- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr3
csendes tag
Akit érdekel annak néhány mondat a tapasztalataim (!) alapján.
- Az Oculus valóban tud rosszullétet okozni, embere válogatja ki mennyi időt képes alap esetben eltölteni vele...DE... a rosszullétek nagy részét a rossz konfigurálás, illetve a rossz játék beállitás okozza. Igen sajnos a gonosz fejlesztők nem tudják a te IPD-det (szemgolyók távolsága), ezt sajnos neked kell beállitani (1x az életedben), az alkalmazásoknak pedig stabil 75 fps-t kell produkálni, mivel az esetlegesen fellépő szaggatás fokozottan érezhető a riftben. Ezen felül a szervezeted hozzá tud szokni, ha fokozatosan adagolod, szépen megszokod.
- A viselése egyáltalán nem kényelmetlen, én egy Razer Tiamat fejessel együtt használom a DK2-t, ami magában sem a könnyebb fejesek közül való, eddig még soha nem éreztem, hogy kényelmetlen vagy kellemetlen lenne.
- Jelen állapotában egyetlen hibája van az Oculusnak, ez pedig a kijelző. A DK2 már lényegesen szebb képet produkál az 1-nél, viszont még mindig kicsi a pixelsürüség, igy tulajdonképpen mákos a kép. Ennek tudható be nagy valószinűséggel a jövő májusra tervezett megjelenés. Mivel a felbontást tovább kell majd emelni, hogy tökéletes képet kapjunk (a hirek szerint a végleges verzio 1440p-ben fog menni), az fps pedig nem eshet 75 alá, az ehhez szükséges hardverek még viszonylag drágák, igy kicsi lenne az esélye, hogy nagyot tudnak robbantani a piacon. Jövő májusra talán szélesebb körben elterjedtebbek lesznek majd a szükséges hardverek.
- Mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki ha teheti, és ne ijedjen meg ha elsőre szédül vagy émelyeg. Megvásárlását egyenlőre csak igazán elkötelezett embereknek (kb 375 euro). Ők viszont készüljenek fel, hogy nem akarnak utána Oculus nélkül játszani semmivel, mert ez egy teljesen új szintre emeli az élményt (és nem, nem vagyok FB vagy Oculus bérenc ).
Amit birtokolsz, az birtokba vesz...
-
arn
félisten
nyilvan nem ezen a szinten, de a 90es evek kozepen volt egy ugyanilyen hullam el is tunt par ev mulva, pedig ott is tamogatta jopar jatek.
munkara nem lenne alkalmas? ekkora felbontasban siman lehetne... mint a fules, nem zavarsz masokat.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Dr3
csendes tag
Valóban volt 1 igéretes próbálkozás a 90-es évek közepén. VFX-1 nek hivták a szerkezetet, de sajnos sem a kijelzők sem a számitógépek nem voltak technikailag még a közelében sem annak a szintnek ami élvezhető szintre tudta volna emelni a dolgot. Réges régi Red Baron nevű játékkal volt szerencsém kipróbálni a kütyüt anno, maga a tracking rész meglepően jól működött, viszont mind a grafika , mind az FPS siralmas volt.
Munkára mindenféleképpen alkalmas lesz véleményem szerint, sőt bizonyos esetekben új távlatokat fog megynyitni, pl tervezési munkák (épületek, autók, stb.). Illetve szerintem az oktatás az a terület, ahol igen hatékonyan lehet kihasználni a képességeit.
Amit birtokolsz, az birtokba vesz...
-
arn
félisten
hat remelem hasznaljak is... pl ott a leap motion, allat jo dolgokat lehetne csinalni, megsem hasznalja senki. olyan ez kb, mint az erintokepernyo, ami az iphoneig inkabb hatrany volt, mint elony, kellett vki, aki osszefogja ezeket a dolgokat, es egy jo dolgot gyur belole.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Leap Motion esetében vannak problémák. Az egyik, hogy korlátozott a detektálásí tartomány, és még így is eszi a procit. Ha a detektáls kiterjesztik még nagyobb gépigénye lesz, ami még gyorsabban fogyasztja az aksit. Ezért készül a GPGPU-s szoftver hozzá. Az talán segít a terjedésén.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy olyan komplex a probléma, amit meg kell oldani, hogy túl kedvezőtlen egy ASIC beépítése minden lapka mellé. Egyrészt szinte senkit sem érdekelne, másrészt már a Leap Motion is mondta, hogy meg lehet ezt oldani a HSA-val. Van egy kísérleti implementációjuk erre. Például az AMD-nek az a szörnyes előadása ezen fut.
Mivel a HSA egy ingyenes és nyílt iparági szabvány, így a Leap Motion számára reális ezt az irányt választani. Gyakorlatilag minden gépen üzemképes csak egy szoftver kell hozzá.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
DesertDog
tag
Van DK2-es Oculus Riftem. Nekem semmi bajom nincs tőle, nem okoz rosszullétet. LFS-el órákig körözök mindenféle probléma nélkül. Az élmény pedig nem összehasonlítható semmivel, ami manapság elérhető. Nálam két mellékhatása volt, legörbíthetetlen idült vigyorgás és szüntelen nyálcsorgás. Én személy szerint nagyon sajnálnám, ha végül nem jutnának el a végső termékig, mert szerintem meg van a létjogosultsága, nem csak a játékokban, de pl. az oktatás egyes területein is.
-
arn
félisten
tul sokmindent akarnak mar ratukmalni a gpgpura... lassan olyan ez, mint vmi varazsszo, hogy majd az megoldja. pedig effektiven nem hasznalhato olyan tul sok dologra.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a GPGPU még egy modern IGP szintjén is majdnem tízezer szálat futtat párhuzamosan. Nyilvánvaló, hogy ilyen hardvereken jön ez extrém gyorsulás a Leap Motion által igényelt feldolgozási formával. A másik probléma szoftveres jellegű. A Leap Motion durva adatmennyiséggel dolgozik, és igazából az algoritmus nem szélsőségesen bonyolult. Az egész rendkívül jól párhuzamosítható, de a cég elmondta a SIGGRAPH-on is, hogy nem azért nem tudják jól párhuzamosítani, mert a hardverek nem jók hozzá, hanem azért, mert az alkalmazott programozási modellek nem ideálisak. A GPGPU-s modellel sokkal egyszerűbb a párhuzamosítás a Leap Motion számára. Tehát nem csak a GPGPU erejéből, hanem a megváltozott programozási modellből is képes ez a feladat profitálni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
4D4M
aktív tag
Bár pontosan nem tudom az input lag milyen komponensekből tevődik össze, de azon tűnődtem, hogy nem lenne megoldás így a kezdeti stádiumban, ha a gép egy x pixellel szélesebb képet számolna ki mint, ami meg van jelenítve? Mint a videókban a rázkódás csökkentéses módszereknél. Tehát a kérdés az, hogy létezhet-e olyan útvonal a gyorsulásszenzortól a megjelenített képig, ami rövidebb tud lenni mint a játékon keresztüli kamera elmozdulás.
Van sok buktatója és a hardvernek további többletterhelés, de ha a fejforgatás lekövetésének tökéletlensége okozza a rosszullétet, akkor minimum csökkenthető lenne a hatás.
Én amúgy a nem rosszullevősök táborát erősítem...van olyan, aki meg tudta állapítani, hogy konkrétan mi okozza a bajt?
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
BiP
nagyúr
Ezt mar többen leirtak. Alapvetoen az okozza a bajt, hogy a különböző érzékszervek mast erzekelnek, ezert az agy kicsit "összezavarodik", hogy mi is történik valójában, ez pedig szédülést, fejfájást okozhat.
Pl. A szemed erzekel egyfajta mozgást, de a füled nem érzi ugyanazt a gyorsulást.
Sima monitornal az agyad könnyebben tudja, hogy Te egyhelyben ülsz, es csak egy mozgóképet nezel, de Oculus Riftnel teljesebb az élmény, nehezebb leválasztani, tudatosítani.
Kb olyan, mint a tengeri betegség.[ Szerkesztve ]
-
4D4M
aktív tag
Pont erre utaltam a több (nem látszó) pixel kiszámításával. Hogy a fejmozgatás kezdetekor elég lenne a kiszámolt képet elindítani a gyorsulásszenzor jelének megfelelően. Mintha a monitort mozgatnánk fizikailag. Ez volt a lényege a mondandómnak. És a fő kérdés, hogy a jelenlegi hardverekkel van-e rövidebb út a szenzortól a megjelenített képig..
Most arról van szó, hogy az az input lag, ami jelenleg monitoron élvezhető, az oculuson túl nagy.
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
addikt
Tökmindegy mennyi pixel van kiszámolva a VGA-ból a monitorba történő input lag szempontjából. Amit te elképzelsz, ahhoz a monitorban kellene lennie egy puffernek, annak meg össze kéne lennie kötve a Rift-tel.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
4D4M
aktív tag
válasz Dark Archon #67 üzenetére
Hogy jön ide a monitor? VGA -> Oculus esetről beszélek.
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
addikt
-
Komplikato
veterán
pl ott a leap motion, allat jo dolgokat lehetne csinalni, megsem hasznalja senki.
Na majd most ... Leap Motion Intro to VR
Amúgy nem is tudom miért vártak ezzel az ötlettel eddig?"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
arn
félisten
válasz Komplikato #70 üzenetére
meg ezen a kezes varazslason lepnenek mar tul... csinalniuk kellene valos alkalmazasokat. de ez a ket eszkoz nagyon atalakithatja a dolgokat.
pl 3ds modellezesnel konkretan eg es fold lenne... mintha gyurmaval dolgoznanak.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Komplikato
veterán
Szerintem meg ez a szoftver fejlesztők dolga, hogy ők a saját programjaikba miként gyúrják bele. Amúgy bő egy éve a Leap Motion topikba a Leonardo szoftver fejlesztője pont ilyesmiről linkelt be valamit, amit hiányolsz.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
arn
félisten
válasz Komplikato #72 üzenetére
Persze, de amig nem mutatjak meg, hogy mire kepes, addig mit varnak? Nem ok csinalnak, hanem szerzodjenek mas cegekkel.
Gondolkodtam egy "jovo" munkahely dolgon. A vr sisakra kellene a szem helyere ket kamera. Az venne a kornyezetet, es vetitene a sisakba. Igy barmekkora virtualis munkater letrehozhato lehetne. Motion leappel es a google 3ds kamerascennerrel megtamogatva gyakorlatilag barmi beemelheto lehetne ebbe a virtualis terbe. Tokeletesen osszemosthato lehetne a fizikai es virtualis valosag, ugyanakkor nem kellene a valosag renderelesevel foglalkozni, ha nem szukseges.
Akarmekkora desktopot vetithetne kored gomb formaban. Elonye lenne, hogy a kamera miatt nem lenne a felhasznalo elszigetelve, de lehetne a virtualis dolgokat atlatszova is tenni. Gyk a lehetosegekhez kepest a kulonvelemeny megoldasa gagyi prebeta cucc lenne.
Az egeszet egy layer formaban kellene megvalositani az oprsz es a swek kozott.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
meg kicsi otleteles: egy eszkoz - vr sisak, kamerak a szem helyen, motion leap is annak a kornyeken. gyk ha tovabb gondolom az egeszet, eljutnank a matrixig, a felhasznalason mulik, hogy mennyire mosnak ossze a valosagot. de tenyleg egy olyan ultimate eszkoz lenne, ami annyira atalakitana az eletunket, mint az auto, szamitogep, internet, stb.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Komplikato
veterán
Szerintem amit leírsz az az AR szemüveg, mint pl. az Epson új kütyüje, amihez már gyártottak orvosi diagnosztikai upgradet is. VR szemüvegben meg ott van a hússzor átnevezett True Player Gear féle HMD amit legutoljára VRvana-ra kereszteltek, abban van elől sztereo kamera. [link]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
arn
félisten
válasz Komplikato #75 üzenetére
gondoltam, hogy masnak is eszebe jutott akkor ebbe mar csak leap motion kellene, hogy lassa, hogy mit csinalsz magad elott. a kameras dolog mukodne ennek megfeleloen, nem ez a hudos, mert itt lehetne teljesen osszemixelni e ket dolgot, a masikkal nem. illetve amivel a google kiserletezik mostanaban, a kameras 3ds scan, az is csak ezzel lehetne megvalosithato. de onnantol gyakorlatilag nem is kellene mas eszkoz hozza.
ez az egesz gyk hasonlo, mint az erintokepernyos telok az iphone elott. minden adott hozza, megse csinalta meg senki egybe normalisan.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
bbTamas77
aktív tag
Szerintem meg felesleges benne ez a fejmozgás követő funkció benne, mert még nagyon nem pontos, és elég sok kellemetlenségtől ellehetne kerülni.
-
Komplikato
veterán
válasz bbTamas77 #77 üzenetére
Mi értelme egy eszköznek ami a beleélés érdekében készül, ha még az alap funkcióját, a körülnézés lehetőségét is kivesszük belőle? Akkor ez egy sima megjelenítő pótlék ...
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
stefi76
tag
Az 1-es DK-val a GRID, a srác nem igazán van rosszul.....pontosabban igen, de nem a negatívumok miatt...
-
#75128832
törölt tag
Gyakorlatilag onnantól, hogy van egy VR szemüveged, nincsenek határok, bármire használható, ami a megjelenítéssel kapcsolatos. Gondolj bele: ha a telefonod elég erős lenne, és az input lag, és a bemeneti jel késése minimalizálva lenne, minden nap más kontinensen mehetnél dolgozni - meg persze lakhatnál egy toronyház tetején, csak te kéne matricázni egy pince sarkpontjait, meg berendezni. Határok igazából nincsenek, csak a számítási teljesítmény, ami pedig egy quad cf titan z-nél sincs elegendő: nem tud egy telefonnyi helyen <10ms késleltetéssel lerenderelni neked egy őserdőt a fránya iroda helyett
Új hozzászólás Aktív témák
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK