- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vadmeggy
aktív tag
Ennyi vizet pedig egészen biztos, hogy valami közeli tóból vagy folyóból nyernek, nem slaggal töltik fel .
Ha urán helyett tórium alapú erőműveket használnánk, akkor nem lenne ennyi sugárzó melléktermék, szinte végtelen kapacitás a rendelkezésünkre állna és sokkal hatékonyabb is lehetne. Kár, hogy atomfegyvereket nem lehet előállítani belőle.
Indiában most építik az első tórium alapú erőművet, azonban a világ többi részén nem túl népszerű, mert rengeteg pénzt beleöltek az urán alapú technológia fejlesztésébe, annak ellenére, hogy már a kezdetektől fogva tudták, hogy a tórium ígéretesebb.
Én nem hiszek a megújuló energiaforrásokban. Nagyon kevés helyen lehet csak hatékonyan üzemeltetni őket. Szeretem azokat az elképzeléseket, hogy építsük be napelemmel a Szaharát, mert hát ott úgy is kurvasokat süt a nap és fedezné a föld energiaszükségletét. Az áram pedig majd magától idejön.
Ha szélesebb lenne, lehetne gyúrópad. Rajta tricepszezne egész Európa.
-
#06658560
törölt tag
Melyik autómárka szereti a flottavásárlókat? Mennyi haszna van az autógyárnak a karbantartáson? hangsúlyozom, autógyárnak, nem kereskedőnek.
#139 csuszi: minden ami messze van az az átlagembernek láthatatlan, elfelejti, hogy létezik, problémát okoz, stb. Csak amikor a képébe tolják akkor hápog rajta. Ezért is jó a mostani probléma, had szívja az emberiség a saját koszát- de az elektromos autó nem a problémára adott helyes válasz. Az az lenne, mi a fészkes fenéért utazzak feleslegesen, amit lehet oldjak meg home-office módon, s csak ritkábban kelljen mennem bárhova is, vásárlást, stb-t oldjam meg megosztott autóval, stb. stb. Az energiafelhasználásnál az épületgépészeti oldalt kéne alaposan megnézni, mi a fészkes fenéért nem lehet a home office terjesztésével kisebb irodákat, kisebb légteret fűteni, s felesleges lenne normális építésnél légkondicionálni.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
napelem eredő hatásfoka (mert vagy tárolni kell, vagy visszatáplálni) nem 15%, inkább olyan 11% körüli.
a víz magasba pumpálása jó, de nagyok kevés helyen képes, nagyon kevés energiát tárolni.
a home office munkahatékonyság szempontjából egy vicc. egy nagyon kényelmes vicc, de vicc.
[ Szerkesztve ]
-
csuszi
aktív tag
válasz Vadmeggy #151 üzenetére
"Ennyi vizet pedig egészen biztos, hogy valami közeli tóból vagy folyóból nyernek, nem slaggal töltik fel "
attól még hogy élőbőlé nyered, az még lehet holt."Én nem hiszek a megújuló energiaforrásokban. Nagyon kevés helyen lehet csak hatékonyan üzemeltetni őket."
erre írtam, még nem alkalmas. és mit gondolsz ha végig gondolod hol voltunk technikailag 1900-ban, hol leszünk 2100ban? 2500ban? fejlesztés, jövő. a belső égésű motor se 3 lityit fogyasztó szuper biztonságos kényelmes xy szuper autókkal indult. meg ez úgy mindenre igaz, nem is rossz milyen aranyos kis számítógép ketyeg itt az asztal alatt, ahhoz képest mekkora és milyen teljesítményű volt 50 éve.
képzelt riport onnan:
aahh nem hiszem hogy a számítógépnek van jövője, maradjon inkább az abakusz, nagy, drága, pontatlan, elromlik, sok energia, szar az egész... mondjak plusz példákat? tudok kb 1000-et -
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #152 üzenetére
"Melyik autómárka szereti a flottavásárlókat?"
mind."hangsúlyozom, autógyárnak, nem kereskedőnek."
