- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Autós kamerák
- Azonnali notebookos kérdések órája
Hirdetés
-
Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
ma Megérkezett az újrabrandelt Pura széria, kivéve a Pura 70 Pro+-t, mert az marad Kínában.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Jövő hónapban érkezik Apple eszközökre az Assassin's Creed: Mirage
gp Az előzetes információk szerint a játék első 90 perce ingyen elérhető lesz bárki számára, a teljes verzióért természetesen fizetni kell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tanisz
senior tag
Nekem az autószerelőm hivatalos suzuki szervízes is, nekem maszekban szerel, nagyon megbízhatóan.
Tőle tudom, hogy a suzuki dízeleket messzire el kell kerülni, annyit kell bütykölni, valahogy nem sikerült a konstrukció, mind a kicsi, mind a nagy dízelek terén. Viszont benzinesekből korrekteket gyárt, gondolom nem véletlenül
Hát norma ide vagy oda, de a kicsi motorok nem hatnak meg. Bár engem nem érdekel, ha 6-8 litert eszik az autó, vagy dugóba belekóstol a 10be, csak legyen megbízható, ne kelljen állandóan szervízbe rohangálni vele, pl besz@rt a turbó 40e km futás utan
http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "
-
sdd2
veterán
A Suzuki mostani dízelkínálata: Swift 1.3 DDiS, S-cross, Vitara 1.6 DDiS mind Fiat dízelmotorok, vagyis olasz a dízelmotor amit én nem nagyon ajánlanék senkinek. Nagyon hangos, nagyon remeg tőle az autó és kételkedem a megbízhatóságában is.
Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15
-
bajnokpityu
félisten
persze, h az. turbos autó nemeszik ha tojásként bánsz vele, de ha elkezded normálisan használni, büntet.
noés totál halott 1800as fordulat alatt, mondjon akármi a kamugörbe.
az 1.6 szivóval viszont néha hajtós, néhaváros, néha nyugis tempomatos, de nem mozgó útakadályként 5.8as átlaggal tök jól el lehet járni.nekem nemhogy 500at, de fillért nem ér meg vitarába a turbo. ez egy városkörnyéki szaladgáló, oda nem jó a turbos benya.
a fotók szvsz katasztrofálisak, és ezt igy konkrétan nem nevezném tesztnek. sokkal inkább tűnik
fizetettélménybeszámolónak. oké, a nagy webes újságok se sokkal jobbak, de ott legalább van a mondanivalónak fonala.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Rusi
senior tag
válasz bajnokpityu #53 üzenetére
Tudsz mondani olyan motort, ami nem halott 1800 (de legalábbis 2 ezres) fordulat alatt? A szívóknak 3 ezertől felfelé van a nyomatékcsúcs, a turbós dízelek és benzinesek meg átlagban 1700/1800-tól már tolnak teljes erővel. Próbálj ki egy azonos köbcentis sima szívó és egy turbós benzinest, mondjuk 40-nél tolj egy negyedik fokozatot (vagy akár ötödiket is), majd kezdj gyorsítani legalább félgázzal. Egyébként a turbós motor nem azért fogyaszt sokat, mert turbós, hanem mert sokan ugyanúgy 3-4-5 ezres fordulaton mennek vele, mint a szívóval. Egyáltalán nem kell tojás módjára kezelni és 40-nel hatodikban lejtőn gurulni vele, hogy jól fogyasszon. Ezen felül, ha nem is alacsonyabb, de azonos fogyasztást veszünk egy azonos lóerős szívóval szemben, akkor is jobb a turbós, mivel a sokkal alacsonyabban elérhető nagyobb/maximális nyomaték miatt egész másképp lehet velük közlekedni. Mivel felesleges szétpörgetni, így persze a turbó sem kap olyan terhelést (persze van 1-2 szabály, ami általános érvényű a turbóval szerelt motorokra, akár dízel, akár benzines), és persze zabálni sem fog. Persze ha pörgeti az ember, akkor tényleg nagyobb étvágya lesz (mint amúgy a szívóknak is).
Azt sem szabad elfelejteni, hogy az adott motor konstrukciója is sokat számít. Nem mindegy, hogy egy motor mennyire van "túlhúzva", tehát 1,4 literből hoznak ki 140 lóerőt vagy 1 literesből 110-120-at vagy mondjuk 2 literesből akár 300+ lóerőt. Utóbbi például nagyon állatul hangzik és tényleg az is, de az élettartamnak és a tartósságnak rendesen alátesz, főleg ha valaki úgy is vezeti. Elég csak megnézni az itthoni turbódízelek motorikus állapotát, szinte kortól függetlenül és máris látszik, hogy nálunk a turbó a legtöbb sofőrnek csak annyit jelent, hogy "taposd neki, hadd szóljon (és kormozzon ugye...)". Aztán jönnek a bajok, a gányolások (hiszen egy zsírúj turbó kicsit sok pénz a 20-25 éves bömbikébe), a bontott szarok beépítése, a "mindegy, csak guruljon" hozzáállás. Itthon a néhány éves dízelautók elég komoly része már úgy füstöl, hogy szinte pariban vannak a kohószökevény Ikarus 200-as buszokkal. Pedig bizony senkinek nem kötelező tönkretennie az autóját, és nem kell állandóan piros lámpától piros lámpáig padlózni, mert a zöldnél ugyanúgy együtt indulunk (és a következőnél is).
A félreértések elkerülése végett nem az itt hozzászólókat akarom a fenti viselkedéssel azonosítani, ez csak amolyan általános vélemény, illetve még inkább tapasztalat, sok-sok éves tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
Mobilaréna (2010-2017)
-
Tanisz
senior tag
Erről beszéltem én is, a DDiS motorokról A felsorolásod mellé még hozzátenném, hogy magas a szervizigénye.
http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "
-
_seth_
veterán
Mindig csak emelkedo volt, lejto sehol? Aki felmegy a hegyre az lefele gurulni fog. Ugyanakkor ha 6,1 emelkedos terepen hatodik nelkul akkor az alfoldon fouton mennyit eszik???
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bajnokpityu
félisten
igen, de aszférikus nyomás alatt vannak a turbosak egész addig, amig nem épült fel a turbonyomás. Tehát jelentősen erőtlenebbek itt. konkrétan egy 1.8turbos benyás jelentősen gyengébb 1800ig, mint a vitya 1.6 szivója. 1800nál kezd megjönni a turbo ereje, de ettől még késnek egy kicsit, igy igazán 2000 környékétől használhatóak. ott van egy nagyon zsiros középtartomány mondjuk 4ig, majd megint oda a tűz.
és pont a vitara 1.6 szivója egy kifejezetten erősnek mondható szivó benzines, pincében is, fent is, 1.6 benzinhez képest, és 6-8ezer km-t futott bejáratott autó esetén. mondom ezt egy 200lovas,300Nmes turbos benyás tulajként.
és jól mondod, 120lovas a benyás, 140 a turbos benyás, és nem 17%al, hanem sokkal többel fog többet enni, ha normálisan használod. bejáratás alatt konkrétan az 1.6os 5.2t evett, váltási ajánlást betartva, majd 5.8at később. tankolásnál mérve. ezt*1.16al tojásüzem nélkül nem fogod tartni turbos benyással. jön egy domb, és röpködnek a tizenliterek.
turbonak majdnem mindegy a turbonyomás (0.8 -1.2), ellenben az olaj üzemi hőmérsékletéig nem kap teljes kenést, tehát a turbót zömmel nem a nagy fajlagos literteljesitmény öli meg, hanem a hideg üzem. ami meg egy városi kocsinál szintén jókora probléma. legtöbb turbos autónak a használatijában benne is van, hogy ne használja 4km-nél rövidebb utakra.
összegezve: sztem a buzukinak kajak nem volt kedve turbos benyásat csinálni. ők a jó és rossz értelemben igénytelen autókat szeretik gyártani, ami meg soha nem lesz egy közvetlen befecsis turbos. éljenek EU normák.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Rusi
senior tag
Nyilván fel-le mentünk, ha csak emelkedett volna az út, akkor nem Lengyelországba, hanem a Himalájára jutunk fel.
Viszont nehogy azt hidd, hogy 1 km emelkedő, majd 1 km lejtő volt nyílegyenesben, közben folyamatosan kanyarok voltak, amin egyébként nagyon élvezetes vezetni, meg a táj is nagyon szép, viszont itt azért nincs percekig motorfék, mert már kapcsolsz vissza, hogy a kanyar közepén kezdődő kövtkező emelkedőn húzzad fel, aztán lejtő, de megint kanyar, fékezés, visszaváltás, majd megint kapaszkodás. Városban biztosan többet eszik az 1,6-os szívónál, de ugyanezen utat megtéve a szívó nem evett volna kevesebbet, mivel vagy eggyel kisebb fokozatba kell fehúzni vagy eleve nagyobb gázzal, nekifutással húz fel az emelkedőn. Mindazonáltal a személyes tapasztalatom is megerősíti azt, amit itt is említettek és gyakorlatilag az összes hazai tesztben is, miszerint a Vitara szívóbenzinese meglepően jó konstrukció, az Euro 6-os agyonfojtás ellenére is jól használható, nem fogyaszt sokat, ráadásul nagyon csöndes (a turbós kicsivel hangosabb, de nem rossz a hangja). Ugyanakkor ha nem a 4WD változattal megyünk, talán még 1-2 decit nyertünk volna, hiszen hiába nem hajtott folyamatosan az összes kerék, a rendszer hajtási ellenállását és méginkább a pluszsúlyt mindenképp magunkkal cipeltük. Valamint azt se feledjük, hogy a turbóshoz hatos váltót kapsz, a benzineshez meg ötöst, ez sík úton, főleg országúti, meg autópályás közlekedésnél (na nem 180-nál) azért számít.
[ Szerkesztve ]
Mobilaréna (2010-2017)
-
Motion_Blur
félisten
Milyen adalékot raktál bele?
Én elhiszem hogy annyit evett, csak a jellemző nem ez.
Nekem Swift2 80% város mellett eszik 6-6.1-et, havernak ugyanez a modell 8-at. Na ő nem hiszi el nekem, szóval tudom mit érzel
Mondjuk én 5,5-5,7 alá akkor se tudok menni ha közút 80-90 km/h + hátszél, de városban is meg lehet tanulni úgy vezetni hogy alig egyen többet
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Motion_Blur #59 üzenetére
Mivel minden benzinkút nyers alapüzemanyagot kap, azt a tankerről való levételkor keverik készre
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
bajnokpityu
félisten
válasz Motion_Blur #59 üzenetére
vagy más a motor beállítása.azonos motor,váltó, majdnem azonos tömeg esetén az scross másfél literrel többet eszik, mitn a vitara. egy bácsi mesélte, aki scrossról váltott vitarára. vitarának más a befecsi térképe, későbbi fejlesztés.
de akár a swift sportot is lehet említeni, bár ott nem 120, hanem 136 lovat ad le ez a blokk. az is többet eszik.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
tomchy
tag
Már régóta nem Ford motorok vannak a Mazdákban. Sőt, a benzinesek sosem voltak azok (talán 1-2 kivétel),inkább a dízel. De már jó pár éve saját fejlesztés a Skyactiv. Sőt, a Fordnak már részesedése is minimális .
Honda k24 pedig az egyik legjobb a kategóriájában.
[ Szerkesztve ]
internetprint.eu - Fotókönyv, fényképes naptár, névjegy, szórólap. 20%-os kuponkód: JDC20
-
Graphics
Jómunkásember
Nekem a dCI egy nagy mumus marad mindig is..a Modern CR rendszereket a hazai üzemanyag tönkreteszi...
Nincs rendes minőségű gázolaj.. Hiperugrás van ha kint tankolsz és ha itthon.... kintitől szárnyal az autó, az itthonitól meg nyeklik...
@tomchy: Dízel se Ford volt, hanem HDI.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
apaszka
veterán
válasz Motion_Blur #59 üzenetére
1,5 évesen vittem vissza az új Swift-em anno. 21000km el. Kihoztam egy SX4-et.
Ez 8 éve van meg.
Ez valóban kevesebbet eszik, és jobban megy az SX4.
Tanúsíthatom, hogy a Swift többet eszik.https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
Tanisz
senior tag
Okok,igaz a Skyactiv az tényleg nem az, én fogalmaztam rosszul.
A 2008-2012 közöttiekre értem, ami számomra megfizethető árkategória
Hidd el, ha lenne fölösleges 8-9 M HUF-om rohannék egy vadonatúj Mazda 6 kombit megvenniNekem Mazda szervizes mondta, hogy a Ford által gyártott motort pakolják/pakolták bele benzin/dízel egyaránt, igaz átalakítva. Lehet átvert, bár miért tette volna, vagy én értettem félre, hogy a dízelek azok csak.
Igen tudom, hogy a Honda a legjobb a kategóriájában, de mit tegyek, ha kicsi a csomagtartója, kell a hely
[ Szerkesztve ]
http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "
-
8th
addikt
Nekem a dCI egy nagy mumus marad mindig is. Hehe, nem csak neked. Nem linkelem a műhely weboldalát mert nem akarok direkt reklámot csinálni nekik, de:
Renault dCI: "A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező. A kenési hiányosság következménye, hogy a nagynyomású szivattyúban elhelyezett kisnyomású tápszivattyú lapátjai megkopnak, berágódnak és tekintélyes mennyiségű fémreszelékkel telítik az injektorokat és velük együtt a komplett üzemanyag rendszert."
"A képen egy renault 1,5 dci üzemanyagszűrőjének tartalma látható! A kép magáért beszél." -
sdd2
veterán
válasz bajnokpityu #53 üzenetére
Ne haragudj, hogy nem tudtam beszerezni egy fél millás fényképezőt a tesztképek miatt, sorry.
Azt hogy ez egy fizetett teszt vagy élmény beszámoló volt azt kikérem magamnak, nyugodtan telefonálj be a Magyar Suzuki Zrt-hez és érdeklődj utána (még nem került plussz pénzbe elmenni az autóért, majd hazajönni és visszavinni majd hazajönni). A cikket pedig nem volt kötelező elolvasni, nem akartam sima autóstesztet írni, abból van pár száz a neten keress rá ha azt szeretnéd olvasni. Véleményem szerint egy hosszabb út tapasztalatai többet elárulnak egy autóról mint mondjuk a nagy újságoknál hogy ül napi 10 percet a kocsiba majd 150km után levonja a következtetését.
Minden jót
Más
Az Agip benzinkútra mint mondtam nem magyarországról érkezik az üzemanyag, illetve nem is a Mol-tól (nem volt még átadás sem, tehát az Agip még az Eni Magyarországé) hanem valamikor Németország, Ausztria, Lengyelország vagy Szlovákiából érkezik, és az Eni adalékát öntjük (öntöm) az üzemanyag lefejtésekor a tartályba. Ez az adalék nem a Spuri meg a hasonló termékek, azoknál sokkal erősebb és komolyabb hatásfoka van. Tulajdonképpen az adalék nem más mint egy állag javító amitől jobb égést produkál a motor.
A 98-as és 95-ös benzin adaléka eggyezik, ott a keverési arány más, míg a Diesel és DieselTech más adalékot kap, mivel a prémium gázolaj ugyan olyan mint a sima gázolaj csak az adaléka más hatásfokú és jóval drágább is az a fajta adalék.
[ Szerkesztve ]
Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15
-
_seth_
veterán
Akkor fouton hatos fokozatban megis mennyit fogyaszthat sik terepen, ha ez a hegyek kozti fogyasztasa max otodikben?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
vodkaboy22
addikt
Gépész vagyok úgy hogy kis oktatás:
Leadott teljesítmény egyenlő fogyasztás
Leadott teljesítmény = fordulatszám szorozva nyomaték
Ha kis fordulaton = 2000 vagy 300Nm nyomatékod akkor a leadott teljesítményed ugyanakkora mint 4000-res fordulaton 150Nm nyomaték. Ugyanakkora
Magyarul egy ugyanolyan effektívítást feltételezve mindkét motor ugyanannyit fogyaszt!!! (mellesleg ha jó az átétel akkor a kereken is ugyanakkora nyomaték lesz és ugyanúgy gyorsul a kocsi)Egyszerű matek és fizika.
Akkor hol a trükk? Hogy a hőgép diagrammot figyelembe véve a turbós motor ha jó tud 36% effektivitást egy vvti szívós meg 30%-ot!!! Tehát igen matek szerint jobban fogyaszt a turbós!
DE
A szívóst tudod 2000-3000 fordulat között használva kisebb nyomatákkal dolgoztatni és kevesebbet fogyasztasz (gyöngébb is) a turbos meg dolgozik rendesen (de fogyaszt is!!!)Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
kecsetif
aktív tag
válasz bajnokpityu #57 üzenetére
Hello Pityu!
Azert egy regebbi nagynyomasu turbos 1.8 (gyanitom volvo T4 ?) motort nem kellene egy mai kiskobcentis turboshoz hasonlitani. Teljesen mas vilag. Azoknal a nyomatekcsucs 2400-as fordulatnal kezdodott es kifulladtak 3600-nal. Mellesleg lassan reagalnak es sokat esznek. Link.
link2
Ehhez kepest egy alacsony nyomasu kisturbos 1500 korul mar leadja a maximalis nyomatekat kb. 4000-ig. Sokkal jobban hasznalhato es szinte azonnal harap (a kis turbo erezhetoen gyorsabban felporog). linkNalunk az egyik auto egy 1.2 tsi (ibiza 2011 - 1000kg). 70000km utani tapasztalatok 6 liter nyaron, 6,5 telen a fogyasztas. Kiszamolva, nem az auto szerint. 90% belvarosban, szaladgalos autokent.
A masik egy 1.4 tsi (altea xl 2011 - 1500kg). 85000km. Nyaron 7, telen 7,5 a fogyasztas vegyesben hasznalva. Csak varosban hasznalva 8-at eszik. Egyszer telen volt 8,4, de akkor -30 volt odakint folyamatosan.
Az atlag forgalom korulottem szinte mindig rettenetesen lassunak erzödik.Sajnos eleg gyakran kell visszaulnom szivo benzinesekbe (berauto), de magamnak mar soha nem vennek. Meg akkor sem ha a tsi "elromlos" -nak tartott. Nalunk eddig meg egyiknek sem volt semmi baja. De ha lenne is inkabb javittatnam vagy vennek egy ujabbat.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
1.4 és 1.8 tsiket ismerem. Előbbi ha 2000 alatt használod, tehát gyönge mint a dög, 5 körül eszik. Utóbbi rekordja 5.8 volt. De normálisan használva 8 és 9, gyorsítgatva v városban 9 és 12. Ilyet nem csinál szívó.
Gyakorlatilag csak abban lehet biztos az ember h a szabványos mérési ciklushoz megcsinálják a térképet, utána zömmel xarnak a fogyira. Legtöbb kicsit chipelt tsi kevesebbet eszik, mint gyárilag. Enyém 2 literrel.
Azért nem volt vicces a városi 14et látni egy modern turbomotortol, ami elvileg hatékonyabb, mint a szívó.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
sdd2
veterán
válasz vodkaboy22 #70 üzenetére
Én értelek és logikus is, viszont a 2000-es vagy 3000-es fordulatot tovább tart a szívónak elérni, mag í turbósnak nem az 1500-1800-at, illetve a motorokat manapság a fogyasztásra hegyezik ki legfőképp, illetve az emissziós szabványokra amikre muszáj.
Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15
-
vodkaboy22
addikt
Visszakapcsolás? Vagy a váltó minek van?
Es ahogy feljebb írja Pityu is. A szivoval lehet ovatosan banni a turbo viszont tud olyan meglepit adni amin besirsz...
A turbos 100kw 2000res fordulaton odalepve kicsit, ugy kajol 14 litert mint a pinty a szivo 100kw 2000res fordulaton ha akar se tud.
Ez a baj.
Mig az atlag pilota 3500 4000 fele nem akar menni mert hangos es sokat fogyaszt addig a turboval lepadlozza 2000res fordulaton nyugodtan maris van fogyasztas azt nem erti miert
Nyomatek = benzinVillamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
kecsetif
aktív tag
válasz bajnokpityu #72 üzenetére
9 litert az 1.4 tsi? Hungaria korutas ejszakai huligankodas?
Ilyet mondjuk nem csinalok, de a tobbi autot igy is folyamatosan kerulgetem, a sebesseghatart meg leginkabb aszerint valasztom, hogy megmaradjon a jogsi.
Nekem mar 1500-tol huz rendesen. De elvileg ugy is kellene lennie (CAXC, CAXA motorkod). Mikor tudok egyenletesen haladni varosban akkor 1500 ala viszem a fordulatot egy jol iranyzott 6-ossal, aztan nem sziszeg tovabb a turbo.
Biztos minden rendben van azzal az 1.4-essel? Mikori evjaratu?Legutobb kb. negy hete volt egy 1 eves szivo astra 1.4 nalam 2,5 hetig (Kb. 2500km-t vezettem). Hat az megette a 7,5-et mikozben nem ment. De nagyon nem. A vegen mar rendszeresen 5000-en tul is forgattam, mert nem akartam meghalni. Hat inkabb jarnek biciklivel.
De hogy a cikkhez is szoljak. A kis turbosok szerintem jol hasznalhatoak. A suzuki meg becsuletes ceg, aki nem nezi beta teszteloknek a vasarlokat, mint pl a VW. (13 eves regi swiftben ingyen csereltek a lengescsillapitot par eve, mert gyari hibas volt! )
Ez a vitara mar nem az a vitara, de ezt meg mar ugyis mindenki tudja. Nem is azok lesznek a vasarloi.
A gyorsulasi adat kicsit magas, de gyanitom nem futja meg a szazat kettesben. Van a cikkironak errol tapasztalata?[ Szerkesztve ]
-
kecsetif
aktív tag
válasz vodkaboy22 #74 üzenetére
Igazad van, de ugyan akkora meneshez szivobol nagyot kell venni es raadasul forgatni is kell folyamatosan.
Ezek a kis turbosok a nyugat-eu-i igenyek kiszolgalasara szulettek. Ott az emberek altalaban elkoltik 6 ev alatt az auto araval megegyezo nagysagrendu osszeget az auto fenntartasara. Senki nem akad fent egy 7 millios autonal, ha a mondjuk a kuton az auto ertekenek a 0,01%-val tobbet ott kell hagyni egy tankolasnal. Viszont ha frau Wunderbaum 6-osban felhajt az autopalyara 70-nel, akkor az az auto huzzon 160-ig egyenletesen. Mert a holgy nem ert hozza es nem is erdekli. De fizetett. Mellesleg a holgy venne 3.0 V6-ot is csak az eu mar nem nezi jo szemmel. Mercire/bombire meg azert nem futja a takaritonoi nyugdijbol.
[ Szerkesztve ]
-
Kaiku
senior tag
Nyugodtan vegyél turbósat, csak 10000km elteltével olajcsere, ha meghajtod akkor futtasd ki a turbó, hogy visszahűljön. Magyarán pl autópályán amikor kiállsz tankolni kirakod üresbe és szépen kigurulsz, majd kb 2 percet járatod alapjáraton. Hidegen meg megvárod még bemelegszik és csak azután nyomod. OMV Max Motion 95-öt tankolsz.
-
Tanisz
senior tag
Köszi
Na igen, ezt tudom, de nem mindig van lehetősége az embernek ezekre odafigyelni.
Valamint sokat járok városban, így oda nem túl szerencsés az ilyen használatMindig odafigyelek az autóimra,rendszeresen karbantartom...stb.
Nem ütöm-vágom, elhanyagolom, de akkor is használati tárgyak, nem pedig hímes tojások, még a turbó dízeleknél megértem az ilyen használati módot, de egyszerűen benzineseknél nem tudom összeegyeztetni
Maradok a jó öreg szívó 16 szelepes benzineseknél szerintemhttp://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "
-
deicide
veterán
Amikor megnéztem az adatokat a végén, elcsodálkoztam, 41xx mm hosszú, a 3 ajtós Astra-m pedig hosszabb nála 30 centivel és nem értem, hogy jön ki a matek.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Tanisz
senior tag
Igen tudom, valamint a Toyota is és a Honda is, maradok ezeknél a márkáknál, csak alig van használható ajánlat a piacon, amiből válogatni lehessen
http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "
-
Zsolto
őstag
Én az M9R kódjelű 2.0 DCi-ről beszéltem, nem az 1.5 DCi-ről, aminek azon kívül, hogy a Renault-okban ezt is DCi-nek hívják, semmi köze az 1.5 DCi-hez.
Ez vagyok én: https://sites.google.com/view/zsoltkaldos/home
-
Graphics
Jómunkásember
CR rendszerű. Ezeket a hazai üzemanyag megeszi...
Ha delphi, denso, Bosch, Siemens, akkor is.
Amúgy Bosch, ennek legalább még drágább a javítása . De mondom,nem a motor a gond, hanem az, hogy kényes az üzemanyagra, ami itthon alacsony minőségű!
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
atike
nagyúr
A Vitara az új Swift... Nekem részemről nagyon is bejön. Simán elfogadnám.
-
Motion_Blur
félisten
Így hogy a GL+ felszereltség is beesett már 4M alá, tényleg nagyon jó vétel.
A beltér viszont nagyon kopogós gagyi műanyag lett, ellentétben az S-Scrossal amiben sokkal jobban a felhasznált anyagok. Annak a belterével 10/10-es vétel lenne a Vitara, így csak 9/10.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Gengi
senior tag
Köszönöm a tesztet! Nem is képzeltem, hogy ilyen is szokott itt lenni .
Most akarom megvenni életem első új autóját és ez is benne van a pakliban (bár nem első helyen.) Egy bajom van, vele, hogy istenem azok az ajtók! Főleg hátul, legalább purhabbal kifújhatták volna ...
Szükség van az ilyen jellegű tesztekre is szerintem. A fórumban meg a fogyasztási adatok alapos kivesézésére. Pont ez a bajom ,hogy nincs igazán hiteles forrás egy kocsi fogyasztásáról. Nem egzakt értékre gondolok, hanem még intervallum sincs...
Pl.: Nállam a nagy esélyes a KIA Sportage 2016 ,de ehhez meg kevés az infó...
PSN:Mak1wara "A Tudásalapú társadalmat megette reggelire a fogyasztói társadalom"
-
Gengi
senior tag
Persze!
A VITARA most szerintem az SUV piac Best Buy kategóriája! Ebbe senki nem köthet bele!
Az már egy elég frankó felszereltség ,meg ugye GT LINE ... Én megelégszem az 1.6 LX Exclusive felszereltséggel , azt 6 250 000-be mérik. Viszont tényleg nagyon-nagyon össze van rakva. Nem érzem azt az "műanyag" hatást. Az ereje is meglepően kellemes, de mikor tesztvezettem nem is kerestem a vadállatot .
(Egy dolgot érdemes megnézni nagyon a Sportage-nál ,hogy 5-6 évesen 1,5 -2 millió FT-al kevesebbért adható el. Ami szerintem teljesen korrekt értékvesztés.)
[ Szerkesztve ]
PSN:Mak1wara "A Tudásalapú társadalmat megette reggelire a fogyasztói társadalom"
-
sdd2
veterán
Legközelebbi cikkek: BMW 220d xDrive Gran Tourer
Suzuki Vitara 1.6 GLX DDiS AutomataJó térerőt mindenkinek. iPhone 15
-
Rusi
senior tag
-
Gengi
senior tag
Én is így vagyok velük. A tucson egy tank. Brutális minőség nem brutális áron. Jövőhéten megyek tesztvezetni. Annyi a bajom csak a tucsonnal, hogy mikor megkérdeztem az eladót, hogy mondja már meg hogy ha navit is kérek bele 350 000-ért, tud-e olyat a rendszer hogy a műszerfalon megjelenik kicsiben, csak a lényeg. Az eladó közölte,hogy rossz márkakereskedésben vagyok .....
PSN:Mak1wara "A Tudásalapú társadalmat megette reggelire a fogyasztói társadalom"
-
ak76
senior tag
Két hete használom ezt a típust az egyhatos szívóbenzines verzióval,GL+ felszereltséggel.
A fanyalgóknak megemlíteném hogy ezért a pénzért (4.2M) ilyen felszereltséggel,ekkora motorral nem kapni semmit sem,ahol az összes,a GL+-ban fellelhető extra megvan,és nem pöcsköszörű egyliteres turbós varrógépmotorokat akarnak rád sózni alapmotorként,ott az árcédula minimum 4-5 kilóval feljebb kezdődik,de inkább ötössel indít.
A fogyasztás csekély,és nem azért mert tojásokat tartok a gázpedál alatt,hanem azért mert a kaszni az egyhatos motorral,összkerék hajtás nélkül 1075 kilogramm,a vegyes fogyasztás nem spórolósan kijött 5.8 literből,ami egy bejáratós motortól nem rossz produkció,nyilván nem taposom ki a szemét,de dinamikus haladást biztosít,négy emberrel,meg a cuccaikkal a fedélzeten,és ez egy családnak bőven elegendő.
A beltér anyagminősége meglehetősen tré,a design,és az ergonómia ellenben kiváló,a helykínálat ha nem is bőséges,de elegendő,én a 187 centimmel simán beülök magam mögé,a csomagtartó 4 ember cuccainak elegendő,nyilván nincs az a batár amit ne lehetne telepakolni,de maradjunk a realitások talaján.
A 17 colos felniktől,meg a peres gumiktól kissé tartottam,de meglepően jól rugózik a vas,a váltó eszméletlenül jó,rövid úton jár,és joystick szerűen,precízen pakolgatható,élmény használni,a tempomat teszi a dolgát,a digitklíma szintén,a világítás erős,és úgy összességében jó az egész cucc,ahogy van.
Ennyi pénzért.
A hatmilliós csúcsverzió viszont egy vicc,annyiért már ott a Kia Sportage,a Hiunday,meg a többiek,mindegyik komolyabb autó,komolyabb pénzért,de ha szűkös a büdzsé,és számít a megbízhatóság,az egyszerű bevált technika,meg a használhatóság,nem mellesleg az olcsó(bb),és kiterjedtebb szervizháttér,akkor nagyon jó választás egy Vitara,ami nyilván nem terepjáró,de most frankón,ki az az állat aki mondjuk a 20 milliós Range-t kiviszi Somogybabodra,csak azért mert a Range egy valódi terepjáró?
Megmondjam?
Senki.
Ezt se fogja senki kivinni sarat dagasztani,ellenben tele lesznek vele az iskolák,óvodák parkolói,mert két gyerek,papa,mama,a cuccok,meg a resztli elfér benne,megbízható,és olcsó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ritkaság! Alienware AW5520QF Oled Gamer Monitor!55"/4k/120hz/0,5ms/Alienfx RGB
- LG34UM-68P 21:9-es Ultra Wide monitor eladó!
- HP Envy x360 15,6 IPS LED Gorilla Glass i7, 16GB, 1TB fémházas 3az1 notebook + HP toll - harmad áron
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- Szép állapotú 2020-as MacBook Air 13 - M1-es processzor, 8GB RAM, 256GB SSD