Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz fuvi #4 üzenetére

    De hatékony lesz 6 mag felett is, csak nem biztos, hogy az extra magokkal lineárisan skálázódik a rendszer.

    Az egész változás abból ered, hogy a következő kör fejlesztése a legacy API-k kiműtése a rendszerből. A Vulkan mellett nincs szükség a DX11 és az OpenGL API támogatására, mert a Vulkan ugyanazokon a platformokon elérhető. A SPIR-V-re is egyszerű lesz HLSL-t fordítani a Microsoft nyílt forráskódú törekvéseivel. Ergo most jött el az idő, hogy a motorok megváljanak a legacy kódoktól, és ezeket új váltsa fel, mert az akadályok elhárultak, a hardverek támogatják és hátránya igazából nincs. Ezekkel a változásokkal párhuzamosan jelentős lehet a motorok strukturális átalakítása, hogy az eddigieknél sokkal jobb legyen a skálázódás. Ez nem ismeretlen a fejlesztők előtt, régóta csinálják a konzolokra, csak a PC-n az API limitált. Hát most már nem fog. Emellett a rajzolási parancsokkal rendkívül jól lehet játszani. Tulajdonképpen berakható egy játékba több beállítás is, amely arra vonatkozik, hogy milyen távolságig rajzoljon bizonyos objektumokat, bizonyos árnyékokat, stb. Ezt manapság is alkalmazzák, csak a legacy API-k limitációi miatt még a maximális beállítás is igen korlátozott. Az új API-kkal ebből a szempontból el lehet szállni, és tulajdonképpen csak a processzormagok számától függ az egész. Nyilván a kétmagos/négyszálas modellekre lesz low beállítás, míg a hatmagosokra egy high. A négymagosok ellesznek a medium szinttel. Ha nagyon akarják a fejlesztők, akkor a nyolc-tíz-mégtöbb magra is lehet további paraméterezést csinálni. A skálázás ilyen formában az explicit párhuzamos parancskreálással dolgozó API-kkal sokkal egyszerűbbé válik. Még jobb egyébként, ha a fejlesztők egy százalékos csúszkát csinálnak erre. Annak az átmenetei nagyon finomak lehetnek, és a paraméterezést el lehet vinni a legkisebb támogatott négyszálas procitól, a legnagyobb támogatott 24 szálasig, vagy még tovább, ha később jönne 32 szálas, és a motor skálázódni fog azokra is. Ez az új API-k szuperképessége, csak addig nem lehet használni, amíg a legacy API-kra is kell támogatás.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz antikomcsi #34 üzenetére

    Persze, hogy nem csökkentettek árat. Egy rakás partner kicsinálnának vele, ha hirtelen a Ryzenhez igazítanák a termékek árait. Ezt így nem lehet megtenni, mert sokan 1000 dollárért vették a terméket, ráadásul tízezres szintű tételben, és az Intel hirtelen mondja, hogy oké, mostantól ez 500 dollárt ér, ilyet nem lehet csinálni. A következő körben, az új generáció árát kell majd a Ryzenhez igazítani, mert úgy az átállás a partnereknek is kíméletes, és nem futnak veszteségbe.

    Az 1800X ára csak pár webáruház erejéig csökkent. Az MSRP-je továbbra is 499 dollár, tehát amint lejár az akció visszaviszik 500 dodóra. Ilyet szoktak csinálni az érintettek, mert beragadhat egy bizonyos mennyiség, és az káros a későbbi rendeléseknek. A Ryzen esetében április elején rossz volt az alaplapok ellátása, de a procikat továbbra is szállította az AMD, tehát sok 1800X beragadt, mert alaplaphiány miatt nem tudták őket eladni. Most ezt a készletet akarják gyorsan kiszórni. Amint megtörténik, az akció visszavonásra kerül. Számtalanszor történik egy évben egy-egy modell erejéig ilyen pár hetes korrekció.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #48 üzenetére

    Az EU MSRP a Ryzenre 499 euró, 399 euró és 329 euró, még mindig ez a hivatalos. Egyedül az 1700X esetében mentünk alá, a másik kettőnél még fölötte vagyunk. Az USA-ban az 1800X már 469 dollár az Amazonon, a beragadt készlet miatt, de ez csak ideiglenes, vissza fog menni 499-re.

    (#44) Renok: Medium körül biztos jó lesz. Semmi gond nem lesz vele. Ha kevésnek érzed, akkor ott a hatmagos beugró. Ezért csinálja az Intel. Nem hiszem egyébként, hogy akkora különbség lehet majd egy medium és egy high látótávolság között. Lehet pár jelenet, ahol látszik, hogy a távolban high mellett megjelenik az árnyék is, de a játékélményt ez nem befolyásolja.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #65675776 #54 üzenetére

    Régóta nagyon jó az egyes modernebb motorok skálázódása. Konzolra mindenképpen. PC-n az fogja vissza a helyzetet, hogy támogatni kell a legacy rendszereket is, és úgy már nehéz skálázni.

    A DX11-nek a multi-thread rendszere használhatatlan volt. Lehet, hogy a parancslistákat több szálon lehetett csinálni, de a parancsok parancspufferbe való beírása nem volt párhuzamos. Emellett a kernel driver szerver szálai elvették az erőforrást a program szálaitól.
    A DX12 és a Vulkan hozott explicit párhuzamos modellt, amilyenekkel a konzolok korábban is dolgoztak. Itt már a parancspufferbe való írás is párhuzamos, és nem volt kernel driver sem, ami extra szálakat generálna. Óriási különbség.

    A 20 szál igazából nem nagy kunszt ezzel a modellel. Maga a szimuláció nem igényel majd továbbra sem két magnál többet. Viszont a rajzolási parancsok kreálását annyira szét lehet osztani, hogy tulajdonképpen a határ nagyon tág. A Nitrous fejlesztésénél volt róla szó, hogy elmentek 16 logikai processzorig és skálázódott. Majd elmentek 24-ig és skálázódott. Elvben a maximálisan támogatott logikai processzorok száma attól függ, hogy meddig bírod tesztelni, és annyit érdemes beállítani, viszont kód szintjén elméletben semmi akadálya, hogy 64 logikai processzormagig skálázódjon, csak tesztelni nem tudják, még.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #64 üzenetére

    Ezek az európai árak, amiket az európai részleg megadott még a Ryzen startjakor. De nem az első alkalom, hogy egyáltalán nem ilyenek a bolti árak. Főleg az elején mennek brutálisan a hivatalosan kapott árak fölé. Nálunk meg aztán főleg. :)

    Én nem írtam olyat, amit írtál. Csak felhívtam rá a figyelmed, hogy még a csökkentések ellenére is két modell, AMD-tól kapott hivatalos európai ára kisebb volt, mint amennyiért ma árulják. Ne kérdezd, hogy miért nem árulják olcsóbban, fogalmam sincs.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #79 üzenetére

    Papírt nem kaptunk róla. Amikor volt a briefing, akkor kérdeztünk rá, hogy mennyi az annyi. Az árakról sosincs papír, mert az utolsó pillanatig változik, emiatt sosem írják előre be, csak utólag küldik vagy elmondják. Most sem volt az 500-as Radeonoknál ár. Négy órával az NDA előtt futott be, ezúttal is szóban.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #87 üzenetére

    Az AMD mondta, én csak kérdező voltam.
    Egyébként az 500-as sorozatnál is drágábban van Európában az egész széria annál, amit mondtak. :)
    De ez nem egyedi jelenség. Az NV hivatalos árainál is mindig drágább minden. Nem tudni, hogy miért. Simán 10-20 euróval több mindegyik új memóriás GeForce GTX 1060 annál, amit kaptam előzetes árat. Többek között ez az oka, amiért inkább dollárban közöljük az elején az árakat és nem euróban.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák