Hirdetés
- HTPC (házimozi PC) topik
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Philips LCD és LED TV-k
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Intel Arc Battlemage B570/B580
- Gigabyte alaplap topik
- Milyen processzort vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
SaGaIn
senior tag
Hát szuper ott tarunk, hogy 250-300 ezerért vegyél pc-t plusz 300-ért rifetet plusz kontrollert, és ha szerencséd van nem fogsz szédülni/hányni 10 perc után...
Persze ígérgetett anno fűt fát az Oculus, hogy 300 dollár lesz meg a nagytömegeket célozzák meg, és szépen lassan kiderült, hogy egy autó árát rákell költeni pc re és a headsetre kontorllerrel, ha normális minőségben akarja az ember játszani a lassan megjelengető játékokat... Kell ennek az iparnak még 4-5 év és talán lesz belőle valami. Jah és ahogy sejtem a prémium hatás miatt lesz majd egy 5-10 órás játékélményt adó játék 50-100 euró.
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
AnonyX
tag
Aki VR-en gondolkodik az nyilvánvalóan tudhatta hogy az integrált szir szar Intel grafikussal nem fog neki menni a VR. Ergo van már játék gépe vagy tervezett vele. Modjuk ha 300 euro körül lenne a Rift olyan sokat én sem gondolkodnék. De a kontrollerrel aajnos a 700-800euro ár körül lesz. Ami már nagyon sok. Mindenképpen ki kell várni. Személyszerint szuper dolognak tartom a VR jövőképet, sok lehetőség van benne. Próbáltam még a DK2-t és már az is szuper élményt nyújtott. Ki kell várni a 4K-s felbontású és nagyobb látószögű verziót és majd akkor lesz már érdemes belevágni. Esetleg ha a mostani modell ára leesik jelentősen.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem ez még évekig gazdagok játékszere lesz. Persze lesz egy fapados VR "arcade" vonal, amihez elég lesz "csak" 200 ezer forint, vagy kicsit több, és egy komolyabb, amin futnak majd az AAA kategóriás játékok.
Szerintem minőséget csak az fog kapni, aki képes és hajlandó évente cserélni a videokártyáját egy új felsőkategóriásra és kb. 2 évente új VR sisakra, és vezérlőkre.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
demarad
tag
Mindenképpen dicséretes, hogy legalább foglalkoznak azzal, hogy lentebb szorítsák a felhasználók költségeit.
-
SaGaIn
senior tag
válasz Blindmouse #6 üzenetére
Sajnos a cégek nagy csoportjának Németországtól keletre Kínáig nem létezik piac...
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
MongolZ
addikt
FX-4350 ???
-
atus72
őstag
csodálatos látni ahogy megy az erőlködés, most már nem kell real 90fps, stb..., egyszerűbb lenne ha megdupláznák az erőforrást alatta, vagy tegyenek alá erőművet, árazzák be és kész, működik, lehet csodálni aztán majd idővel olcsosodunk, ehelyett megy a "szarlapátolás", ami igen komoly technikai kihívás ás le a kalappal a fejlesztők előtt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi van vele? Az a legolcsóbb négymagos, ami megfelel a minimumnak.
(#9) atus72: Akkor vegyél PC-t 5000 dollárért. Árulnak olyat is.
(#3) Tigerclaw: Ezen is futni fog minden. Nem lesz elkülönítve a store, mert ezek a gépek is Oculus Ready gépek.
(#5) Kopi31415: Ez már megjelent egy ideje. Sőt, ténylegesen kapható. A gond az, hogy nagyjából 1000 dollár az a lélektani határ, amit a többség kiadna a VR-ért. Ezért álltak elő egy 1000 dolláros csomaggal az Oculusnál, hogy akkor tessék lehet karácsonyozni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Sinesol
veterán
válasz Blindmouse #6 üzenetére
Inkább a fejekben létezik itt a harmadik világ...
Jelenleg is kapható magyar üzletben is, de egyébként ott az Ebay, Amazon..üdv a 21. században. Személy szerint az utóbbi 3-4 évben közelében sem voltam műszaki üzletnek, mindent le lehet bonyolitani webes felületen, aztán a futár/posta kihozza.Abu: Inkább nevezzük azt az FX-et 2 modulosnak, mint 4 magosnak.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Van is már tapasztalat, hogy ez mennyire elfogadható játékos szemmel? Tehát nem jön hamarabb a hányinger, nem ront a felhasználói élményen?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezzel biztos nem jönnek azok a problémák, amelyek ma tipikusak, direkt ezért fejlesztették. Ha elfogadod azt, hogy az animáció másodpercenként 45-ször frissül, akkor ez teljesen elfogadható rendszer így. Az animáció esetében szerencsére az agy nem érzékeny annyira a frissítés gyakoriságára. Látni fogod, hogy más a 90 fps-hez képest, de nem leszel tőle rosszul.
(#11) Sinesol: És modulonként két magja van, vagyis négymagos. A Zent sem kétmodulos procinak hívják, modulonként négy maggal. Ahogy a konzolokat sem tekintik kétmodulos procis gépnek modulonként négy maggal. A lényeg igazából azoknak a szálaknak a száma, amelyek mögött valós erőforrás van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzoloknál csak a Sony-nak lesz egyelőre VR-je és az többféle módon működhet. Valóban a 60 fps alap + 60 fps projekció az egyik működési mód, ami lényegében megegyezik ezzel, csak kicsit másképp lesz számolva, de az eredménye ugyanez. Viszont a konzol az fix hardver fix tesztelési lehetőségekkel, tehát ott eleve úgy tudják kiadni a programot, hogy a nálad lévő gépeken tutifixre ki van tesztelve. Emiatt a konzolnak nem kellenek ilyen segítségek. Sőt, a minőségellenőrzést maga a Sony végzi, és ha rossz visszadobják.
A mobilok kaphatnak hasonló képességet, de azért ahhoz, hogy ez működjön is relatíve modern hardver is kell. PowerVR 6-7, Adreno 500, új Mali.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Picco
addikt
Viszont a konzol az fix hardver fix tesztelési lehetőségekkel, tehát ott eleve úgy tudják kiadni a programot, hogy a nálad lévő gépeken tutifixre ki van tesztelve. Emiatt a konzolnak nem kellenek ilyen segítségek. Sőt, a minőségellenőrzést maga a Sony végzi, és ha rossz visszadobják.
ez szerintem sokat fog segiteni a VR terjedeseben.
elore latom hogy sok hozza nem erto fogja beszivni PC-n azzal hogy olyan gepre koti majd a karacsonyra kapott VR-r amibe nincs eleg kraft. csak ugy ugralnak majd a rokak a karacsonyfa mellett.**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
tecsu
addikt
"Lassan kiderült, hogy egy autó árát rákell költeni pc re és a headsetre kontorllerrel, ha normális minőségben akarja az ember játszani a lassan megjelengető játékokat... Kell ennek az iparnak még 4-5 év és talán lesz belőle valami."
Ezt eddig is lehetett tudni.
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
lemusz
addikt
Ez tök jó, mert eddig egy i5 3550>X950-el nem éreztem úgy, hogy frankón menne minden, de most meg már talán egy picit erősebb is lenne mint az abszolút minimum gépigény. Szívesen kipróbálnám, sok jót láttam hallottam róla, most meg már a géperősítés gondolata is kiikszelve, de még mindig nagyon drága ez a VR szemcsi, amíg a nyugatiaknak meg amcsiknak 800 euró körül van a lélektani határ, az addig nálunk, magyar viszonylatban valahol 200-300 között lehet.
-
Tigerclaw
nagyúr
Mert a fizetőképes kereslet aránya túl alacsony. Nem éri meg nekik foglalkozni a hasonló országokka, mint a miénk és nem is várható középtávon semmi változás ebben...hacsak nem a rossz irányba.
It is just business, nothing personal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom az "Occulus Ready" cimke odaítélésénél van egy szép kövér tolerancia. A minimum konfig elég fps-t ad ha elég az alacsony részletesség/textúra/effektek...szóval a fapadhoz elég, de nem többre. Jövőre meg már nem a GTX-960 lesz a minimum. PS4-nél is más lesz az élmény mint a PS4 Pro esetén.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Tigerclaw #22 üzenetére
Nem, ilyen nincs. Van egy saját tesztje az Oculusnak, amit saját maguk állítottak össze számos elterjedt motort felhasználva. Az nem skálázható, tehát nincs lehetőség a grafika csökkentésére. Vagy tudja a 90 Hz-et vagy nem. Ha tudja, akkor megy a matrica. Jelen formában a projekciós és a normál megjelenítés nincs megkülönböztetve, tehát az a lényeg, hogy a headseten 90 független képkocka legyen másodpercenként. Azt nem tudom, hogy a jövőben ezt szétválasztják-e, bevezetnek-e más minősítést, ami többet követel, stb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Hegasus
senior tag
van egy tippem, hogy ez John Carmack-nak köszönhető
annak idején a commander keen-nél, meg wolfeinstein 3d-nél (meg utána még persze rahedli játéknél) ő kisérletezte ki, hogy minél kevesebb erőforrást használjon a játék ilyen-olyan trükkökkel, mert az akkori gépek még nem lettek volna képesek futtatni a wolfotWork it harder, Make it better, Do it faster, Makes us stronger.
-
Yany
addikt
Abu, lennének kérdéseim, amikre a válaszok szerintem sok más laikusban is rendet tennének, ha a cikkbe is betennéd:
1. Miért elég 45 képkocka, ha a Spacewarp sem ingyenes, csak gyors a preempció és az aszinkron számítás miatt. Vagyis 45-ből még nem lesz 90, csak mondjuk 70.
2. A Spacewarp arra használatos, hogy a két szemnek megfelelő szögből renderelje ki a kártya ugyanazt a jelenetet. Ez helytálló?
3. Érdekelne, hogy egy grafikus vezérlő min tud spórolni a második szemszög kiszámolásakor? Mit nem számol újra, vagy egyáltalán mitől ennyire gyors a köztes kockák számítása?
4. Mi a különbség aközött, hogy spacewarp-pal, vagy rendesen újraszámolt képkockával rendereled a két szemszöget? Mármint végeredményben? Van egyáltalán különbség?Előre is köszi.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
1. Attól függ, hogy melyik hardver hogyan számolja. De megfelelő teljesítmény mellett minden képkocka után jön egy spacewarp és 45 képkockával az 90 különálló képkocka lesz. De igen, ez csak az elmélet. A spacewarp is ugyanúgy lekésheti a szinkronablakot, ugyanakkor ez bármilyen technikával előfordulhat.
2. Inkább a már elkészült képkocka megmaradt információk alapján történő warpolása, erre nincs jobb szó. A lényeg, hogy a fejpozíciód követi a virtuális kamera.
3. Egy csomó mindent. Alig számol újra valamit, hiszen a meglévő eredmények újra felhasználásával dolgozik.
4. Frissebb lehet az animáció ha nincs spacewarp, de a lényeg, hogy nem leszel rosszul, ha nincs elég erős géped. Erre van a spacewarp.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
2. Fejpozíció? Ez tuti? Eddig azt gondoltam, hogy a két szemnek szánt apró szemszögbeli különbség generálása miatt jó ez az egész, vagyis ahhoz, hogy a jelenet egy adott pillanatát 3D-ben lássuk 2x kell kiszámolni a képkockát: egyet a bal, egyet a jobb szemnek. És mivel a jelenet pillanata simán lehet ugyanaz a két szem számára, ezért elég csak a szemszög különbséghez szükséges számításokat elvégezni (vagyis pl. a cpu totál ki is maradhat ebben a körben).
Most viszont, ha jól értelek, akkor a fejed elmozdulásának gyorsabb lereagálására való a dolog, nem a fentire.
(amúgy thx a válaszokat )
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden timewarp feladat a fejmozgás pontos és gyors lekövetésére van. A spacewarp tulajdonképpen egy timewarp technika, csak amíg a timewarpok csak a fejforgást tudják kezelni, addig a spacewarp már a nyak elmozdulására is reagál. A fej elmozdulása egyébként csak az aszinkron modellben fontos, de ott nagyon, mert nyilván az ilyen álló helyzetből való játék során a nyak elég sokat mozog.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
Nem akarom tovább cincálni a fikát, de végülis a két szem eltérő pozíciója megfelel egy néhány centis fejelmozdulásnak. Ahogy mozdul a játékos feje, az elmozdulás vonalának mentén balra és jobbra a szemek távolságának megfelelő helyen mehet a render felváltva. Ez történik?
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
tecsu
addikt
Laikusként mondom, értelemszerűen a látvány térbeli lesz minden esetben, hiszen VR-ről van szó - tehát mindig a két szemre van meghatározva a kép úgy, hogy összeálljon az ember agyában egy egész képpé.
Ha egy robbanás beszaggat, akkor azt kb. konstatáljuk, de ha a fejmozgás miatti látvány akadozik, az könnyen szédüléshez vezet - emiatt kell elsősorban az utóbbit kiküszöbölni; és mivel a hamis képkockák kitöltése is jobb, mint a semmi, a gyengébb rendszerekben ezt használják.https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új 2K Gamer PC Intel i5 13400F/RTX 2070 Super 8Gb/500Gb M2 SSD/16-32Gb DDR4-DDR5/750W 2-3 Év Gar
- Új 2K Gamer PC Intel i5 13400F/RTX 2070 8Gb/500Gb M2 SSD/16-32Gb DDR4-DDR5/750W 2-3 Év Gar
- Corength dönthető pad + 20kg-os súlyzókészlet + 2x5kg tárcsa + francia rúd
- Új HP VICTUS Gamer Tervező Laptop 16,1" -35% Bivaly i5-13500H 6Mag 16GB/512GB RTX 4060 8GB FHD 144Hz
- Apple iPhone 14 Pro Max 256GB - Silver
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest