Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jakesz

    őstag

    De a gépfejlesztés sem lesz többet. Nem éri meg. Amennyit költöttem a gépre már lassan saját kocsim lenne. Ez egy örök körforgás amiből nem lehet kiszállni. Mindig jön újabb és újabb cucc, mindig jön gépigényesebb game amiért kell majd fejleszteni. Veszek majd egy konzol-t és azzal eltengetem a szabadidőmet ha más program nem lesz és nem kell érte százezreket kiadni akkor is megy rajta minden szépen több évig is.

  • Jakesz

    őstag

    válasz lukaszokni #96 üzenetére

    "Akkor kérdem én: miért is van értelme ma még egy játékot átírogatni fejlesztőknek 3, vagy akárhány platformra?"

    Azért, mert a fejlettebb régiókban, ahol a bevételek nagy része képződik, ott konzolon játszanak az emberek és arra vesznek játékokat. Azt meg túlzás állítani, hogy virul PC-s világ. Él, de lassacskán hanyatlik lefelé. A nextgen konzolok megjelenése meg még nagyobbat fog ezen lendíteni, mert a nagy konzolhype-nak hála, még többen át fognak térni konzolra, többek között én is.
    Mindenesetre az feletébb érdekes, hogy sírnak a VGA gyártók az alacsony eladás miatt, amikor évről évre adják ki a gyakorlatilag csak átnevezett termékeiket a csúcskategóriától kezdve a belépőszintig.

    (#98) Peat;)
    Az egyik mód az olcsó játék beszerzésére a használt játék, ami PS4-en szerencsére még módban áll, vagy külföldi áruházból kell rendelni, amely postaköltséggel együtt is hozni fogja egy hazai PC-s játék árát.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz lukaszokni #110 üzenetére

    "Igen, és valszeg van pénzük külön pc-re, meg tabletre is."
    Van hát, de minek vegyenek mellé gamer PC-t, amikor már van nekik a játékhoz kényelmesebb eszköz? :)

    "Viszont konzollal egyelőre nem tudsz bármit megcsinálni, ha akarsz, kell venned pluszba egy notit vagy pc-t."
    Ez igaz is, csakhogy az átlagfelhasználók nagy része nem foglalkozik Photoshop és egyéb hasonló komolyabb PC-s műveletekkel. Az átlagfelhasználó internetezésre és adatok tárolására használja a számítógépet, de ráadásul az előbbit az okostelefonokon már javában lehet, de az utóbbit sem lehetetlen.
    Szóval nemhiába nem veszik a hardvereket, hiszen egyre kevesebb rájuk az igény. A technológia fejlődése hamarosan bevégzi a böhöm nagy asztali PC-t, hiszen a komolyabb munkákra a notebook már lazán elegendő.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz Tikakukac #114 üzenetére

    Az RTS szintén egy olyan műfaj, amely haldoklik. Most fog jönni a Company of Heroes és a Rome 2, ezek némi felüdülést jelentenek a műfajban, de ezektől eltekintve régen volt és soká is lesz értelmes RTS. Ez valóban egy olyan stílus, amely kizárólag PC-n működik, de ezért is van az, hogy kihalófélben van.
    Az FPS-sel meg nem értek egyet. Sokkal többen játszanak FPS-t konzolon, mint PC-n és nem azért, mert nincs normális FPS. És itt nem a CoD-ra gondolok. A "nagy PC-s" BF3-at is sokkal, de sokkal többen tolják konzolon. Az meg csak egy dolog, hogy a kontroller a bill-egérhez képest nem túl precíz, de mivel nincs mód arra, hogy a 2 irányítóeszköz összecsapjon konzolon, így ne is zavarjon senkit.

  • Jakesz

    őstag

    válasz tombar #122 üzenetére

    Nem tudom, hogy hol jobb és hol rosszabb, mert a BF-et alapból nem szeretem. Az eladási adatokból könnyen meglátszik, hogy hol van rá nagyobb igény. Az első héten 5 millió példányt értékesítettek, ebből a PC félmilliót produkált, ami ahhoz képest elég szép eredmény, hogy a multiplatform címek döntő többségénél 5-10%-os eladást birtokol. De ez akkor is nagyon szomorú.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz Feketelaszlo #126 üzenetére

    Te is tudatlan módon a CoD-ból meg a kinectes cuccokból indulsz ki. Juss hozzá egy PS3-hoz és próbáld ki rajta mondjuk az Uncharted 3-at, Heavy Raint vagy a most megjelent Last of Us-t. Ezeknél jobb és komolyabb játékokra soha nem is lesz szükség, csak ezt a szintet tartsák meg.
    Azt meg nem igazán értem, hogy az miért előny számodra, hogy a PC-nek nincsenek normális exkluzív címei. Ez pont, hogy egy hatalmas érvágás számára, hiszen multiplatform címet konzolon is lehet játszani, az exkluzívokkal együtt. És mivel a PC-sek szinte csak multiplatform címeket kapnak, amiket egy az egyben konzolról portolnak át, nagyon vicces olvasgani a fanboyos hozzászólásaikat, amikor a konzolt gyalázzák, hogy milyen rossz rajta a játék, amikor ők is ugyanazt játsszák, csak egérrel és billentyűzettel és elég gyakran borzalmas optimalizálással ellátva (ezt nem neked írtam, hanem az érintetteknek).
    Olyan notebookot pedig 130 ezer forint környékén már lehet venni, amely lazán boldogul a PS-sel és a videóvágó progikkal. Az asztalra ráhelyezve kényelmesen lehet kezelni, nem az ágyon hason fekve kell használni, mert az valóban nem kényelmes.
    Na, de a összefoglalva a dolgot, elsősorban a PC-s legózásra vár game over, mert arra már tényleg abszolút nincs igény, hogy a hardverek külön legyenek összeválogatva, aztán összebarkácsolva. Aztán egy darabig még menni fog a komplett PC-k árusítása, aztán azok is eltűnnek, aztán maradnak a notik a komoly munkákra. Már most is bőven használhatók ezekre, 5 év múlva meg már a legolcsóbbal is röhögve lehet modellezni.

  • Jakesz

    őstag

    válasz Reinkz #129 üzenetére

    "Pc-re mindig is lesz játék és mindig is jó lesz játékra és hogy miért?
    nincs 30fps-s korlát és van 64es multi."

    Ezt komolyan gondoltad, hogy a fejlesztők azért támogatják mindörökre a PC-t, mert kevés nekik a 30 FPS és a 32-es multi? Akkor szembesítelek az igazsággal, miszerint is a profiton múlik, hogy lesznek-e és nem ilyen csöppségeken.

    "Portolni meg mindig fognak pont azért mert a hardware gyártóknak megéri."
    Ahogy a hírek és ez a cikk is mutatja, egyáltalán nem ilyen rózsás a helyzet, mivel maguk a hardvergyártók is bajban vannak.

  • Jakesz

    őstag

    válasz csaabz #138 üzenetére

    Légy szíves mondj példát igényes PC- játékra az MMO-kon és egyéb, egyelőre PC-s műfajokon kívül. Ugyanis a többi játék 99%-a, amelyek megjelennek PC-re, alapból konzolról lettek átportolva, tehát gyakorlatilag ugyanazzal a konzolos játékkal játszol, csak éppen egérrel és billentyűzettel és élvezni mellette a "PC exkluzív" optimalizálatlanságot :D

    (#136) Manbal
    Milyen gyökeres változásokra gondolsz? Hogy az emberiség nagy része kukába dobja a konzolt és veszi a gamer PC-t, hogy játszhasson? Nyilvánvalóan a nagy világban ez lesz az egyik legfontosabb dolog. A stílusoddal meg szépen ki is fejezted, hogy milyen az igazi, elvakult vér PC-s, akik nem látnak tovább a szemüknél.

    (#145) Integra
    A sok exkluzív cím is hátránya a konzolnak, nemde? Az meg tényleg vicces, hogy pozitívumként könyvelitek el a hardverek cserélgetését. Oké, hogy vagytok páran, akik ezt élvezik, de nem általánosítsátok a dolgot. Máskülönben, ha lenne erre igény, akkor nem állna úgy a hardverpiac, ahogy. Elég megnézni a PS3-as mai címeket. Nagyon gyönyörű grafikát tudnak kihozni a 7 éves konzolból, nem kellenek ide GTX 780-as VGA-k.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz n.e.o.one #153 üzenetére

    "Ezzel, a jelenlévők közül senkit nem szeretnék megsérteni, nem azt mondom hogy a konzolosok 100%-a ilyen "egyszerű" ember. Megértem ha valaki megunta a folyamatos aggódást, hogy egy új játékhoz vajon elég erős-e a PC-je, és még sok előnyt felsorolhatnék a konzolok javára."
    Konzolt pepecselés nélküli játékra vesznek az emberek és nem azért, hogy 1-2 évente keressen magának egy új videokártyát vagy a neten kutakodjon driver esetleg crack ;] után a játék helytelen működése vagy nem indulása után. Nem ezek az emberek az egyszerűek, hanem a hardcore PC játékosok használnak bonyolult módszert.
    Az emberek PC-t játékra már csak olyan fejletlen régiókban használnak nagy számban, mint Magyarország. Bár ti ezt nyilvánvalóan ellenezni fogjátok, de ennek a magyarázata elsősorban a rém egyszerű kalózkodás. Jelenleg 100 ezer forint körül lehet venni egy olyan PC-t, amely medium-high beállításokon elviszi a legtöbb játékot. Ez megvan véve, aztán pár évig le van tudva a játék iránti pénzkiadás. Bár ez a tendencia most meg fog változni, mivel nem igazán lehet a középszinttel 3-4 évet kihúzni a nextgen fejlődés beindulása után, szóval ennek tudatában is többen el fogják hagyni a PC-t és vesznek konzolt, mert drága mulatság lesz a PC fenntartása.

    "Az ilyen embernek hiába magyarázod, hogy miért kevés a 18 fps ("de hát ő már' elmúlt annyi"). "
    Ez ferdítés, a legrosszabban futó játék sem megy le soha 23-25 FPS alá. Persze ez sem elegendő érték, de a jelenlegi konzolok már elavultak és nem ezeket kell most már felhozni, hanem a nextgent. Azoknak az élettartamát remélhetőleg nem fogják ennyire elhúzni.

  • Jakesz

    őstag

    válasz Def26 #171 üzenetére

    +1
    Ezek mindig csak a másik oldalra mutogatnak, persze ez fordítva nincs így. A kisebbség hangja mindig nagyobb, mert ők maradnak ki a jóból.

  • Jakesz

    őstag

    válasz n.e.o.one #175 üzenetére

    Ez szép és jó, de akkor mi van azzal a rengeteg optimalizálatlan PC-s porttal, amelyek még egy erőművön is akadnak? Ezért valóban jó üzlet 200k fölött PC-t venni játékra. És ahogy Def26 írja, egyfolytában csak a grafika miatt panaszkodtok, mintha egy játékban az lenne a legfontosabb tényező. Akkor ismét felhozom a PS3 exkluzívokat. Az Uncharted és a most megjelent The Last of Usról nézzetek videókat és teszteket, aztán ámuljatok. Azon kívül, hogy a grafika maga a gyönyör, a játékmenet is maga a tökéletesség minden szempontból. PC-n meg ott van egy Crysis 3, amiben gyönyörködhettek, aztán csak egy techdemonak jó, mert játéknak dögunalom.

    És, ahogy ebben a cikkben le van írva, nem ilyen rózsás a helyzet, mint ahogy látjátok, mivel egyrészt a hardverek árait megemelik, másrészt egyre jobban űzik a fejlesztők lefizetését, ami idővel odáig is elfajulhat, hogy csak mondjuk AMD-n fog elindulni a játék. Ez biztos durván és hihetetlennek hangzik, de mivel már jó ideje a PC-s játékoknál nem az eladás számít, mert az alapból nulla, hanem az, hogy a hardvergyártók mennyire finanszírozzák a fejlesztést.

    (#182) TESCO-Zsömle
    Elég benézni akár itt Prohardveren, akár más hardveres fórumokon a VGA-k vagy CPU-k topikjába. Másról sem szól az egész beszélgetés, mint hogy ki mennyire tuningol és, hogy mekkora pontszámot ért el az adott játék benchmarkjában. Ezek az emberek abszolút nem a játékért játszanak, hanem azért, hogy ámuldozzanak a szép grafikában, meg a sarokban élvezkedjenek a 100 feletti FPS-ükre.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz lukaszokni #186 üzenetére

    "Egy olyan dologról beszélsz, ami még meg sem történt, és ki tudja, hogy meg fog-e történni valójában."
    Ez így is volt mindig és így is lesz. Miért, szerinted a folyamatosan fejlődő grafika nem igényel több erőforrást? Az elmúlt 2-3 évben nem, mivel állt az egész dolog egy helyben.

    "A gyártó ki fogja húzni a követező genig is a 6 évet, hogy minél többet eladhasson a ps4-ből, meg annak a játékaiból, és akkor az lesz 4 év múlva elavult, megint várhat a júzer két évet..."
    A 6 év korrekt életciklus, a jelenlegieknek is ennyit jósoltak.

    Isten ments, hogy személyeskedjek, de te említed, hogy milyenek az "elvakult vér PC-sek, akik nem látnak tovább a szemüknél" - ezzel jellemezted magadat is.
    De én nem is sértegettem őket ilyen módon, csakis annak írtam ezt vissza, aki sértegette a konzolosokat.

    (#187) Renok
    "a konzolok kotott HW-e miatt toporog szinte egy helyben a PC-s jatekok grafikaja is."
    Mert az persze teljesen elfogadott, hogy PC-s oldalon meg évente jönnek a parasztvakítással egyenlő hardverátnevezések. És ti szépen megveszitek őket, aztán megy a panaszkodás, hogy semmivel nem lett jobb (ja, de lett +10 FPS a BF3-ban)

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz Kroni1 #196 üzenetére

    Attól, hogy grafikamániás vagy, még nem vagy igényesebb a játékok felé nézve. Az igényesebb például ebben a kategóriában, aki mondjuk Half-Life és Portal félékkel játszik, mondjuk CoD vagy Crysis helyett.

  • Jakesz

    őstag

    válasz lukaszokni #208 üzenetére

    "Senki nem tudja előre, te sem tudhatod."
    Dehogynem. Pénz a lelke mindennek, ahogy ennek is. A hardverek eladásai évről évre folyamatosan zuhannak, csak a gyártók megtesznek minden tőlük telhetőt, hogy ezt visszafordítsák, és ahogy a cikkben is le van írva, a vásárlók rovására. A végtelenségig ezt nem fogják tudni húzni és mint már többször leírtam, a nextgen konzolok megjelenése ezt a folyamatot még inkább be fogja gyorsítani. Határozottan kijelenthetem, hogy 8-10 év múlva a PC jelenlegi formájában nem fog létezni. Lesznek csúcshardverrel ellátott laptopok, aztán a komoly informatikai műveletek azokon lesznek elvégezhetők, amelyre egyébként már jelenleg is lehetőség van csak borsos áron. De az asztali PC felejtőssé válik.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz lukaszokni #226 üzenetére

    Mondhatunk rá okként bármit, de a lényeg az, ha egy cég már jó darabig veszteséges úton jár, akkor bármekkora is legyen az igény a termékeire, el fog vérezni. A zsigulik, trabantok meg symian telók pedig nem voltak veszteségesek, ennyi. A cégek hírnevének sem tesz jót az, ha veszteségekről kell beszámolniuk, szóval ez az egész nem olyan egyszerű.

  • Jakesz

    őstag

    válasz Kroni1 #244 üzenetére

    A beszélgetésetek élő példa arra, hogy egy nyugodtan játszani kívánó embernek miért nem éri meg PC-n játszani :B

  • Jakesz

    őstag

    válasz Kroni1 #248 üzenetére

    Itt nem a hozzáértésről van szó, hiszen egy IT-ben teljesen analfabéta bemegy a számtechboltba és kér egy komplett gamer PC-t, aztán meg van oldva, ha PC-n akar játszani nulla hozzáértéssel. Szimplán annyi a dolog, hogy egy átlagjátékos a játékon kívül annyi időt kíván a játékot futtató eszközzel pepecselni, hogy bekapcsolja, beteszi a lemezt és start.

    (#247) Feketelaszlo
    Ha visszaolvasol, nem egyszer jírtak a PC-sek olyat, hogy elkényelmesedett igénytelen konzolosok. Ez a trollkodás, én csak kifejtem a véleményemet kulturált módon, személyeskedés nélkül.

    (#249) TESCO-Zsömle
    Nem is az elromlásra értettem a mondandómat, hanem a PC-vel való pepecselésre, amit kizárólag a játék miatt csinálnak. Ha teszem azt, egy konzolosnak megfordulna a fejében, hogy áttér a PC-re, és tájékozódásképpen benéz egy ilyen PC-s fórumtopikba, jó eséllyel maradni fog a konzolnál :)

    Ezzel én nem magát a PC-t nézem le, sőt semmit nem nézek le, de sokatok képtelen elfogadni ezt a tényt, hogy kerek perec kimondva: A PC nem játékra való, maximum egy bónusz lehetőség rajta a sok más közül, de nagyon nem ez a lényege. És ezért nem a konzol a hibás.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz TESCO-Zsömle #253 üzenetére

    "Az se kötelező. Egy boltos azt is megcsinálja. Leírja a lépéseket. De alapvetően egy PC-n így néz ki a telepítés: Lemez be - > Install -> Next -> Agree -> Next -> Next -> Next -> Finish -> Play"
    Esetleg a telepítés után nem indul a játék, akkor lehet bújni a netet, hogy driver vagy bármi csecsebecse letöltése után működésre lehessen bírni. És ott van a rengeteg optimalizálatlan játék, amelyeknek a gépigénye általában becsapós és azokkal végképp nem lehet mit tenni.

    "Ebből a mondatból hiányzik egy szó: "csak"
    A mondatom többi részével úgy vélem, hogy pótoltam azt a "csak" szócska hiányosságát :) Az tény, hogy az M$ nagyon elcseszte az új boxot, de magára vessen, aki megveszi. Nem kérdés, hogy PS4-et veszek.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz Feketelaszlo #264 üzenetére

    "A konzolokat a gyártók úgy tervezik, hogy a 2 éves csecsemőtől a szódaszemüveges nagymamáig mindenki tudja használni."
    És ezzel hol itt baj? Egy játékkonzolnak pont az a lényege, hogy bárki könnyen ki tudjon kapcsolódni előtte, legyen az fiatal vagy idős, casual vagy hardcore játékos.

    "a konzol-piacon azért könnyebben bekövetkezhet egy nagy zuhanórepülés és volt is már rá példa."
    Csak PS3-ból és Xbox 360-ból összesen eladtak eddig 160 milliót. A legtöbb rájuk kiadott játék eladása villámgyorsan eléri a 2-3 millió eladást. Ezen számok belegondolása után mi is az, hogy könnyebben bekövetkezhet egy zuhanórepülés a konzoloknál? PC alkatrészekből mennyit is adnak el? A játékokat meg meg se említsük.

    "hiszen a PC-t minden évben eltemetik"
    Maga a PC mint munkaeszköz nem is fog meghalni a közeljövőben. De mint játékra alkalmas eszköz, már annál inkább. A hardvergyártók már évek óta veszteségesek és egyre kevesebb hardvert értékesítenek. A végtelenségig nem futja a megtakarításaikból az újabb és újabb gyártássorozat, a fejlesztők lepénzeléséről nem is beszélve.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz Feketelaszlo #266 üzenetére

    "Olvasd el és próbáld meg értelmezni amit írtam, szerintem nem bonyolítottam túl. Amúgy meg ha nincs meg: http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_video_game_crash_of_1983"
    Ja jó, ezt az eseményt már jóval a múltidézés után írtad, azt gondoltam, hogy csak szimpla semmibe feltételezés. Mindenesetre felesleges egy kereken 30 éves történetet felhozni, mivel akkor kissé más világ volt még. Akkoriban és még utána 20 évig a játék szempontjából a PC is eléggé toppon volt.

    "nem lehet a végtelenségig fokozni őket és egyszer gyaníthatólag átbillen a lefelé irányba. "
    Amíg a legnagyobb pénzlehúzásra hajazó játékokból is eladnak 10 milliókat konzolra, addig nem kell ettől félteni. Ha meg is csappannak az eladások, és az eddigi pl 10 millió helyett csak 6-7 milliót adnak el egy címből, akkor sem fognak híd alá kerülni.

    "Én is szeretnék úgy veszteséges lenni mint a hardvergyártók"
    Veszteséges hát az a cég, amelyik már sokadik éve egyre csökkenő eladásokat produkál.

    (#267) capulet75
    "Amikor kijön az aktuális nextgen széria a konzolosoknak mindjárt akkora arcuk lesz hogy nem férnek ki az ajtón, azután hosszú ideig csend van."
    Persze, mert nekiállunk játszani, és nem a fórumokon panaszkodunk, amiért nem jön ez meg az a játék PC-re, meg hogy a konzol visszafogja a fejlődést :D

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz capulet75 #269 üzenetére

    "Ráadásul (csak ez még nem jött át nektek) az új konzolok már most hátrányban vannak a PC teljesítményével szemben."
    Igazad van abban, hogy egy egy csúcskategóriás VGA már most köröket ver az új konzolokban levőkre, csakhogy felesleges így nézni a dolgokat, ahogy eddig is felesleges volt. A jelenlegi konzolok PC-s megfelelőjű hardverei kb Super Mariozni lennének elegek manapság, aztán ahhoz képest, hogy milyen régi hardverek, elég szépen kihajtják belőlük az utolsó erőt is, főleg a PS3 exkluzívokban, amelyek kifejezetten gyönyörűek. Azt az állításodat, miszerint a PC már 1 év után le fogja hagyni a konzolt, remélem hogy csak a PC iránti elfogultságod váltotta ki belőled. 1 év elteltével aki most vett egy középszerű gépet, már nyithatja is a pénztárcáját új hardvert venni. Az első 4 évben még biztosan nem lesznek teljesen kihajtva az új konzolok, és ez a lényeg. Szóval ennyi ideig garantáltan nem fogja tudni beérni őket. Mellesleg arról nem is beszélve, hogy a PC-s fejlődés is szinte egy helyben toporog. A gyártók alig 20%-os teljesítmény-növekedéssel adják ki az átcímkézett termékeiket, én ezekre sem lennék büszke.

    "Azok melyik játékok amikből eladtak tízmilliókat?"
    CoD, GTA, Halo
    A CoD és GTA még a 20 milliót is elérte, a Halo 10 millió környékén van. De az összes AAA cím eléri konzolon legalább a 3-4 milliót, PC-n meg kb 2-300 ezret.

    "Ráadásul ugyanaz a játék általában olcsóbb PC-re mint dobozra és jobb a grafika. Na akkor ki is van megvezetve?"
    Olcsóbb hát, hiszen még így is alig veszik őket. És nem csak Starcrafttal, Diabloval meg Simssel kell erre rácáfolni, mert ez csak 3 cím, amelyből a Starcraftot és a Diablot a multi miatt vesznek, a Sims meg azért fogy, mert a 10 éves kislány kikönyörgi magának a TESCO-ban, mert a torrentet még nem ismeri.
    A grafika meg csak általában akkor szebb, ha egymás mellé vetítik a konzolos és PC-s verziót, egyébként nem lehet különbséget tenni. Kevés kivételtől eltekintve (Alan Wake, Max Payne 3, BF3, Crysis 3) ez így van.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz huskydog17 #289 üzenetére

    "Ha már ennyi biztosan tudod mit lesz sok év múlva, áruld már egy légszíves, hogy 5-6 év múlva kint lesz-e már a Hl2: EP3 vagy HL3!"
    Naná, de csak Steamboxra. Annak a konzolnak az eladásához is kell majd egy hatalmas exkluzív. :)

    "A modern AAA címeknél a PC verzió mindig is szebb volt grafikailag és valószínűleg szebb is lesz mindig, tehát ez nem fog változni azon egyszerű oknál fogva, mert a grafikára a dGPU kiválóan megfelel és a "gamer" PC-kben a dGPU sokszor erősebb, mint az új konzoloké."
    Ez is már sokszor el lett magyarázva, hogy konzolon senkit nem érdekel a grafika. De azért, nézd meg például a The Last of Us tesztet, aztán csodálkozz, hogy ebből a régi konzolból még mindig milyen grafikát hoznak ki. A játékmenet meg elsőrangú.

    "a grafikára a dGPU kiválóan megfelel és a "gamer" PC-kben a dGPU sokszor erősebb, mint az új konzoloké."
    Ez így is van, de bármennyivel lehet erősebb a PC-s hardver, ha a fejlesztők lustaságból vagy szándékosan (a hardvereladások végett) olyan pocsékul optimalizálnak, hogy rosszabbul fut egy 200 ezres PC-n is, mint konzolon. Nem egy játéknál van ez a helyzet.

    "Az új konzolok tehát nem grafika szempontból lesznek előrébb a PC-nél, hanem játékmenet szempontjából."
    A multiplatform címeknél nem lehet különbség, az exkluzív címeknél már annál inkább. Megint csak a PS3 exkluzívokat tudom felhozni. A PC az MMO-kon és RTS-eken kívül másban nem tudja kimutatni az exkluzivitásának erejét, szóval nem mérvadó. Mellesleg az előbbi már megtette az első lépést, hogy konzolon is legyenek, az utóbbi meg szimplán a kihalás szélén áll (na jó, most jön a CoH és a Rome 2, de ezeket leszámítva már régen jött ki és soká is jön új RTS).

    "Értem. Akkor ezek szerint mi PC-seknek is rögtön a Kaveri-t és az az után érkező, rendszerszinten integrált APU-kat/ Radeon HD 8000 szériát kell figyelembe venni."
    Valahogy úgy, hiszen ti jöttök mindig a szupercsilivili grafikával. Másképp elveszik a PC-nek még ez az előnye is, úgyhogy a ti érdeketek :) Persze, aki egy AMD 7970-et lecserél majd egy 8000-resre azt sajnálni lehet.

    "Itt egy elég nagy ellentmondás a kettő között, még te sem tudod, hogy jó-e a 6 év vagy sem. Döntsd már el mit akarsz!"
    Már a 8. évükben járnak a jelenlegi konzolok. A 6 év valóban korrektebb lett volna. Az a 2 év nagyon nem mindegy. Ahogy nagyon sokan is a 2 évvel ezelőtti E3-on várták a nextgen konzolok bemutatását. És, hogy még tavaly sem mutatták be őket, az már eléggé felháborodást keltett.

    "Többször is felhoztad a "The last of us" című alkotást, hogy annak milyen gyönyörű a grafikája. Csak tudod ezzel az a gond, hogy a szép grafika viszonylag eléggé relatív dolog. Nekem például az a játék nagyon ronda, igen jól olvasod, az én szememnek ronda és ha ezt párosítjuk a 30 FPS-el, kösz nem érdekel."
    Ahogy olvastam a válaszaidat, kapásból én is elkezdtem gépelni a sajátjaimat, úgyhogy akkor a fenti Last of Us-os válaszomat felejtsd el :) Te mikkel játszol PC-n, amik után nagyon rondának véled ezt a játékot? Mert ez már hihetetlen. A 60 FPS felett élvezhető a játék című berögződés meg megint egy mindenáron PC-s mentalitás. Inkább fusson a játék fix 30-cal, minthogy essen meg nőjön össze-vissza., olykor tízesekben mérhető értékekben, amelyek az optimalizálatlanság korában szintén nem ritkák. Ez sokkal zavaróbb mint a fix 30.

    "#128: "a PC-nek nincsenek normális exkluzív címei"
    Ugye ezt nem gondoltad komolyan?"
    De vannak, az MMO-k és RTS-ek. Az előbbi kezd a konzol felé kacsintgatni, az utóbbi meg haldoklik. Meg még a Killing Floor ér valamit. De érdekes, hogy ezekben mind elmarad a nagy grafikai orgia, amiért annyira odavagytok.

    ""Ez pont, hogy egy hatalmas érvágás számára, hiszen multiplatform címet konzolon is lehet játszani, az exkluzívokkal együtt."
    Nem mondod, akkor hadd mondjam el neked a nagy újságot:
    multiplatform címet PC-n is lehet játszani, az exkluzívokkal együtt."

    Csakhogy ebben az esetben kissé kevés a választék, már ami a PC-s exkluzívokat jelenti. :)

    "Értjük mi, hogy neked tetszik a jelenlegi konzol generáció és a következő generáció közül a PS4 (merthogy az X1 szerinted egy sz*r és magára vessen aki azt megveszi), de attól még nem kéne egy egész játékostársadalmat lenézni, semmibe venni és hülyének nézni, mert a jelenlegi stílusoddal csak magadat égeted, gondoltam szólok arra az esetre, ha még nevetted volna észre."
    Tudtommal én nem néztem le senkit, ez pont, hogy a PC-sek jelleme a konzolosok felé. Az Xbone-ról pedig majdnem mindenki így vélekedik, nézz utána, ha kíváncsi vagy rá! Szerintem jobban égeti magát az az ember, aki még 2013-ban is azt hangoztatja, hogy játékra sokkal jobb a PC. Persze az el van fogadva, ha valaki így látja, de az már égeti magát, aki szerint a konzol jobb játékra?

    "Remélem meg tudod bocsátani nekünk, PC-seknek, hogy:
    - Sokkal szebb képminőséget kapunk, illetve igénylünk
    - Magasabb képkocka sebességet kapunk/igénylünk
    - Sokkal precízebb irányítást kapunk/igénylünk
    - Lehetőséget kapunk a részletes grafikai beállításokra, így lehetőséget kapva a játék képminőségének és sebességének a módosítására
    - Nekünk is van több száz (vagy még több?) exkluzív címünk, köztük olyanok is, ahol több, mint 10 millió felhasználó van
    - Rengeteg játéknál rengeteg moddolási lehetőséget kapunk
    (igazából van még ennél több is, csak most késő van, így nincs időm se energiám összeszedni mindet)"

    - Sokkal szebbet eddig talán csak a BF3-ban és Crysis 3-ban kaptatok, a többinél maximum csak egy picivel jobbat, de van, ahol semmennyit.
    - Már ahol ugye. Az optimalizálatlanságok tömkelegét meg se említsem, ahol sokszor 200k-s gép kell, hogy ne lowon kelljen játszani vele. Arról nem is beszélve, hogy a framerate-et is lekorlátozzák sok játékban.
    - Már ahol ugye. Az irányítás is rengeteg esetben szimpla konzolport, sok TPS-t PC-n is kontrollerrel lehet jobban irányítani. FPS-hez egér jó, ezt elfogadom.
    - Egy olyan platformon, amely széles skálán mozog a legrosszabbtól a legjobbig, el is várható legyenek grafikus beállítások. De a röhej, hogy sokszor annyira összecsapják a portot, hogy még ez is kimarad.
    - Igen, az MMO-k meg egyéb böngészőben futó online játékok. Azok a játékosok, akik a PC keménymagjának számítanak, a legtöbbjük pont utálja ezeket a játékokat.
    - A moddolást elfogadom, ezt tartom a PC-s játékok kizárólagos és jelentős előnyének.
    (Több nincs is, ne fáraszd magad)

    "Tényleg no offense, csak nem értem miért akarod a saját szokásodat, véleményedet ráerőszakolni mindenkire, illetve miért indítasz egy végtelenül lenéző offenzívát az egész PC társadalom ellen és miért általánosítasz mindig mindenhol mindenre. Nincs azzal baj, hogy konzol rajongó vagy, csak azzal, amilyen stílusban ezt előadod. Nem kéne ennyire reklámozni, hogy egy csöppnyi tiszteletet sem mutatsz a PC-sek felé (és a leendő X1 tulajok felé sem)"
    Normális vita zajlik, semmi ráerőszakolás nincs itt. Mindenki elmondja a végét, aztán lehet egyetérteni vagy cáfolni. Bár igaz, hogy a konzol vs PC vita már elég unalmas, de ha egyszer nem jön össze a kompromisszum :)
    7-8 éven keresztül csak PC-n játszottam, szóval azért nem a semmibe beszélek. Te meg biztosan nem játszottál konzollal, vagy ha mégis, az sem lehetett több 1-2 óránál, hogy egyáltalán megismerd.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz huskydog17 #301 üzenetére

    "Csak ezt igen nehezen hiszem el, hogy pont a Valve a játékostársadalom által legjobban várt játékát ne jelentetné meg PC, Steam-en, ez minden idők legnagyobb öngólja lenne,a Valve-nál se hülye emberek vannak"
    Már a Valve is el akar szakadni a fő PC-s vonaltól, nemhiába hozzák létre a Steamboxot. Mivel eddig más alternatíva nem volt, így rákényszerültek arra, hogy PC-n hozzák nyilvánosságra a Steamet. Most megcsinálják maguknak az alternatívát. És igen, a Valve-nál sem dolgoznak hülye emberek, akiknek az elsődleges célpont a profit minél nagyobb termelése és nem az, hogy mindenáron a PC-t kell előtérbe helyezni, mert ott jobb grafikát biztosíthatunk és meglesz a 60 FPS. HL3 lesz, mert már 2 évvel ezelőtt bejelentették, hogy buktak az epizódikus megjelenésekkel és ezentúl hanyagolják őket.

    "Ilyen címet így fejből nem tudok mondani. Tudnál mondani néhány konkrét példát?"
    GTA IV, Metro 2033, AC3, Red Orchestra 2, Dark Souls, RAGE, Saints Row 2, Stalker Clear Strike, Cryostasis, DMC 3, Gothic 3, Resident Evil 4 és ORC
    Így kapásból ennyi jutott eszembe, de még biztos van bőven.

    ""A multiplatform címeknél nem lehet különbség"
    De igen lehet, csak azt anyagilag nem igazán éri meg."
    Pontosan erről van szó. Az egy dolog, hogy lehetNE, de nem lesz, mert kevés a játékeladás és a hardvergyártók sem finanszírozzák annyira a fejlesztést, hogy megérje a grafikai felturbózást. Ellenben veletek kifizettetik a hardverek teljesítményével arányos árat, aztán ki sem tudjátok élvezni. Kivétel ez alatt a néhány felturbózott port és az optimalizálatlan játékok.

    "Hallottál például már ezekről a stúdiókról:
    - Nixxes Software
    - Ubisoft Montreal
    - id Software
    - Human Head Studios
    - Croteam
    - Valve
    - Blizzard ?"

    Ubisoft Montreal legutóbbi bizonyított a nem túl jól optimalizált AC3-mal, amely még 30 FPS alá is beesik erős PCn is. Az ID Software a RAGE-dzsel szintén szépet alkotott, pedig ők aztán PC-sek voltak réges-régen, és nem a semmiért tértek át a konzolokhoz. Konzolon hozza a játék a fix 60(!) FPS-t hiba nélkül, PC-n meg jó a 30-40 is tele textúrabetöltési hibákkal. Azóta valamennyire lehet, hogy javították, de ez elég volt arra, hogy az ID is bebizonyítsa, hogy elég volt a PC-ből és csak azért adják ki, hogy ne menjen a sírás.

    "Elég szomorú, ugyanis nem egy exkluzív FPS, TPS, RPG és platform játékok van PC-re. Egy exkluzív cím nem feltétele a szép grafikának. Te miért ezt várod el egy exkluzív címtől? Az viszont tény, hogy a nagyobb grafikai durranásokat, ugrásokat PC-n az exkluzív címek hozták. Sajnos az igaz, hogy manapság egyre kevesebb és kevesebb az exkluzív PC FPS játék, mint régebben, de azért akad néhány gyöngyszem:
    - Serious Sam játékok ( A SS3:BFE csak az Xbox360-ra kapott utólag egy portot)
    - Hard Reset (a fejlesztők nem is akartak hallani a konzolokról, mert ott fele ilyen szép látványt nem tudtak volna elérni, ezt ők maguk mondták. Ja és ez "csak" DX9-es játék, de sok DX11 címet a porba aláz látvány téren)
    - Crysis (mindenki ismeri, de láttad már a konzol verziókat belőle, inkább ne nézd meg, mert elhányod magad!)
    - Far Cry 2 (utólag kaptak a konzolok egy sz*r portot, ami fényévekkel sz*rabb volt, mint az eredeti PC-s)
    - StarCraft 2 (azt most nem tudom, hogy hány millióan tolják ezeket)"

    Nem várom el, hogy szép legyen a PC exkluzív, de hát a grafika miatt vagytok annyira oda, akkor legyen már egy PC exkluzívnak állejtő grafikája, máskülönben semmi értelme. Ja de, a Tripwire Interactive azért csinálja a PC exkluzív játékait, mert Steamen sokkal olcsóbban tudják közzétenni a játékaikat, és a Sony, Microsoft túlságosan lehúzná róluk a bőrt. Szóval ezek is csak kényszerből csinálnak PC-re exkluzívokat. És ráadásul exkluzív létére a Red Orchestra 2 olyan optimalizálatlan szemét lett azzal a bűnronda, kidolgozatlan UE3-as motorjával, hogy az elmondhatatlan. Na ez a szégyen.
    Serious Samben nincs semmi extra, mész előre és lősz. Nem ezért fog egy konzolos PC-t venni :)
    A Crysis 1 valóban PC-s játék, de csak egy hosszú techdemonak felfogható, unalmas lövöldözés. A legjobb bizonyíték arra az állításra , hogy a játékok élvezeti szintjének megállapításához csak minimálisan játszik közre a grafika. (Ezért is felesleges a PC-s grafikával való vergődés, amikor a játékélmények tetőfokát a konzol-exkluzívok érik el). A Crysis 2 meg már teljes konzolport lett, aminek a grafikáján javítottak később egy patch-csel, a Crysis 3 meg csak játékmenet szempontjából lett konzolos, a grafikáját jól felturbózták.
    Far Cry 2-t is elismerem, hogy ezt PC-snek lehet nevezni elsősorban, de maga a játék dögunalom a rengeteg császkálással ide-oda.
    A Hard Resetet és StarCraft 2-t nem ismerem.

    "Ezen kívül még sok-sok szimulátort is fel lehet hozni, mint komolyabb PC exkluzív cím. Akár az X2-X3 szériát, akár az autószimulátorokat."
    Ezek manapság már nagyon ritkán jönnek ki, régebben alkotott a SimBin sűrűn minőségi szimulátorokat PC-re. Konzolon a gyakorta kijövő és fejlődő Forzat és GT-t remélem, hogy nem kell bemutatnom :)

    "És már megint általánosítasz mindössze a saját véleményed alapján. De érdekes módon utánanéztem és ezt találtam. Szóval azért dőlnek a rekordok az előrendeléseknél, mert szerinted az el lett cseszve és szinte mindenki más is így gondolja. Érdekes elgondolás, csak kár, hogy tökéletesen ellentmondásos a két dolog."
    Azt viszont egy szóval nem mondtam, hogy nem fogják kapkodni az Xbone-t. A Microsoft marketingosztályát nem kell félteni, hogy rossz munkát végez. De a Sony-t sem kell félteni. Jelenleg a PS3 és Xbox 360 eladásait összevetve minimálisan vezet az Xbox, de úgy, hogy ez a generáció viszonylag egyenrangú volt. De a mostani az röhej. Ha a Microsoft nem változtat ezen az üzletpolitikán, akkor a Sony úgy lemossa mint a sz*rt.

    "Én ilyet tuti nem mondtam és nem is fogok, mert nem jobb, inkább úgy mondanám, hogy legalább olyan jó. Van olyan szempont ahol jobb és van, ahol rosszabb. Konzolnál ugyanez igaz. Ezt kéne megérteni és felfogni, hogy mindkettő kiválóan alkalmas játékra, más-más előnyök és hátrányok mellett. Amúgy szerintem meg az égeti magát nagyon, aki 2013-ban azt hangoztatja, hogy a PC játékra alkalmatlan."
    Kapásból nem lehet azt összehozni azt, hogy egy kifejezetten játékra kiépített eszközt egy szinten említsünk egy olyan eszközzel, amelyben a játék mint funkció, csak egy a sok közül. Márpedig a számítógépen a játék az utolsó szempontok között szerepel, mert nagyon nem arra találták fel. Ez kb olyan mint a mobiltelefonokon a kamera. El lehet vele fotózgatni, de nagyon nem hozza azt a szintet, amit egy profi fotómasina tud csinálni.

    ""Sokkal szebbet eddig talán csak a BF3-ban és Crysis 3-ban kaptatok, a többinél maximum csak egy picivel jobbat, de van, ahol semmennyit."
    Hűha, na itt a gond. Fentebb említettem már néhány címet, de még azokhoz hozzávehetjük itt a 2004-2005-ös címeket is példának. (Far Cry 1-2, Crysis, FEAR 1-2, TR 7-8, The Witcher 1-2. ezek a nevek mondanak valamit?)"
    2004-2007 között még virágzott a PC-s játékipar, szóval nem túl mérvadó ezeket felhozni. A leépülés 2008 után indult meg.

    ""Már ahol ugye. Az irányítás is rengeteg esetben szimpla konzolport, sok TPS-t PC-n is kontrollerrel lehet jobban irányítani. FPS-hez egér jó, ezt elfogadom."
    Van akinek igen, van akinek nem. Tudod, ez is kicsit szubjektív dolog, nagyon sokan vannak, akik nem tudják megszokni a kontrollert."
    Az oké, de ez nem a kontroller/konzol hibája. Annál több embernek meg jobban megy a kontrolleres irányítás.

    "Szóval a HC PC gamerek mind utálják az összes MMO-t? Biztos ezért vannak több tíz millióan."
    Nem azt mondtam, hogy mind, de általában, akik a BF3-at és ezeket a komolyabb játékokat tolják, azoknak a nagyobb része biztosan. Meg abban is van valami, hogy az MMO-sok jó része mással egyáltalán nem is játszik (nem mintha lenne rá ideje ;] )

  • Jakesz

    őstag

    válasz blade zte #318 üzenetére

    "Ámen. Pont magadnak mondasz ellent. A steamnek PC-n jelen kell lennie, mert az is profit neki. És amíg a steambox nem egy befutott termék, addig ez ígyis marad."
    Hol mondtam én olyat, hogy Steamen nem lesz elérhető a Steam? Mivel nagyon nyereséges, így hülyeséget is csinálnának vele. Csakhogy konzolon sokkal jobb eladást produkálna, ahogy a Simsen kívül bármi más is. Szóval természetesen maradna PC-n is a Steam, de a Steamboxos verzióra koncentrálnának elsősorban. De ez érthető is, miverl a Steambox egy olyan eszköz lesz, ami 100%-ig az övék, a PC meg egy mindenki számára nyílt platform, amelyben a Valve csak egy jelentősebb szelete a tortának.

    "Nekem itt mmo-król, meg rts-ekröl ne mondjon véleményt egy konzolos, akinek a minecraftba be kell építeni a craftolási "recepteket", hogy normális játéknak tartsa, és még akkor is inkább a fenekét veri a földhöz, ahelyett, hogy megnézné interneten mit kell csinálni a játékban."
    Nem is mondtam róluk semmit, mivel egyáltalán nem is ismerem őket, de nem is kívántam őket jobban megismerni az első gameplay után. A Minecraft meg megint egy olyan játék, ami fejlesszenek csak a PC-seknek, bár kiadták Xboxra is és nem is bánták meg, mert szépen fogyott.
    Nagyon bírom ezeket a vér PC-s hozzászólásokat. Nyilván én meg vérkonzolos vagyok, csakhogy én támadtam le senkit, mert képes a PC előtt görnyedni játék címszó alatt, 2-3 évente fizetni a hardverekért, melyeknek egy középkategóriás darabja kerül annyiba, mint egy konzol, a sok exkluzív címről is le kell mondani, persze amikor bejelenik, hogy xy játék nem jön PC-re, akkor megy a fórumokon a sírás-rívás, meg persze az elmaradhatatlan konzol fikázás. Érdekes módon nem sűrűn látni olyat, hogy konzolos szólja le csak úgy magától a PC-t, pedig jóval többen vannak, csak hát a kisebbség mindig hangosabb.

  • Jakesz

    őstag

    válasz TESCO-Zsömle #324 üzenetére

    A harci szimulátorok és az arcade lövöldék között között nincs választás, hogy melyik a jó és melyik a rossz. Mindkettő ugyanúgy tud minőségi lenni, csak szubjektivitás kérdése, hogy kinek melyik jön be. Nekem például sokkal jobban bejön az arcade lövölde, mert jobban szeretem a kis pályákon zajló pörgős játékmenetet, mintsem a nagy pályás, "percekig mászkálsz, míg találsz ellenfelet" típusú BF-félék.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz TESCO-Zsömle #326 üzenetére

    A lőtéri kutyát szintén nem érdekli a vergődésetek, mert ti csak a technológiai megvalósításban látjátok egy játéknak az értékét. Ilyen felfogásokkal nem is értem, hogy a PC-re miért van egyre kevesebb igény játék szempontjából...

  • Jakesz

    őstag

    válasz TESCO-Zsömle #329 üzenetére

    "Mi értelme volt egyáltalán új konzolt csinálni?"

    1. Mert van rá igény és hozza a nekik a profitot
    2. Kell egy olyan eszköz is, ami egy adott funkcióra koncentrál. És a videojátéknál ezt a konzol teszi meg. Az, hogy végső fontossági szempontból kiadják PC-re is, nem jelent semmit. Ugyanígy feltehetnéd azt a kérdést is, hogy miért árulnak még mindig fényképezőgépeket, amikor egy átlagos teljesítményű okostelefon teljesen elfogadható képet csinál.

  • Jakesz

    őstag

    válasz Balu12 #343 üzenetére

    "Mert megveszem és nem kell hozzányúlnom"

    Azért sok értelme van megvenni ;]

  • Jakesz

    őstag

    válasz Balu12 #345 üzenetére

    Tudom ám, csak vicc volt :)

    (#346) TESCO-Zsömle
    A konzolhoz is hozzá kell érni, amikor beteszed a lemezt ;]

  • Jakesz

    őstag

    válasz capulet75 #357 üzenetére

    "Ja, lehet, de a mindennapokra kell egy PC is a konzol mellé mert a dobozról nem írogathatsz a PH-ra, akkor meg már nem olyan olcsó ugye?"
    Ehhez meg manapság már nem is kell asztali PC. Elég egy olcsó laptop, sőt egy belépő szintű okostelefon is.

    "Eddig sem kellett 1 évnél több, most meg alapból van jobb vas a PC-hez mint a konzolban."
    Na és? Mi eljátszunk a konzollal 6-8 éven keresztül problémamentesen, ti meg vehetitek 2-3 évente a hardvereket, ha valóban azt az extra látványt akarjátok látni, amire annyira büszkék vagytok.

  • Jakesz

    őstag

    válasz capulet75 #360 üzenetére

    Attól tartjátok magatokat igényesebbnek, mert egy fokkal jobb grafikát kaptok? Hihetetlen vagy! Játsszál csak a Crysis 3-mal vagy a BF3-mal überbrutálfasza grafikával, mi addig olyan játékokkal játszunk, mint a The Last of Us vagy az Uncharted, amelyek valóban vérbeli és igényes játékok, nem úgy mint a Crysis 3-nak nevezett benchmarkotok. Másra meg nem is nagyon hivatkozhatsz, mivel a többi játék grafikája maximum olyannyira minimálisan néz ki szebben, hogy sok esetben észre sem lehet venni különbséget. Te ugye még csak véletlenül sem szólod le a másik tábort?

    Ami a játékok árát illeti. Tudod, konzolon legalább lehetőség van használt játékkal kereskedni(PS4), ami által sok esetben csak pár ezer forintot bukik az ember a végigjátszás után.Megveszem a játékot újonnan 13 ezer forintért, játszok vele 1 hétig, majd 10k-ért eladom, tehát gyakorlatilag 3 ezerért vettem meg. Ha új játékról van szó Steamen, akkor fizethetsz érte 50€-t, vagy ha vársz az első 50%-os leárazásig, akkor megveszed 25€-ért, ami még szintén busás ár forintba átváltva. Aztán, ha megunod, akkor sok sikert az account eladásához!

    6-8 év után nekem egy "hulladék" konzolon lesz, amelyen a játékok tökéletesen futnak majd, a te PC-d meg ugyanazon a látvány mellett folyamatosan elavul és rosszabbul mennek rajta a játékok, mert hát vagy a fejlesztők tojnak magasra a PC-s porta vagy mesterségesen kell a gépigényt növelni a hardvereladások érdekében. Emésztgesd!

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz capulet75 #373 üzenetére

    "Hiába erőlködsz folyamat a LoU-al, úgy adod elő mint ha konzolra kizárólag tartalmas és igényes játékok készülnének, a PC game meg csupa casual gagyi."
    Nemcsak a LoU-val erőlködök, ott van még a RDR, GT, Killzone, Halo, Heavy Rain, stb. Ezek minőségi konzolos játék. A kinectes gagyiságokat nemhiába nem említem meg.

    "Próbáltál már mondjuk a Stalkerrel játszani a dobozodon? Ja, nem, mert azon nincs"
    Ha már Stalker... Emlékszem rá, hogy mennyire optimalizálatlanul és bugokkal tele jelent meg. A nagy PC exkluzivitás megtette hatását. A fejlesztési időtartamát meg ne is említsük meg.

    "A használt játékkal kereskedni bulit meg most szünteti meg az egyik konzolgyártó, úgy hogy innen sincs igazad."
    Direkt odaírtam zárójelbe a PS4-et, hogy még csak véletlenül se tudj belekötni, de látom azért csak összehoztad.

    "És ha veszek egy új játékot (mert én is vehetek ám DVD-n, nem csak te) azt két végigjátszás után én is eladhatom minimális buktával, nem csak te."
    Már vagy 4 éve nincs olyan dobozos PC-s játék a piacon, amelyet ne kellene valamilyen online kliensben aktiválni, szóval az eladásnál ugyanúgy accountot kell eladnod, ami egyrészt illegális, másrészt a kutya sem veszi meg, mivel egy supportos e-maillel pikkpakk vissza tudja szerezni az eredeti tulaj.

    "A te 8 éves konzolodon tökéletesen futnak a játékok, az én ( te írtad hogy muszáj ) folyamatosan fejlesztett gépem meg elavul. Ez mi?"
    Akkor döntsd el, hogy melyik választással próbálsz ellenérvelni! Vagy fejlesztesz súlyos összegekért cserébe, és elmondhatod, hogy naprakész PC-d van, ami 90%-ban azt a szintet hozza mint a konzol. Vagy nem fejlesztesz, de akkor folyamatosan butítanod kell a grafikán, végül pedig nem is tudsz majd akadás nélkül játszani. Úgyhogy a PC vagy az ár miatt vagy a teljesítmény miatt bukik meg a konzol ellen, döntsd el, hogy melyik a kevésbé megalázó :DDD

    "Ui: Az összes konzolos játékot PC-ken fejlesztik. Hály PC-s játékot fejlesztettek konzolon?"
    Ez így is van, csakhogy a konzolra fejlesztik ki a játékot, és ha akarnak PC-s verziót is, akkor fogják a konzolos verziót és megcsinálják belőle a portot. Ezzel az állításoddal szépen rámutattál arra, amire a PC való: munkára.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz tombar #376 üzenetére

    "meg játékra, meg zenehallgatásra, filmnézésre, esetleg zenélésre (ha nem zavar a midi), netezésre stb."
    Fentebb már többször rácáfoltam erre is, miszerint az elsőt leszámítva ezeket már egy közepes okostelefonnal meg lehet csinálni. És mivel a telefonálás fontos része az életnek, az okostelefonok is már nagyon elterjedtek,így azzal sem kell jönni, hogy de hát az okostelefont ezekhez külön meg kellene venni.

    "annyira erőlteted itt több 10 hszen keresztül h mindenki, aki nem konzolon játszik az korlátolt... de a pc munkára való... elhiszi mindenki h oda vissza vagy már a konzol szótól is, de nem lehetne egy kicsit rózsaszín köd mentesen?"
    De a PC akkor is munkára való, azon túl, hogy utólagosan lehet rajta játszani is. És nem azért vagytok korlátoltak, mert PC-n játszotok, hanem azért, mert a végtelenségig erősködtök, hogy a PC igenis jobb játékra.

    "folyamatos fejlesztés alatt gondolom a 2 évenkénti 60k-t érti. na most azzal már natív az 1080p és nem alacsony grafika AA nélkül. az tény h api szinten van a korlát, de nem annyi h leszopd magad a konzol miatt."
    Ez is azt bizonyítja, hogy 1-2 játék kivételével abszolút nem kell vergődni a PC-s grafika miatt.

    (#377) huskydog17
    "Tegyük fel, hogy találkozol egy viszonylag rosszul optimalizált játékkal, melyek kisebbségben vannak. Ilyenkor te mit csináltál? Azonnal dobtad a kukába a játékot vagy esetleg vetted a fáradtságot és megpróbáltad lejjebb venni a grafikai beállításokat? Merthogy PC-n van erre lehetőség. Mond neked az a szó valamit, hogy skálázódás? Konzolon ilyenek nincsenek, ott ne keresd!"
    Tombar hozta fel a Stalkert, én csak megcáfoltam, hogy technikailag nem lett nagy durranás. Konzolon meg miért is lenne grafikai pepecselés? Teljesen jó az alap, ami hozza a 30 FPS-t, esetenként a 60-at is. Az, hogy vagytok páran, akiknek a 30 FPS játszhatatlan az egyéni probléma, a többségnek teljesen folyamatos.

    "Hogy jön ide a fejlesztési idő? Már mindenféle hülyeséggel dobálózol, csakhogy védd a konzolokat. Csak nem értem, hogy miért."
    Ha már valamin sok-sok évig dolgoznak, akkor szerintem elvárható, hogy technikailag is rendben legyen a dolog. És a grafikai butítás sem mindig javít a helyzeten az alapból optimalizálatlan játékoknál.

    "A te logikád szerint nézzük akkor a konzolokat:
    Van néhány játék (pl: GTA-k, Crysis 2) melyek nagyon sz*rul, bugosan futnak a konzolokon (is). Ezek szerint konzolra is mindig sz*rul optimalizálnak minden játékot. Ugye, hogy ez mennyire sántít? Ugyanúgy, amit te mondtál a PC portokról."

    Te is csak ebbe tudsz belekötni. Az optimalizálatlanságon kívül még sok más dolgot is felsoroltam, hogy mi a hátránya a PC-nek, mint játékplatformnak. Ez csak egy a sok közül. A Crysis 2-t végig is játszottam konzolon és egyáltalán nem volt bugos és hozta a 30 FPS-t. A GTA-t meg nem tudom, hogy miért többesszámba, amikor a IV volt az egyedüli, ami konzolon sem volt tökéletes. De az a RAGE motor kezdetlegességének tudható be, mivel a RDR és GTA V teljesen normálisan fut és fog futni. A GTA V-öt az egyik újságíró mondta, aki látta a játékot, még mielőtt kapnám a jós titulust.

  • Jakesz

    őstag

    válasz capulet75 #383 üzenetére

    "És ha a Microsoft bevezeti a korlátozást a játékai eladására, akkor hamarosan megteszi azt a Sony is."
    Legfeljebb a következő generációban, de az meg nem hamarosan lesz. Mellesleg jelenleg is sok-sok milliót adnak el játékokból úgy, hogy él és virul a használtpiac.

    "Az optimalizálatlan konzolportokon meg ne rugózz légyszíves, bebizonyosodott hogy ilyen formában kicseszni a PC-s társadalommal nem kifizetődő. Megpróbálták átterelni a teljes játékostársadalmat a dobozokra, nem sikerült, váltanak."
    Ezt a hülyeséget honnan vetted? Ha csalogatni akarnának, akkor egyáltalán nem kellene PC-re játékot kiadniuk. Az eladásokból meg úgyis csak bukik a fejlesztések nagy része, maximum a hardvergyártók támogatásával tesznek szert némi profitra, de ezért is van kevés munka a PC-s porton, mert amúgy is kevés a haszon rajta. Mellesleg az szerinted mit bizonyít, hogy egyre több konzol fogy és egyre kevesebb PC?

    "A nagy fejlesztők folyamat szüntetik meg az exkluzivitást, tudnád te is ha olvasnál híreket. Mindent kiadnak minden platformra, mert a PROFITMAXIMALIZÁLÁS a cél."
    Eggyel fentebb erre is jó a válaszom. Ameddig a hardvergyártól bírják a finanszírozást, addig ez megy, de mivel egyre rosszabbul áll a szénájuk már évek óta, ezért nem fog ez a folyamat örökké tartani. És ismétlem: a PC-s játékok eladása nagyon kevés címtől eltekintve kutya füle önmagában ahhoz, hogy egyáltalán megérje kiadni PC-re, nemhogy megcsinálni egy remek portot.

    "Sajnálatos hogy a általad vizionált konzolfelsőbbrendűség szemüvegén át nézed a világot. Már levezettem hogy 6-8 év alatt bőven többe van egy konzol mint egy PC, és a ciklus végén nekem még mindig csúcs vasam van, ellentétben veled."
    Ennyi erővel te a vizionált PC-felsőbbrendűség szemüvegét hordod. Ízig-vérig kiállsz a hóbortod mellett, ahogy én is, csakhogy ha megnézzük, hogy melyik platform mekkora pénzekkel dolgozik, akkor meg lehetne könnyen érteni, hogy melyiknek van nagyobb jövője. Én is levezettem már, hogy még 6-8 évig tutira lesz PS4-en használt játékkal való kereskedés, szóval egy friss játékot is gyakorlatilag 3-4 ezer forintért veszek meg, ahogy te még ennél is többet fizetsz Steamen, ha csak az első leárazást várod meg, eladni pedig abszolút nem tudod. A csúcs vasadnak meg annyi értelme van, hogy fizeted a drága hardvereket és a többszörös fogyasztásért járó villanyszámlát, aztán ugyanazt a grafikát kapod.

    "És ha már ott tartunk mi a "megalázó", az ahogy 6 évig KÉNYTELEN vagy ugyanazzal a hardverrel játszani, na ez a megalázó. És még boldog is vagy tőle."
    Ez meg már tényleg vicc a köbön. Mintha egy konzolost, aki játszani vesz konzolt érdekelné egyáltalán, hogy milyen cuccok vannak benne. Komolyan gondolod, hogy a mai világban igény van arra, hogy megvegyük a drága hardvereket kétévente, aztán legózzunk a PC-vel csak azért, hogy elmondhassuk, hogy fasza gépünk van? És mindezt csak játék érdekében és azért, hogy ugyanazt a kinézetet biztosítsa, mint a konzolos verzió? Persze vagytok páran, akiket ez leköt, de nem kéne úgy beszélni róla, mintha a világ is így vélekedne erről. Megint csak a puszta eladásokra tudok hivatkozni, amik kerek perec kimutatják, hogy mire van igény. Erre pont nincs.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz huskydog17 #386 üzenetére

    Teljesen igazad van, sokan nem értik meg a csúnya igazságot, csak kekeckednek, hogy védjék a szeretett platformjukat. A számok magukért beszélnek, és még mindig az megy többektől, hogy a PC-s játékokra nagy az igény.

  • Jakesz

    őstag

    válasz Mardel #392 üzenetére

    Fejlesztenek laptopokon, hiszen manapság már azok is bivalyerősek. A lényege a dolognak annyi, hogy először a legózásra jó hardverek fognak megszűnni, ezáltal az asztali PC-s piacon már csak komplett gépeket fognak árulni, ahogyan az Intel pár év múlva ezt a folyamatot el is fogja indítani. Aztán ezek a komplett gépek is mennek egy darabig, majd ezek is eltűnnek, mert arra az időre már egy bivalyerős laptopot fillérekért be lehet majd szerezni. Szóval a fejlesztéshez, Photoshophoz és az egyéb komoly munkákhoz a laptop lesz a jövőbeli alkalmas eszköz.

  • Jakesz

    őstag

    válasz Mardel #394 üzenetére

    Nem a jelenlegi helyzetből kell kiindulni, mert most még lehet asztali PC-n fejleszteni. Viszont 10 év múlva, amikorra már nem lesz asztali PC, akkor már lesznek ekkora mérettel és teljesítménnyel ellátott laptopok.

  • Jakesz

    őstag

    válasz Mardel #402 üzenetére

    "A pc produktiv munkara, kutatasra, fejlesztesre ugyanugy megmarad."
    A laptop is gyakorlatilag egy PC.

    "A nagy gyartok se fognak leallni a pc-s hardver fejleszteseivel csak olyan aron adjak amit cegek tudnak majd megfizetni."
    Valóban gyártani fognak, csak sokkal ritkábban és kevesebbet, méghozzá az új laptopokba. És ismétlem, hogy 10 év távlatából beszélek még mielőtt capulet75 vagy huskydog17 belém kötne.

    "Tomegesen terjed a tablet is de ez nem azt jelenti hogy azon fognak dolgozni."
    Nemhiába nem hoztam fel eddig a tabletet és az okostelefont. Tény és való, hogy kegyetlenül fejlődnek, a multimédiás szórakozások legtöbbjét már lehet rajtuk végezni, de munkára alkalmatlanok.

  • Jakesz

    őstag

    válasz tombar #405 üzenetére

    Annyiszor, de annyiszor kiemeltem már, hogy én a PC-re itt csak és kizárólag mint játékplatformra mondok véleményt. Ahogy egyébként a cikk is a PC-s játékiparról szól. Tény és való, hogy mi mindenre jó a PC, de el kellene fogadni, hogy játék szempontjából nagyon nincs a toppon, mint egykor. A kontrolleres problémád teljesen korrekt magyarázat arra nézve, hogy miért nem szereted a konzolt. De a többiek csak pampogják, hogy így szar-úgy szar, és még az életben ki nem próbáltak egy konzolt, vagy pusztán a YouTube-os összehasonlító gameplayekből leszűrik, hogy mennyire rossz grafikája van a konzolos verziónak a PC-shez képest és ezért szar egész. No comment.. Ezek az emberek korlátoltak.
    Az okostelefonokat meg csak mellékesen hoztam csak fel, de az tény, hogy ma már messze nem kell 100 ezer forintos okostelo ahhoz, hogy netezni, zenét hallgatni vagy esetleg még végszükség esetén filmezni is tudj rajta. Ezek olyan dolgok, amiket 5 évvel ezelőtt még csak PC-n vagy valamilyen külön lejátszón lehetett lejátszani. Kétségtelen, hogy ezeknek a kütyüknek a fejlődése is a PC jövője ellen dolgozik.

    (#406) capulet75
    Hát téged mint a PC-s grafika igényességének megállapítóját aztán meg is kellene érteni. Nem én temetem a PC-t, ahogy a cikkíró Abu85 szintúgy nem. Az a fránya statisztika mutatja a haldoklását és a folyamat, ami mögötte van. Az meg honnan jött, hogy generációváltásnál mindig temetve van/volt a PC? 2005-2007 között, amikor kijöttek a jelenlegi konzolok, akkor még a PC úgymond a fénykorában volt, hiszen legendás címek tömkelege jöttek ki csak erre, vagy elsődlegesen erre a platformra. Mellesleg ebben az időszakban a hardvereladásokkal sem volt probléma, úgyhogy a PC-t temetni ebben az időszakban teljesen értelmetlen lett volna minden szempontból. És képzeld el, ami állításokra nem hivatkozok, azokkal vagy teljes mértékben egyetértek vagy szimplán nincs miért válaszolni rá. Amikre lehetséges pontosítást vagy cáfolást adni, azokra megteszem.

    [ Szerkesztve ]

  • Jakesz

    őstag

    válasz Balu12 #412 üzenetére

    Csakhogy mire eljön az az idő, amikor már nem lesznek asztali PC-k, akkor már teljesen átlagos laptopok lesznek ezek és az áruk is megfelelő lesz :)

Új hozzászólás Aktív témák