én is hangsúlyoztam, gyárról beszélek, amikor a nem utángyártott alkatrész sokszor annyiba kerül, mint az utángyártott nem official.
kérlek olvass e témában totalcar cikkeket, pont ugyanerről írnak a tervezett avultatás témakörben. hogy baromság, de a szervizen néha több haszon van, mint magán az autón ők azért szerintem láttak már autógyárat belülről. természetesen belső ford/audi/totyota/stb diagrammal és kimutatással nem szolgálhatok csak alkatrészárakkal, amikor a vw-mnek veszek valami officialt akkor gúvad a szemem, a "nem official" meg töredéke. biztos azért, mert a vw többe kerül, nem azért mert érdekes árréssel dolgoznakmásodik része a kommentnek.
épületgépészet és szigetelés stb, az az energiafelhasználás egy szelete. a közlekedés a másik. egyik nem üti a másikat. csökkentheted a közlekedési energiaigényt persze, de ennek mi köze ahhoz, hogy a járművek maguk lehetnek MAJD x év múlva környezetbarát, hatékony, zöld elektromos autók?
sziontén ahogy említettem, éppen 200 tonnás számítógépek, vagy gőzmodzonyok. majd lesznek azok is egyre jobbak. a 2013-as tesla, ami kinn poroszkál kalifornia útjain 100ezer dodoért, mennyivel jobb mint egy szaros 10 évvel ezelőtti elektromos verda? milyenek lesznek 50 év múlva?miért kell állandóan mo.-on olyan kommenteket olvasni, hogy de hát ez szar, az is marad? nem volt elég példa a fejlődésre a technika története során?
maximum irányt kell vizsgálni. nem környezetszennyező, pöfögő autó a cél. ha az erőművek fejlettebbek lennének, akkor már hatalmasat ugornánk a cél felé. és még akkor az autó maga nem is fejlődött tapodtat sem.
hát méga ha lásd cikk jobb akkupakk kerülne bele, ne adj isten kevésbé környezetterhelő előállítással és elhasználódás utáni kezeléssel?ezt nem befolyásolja, hogy az épületeket bőven lehet fejleszteni, amikor e kategóriásak hazánkban a nyomorultak, és az a+os lenne a kívánatos. a kettő nem zárja ki egymást.
amíg az ember utazni fog, márpedig fog. kérdés mivel. -
Chris Kiki
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #141 üzenetére
Nem féltelek, csak a tapasztalataimat írtam le. Árról én nem is beszéltem.
Szobai világításra alkalmatlan, az RGB fehér nem fehér. Olyan színe lesz tőle mindennek a lakásban, hogy... Kiegészítőnek vagy hangulatvilágításnak maximum.Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
Roliiii
aktív tag
válasz Chris Kiki #156 üzenetére
Olyan vezérlőt kell venni amivel jól lehet keverni a színeket, javaslom neked is és akkor kikeverheted a magadnak megfelelő meleg fehéret is.
http://www.ted.com/talks/shawn_achor_the_happy_secret_to_better_work
-
#27483136
törölt tag
Semmi pánik, már épül az első (energiatermelő) fúziós reaktor Franciaországban.
-
infectedmann
őstag
Hhhhhhhhhh. Évek... az fok a fránya évek. Egyre csak fejlődnek a hardverek, Egyre többet zabálják a telefonok az akkut. Lassan alap tartozék lesz a telefonok mellé egy 10.000 mAh -s hordozható töltő.
-
DMG
senior tag
És azt nem lehet, hogy ha már ez úgyis 2000x jobb, akkor egy kis kompromusszummal egy 10x 20x erősebb akkut már tudnának vele gyártani, egy okos teló bírná egy hétig, vagy brutális használat közben sem merülne le 4 óra alatt.
Úgy érzem, hogy azért mondanak csak ilyen nagy számokat, hogy reális legyen az hogy idén ezt még nem fogjuk látni sehol, mókusvakítás szagot érzek.Amit ma megtehetsz, azt tegnap kellett volna.
-
airmax_2.0
tag
Ez a 3D elv nem is olyan új.. Sőt az alábbi linken már létező termék is van... Ami persze nem forradalmi ugrás, de jó kis előrelépés..
[link] -
Thrawnad
senior tag
Engem azért EZ elgondolkoztat
Thrawnad
Hardver hibára ritkán van jó szoftver...
-
#06658560
törölt tag
A totalcar tagjai maximum láttak már autógyárat, de érteni nem értenek hozzá. Azért, mert megmutatják a kecskeméti merci összeszerelést még nem lesz fogalma a firkászoknak a gazdasági oldalról. Nem, az autógyárnak (BMW, VW AG, stb.) az újautóeladás az üzlet, abból van a profitjuk. A drága alaktrész természetes, rohadt nagy logisztika van mögötte, rendkívül komoly minöségellenörzésel, táorlási költséggel. S a végfelhasználói ár az inkább a szervíz költségeit, profitját hozza. Pont úgy, ahogy többszörös profitja van a kereskedönek minden eladott autón a gyárhoz viszonyítva.
A majd lehet jobb is: ha a fizikát nem sikerül új alapokra helyezni, vagy az új alapokat tömeggyártásra juttatni, akkor nem lehet jobb sosem. S ez a probléma az akkukkal jelenleg- figyelembe véve, hogy Nicola Volta óta mennyi idö telt el és mennyire keveset fejlödött a terület.
#160 Reggie0: azt mondod, a belsöégésü motorok és a köolajfinomítás is romlott hatékonyságban az elmúlt tíz évben? Mire alapozod?
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz #06658560 #168 üzenetére
Nem mondtam, de ha mar igy kerdezed: a koolaj kitermelese egyre melyebb teruletekrol es egyre nehezebb technologiaval tortenik, amely nyilvan a koltsegeket noveli es a kitermeles hatekonysagat csokkenti. Ma mar nem mukodik az "asok egy 10 meteres godrot es magatol jon az olaj" modszer. Ha csak azt vesszuk, hogy mar nem a nyomas hozza fel az olajat, hanem szivattyuzni kell, akkor helybol csokkent a hatasfok. A palaolaj kinyerese meg meg ennel is macerasabb, viszont biztos lehetsz benne, az alaszkai olajmezokon sem azert tertek at az utobbira, mert meguntak a mernokok a recskazast.
Az altalam linkelt iras nem szamolt kozvetlen a motorok hatasfokaval, hanem egyszeruen a fogyasztasi adatokbol szamolt. Ha ez alapjan rosszabbra jon ki neked a motor hatasfoka, akkor sokkal valoszinubb, hogy nem csak pusztan az szamit, ugyanis a jarmu nem csak egy motorbol all, hanem van valto, kerekek, kasztni, stb. stb., amelyek mind hatassal vannak a fogyasztasra.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
De, ellenben nem ugyan onnan jön, nem ugyanarról a szerszámról, nem ugyanazon az úton- a gyár´nál nem tárolják, megy direkbe a kereskedöhöz. Más a lánc- és a minöség is mögötte.
#170 Reggie0: az araboknál és a Mexikói-öbölben ugyan azok a mezök müködnek ma is, a finomítás pedig nem kitermelés már, amiröl én beszéltem. A fogyasztási adatokból visszaszámolás a w2w rendszerre, menet közben itt-ott kihagyva egy csomó paramétert elég mókás. Mindkét odlalon sántít a számítási metódus. Földmüves szeme világát károsítani tökéletes, másra nem alkalmas.
[ Szerkesztve ]
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #171 üzenetére
"De, ellenben nem ugyan onnan jön, nem ugyanarról a szerszámról, nem ugyanazon az úton- a gyár´nál nem tárolják, megy direkbe a kereskedöhöz. Más a lánc- és a minöség is mögötte."
ez bullshit, terelés.
attól hogy nem x városból, hanem y városból megy, attól még út van mögötte, előtte. szállítják, pont.
a minőségnek meg kell felelnie, vagy nem engedélyezi az anyagyár a gyártást.
tárolják azt is. mit gondolsz ott nem kell logisztika? lejön a sorról és megy a kereskedőhöz?logikátlan az érvelésed. van egy autó, vannak benne alkatrészek. a gyári drágább, pont. az utángyártott nem, pont. a minőségi elvárás ugyanaz, vagy nem engednék piacra (összeesküvéselméletet nem kérek, hogy háde szarabb mert ez az érdeke meg stb).
máshonnan:
a firkász attól nem lesz hülye, hogy újságíró helyett firkásznak hívod.
rakj össze egy autót egyenként alkatrészből, szigorúan gyáriból, semmilyen szervizelési, kereskedői árat ne nézz, csak ha megrendeled egyenesen a gyártótól! még össze se kell raknia, ugyanúgy rendelkezik az alkatrészekkel, ugyanúgy gyártja le, csak az egyik csavar jobbra megy összeszerelésbe, a másik balra szervizeshez.
tippeljük meg, mennyivel lesz drágább az egyenként összerakott autó.
5x? 7x? 10x?
ilyen arányokban gondolkozz...
ott is más az útvonal? másik gyártósor? más logisztika? még összeszerelés sincs, mégis sokszoros ár jön ki. hogy is van ez? -
orbano
félisten
nagyon szép, amit mondasz, de nem így van. a gyári alkarészek sok esetben jobbak (pl. honda vs. utángyártott szilentek élettartama). az a bizonyos minőségi elvárás nagyon minimális, amit egy jó gyári alkatrséz túlteljesít, mert nem kell jó ár/érték arányúnak lennie, mint egy utángyártottnak. ráadásul a minőségi előírás az egy dolog, a minőségbiztosítás pedig egy másik, jóval tökéletlenebb... így lesznek egyre gyakrabban szériahibás, visszahívott autók a piacon pl.
A vér nem válik VAZZE!™
-
csuszi
aktív tag
1. tapasztalatom nem ezt mutatja. csak gyárit rakattam mindenből. aztán kipróbáltam pár utángyártottat, lekopogom semmi bajuk.
2. tegyük fel igazad van. belecsöppentél egy vitába, ha megnézed az előzményeket, láthatod a hsz. második felében másfelől közelítem meg a kérdést.
hogyan lehetséges az, hogy ha csomagban (egyben veszem meg) az autót, akkor 3-5-50millió forint, ha darabokban akkor a sokszorosa, pedig össze se kell szerelniük? minden ugyanaz, mégis sokszor drágább darabjaiban. hát itt van az a kutya elásva, hogy a szervizbe érkező gyári alkatrészeken igenis jelentős árrés van, amit szeretnek a gyártók. -
#06658560
törölt tag
Bocs, autóiparban mozgom már jó pár éve, ráadásul nem a kereskedési, hanem a tervezési-gyártási környezetben, hogy utdjam mi a valóság. Nem a totalcaros firkászok által elkövetett agymenések.
Az utángyártott alkatrész zömében kínai, a nem utángyártott román-francia-német-török, stb. Más órabér, más anyagköltség, stb. Más minöségellenörzés, jellemzöen a gyári sokkal szigorúbb, sokkal kevesebb selejtet enged meg- amikor a beszállító elad az aftermarket piacra valamit saját neve alatt, a minöségbiztosítási oldalon spórol, esetleg a nagyobb hibaarányos készletet szórja oda ki, amivel a veszteségét minimalizálja- a gyár ugyanis a szerzödési feltételeknek men megfelelö terméket, szállítmányt nem vette át, a nyakán rohadna egyébként.
#174 csuszi: ha darabjaiban veszed meg az autót, akkor midnen alkatrész egyedileg lesz leszállítva, nem kismillió darab egyidejüleg. A kereskedönél veszed, nem a gyártó a beszállítótól mondjuk évi tízmillió darabban, eleve más haszonlkulccsal is dolgozva, több köztes elemet beiktatva az értékesítési láncba.
[ Szerkesztve ]
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #175 üzenetére
első fele: nem értünk egyet ez már így marad.
második: nagykerről beszélek, gyártól kapják. mivel látom a haszonkulcsot, nem az az egy plusz árrés adja a tetemes különbséget. a tízmilliót sem értem hogy jön ide, 10milliót rendelnek a gyárnak gyártásra, és 1db-ot alkatrésznek józsinak? nem inkább 10millió az audinak aki felhasználja az éppen aktuális igénynek megfelelően? -
#06658560
törölt tag
Tízmilliót rendelnek a gyárak gyártásra. nem globálisan, gyártásr.a Aftermarketnek van egy külön keret, de töredéke a teljesnek. Oda majd a beszállító esetleg ha akar gyárt saját maga, s azt majd józsinak egyesével rendelik nagykeren keresztül a kereskedök. A gyár ráadásul mindig direktben a beszállítótól rendel, s sokszor még a darabárat is nyomja le nominális értékben is évröl évre. Más diktál az elsödleges és a másodlagos piacon, így mások a kondíciók, árak is.
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #178 üzenetére
"Oda majd a beszállító esetleg ha akar gyárt saját maga"
ezt hívják utángyártottnak.
ha úgy van ahogy te mondod, hogy rendelnek gyártásra és a többit a beszállító intézi két kérdésem van:
- amikor rendelek miért az x márkától kapom a cuccot (vagyis a nagyker)
- miért engedné ki a kezéből a gyár a piac ezen szegmensét? nem kell neki a pénz? -
#06658560
törölt tag
kell neki a pénz, de rohadt kis pénz az autógyártáshoz mérten, jelentösen nagyobb költséggel. Nem éri meg. Van valamekkora megrendelt alkatrészmennyiség a törvényi elöíráosk miatt, tíz év idötartamra a gyártás befejezése után, az valahol porosodik addig, majd utána kuka ami megmarad. A gyárak nem alkatrészértékesítésr,e hanem autógyártásra vannak szakosodva.
-
csuszi
aktív tag
másik amit nem értek.
totalcaros firkászok. 100ezrek olvassák őket. minden bejegyzésre ugranak a trollok, ha hibát vélnek. szakmabeliek kommentelnek, gyáraktól, kereskedőktől, szerelők, tulajok.
az adott cikk alatt egyetlen hozzád hasonló ellenkezést sem olvastam.
kerek perec leírták, a flotta a nagy biznic, meg a szervizelés tetemes hányada a nyereségüknek alkatrész felől.
senki nem ekézte a cikket vagy a felvetést. -
#06658560
törölt tag
Gondold végig: mert esetleg más megveszi a szerszámokat az eredeti beszállítótól? Esetleg több beszállító is gyártja ugyan azt az alkatrészt, vagy ugyan azt a feladatot ellátó alkatrészt? Milliónyi oka lehet.
A totalcarosok cikkeit sem mindig támadják le, pedig rengetegszer lehetne, na meg a tót atyafi és pár társa nagyon nem komálja a kritikát, szoktak szelektálni ám a kommentek között. S ha nem is lesz letámadva egy cikk, az még nem igazolja, hogy helyes is amit állít. Továbbra is mondom, az autógyárnak nem üzlet az alkatrészkereskedelem és a flotta sem ad nagy bizniszt nkei-eleve nem is a vevö rendel töle, hanem a kereskedö. A flotta és a szervíz a kereskedönek a biznisz. Mert a flottán nem kell sokat alkudni, alapvetöen közel fapad verdák tucatjait adja el, ezáltal a teljesítménye nagyot ugrik, premizálásban jól mutat majd az év végé. A gyárnak egy eladott harminc autós tétel évi tizenmilla között kerekítési hibának is kicsi.
A totalcarosok és a többiek szakmai felkészültségét tekintve pedig A- írni lehet tudnak, elmondani érzéseiket az autókról lehet tudják, de a legtöbbjük (konkrétan az összes mínusz Csikós) képtelen már arra, hogy ne a saját egysíkú világából szemlélje a gépet, hanem a célcsoport szemüvegén keresztül- így bizony már szakmailag sem tekinthetök jónak, B- nem értenek az egy szem autón túl a gyártási, tesztelési, stb. folyamatokhoz, s ezáltal szürnek le rengeteg marhaságot.[ Szerkesztve ]
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #183 üzenetére
"A gyárnak egy eladott harminc autós tétel évi tizenmilla között kerekítési hibának is kicsi."
ccc ezt írtam
"a flotta a nagy biznic, meg a szervizelés tetemes hányada a nyereségüknek alkatrész felől."csikós írta az ominózus cikket
annyira véded az álláspontod, megkérdem 2 autógyártásban dolgozó barátom a témáról (értsd vezetők, mérnökök, nem szerelők. )
-
#06658560
törölt tag
Nem írtam, hogy Csik minden cikke hibátlan és szentírás.
autógyár nem foglalkozik az alkatrészek utólagos forgalmazásával, a nagy biznisz a kereskedöé, mondom. Amit a vevö gondol tévesen úgy, hogy háde Fauvé szervíz, mocskosfauvé milyendrága. Vegyünk egy példát: cserélned kell a müszeregységet a Passatban: mennyi az esélye ennek? Mennyiben kell cserélni az össz legyártott során azok élettartama alatt? Mennyi hasznot tud ezen fogni az autógyár? Mennyi autót gyárt le egy évben, mekkora átlagos eladási áron és haszonkulccsal? Melyik éri meg?
-
#06658560
törölt tag
És az mekkora tétel egy teljes autón belül? Mennyit lehet azokon fogni? Filléreket a komplett autó árához képest. Ráadásul közel sem biztos, hogy fogják is cserélni, gyártól venni a cereterméket, stb. stb. Ha van egy ötvenezer eurós autód- új áron, amin legyen tíz százalék haszonkulcsa a gyártónak, akkor mennyit kellene az alkatrészeken összeszednie, hogy ezt elérje? Szerinted lenne értelme az egész rendszert így üzemeltetni, hogy a cseredarabokból akarna megélni?
A cikkhez van valami linked?
[ Szerkesztve ]
-
wolfman
veterán
Megtöröm a "baráti" beszélgetést, mert meg kell jegyezzem, hogy ezen akkumulátor cellák forradalmára várok már réges-rég. Mindig ezen gondolkozom, hogy készülékekben csökkentek a fogyasztások, a hatásfokok, izzókat ledekre cserélik ahol lehet, CCFL-t LED-re cserélték stb., már csak a nyamvadt akkumulátor tárolókapacitás nem fejlődött vagy 10 éve semmit!
Már itt az ideje!
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #187 üzenetére
nem kell az értetlent adni annál okosabb vagy Te. egy kis darab a gátló, egy kis darab a lengés, egy kis darab a fékpofa stb.
megveszed az autót x millióért, mennyit költesz rá amíg bontóba nem kerül? szerintem többször annyit, persze teljes életutat nézve. ha van egy csinos összeg a végén, kár azon molyolnod, hogy kevés egy darab lengés a milliós autóhoz képest, ha tudjuk hogy végeredményben az évek alatt csak összejön az autó áránál csinosabb összeg, amin árrés van, nem kevés.cikket megkeresem.
-
#06658560
törölt tag
Mert a pótalkatrészek ingyen vannak? Tizenöt év alatt jön össze egy új autónyi összeg? Autógyár gyakorlatilag hat-tíz év között számol azzal, hogy már nem hordják márkaszervízbe a gépet. Milyen hazsna jön össze ezekböl? Mekkora haszna van a gyárnak egy szilentblokk cserén? Józan paraszti ész elég kellene legyen hozzá, hogy mindenki belássa, az autógyárnak nincs nagy haszna az alkatrészforgalmazásból, annak az újautóeladásból van, de ott is maximum nominálisan nagy. Százalékosan nem.
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #190 üzenetére
"Józan paraszti ész elég kellene legyen hozzá, hogy mindenki belássa, az autógyárnak nincs nagy haszna az alkatrészforgalmazásból"
keresem a cikket, jó sok a merítés, lehet nem lesz meg. vagy elhiszed ha nem lesz meg, vagy nem mi állt benne,
ha veszek egy autót, úgy ahogy mondod, kegyetlen tré százalékosan a haszon, túlélés üzemmódban vannak.
de ha veszek egy eredeti alkatrészt, teszem azt 30rugóért, ami okosba 10 is lehetne, akkor hol a józan paraszti ész, hogy a gyártó keres-e rajta izomból vagy nem?vicces. pont most válaszolt az egyik barátom. ahhoz túl komoly szinten dolgozik, hogy szopassam hogy névvel hivatkozok rá egy ph topicban. pm.
[ Szerkesztve ]
-
DMG
senior tag
Ez most akkor a TotalCar, vagy a PH, belezavarodtam.
Amit ma megtehetsz, azt tegnap kellett volna.
-
ngabor2
nagyúr
az eredeti cikkhez: ha sikerül egy nagyobb kapacitású akksit előállítani, attól tartok, hogy ettől nem azt érik el a gyártók, hogy 1 nap helyett 5-10-30(-1000) napig megy egy töltéssel, hanem sokkal kisebb méretű akksival még vékonyabb telefont adnak ki, esetleg hajlékony kijelzővel, esetleg átlátszó telefont, esetleg egyéb földműves-látástompító megoldás, továbbra is 1 napos használati idővel.
amúgy ha valóban 1000x-es kapacitásnövelést el lehetne érni, akkor mindjárt jönne az a lehetőség, hogy a teljes töltőrészt ki lehetne hagyni, 2,5 év után meg a t. felhasználó legyen szíves az elavult készülékét újra cserélni
-
#27483136
törölt tag
Itt miért nincs már like?
-
Reggie0
félisten
válasz #06658560 #171 üzenetére
Tehat, ha reszben nehezebb kitermelni es reszben ugyan olyan mint regen, akkor azt mondod, hogy osszessegeben nem valtozott semmi? ne mar...
A fogyasztasbol s2w-t szamolt, valamint mashogy w2s-t es a kettobol adodott a w2w. Tehat nem pusztan a fogyasztasbol jott ki minden, pont te hagytal ki csomo mindent a kommentedben...
De igazabol ala is tamaszthatnad valamivel az erveidet. Legalabb egyszer, kerlek.
-
-
-
Chris Kiki
senior tag
RGB-ből soha nem fogsz fehéret kikeverni, olyan szűk spektrumban világít a LED. Kinézetre fehér lesz, de minden szín rettenetesen torzulni fog (mármint a megvilágított tárgyak színe).
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
Reggie0
félisten
válasz Chris Kiki #203 üzenetére
Nem jol fogalmaztad meg. Arra gondoltal, hogy fehernek feher lesz, de a szinvisszaadasi index lesz alacsony.
Valojaban ez nem igaz. A LED-ek spektruma valoban nem tul szeles, de cserebe tobb az alapszinekbol(kek,piros,zold), tobbfele hullamhosszu kaphato. Foleg akvaristaknal olvastam, hogy 8-10 kulonbozo hullamhosszu ledekbol keszitenek vilagitast, egyreszt azert, mert a komponenseket tudjak egyreszt szabalyozni, masresz az elerheto nagy szinvisszaadasi index miatt.
Teljesseg igenye nelkul a MO-n biztosan kaphato LED-ek hullamhosszai(nm):
355,365,370,377,378,385,390,397.5,400,403,405,407.5,410,411,415,426,428,430,447.5,454,455,458,459,461,463,464,465,466,468,470,473,475,476,476.5,477,478,480,485,490,496,500,502,505,510,511,515,518,520,522,523,525,527,528,530,531,532,535,536,537,539,540,541,543,545,550,555,558,560,561,562,563,564,565,566,567,568,569,570,571,572,573,574,574.5,575,576,576.5,577,578,580,583,585,586,587,588,589,590,591,592,592.5,593,594,594.595,596,597,600,601,602,604,605,606,607,608,609,610,610.5,611,612,613,615,616.1,617,618,620,620.5,621,621.1,621.7,622,623,624,625,628,629,630,632,633,634,636,637,638,639,640,642,643,644,645,646,648,650,654,656,660,675,700,735,740,
Az FWHM tipustol fuggoen ugy 15-50nm tartomanyban mozog. A fenti keszletbol szerintem ki lehet rakni egy olyan kombinaciot, ami tartalmazza az osszes lathato hullamhossz.