy minél nagyobb hengertöltöttséget érjünk el. Nem üzemanyagból kell lényegesen többel etetni a motort,hanem oxigénből.
Sokan nagyobb karbikat raknak fel ami csak 1-2mm-rel nagyobb torokátmérőjű mint a gyári. Persze érezhetően jobban megy,mert több üzemanyagot kap,de nem sokkal több levegőt,és ezért radikálisan megnő a fogyasztás,mivel nem tud több levegőt szívni a kis torokátmérő miatt,ezért több üzemanyagot szív.
Bevált példa,hogy nagypolski karbikat pakolgatják a motorokra és 10 vagy még több litert eszik az autó. Ha felrak 2 horizontál karbit,40-es torokkal,sokkal jobb keverési arányt ér el,mert több levegőt tud szívni a motor és normál tempóban 7-9 leterrel ellehet vele járni.
Nagy tévhit a kis karbi kis fogyasztás. Ha nem jut elég oxigénhez a motor,sokat kajál.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
Sziasztok!
Aki ért a számítógépekhez,kérem segítsen,mert a Vistám bezárta skype-ot,mert hibát észlelt,és nem tudtam megnyitni többet. Kitörőltem,és újra akartam telepíteni,de a telepítés közben kidobja ezt az üzenetet:the installer has encountered an unexpected error installing this package. this may indicate a problem whit this package. the error code is 2738.
Így most nincs skype-om.
Előre is köszönöm,ha valaki tud segíteni.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
Ha valakit érdekel,tudok csináltatni favorit vízpumpába tömör motortartó gumit. Örök élet+1nap.
[ Szerkesztve ]
zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
válasz robesz76 #2510 üzenetére
Igen ez Horváth Krisztián barátom blogja,szoktam olvasgatni. Ha jól végigolvasod,az én nevem is szerepel benne,segítettem neki egyet s mást ennél a motornál. Az én oldalamon is találsz egy hasonló motor építésének leírását.
http://www.zjtuning.eoldal.hu/cikkek/130-rs-motorok-felujitasa..htmlzjtuning
-
zjtuning
csendes tag
1: A 88 fokossal feljebb megy a vízhőfok,mert késöbb nyit ki és az üzemi hőfokot is magasabban tartja.
2: Nem a 80 fokossal fog elöbb bekapcsolni a ventillátor,hanem a 88 fokossal,mivel a ventillátor kapcsoló gomba (ami a hűtőben van) 92 vagy 98 fokos.
3: Nem a termosztáttol függ, hogy a ventillátor mikor kapcsol be,hanem az elöbbiekben említett hőgomba szabályozza.
4: Ha a tűzkarika foszlana szét,már rég hengerfejes lenne,és valszeg az a fém cucc már fennakadt volna a szelepnél is. Én még ilyen jelenséggel nem találkoztam,pedig nem most kezdtem a szakmát. Szerintem egyszerű lerakódott koromdarabkákat dobál ki magából amik régebben keletkeztek a kipufogó rendszerben.zjtuning
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest