- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
PROHARDVER!
A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Valakinek GS-es Stalkerje van? Mikor megtudtam, hogy az lesz a teljes játék leszedtem, 1.0006-os patchcsel és magyarítással játszottam, most újra fel van rakva, mentést bemásoltam, erre hibával kilép.
-
dodopek
addikt
Tudom.Sokadszorra játszom.Ez kicsit gond is, mert az előző(előtti) post óta már mindent megcsináltam Zaton körül, amit csak lehetett.Kicsit kiábrándító, hogy mindennek tudod a helyét.Így túl gyorsan vége lesz a játéknak, karácsony meg még igen messze, hogy kijöjjön a New Vegas magyarítása.
-
PeL
addikt
válasz dodopek #8161 üzenetére
Hát végül nekiálltam Sigerous Mod v1.7 COP fordításnak, megpróbálom normálisan megcsinálni, de nem tudom mikorra lesz kész még kb.-ra sem, rengeteg szöveg van benne... A másik hogy most egy bővített 1.7-es verzió van kint és már érkezőben van a 2.0-s is amit még foltozgatnak a lelkes emberek. És nem tudom ha kijön a 2.0 akkor nem e vész kárba az 1.7-es fordításom, épp az imént kérdeztem rá a hivatalos fórumon hogy érdemes e addig folytatni a fordítást amíg ki nem jön a végleges 2.0 Mert lehet az 1.7 fájljait fel tudom használni a 2.0-hoz is
[ Szerkesztve ]
-
PeL
addikt
Úgy döntöttem hogy a nevekből csak a frakció neveit fogom lefordítani, mivel a fegyverek és artifaktok nevei magyarul elég idiótán hangzanának, meg soknak nincs is értelmes magyar megnevezése... És így legalább én sem keveredek bele az utalásoknál
-
Vladi
nagyúr
Esetleg nézd meg a többi fordítást, hogy ott mit hogy használnak. Van több szemléletű. A hivatalosan magyarul kiadott Clear Sky-ban pl. magyarra fordították a neveket: Kardán ilyenek.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Vladi
nagyúr
Mivel én már fordítottam, igaz nem játékot, pár tapasztalatot írok neked:
Dönts egy stílus mellett, és ahhoz ragaszkodj. A keveredést kerüld. Tehát ha úgy döntesz, a nevek maradnak eredetiek, akkor ez legyen következetes.
Mindenképpen vonatkoztass el a szöveg fordításától! Arra figyelj, hogy mit jelent amit monda a karakter és akkor próbáld azt mondani magyarul. Nem baj, hogy kicsit nagyon másnak tűnik.Ne görcsölj rá, csak lazán. Nem baj, ha könnyed, tartsd figyelemben, hogy fiatal játékosoknak készül, akik szórakozni akarnak. Nem a tudományos akadémiára készül, de a helyesírás azért legyen meg.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
PeL
addikt
A további részleteket a CoP topikjába írom hogy ne ide offoljak
-
hajbel
addikt
Szavazzatok a Lost Alphára, hátha a legjobban várt mod cím elnyerésével meggyorsíthatjuk a kiadását. a felhívás dezowave oldalán Mos, hogy nem lesz egy jóideig Stalker 2, sokkal jobban várom.
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
rétisün
veterán
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
balintka
addikt
Most olvasom, hogy a GSC lehúzta a rolót?? Ne már.
-
hajbel
addikt
Az okokról bővebben itt
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
hajbel
addikt
válasz dodopek #8180 üzenetére
Eredetileg 2004-ben kellett volna megjelennie, de 2007-ben már a kiadó nem adott több ultimátumot a fejlesztőknek. Néhány terület így kiamradt, amelyek később a Clear Sky-ben debütáltak, vagy kukázva lettek. Nem sikerült optimalizálni a járműhasználatot. Nem tudtak mit kezdeni a gázolással és a még gyalogosan is nehezen észrevehető anomáliák miatti gyakori elhalálozással. Mivel gyakorlatilag az elemek beépítését és a pályák kidolgozását félbehagyva kellett megjelentetni a játékot, így a tesztelésre is kevés idő maradt, ezért volt benne annyi bug. Mondjuk 1.5- ös patchtől felfelé már semmivel nincs több bug benne, mint egy hasonló szabad játékmenetet nyujtó játékban.
Egyébként már egy csomó játékot hagytak félbe, sőt sokkal előrehaladottabb állapotban is állítottak már le projekteket. Simán elképzelhető, hogy nem akarják kiadni konzolra ebben a Csernobili környezetben, és el akarják amerikanizálni, hiszen annakidején USA-ban a kutya meg nem ugatta SoC-ot, és akkor még finoman fogalmaztam... Nem tetszett a jenkiknek, hogy nincs méterenként nyíllal jelölve, hogy merre kell menni, és hogy vissza is lő az ellenség.
[ Szerkesztve ]
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
stm_
tag
2003-ban! A 2004-es dátum már egy csúsztatás. Sok terület kimaradt...Lab X-12, Old Cordon, Old Garbage, Dead City, Western Red Forest, Darkscape, Old Swamps, Generators, Pripyat Underground. Utóbbiról még szó is volt a játékban Agyar dokumentumaiban. Ezen felül elemek, karakterek, mutánsok, fegyverek stb.
A 1935-ös Bulidban nagy részük megtalálható volt. Egyébként bármennyire játszhatatlan ez a korai verzió megkockáztatom, hogy jobb AI található benne. Történt, hogy sétált egy stalker..előtte anomália. Gondoltam, hogy jön a Soc féle nyugottan belesétál de ki már nem dolog. De nem! Megállt, kicsit előredőlt, és dobálta a csavarokat kikerülte az anomáliát majd ment tovább! Ehhez hasonló dolgokat talán a CS-ben erőltettek de egyrészük nem jöttt össze. Ami meg igen (fedezék mögül való fegyver kidugás/tűzelés)...háth marha pontosan céloztak ahhoz képest, hogy nem láttak. CoP-ban ilyesmi már nem volt. Ami meg volt mint pl új mutánsként a Burer ill. újdonságként a vérszívó animációja szintén már a 2004-es Bulidban helyett kapott.
Szóval amit a Stalker eredeti fejlesztői elképzeltek azt az új fejlesztők már csak részben voltak képesek elkészíteni. Pripyat városát elérve lehetett nagyon érezni, hogy valami nem kerek, hírtelen egy cső FPS lett. Végre a zóna közepében vagyunk de a pár perces nyomuláson kívűl a szolgálattal meg a Hotelhoz való kitérőn kívűl más dolgunk nincs ott. Pedig lehetne az óriáskeréknél, a szemétkupacot antennaként használó éppen imádkozó monolith tömegnél na meg a Stadionnál ahol még átvezető videó is van. Hiába a sok határidő tologatás, hiába a CS ami elviekben a SoC hátrányait, hiányosságait hozta volna helyre..nem sikerült. COP-nál már talán kicsit a saját elképzelésüket követték és nem annyira a "régi" játék irányába mentek. Az meg, hogy éveken át nem tudták megoldani a járművek használhatóságát meg az anomáliák láthatóságát.. A 2004-es "semeddigsemkész" verzióban pont úgy látszanak az anomáliák mint a megjelentben. A járművel meg ha valakinek nekimegyünk az repül egyet és kifekszikNekem mindegyik rész tetszik bár azért sajnálom az elsőt mert még a végül megjelent játéknál is lényegesen jobb lehetett volna a 1935-ös Build alapján.
Egyébként szerintem az amcsik is csípik. Még az akkori legendás 8800GTS-t is ezzel a játékkal népszerűsítik.
[ Szerkesztve ]
-
hajbel
addikt
Annak idején több cikk is arról szólt, hogy az amerikaiak nem fogadták túl jól a játékot, és eygébként is a 2 millió eladott példány csaknem felét a FÁK államaiban értékesítették, és amerikában az első pár hét után nem vették. Szerintem Pripyat azért nem lett cső, de az általad felsorolt hiányosságoknak nyilván van valami köze a később 4A néven újjáalakult GSC-ből kivált fejlesztőknek. Mármint a fejlesztői gárda megcsappanása is okozhatta az említett hiányosságokat. Azt nem tudom, hogy szabad mozgástérrel hogyan lehetett volna megoldani a játék végét, talán sehogy. A járműhasználat bejelentése is egy elhamarkodott döntés volt, mert gyakorlatilag kivitelezhetetlen ebben a környezetben. Attól félek legjobban, hogy a 4A veszi majd át, mert szerintem a Metro nagyon elamerikanizált játék. Nekem egyáltalán nem tetszik. Mondjuk nagysikerű VGA-kat DNF-el is reklámoztak.
[ Szerkesztve ]
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
stm_
tag
Talán az amerikai kritikáknak, cikkeknek volt negatív hangjuk és azzal kevered. Többek között az USA-ban is a TOP 10 eladási lista elsője volt úgy, hogy csak PC-re jött ki! Lehet, hogy igazad van, hogy hetek múltán senki sem vette már de azért az eladás nem egyenlő a népszerűséggel! Pripyatot illetően valóban nem a klasszikus "cső játék". Valakinek tetszik valakinek nem.
Első végigjátszáskor számomra csalódás volt a pálya. "Csak ennyi?" Maximum még ha ügyesek vagyunk és megvan Agyar/Fang rejtekhelye lesz még1 kitérő de aztán nincs apelláta. Feladat híján ennyi volt ott a lét. Lehetőséget meg lehet látni a pályában mert szép méretes, ez a momentum a CoP-ban lesz egy küldetés, ide se visz az útunk. Igazából keresni valónk sincs ezeken a helyeken.
Ezek miatt írtam a "cső" jelzőt. Szerintem jól sikerült a Metro 2033 annak ellenére, hogy kötött a játék. Összehasonlítani a Stalkerrel nem túl szerencsés. Vannak hasonlóságok de két különböző játék. Nem gondolom, hogy ha úgyis történne a 4A Games egy viszonylag szabad játékmenetű játékból kötöttet csinálna.
[ Szerkesztve ]
-
hajbel
addikt
A DNF is tarolt az első héten... Nekem az volt a legrosszabb, hogy a medence kimaradt végül, és mondjuk én is sokkal többet vártam a stadiontól. Lehet, hogy 4A nem csinálná kötöttre a játékot, de biztosan sokkal szájbarágósabb lenne. Én a profitorientáltságot láttam a Metro-ban. Ha pedig azt teljesítenék, amit állítólag a kiadók kérnek, tehát átültetnék amerikai környezetbe, számomra, és szerintem még nagyon sokunk számára elveszítené a varázsát.
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
félisten
-
emre
veterán
válasz Plazmacucci #8191 üzenetére
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
félisten
-
-
félisten
-
félisten
Na működik is, nagyon klassz, köszi. Ennek örömére össze is dobtam egy kis szösszenetet
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
#21346560
törölt tag
Üdv nektek Stalker fanok.
Ma a szeretett jó öreg stalkerem feltettem mert hiányzott a feeling és gondoltam kicsit tolok vele, de telepítés után indításkor a következő kép fogadott: KÉPA játék eredeti, win7 x64. A konfigommal régen futott rendesen.
Valakinek van valami ötlete mi lehet a probléma megoldása? -
félisten
-
#21346560
törölt tag
válasz Plazmacucci #8198 üzenetére
Igen.
-
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...